Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:25
Ik zou graag een nas willen kopen om 1 centrale plaats te hebben voor mijn films/muziek/foto's collectie en deze op diverse tv's en mobiele apparaten in huis te kunnen kijken (via chromecast/mediaspeler/xbox360) of beluisteren (in geval van muziek), en liefst ook buitenshuis. Ook moet de nas om kunnen gaan met nzb files, liefst natuurlijk snel.
Nu kan ik via de universiteit de wd ex1200 kopen voor 177 euro. Ik wil dan 2 hhds die nu in 2 mediaboxen zitten, in de nas stoppen. Een 2-bay nas is dus het minimum. Lijkt mij een goede deal, maar ik vraag me af of dit de beste deal is voor dat geld..
een synology 215j zit ongeveer rond diezelfde prijsklasse. Als deze ongeveer gelijkwaardig zijn, heb ik nu de neiging om voor de synology te kiezen omdat daar schijnbaar de apps uitgebreider/gebruikersvriendelijk zijn en/of meer mogelijkheden heeft
Heeft iemand ervaring met deze nas? of met andere WD-nassen (is dat een goed woord?)
Kan deze nas hd-films (die dan op de nas staan) omzetten zodat bv de chromecast ze ook kan afspelen?
Graag jullie deskundige mening over deze deal.

[ Voor 16% gewijzigd door koendio op 27-10-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
Ik zou dan even in Het grote WD MyCloud (Mirror) personal topic en [Synology] Vraag en antwoord kijken of daar je vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:25
Dank je, heb de vraag ook gesteld in het wd topic. Synology kan evt later nog