Vervangende Gaming/Montage/Producing Desktop

Pagina: 1
Acties:

• DeMakreel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-08 13:45
Hey Tweakers!

Ik ben hoog toe aan een nieuwe desktop. Ik zou graag mijn huidige systeem willen vervangen voor een wat sneller/up-to-date systeem.

Mijn huidige setup bestaat uit:

Intel Core 2 Quad Q6600
8GB ram
AMD HD6950
2TB SATA HDD

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben voornamelijk veel bezig met montage van 1080p materiaal, Zware productie van muziek(3rd-party plugins etc), en gaming (BF4,Star Citizen etc)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil mijn budget uiteraard zo minimaal houden, en zou daarom ook graag een systeem bouwen die over de komende maanden/ jaren nog stevig te upgraden is. Nu was is vroeger wat meer op de hoogte van alle nieuwe technieken in de computerbranche, maar helaas is die kennis met de huidige technologieën een beetje verwaterd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis zijn al aanwezig. Ook gebruik ik een Scarlet 2i2 (externe geluidskaart) met een setje KRK RP5 G3's

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten moeten een redelijke upgrade zijn van mijn huidige systeem, zo zou ik graag beginnen met 16GB ram, en die later misschien nog uitbreiden naar 32GB. Ik merk op mijn huidige systeem voornamelijk dat de processor het allemaal niet meer zo leuk vindt. Ook een redelijke SSD is nu toch wel onmisbaar in de hoek waarvoor ik mijn systeem gebruik

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een goede maar betaalbare upgrade van mijn huidige systeem maar met de gedachte dat hij goed upgradable is in de toekomst

Ga je overklokken?
Niet heel veel ervaring met overklokken, waarschijnlijk niet. En anders niet extreem

Dit heb ik tot nu toe zelf samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,40€ 178,40
1MSI B85-G43 Gaming€ 94,70€ 94,70
1Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5€ 212,-€ 212,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 84,95€ 84,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 649,05

Ik hoop dat jullie mij een klein beetje de goede richting in kunnen duwen, er is tegenwoordig zoveel nieuws dat ik door de bomen soms het bos niet meer zie, en bang dat ik straks een verkeerde keuze maak. Ook denk ik dat jullie meer kennis hebben om een goed basis systeem neer te zetten, die alles net wat beter kan dan mijn huidige systeem (gaming,montage,produceren). Maar met de gedachte dat hij nog goed upgradable is.

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite!

[ Voor 30% gewijzigd door DeMakreel op 28-10-2015 17:14 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van januari, maart, juli en september.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Voor een computer die een fatsoenlijk upgrade-pad nodig heeft, zou ik niet meer op een oude socket werken met DDR3 RAM. Ik mis echter een grens aan je budget, wat het lastig maakt om advies te geven. Je kunt immers alles er zo weer uithalen om te upgraden, dus wat je precies van ons verwacht is me nog altijd niet zo duidelijk. Ook omdat je het hebt over een upgrade van je huidige systeem. Welke onderdelen wil je dan meenemen?

[ Voor 12% gewijzigd door GeneralX op 28-10-2015 18:47 ]

• DeMakreel
Ik ben inderdaad niet helemaal duidelijk geweest. Ik wil mijn huidige systeem compleet vervangen door een nieuw systeem. Ik hoef dus niet persee onderdelen mee te nemen, maar zou graag met oog op de toekomst een upgradable systeem aanschaffen, ik zit qua maximaal budget rond de 650-900. Ik weet dus ook niet zeker of ik daarmee een beter systeem kan aanschaffen dan dat ik nu al heb.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

jaa dat kan, makkelijk zelfs. aangezien je zelf veel in muziekproductie gaat zou ik opteren voor een stil systeem, een stille CPU-koeler en een goede kast mogen dan misschien nu een investering zijn, het lijkt me dat je hier veel profijt van gaat hebben.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 207,95€ 207,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 88,-€ 88,-
1Asus Strix Radeon R9 380 DC2OC 2GD5 GAMING€ 190,95€ 190,95
1WD Green HDD, 3TB€ 94,95€ 94,95
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 69,95€ 69,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 97,95€ 97,95
1Seasonic S12G 450W€ 0,-€ 0,-
1Crucial BX100 500GB€ 154,95€ 154,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 932,60

is wat bijvoorbeeld een mooi systeem is, waarbij je bijvoorbeeld de videokaart kunt uitstellen met verkoop bijvoorbeeld (of de HDD, afhankelijk van wat je thuis nog hebt liggen). want je GPU kun je op dit moment nog best een spelletje op spelen denk ik? (geen hoge settings, okee)
Kast/voeding zou ik direct goed kiezen, deze componenten kunnen bij de juiste keuze gerust een aantal jaar meegaan. Ik heb hier voor Skylake gekozen omdat je graag upgrademogelijkheden in de toekomst overhoudt. Dit is het nieuwe platform en wordt de komende tijd nog niet snel vervangen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Alleen de voeding die je linkt is niet meer verkijgbaar. Een goede keuze zou deze zijn. Ik weet niet precies hoeveel RAM je nodig hebt, maar 16GB DDR4 kun je wel goedkoper krijgen. De oude HDD kun je zo overzetten dus die hoef je niet nieuw aan te schaffen. Voor hetzelfde geld kun je ook de stillere, ruimere Core3300 nemen. Ik denk echter dat in dit budget een 500GB SSD wat aan de dure kant is als je onder de 900 euro wilt blijven.

• DeMakreel
Bedankt voor de reacties!
In mijn huidige pc zit volgens mij een stevige 750Watt voeding. Is het aan te raden om je voeding mee te nemen naar een nieuw systeem? Dat zou betekenen dat ik voor de eerste set-up, de voeding, de hardeschijf en de videokaart overzet van mijn oude systeem. En die kan ik altijd later nog upgraden, als ik dat allemaal correct zie.
Pagina: 1