Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• zoek34
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-06 22:54
Hallo Tweakers,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe laptop (HP Envy 17-n120nd).
Hierop dien ik een aantal VM's te instaleren (in dit geval CentOS).

Echter ik kan de VM's wel aanmaken. Daarna kan ik de VM's wel starten waarbij CentOS in het menu komt met de opties install CentOS en test installation media.

Echter zodra ik ga voor het instaleren blijft het virtualbox venster zwart en doet verder niks meer.

Aangezien het menu van install CentOS 7 wel zichtbaar komt ligt het waarschijnlijk niet aan problemen met virtualisatie, maar wat het probleem dan kan zijn?

Alvast bedankt voor de help.

Met vriendelijke groeten,

Zoek34

• Zalmanman
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16:52

Zalmanman

So long,

Heb je de .iso al eens opnieuw gedownload of de MD5-sum al eens gecheckt? Voor hetzelfde geld is de .iso zelf namelijk corrupt en is er niks met VMware aan het handje.

and thanks for all the fish.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:42

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Wat staat er in het log van de betreffende VM? Zie je in de preview venster in de hoofdinterface nog iets veranderen? Gaat de VM wel uit als je de rechter ctrl + h gebruikt (dat is het ACPI shutdown signaal, de power knop 1x indrukken zeg maar).

Spekkies | Commandline FTW

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:25

DarkSide

theres no place like ::1

Pak ook de laatste virtual box.
Of probeer vmware player eens.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• palthe
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17:59
Met VMWare weet ik dat je bij 64 bit systemen ook er voor moet zorgen dat in je bios vt-x aan staat.
Ik denk dat Virtualbox dit ook nodig heeft.

edit: en met 64 bit systemen bedoel ik uiteraard je guest os

palthe wijzigde deze reactie 29-10-2015 14:46 (18%)

• zoek34
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-06 22:54
Ik probeer het nu met VMware Player en hij geeft de error dat vt-x niet enabled is.

Is alleen even kijken welke toets ik moet indrukken. Heb alle bekende toetsen bij het opstarten al geprobeerd om in de BIOS/UEFI te komen.

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:57

Speedmaster

Make my day...

RTFM lijkt mij....http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c04768272 Bladzijde 9.....

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
zoek34 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:28:
Ik probeer het nu met VMware Player en hij geeft de error dat vt-x niet enabled is.

Is alleen even kijken welke toets ik moet indrukken. Heb alle bekende toetsen bij het opstarten al geprobeerd om in de BIOS/UEFI te komen.
Wat een moeite, als het systeem zo is geleverd, is de kans groot dat het via UEFI draait en dan kan je via geavanceerde opties bij afsluiten (shift ingedrukt houden als je op 'herstarten' klikt) erheen.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:52

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
zoek34 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:34:
Hallo Tweakers,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe laptop (HP Envy 17-n120nd).
Hierop dien ik een aantal VM's te instaleren (in dit geval CentOS).

Echter ik kan de VM's wel aanmaken. Daarna kan ik de VM's wel starten waarbij CentOS in het menu komt met de opties install CentOS en test installation media.

Echter zodra ik ga voor het instaleren blijft het virtualbox venster zwart en doet verder niks meer.

Aangezien het menu van install CentOS 7 wel zichtbaar komt ligt het waarschijnlijk niet aan problemen met virtualisatie, maar wat het probleem dan kan zijn?

Alvast bedankt voor de help.

Met vriendelijke groeten,

Zoek34
Enneh...probeer het eens met de ingebakken versie van Hyper-V (ik ga er ff blind vanuit dat je Windows 10 Pro/Enterprise hebt btw)...

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

@VMaster, oei, wat een aanname zeg, want de productpagina geeft duidelijk aan dat het Windows 10 Home bevat. ;)

• afraca
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-10 12:40

afraca

Open Source!

Virtualbox gaf bij mij ook best wat problemen, maar ik wilde niet heel graag naar andere software overstappen. 2 stappen hebben bij mij geholpen

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Nightlies raad ik af. Zelfs x.y.0 releases zijn niet super te noemen (na jaren nog steeds niet). Leuk als je af en toe eens een VM wilt draaien en geen probleem er mee hebt dat het eens niet werkt, maar wil je gewoon een VM draaien zonder telkens wat te moeten doen als-ie niet start, blijf dan bij de stable releases. Op dit moment is 5.0.8 de laatste stable die is uitgebracht.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:52

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
Hero of Time schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:16:
@VMaster, oei, wat een aanname zeg, want de productpagina geeft duidelijk aan dat het Windows 10 Home bevat. ;)
Eh.....die had ik natuurlijk niet bekeken en wie zegt jou dat hij er geen Pro van gemaakt heeft....nu dou jij de aanname dat hij 'gewoon' de Home versie draait... natuurlijk is dat wel aannemelijk, maar toch :+

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True