Wat te doen in Dubai?

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewal
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06-2023
Hallo Lezers,

Sinds een aantal maanden is een goede vriendin van mij aan het stagelopen in Kaapstad.
Nu zei ze voor de gein: "Kom je toch gezellig hierheen!". Dat leek me wel een goed idee en heb zitten kijken naar tickets en dergelijke.

Nu vond ik, een wat goedkopere, ticket bij Flying Emirates met een tussenstop in Dubai. Ik vlieg dan net voor of net na de jaarwisseling.
Daar zal ik maar liefst 15 uur en 35 minuten moeten wachten tot ik weer verder mag naar Kaapstad.
Uiteraard kom ik niet dagelijks in Dubai en leek dit me een mooi moment om, als is het maar ff snel, een kijkje te nemen.

nu is mijn vraag: zijn er mensen die ervaring hebben met lang wachten op Dubai? of misschien ergens anders?

Wat zijn de: Do’s & Dont’s?
Op mijn lijstje wat ik daar wil doen heb ik zeker staan:

1- Burj Khalifa (ticket van te voren halen werd geadviseerd) {edit} andere Burj ingevuld{edit}
2- Strand/zwembad (wil wadi waterpark lijkt me mooi)

Voor de rest ben ik een wild vreemde in de Arabische wereld. Ik las wel dat, ook voor mannen, je het beste je schouders en knieën kan bedekken op openbare plekken(winkels etc.). Lijkt me met zwemmen wat lastig, maar verder zal ik me er op aanpassen.

Ik weet dat er een directe vlucht is vanaf Schiphol naar Kaapstad. Maargoed, die gaat niet naar Dubai en is 300 euro duurder.

Ik neig er sterk naar om de goedkopere vlucht naar Dubai te pakken en daar mijn 300 bespaarde euro’s uit te geven.
Maar ben wel benieuwd wat jullie voor ideeën en suggesties hebben.

Met vriendelijke groet,

Walliewal

[ Voor 1% gewijzigd door walliewal op 27-10-2015 14:05 . Reden: burj al arab ingevoerd, bedoelde burj Khalifa ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Mooi idee en lijkt me inderdaad een keuze die ik ook zou maken.
Je kan in Dubai ook mooi parachutespringen/skydiven, zeilen en racen met buggys door de woestijn. Zelf geen ervaring mee (broer die daar is geweest), ik weet dus niet in hoeverre dat een beetje te betalen is.
15 uur wachten klinkt lang, maar voordat je daadwerkelijk buiten staat ben je misschien al wel een uur verder (en heb je wellicht een visum nodig) en vaak moet je ook weer van te voren inchecken. Je zult vast nog een uur of 10-12 overhouden maar dat is misschien alweer te kort om echt te kunnen zeilen (i.c.m. met burj Khalifa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:17
Ik zou kijken of je ipv 15 uur niet een stop over kan boeken, heb ik aantal jaar geleden ook gedaan bij Emirates. Zorg dat je dan iets van 2-3 dagen hebt om daar rond te lopen, want 15 uur is echt niet veel als je echt beetje geintereseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliewal
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06-2023
Albinoraptor schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:15:
Ik zou kijken of je ipv 15 uur niet een stop over kan boeken, heb ik aantal jaar geleden ook gedaan bij Emirates. Zorg dat je dan iets van 2-3 dagen hebt om daar rond te lopen, want 15 uur is echt niet veel als je echt beetje geintereseerd bent.
Dat is ook een optie. Even kijken hoeveel me dat extra zal gaan kosten. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:53
Ik vond Dubai behoorlijk tegenvallen t.o.v. andere grote steden. Het is allemaal meer van hetzelfde: grote waterparken, hitte en iedere mall is hetzelfde. Dubai heeft eigenlijk niks wat andere steden niet hebben.

Je hebt dan ongeveer een dag, maar als je de Burj Khalifa gaat bezoeken dan gaan er waarschijnlijk al heel wat uurtjes verloren i.v.m. de wachttijden. Je zou hier "AT THE TOP SKY" kunnen boeken, dan hoef je niet te wachten en ga je direct omhoog. Bespaard de nodige uurtjes.

Misschien een souk in de avond bezoeken (gold souk) of met een bootje over de Dubai creek: dat zijn wel leuke dingen die je snel kan doen. Als je er echt zo kort bent dan zal ik waterparken vermijden, die heb je op de Spaanse eilanden ook wel. Voor de rest kan je misschien de palm eilanden bezoeken (Jumeirah) en het hotel Atlantis van de buitenkant bekijken: met de zweeftrein erheen en weer terug kost je niet heel veel tijd, maar ik vond het zelf wel leuk om te zien.

Verder hoef je je over de kledingkeuze niet echt druk te maken. Dubai is vrij open imho en genoeg touristen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 13:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Rprp schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:30:
Ik vond Dubai behoorlijk tegenvallen t.o.v. andere grote steden. Het is allemaal meer van hetzelfde: grote waterparken, hitte en iedere mall is hetzelfde. Dubai heeft eigenlijk niks wat andere steden niet hebben.

Je hebt dan ongeveer een dag, maar als je de Burj Khalifa gaat bezoeken dan gaan er waarschijnlijk al heel wat uurtjes verloren i.v.m. de wachttijden. Je zou hier "AT THE TOP SKY" kunnen boeken, dan hoef je niet te wachten en ga je direct omhoog. Bespaard de nodige uurtjes.

Misschien een souk in de avond bezoeken (gold souk) of met een bootje over de Dubai creek: dat zijn wel leuke dingen die je snel kan doen. Als je er echt zo kort bent dan zal ik waterparken vermijden, die heb je op de Spaanse eilanden ook wel. Voor de rest kan je misschien de palm eilanden bezoeken (Jumeirah) en het hotel Atlantis van de buitenkant bekijken: met de zweeftrein erheen en weer terug kost je niet heel veel tijd, maar ik vond het zelf wel leuk om te zien.

Verder hoef je je over de kledingkeuze niet echt druk te maken. Dubai is vrij open imho en genoeg touristen.
Mwoah, niet mee eens. Je proeft de rijkdom, de gebouwen zijn massive en mooi, en alles is er groot groter grootst. Kan nog wel ff doorgaan, maar ik ben er 10 dagen geweest op vakantie, en dat was nog te weinig. :)

@OT:

Dat is niet bijzonder veel tijd. De luchthaven is nog wel een stukje rijden van de binnenstad. Maar wat je kunt doen is een taxi nemen en inderdaad de Khalifa op gaan en de Dubai Mall bekijken. Met wat geluk pik je nog een adembenemende fonteinshow mee (met bijv muziek van Andrea Bocelli). De Palm kun je ook op, maar als je rijdt verneem je niet veel van hoe vet dat er eigenlijk uit ziet (van boven).

Zijn nog zat meer dingen, maar met zo weinig tijd zou ik je dit aanraden.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-03 05:49

Falastine

Think about my signature...

Dubai dubai idd effe iets ontkrachten dat kledingadvies en dergelijke kun je vergeten buiten is denk ik 80% westerse toeristen en korte broeken en dergelijke draagt iedereen.

Verder kun je in 15 uur de burj khalifa, burj al arab bezoeken en wellicht wat malls bezoeken deze zitten allemaal bij elkaar.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-04 20:14

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Dit lijkt me wel heel dicht bij dit topic liggen:

vakantie naar Dubai

Ja ik weet dat 1 dag en een vakantie verschillen. Maar is het een eigen topic waardig? :x

[ Voor 32% gewijzigd door IdieEasy op 27-10-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59
^^^ We gaan niet elke week een nieuw Dubai topic beginnen. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.