kebbel schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 02:17:
Heey Ik heb even zitten tekijken. ik speelde zo net gta en hij stond op 65fps maar dan gaat hij naar 15-20 fps en normaal is me processorgebruik 60-65 als hij gewoon goede fps heeft maar als hij drops naar 15-20 dan word het in ene 80-90 processorgebruik. en ik heb de coolermaster seidon Cooler Master Seidon 120V Ver.2 op de cpu maar hij word nog aardig heet
Dit is duidelijk een throttlende cpu. Eerst draait ie op volle kracht en benut gta niet je volle power, daarna draait je cpu niet meer op volle kracht en weet gta je cpu veel meer te benutten.
Zie je ook terug bij videokaarten, maar dan om energie te besparen, dan zie je de klok ook teruglopen en de usage toenemen.
Oftewel je cpu klokt ff terug, zodra de vrms weer wat "koeler" zijn gaat de cpu weer op volle kracht draaien.
Zoals anderen zeiden, neem een ander moederbord. De 970A-UD3P is bewezen een goede vervanger te zijn en op dit moment het goedkoopst.
Niet overtuigd?
Draai ff een rondje occt en hou de kloks in de gaten, deze laat heel snel en overzichtelijk zien wat je kloks aan het doen zijn. Zet de fanspeed van je seidon trouwens ook even op 100% als je occt draait, daarmee kan je throttle door te hoge cpu temperatuur (vrijwel) uitsluiten.
[
Voor 8% gewijzigd door
Thomg op 25-07-2015 02:59
]