Toon posts:

Upgraden PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC in de verkoop, maar begin mij toch af te vragen of ik deze nog wat kan upgraden zonder gelijk alles te moeten vervangen.
Ik wil wel 200 tot 300 euro bijleggen. Heb geen probleem met tweedehands onderdelen.
Heb geen specifieke voorkeur voor merk.
Bijvoorbeeld ARK zou ik wel op hogere specs willen kunnen spelen. Dit is nogal CPU intensief.
Ook wil ik nog wel eens PS2 willen spelen, wat wederom ook CPU intensief is.

het gaat om het volgende systeem: V&A aangeboden: Game PC (Radeon HD 7950, FX-6300, SSD)

Mijn vraag is:
Als ik een sterkere videokaart aanschaf, krijg ik betere FPS? Of zal ik dan er niet omheenkomen om bijvoorbeeld tegelijkertijd een FX8350 erin te doen.
Zoja, gaat dat uberhaupt lekker werken met een 880G chipset.
Ik weet niet zoveel van deze chipset, is het een beetje een goede chipset? kon er op google niet zoveel over vinden.

alvast bedankt

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
je huidige GPU is eigenlijk een r9 280. en zou nog prima mee kunnen.

wat gebeurt er tijdens gamen met je CPU load? zijn alle cores rond de 100 of blijft het bij 1 a 2 cores hangen? en draai ook gelijk msi afterburner er naast. dan kan je de load van je cpu cores tijdens het gamen makkelijk meten.

[ Voor 24% gewijzigd door loki504 op 28-10-2015 15:04 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen haal een nieuwe moederbord met een fx 8350 videokaart gaat nog goed mee.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:26

Esumontere

Floep, banaan.

Voor 300 euro heb je een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed en een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6. RAM, videokaart en overige componenten overprikken en gaan met die banaan!

Je kunt je oude CPU + mamaplank nog wel verkopen, hou je nog geld over ook :)

[ Voor 10% gewijzigd door Esumontere op 28-10-2015 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:03:
je huidige GPU is eigenlijk een r9 280. en zou nog prima mee kunnen.

wat gebeurt er tijdens gamen met je CPU load? zijn alle cores rond de 100 of blijft het bij 1 a 2 cores hangen? en draai ook gelijk msi afterburner er naast. dan kan je de load van je cpu cores tijdens het gamen makkelijk meten.
Bedankt voor de tip, dit ga ik vanavond proberen en dan kom ik terug met de resultaten.

Verwijderd

Topicstarter
Esumontere schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:40:
Voor 300 euro heb je een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed en een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6. RAM, videokaart en overige componenten overprikken en gaan met die banaan!

Je kunt je oude CPU + mamaplank nog wel verkopen, hou je nog geld over ook :)
Is een I5 4460 zoveel beter als een FX-6300? Zoveel weet ik niet van procs.

Wat is het voordeel van dat moederbord? behalve dat die natuurlijk de goede socket heeft haha
Helaas heb ik een Micro ATX kast. Is er een goed alternatief in dat formaat?

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

ik had het volgende probleem, misschien helpt het: Processor gebruik tussen 70-30%

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:26

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:26:
[...]

Is een I5 4460 zoveel beter als een FX-6300? Zoveel weet ik niet van procs.

Wat is het voordeel van dat moederbord? behalve dat die natuurlijk de goede socket heeft haha
Helaas heb ik een Micro ATX kast. Is er een goed alternatief in dat formaat?
Wat betreft benchmarks trekt de 4460 de FX6300 er fluitend uit. Echter, de FX6300 kan nog redelijk mee met de huidige games.

Dit moederbord is een redelijk chique uitgevoerde variant van de B85 chipset, met directe ondersteuning van Haswell-E (ook wel handig). Vooral de geluidschip is een stuk beter dan de standaard. Als je echter een micro-ATX kast hebt houdt het heel snel op voor dit specifieke moederbord. Echter is bijvoorbeeld de pricewatch: ASRock B85M Pro4 een prima optie dan.

Verwijderd

Topicstarter
Esumontere schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:47:
[...]

Wat betreft benchmarks trekt de 4460 de FX6300 er fluitend uit. Echter, de FX6300 kan nog redelijk mee met de huidige games.

Dit moederbord is een redelijk chique uitgevoerde variant van de B85 chipset, met directe ondersteuning van Haswell-E (ook wel handig). Vooral de geluidschip is een stuk beter dan de standaard. Als je echter een micro-ATX kast hebt houdt het heel snel op voor dit specifieke moederbord. Echter is bijvoorbeeld de pricewatch: ASRock B85M Pro4 een prima optie dan.
Haswell-E is DDR4 support?
De B85 chipset heeft die veel voordelen tegenover mijn 880G chipset?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de B85 chipset ondersteund Haswell Refresh, niet Haswell-E, verder heeft de 880G chipset geen zaken als USB3.0 & SataIII. de 4460 is wel degelijk sterker dan de FX6300, zeker in single-threaded tasks waarbij er maar 1 core gebruikt wordt. maar ook multithreaded is de 4460 beter. Voor Max settings op FHD wordt een 980 geadviseerd, dus dat is sowieso niet haalbaar; https://steamcommunity.co...ons/0/613957600545122958/

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:07:
de B85 chipset ondersteund Haswell Refresh, niet Haswell-E, verder heeft de 880G chipset geen zaken als USB3.0 & SataIII. de 4460 is wel degelijk sterker dan de FX6300, zeker in single-threaded tasks waarbij er maar 1 core gebruikt wordt. maar ook multithreaded is de 4460 beter. Voor Max settings op FHD wordt een 980 geadviseerd, dus dat is sowieso niet haalbaar; https://steamcommunity.co...ons/0/613957600545122958/
bedankt voor de informatie,
Ze adviseren dus een 980, is het dan verstandiger om geld te stoppen in een motherboard+ proc of een videokaart of een mix van beide?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:19:
[...]

bedankt voor de informatie,
Ze adviseren dus een 980, is het dan verstandiger om geld te stoppen in een motherboard+ proc of een videokaart of een mix van beide?
ze adviseren een 980 voor ultra settings, als je dat wilt halen moet je gewoon veel meer geld uitgeven. een 980 zal ook vrij weinig uithalen op jouw systeem. ik zou eerst gaan voor een nieuwe CPU/mobo, je 7950 is eigenlijk gewoon nog een prima kaart.

welk spel bedoel je eigenlijk met PS2?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:28:
[...]

ze adviseren een 980 voor ultra settings, als je dat wilt halen moet je gewoon veel meer geld uitgeven. een 980 zal ook vrij weinig uithalen op jouw systeem. ik zou eerst gaan voor een nieuwe CPU/mobo, je 7950 is eigenlijk gewoon nog een prima kaart.

welk spel bedoel je eigenlijk met PS2?
Ik snap dat een 980 meer geld gaat kosten haha, maarja voor wat hoort wat.
Is het haalbaar om een degelijk moederbord te kopen voor een 980 in Micro ATX formaat?
Of kan ik dan beter (als ik toch al bezig ben) een ATX kast kopen?
Planetside 2 bedoel ik daarmee

En als ik dat allemaal toch ga vervangen, is het niet zinvoller om deze nog een kans geven om te verkopen en dan van scratch te beginnen? of valt het wel mee wat er dan allemaal vervangen moet worden.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-02 16:35
Je cpu is net krachtig genoeg om je huidige videokaart goed aan het werk te zetten. Gs je er een veel krachtiger videokaart inzetten zoals de 980dan is je processor niet krachtig genoeg om daar uit te halen wat er in zit; je cpu zal de bottleneck zijn.

Wil je echt grote sprongen maken qua performance zul je eerst je cpu moeten upgraden, bij voorkeur naar een intel i5, je hebt daar dan ook een ander moederbord bij nodig. Een 980 zal het prima doen i.c.m. een i5 en een micro atx moederbord.

Persoonlijk vind ik die 980 te duur als je kijkt naar de meerprijs t.o.v. de 970. Hij heeft 10-15% meer prestatie voor toch wel een heel groot prijsverschil.

Edit: zit net naar wat benchmarks van planetside 2 te kijken, volgens mij is een 970 ook meer dan krachtig genoeg om het spel op 1080p @ 60 fps op ultra settings te spelen

[ Voor 11% gewijzigd door Philpend op 29-10-2015 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Philpend schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:53:
Je cpu is net krachtig genoeg om je huidige videokaart goed aan het werk te zetten. Gs je er een veel krachtiger videokaart inzetten zoals de 980dan is je processor niet krachtig genoeg om daar uit te halen wat er in zit; je cpu zal de bottleneck zijn.

Wil je echt grote sprongen maken qua performance zul je eerst je cpu moeten upgraden, bij voorkeur naar een intel i5, je hebt daar dan ook een ander moederbord bij nodig. Een 980 zal het prima doen i.c.m. een i5 en een micro atx moederbord.

Persoonlijk vind ik die 980 te duur als je kijkt naar de meerprijs t.o.v. de 970. Hij heeft 10-15% meer prestatie voor toch wel een heel groot prijsverschil.

Edit: zit net naar wat benchmarks van planetside 2 te kijken, volgens mij is een 970 ook meer dan krachtig genoeg om het spel op 1080p @ 60 fps op ultra settings te spelen
Dan vervang ik dus wel bijna alles.
is de prijs van mijn PC een beetje redelijk?

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-02 16:35
Persoonlijk vind ik de prijs wat aan de hoge kant, maar er zit een (legale?) windows bij en het is een vraagprijs. Als alle onderdelen niet ouder zijn dan 13 maanden zit er ook nog garantie op en dat helpt natuurlijk ook. Wellicht kun je er nog 450 daadwerkelijk voor krijgen?
Pagina: 1