Beste Tweakers,
Ik heb een vraag stuk waar ik zelf niet uit kan komen.
Voorheen speelde ik BF4 op t volgende systeem:
ASRock 970 Extreme4
AMD FX-8320 @ 3,5 GHz
Cooler Master Seidon 120V
MSI HD7870
Kingston HyperX predator 2 x 4 GB ddr3-1600
Crucial M500 2,5" 120 GB SSD
Sharkoon WPM600 Bronze
Thermaltake Versa G2
WD 500GB HDD
Hierbij speelde ik Battlefield @ 80 FPS met medium/high settings. Waarbij ik stelselmatig op de zelfde momenten een framedrop, deze duurde net zo lang, als dat ik met de normale framerate speel.
Nu heb ik mijn systeem een beetje gewijzigd, heb een nieuwe videokaart gekocht. Dit heb ik gedaan, omdat ik dacht mijn videokaart aan een upgrade toe was en ik dat deze voor de framedrop zorgde. Mijn systeem is als volgt:
ASRock 970 Extreme4
AMD FX-8320 @ 3,5 GHz
Asus GTX780-DC2OC-3GD5
Sharkoon WPM600 Bronze
Thermaltake Versa G2
WD 500GB HDD
Na het installeren van mijn pc, heb ik beide schijven geformatteerd en een clean install gedaan van Windows 10 gedaan.
Na alle drivers geïnstalleerd te hebben, speel ik Battlefield @ 130 FPS op alles maxed. Nog steeds komt het probleem voor dat de framedrop even lang duurt als het moment dat het goed is. Mijn taakbeheer erbij gepakt en eruit gekomen, dat tijdens de framedrop mijn CPU sterk omlaag gaat in procentueel gebruik. Hij gaat van 66% naar ongeveer 30%. Op dit moment heb ik geen screenshot van mijn scherm, maar ik denk dat een gemiddelde Tweaker wel snapt wat ik bedoel.
Ik heb de volgende oplossingen geprobeerd:
Core parking heb ik geprobeerd uit te schakelen. Dit is niet gelukt, aangezien mijn computer via taakbeheer->processor->broncontrole nog steeds aangeeft dat mijn cores staan geparkeerd: parkeerstand.
Overclocking geprobeerd, door mijn voltages iets op te schroeven is het wel gelukt om de piekmomenten iets stabieler te maken (minder schommelingen tijdens de hoge framerate).
Allebei deze toepassingen hebben niet gewerkt. Ik vind dit een zeer vervelend mankement en wil het graag verhelpen.
Alles heb ik meerdere keren geupdate, drivers van videokaart, bios en chipset.
Graag hoor ik suggesties wat ik zou kunnen doen.
Als er nog vragen zijn hoor ik die ook graag!
P.s. zou een mod kunnnen kijken waar deze topic het beste past?
Ik heb een vraag stuk waar ik zelf niet uit kan komen.
Voorheen speelde ik BF4 op t volgende systeem:
ASRock 970 Extreme4
AMD FX-8320 @ 3,5 GHz
MSI HD7870
Sharkoon WPM600 Bronze
Thermaltake Versa G2
WD 500GB HDD
Hierbij speelde ik Battlefield @ 80 FPS met medium/high settings. Waarbij ik stelselmatig op de zelfde momenten een framedrop, deze duurde net zo lang, als dat ik met de normale framerate speel.
Nu heb ik mijn systeem een beetje gewijzigd, heb een nieuwe videokaart gekocht. Dit heb ik gedaan, omdat ik dacht mijn videokaart aan een upgrade toe was en ik dat deze voor de framedrop zorgde. Mijn systeem is als volgt:
ASRock 970 Extreme4
AMD FX-8320 @ 3,5 GHz
Asus GTX780-DC2OC-3GD5
Sharkoon WPM600 Bronze
Thermaltake Versa G2
WD 500GB HDD
Na het installeren van mijn pc, heb ik beide schijven geformatteerd en een clean install gedaan van Windows 10 gedaan.
Na alle drivers geïnstalleerd te hebben, speel ik Battlefield @ 130 FPS op alles maxed. Nog steeds komt het probleem voor dat de framedrop even lang duurt als het moment dat het goed is. Mijn taakbeheer erbij gepakt en eruit gekomen, dat tijdens de framedrop mijn CPU sterk omlaag gaat in procentueel gebruik. Hij gaat van 66% naar ongeveer 30%. Op dit moment heb ik geen screenshot van mijn scherm, maar ik denk dat een gemiddelde Tweaker wel snapt wat ik bedoel.
Ik heb de volgende oplossingen geprobeerd:
Core parking heb ik geprobeerd uit te schakelen. Dit is niet gelukt, aangezien mijn computer via taakbeheer->processor->broncontrole nog steeds aangeeft dat mijn cores staan geparkeerd: parkeerstand.
Overclocking geprobeerd, door mijn voltages iets op te schroeven is het wel gelukt om de piekmomenten iets stabieler te maken (minder schommelingen tijdens de hoge framerate).
Allebei deze toepassingen hebben niet gewerkt. Ik vind dit een zeer vervelend mankement en wil het graag verhelpen.
Alles heb ik meerdere keren geupdate, drivers van videokaart, bios en chipset.
Graag hoor ik suggesties wat ik zou kunnen doen.
Als er nog vragen zijn hoor ik die ook graag!
P.s. zou een mod kunnnen kijken waar deze topic het beste past?
Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift