vakantie naar Dubai

Pagina: 1
Acties:
  • 8.653 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
In december ga ik samen met mijn vriendin voor 8 dagen de zon op zoeken in Dubai.
Geen pakketreis geboekt maar via Tansavia een losse vlucht geboekt en daarna zelf een voordelig hotelletje.

Ondanks dat je via google van alles kunt vinden over deze bestemming zou ik graag wat meer persoonlijke ervaringen en bevindingen horen van mensen die er ook geweest zijn.
Wat zijn bijvoorbeeld praktische zaken waar ik rekening mee dien te houden en wat zijn bezienswaardigheden/activiteiten die we absoluut niet mogen missen?
Op zich zijn we niet echt veel-eisend. Het is met name de bedoeling om met de winterzon de 'accu weer een beetje op de laden'.

Het hotel (Ibis Al Riga) ligt in de wijk Deira. Redelijk dicht bij de luchthaven en op 300m van een metrostation.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Let een beetje op m.b.t lichamelijk contact met je vriendin in het openbaar.
In Dubai kan alles en niets ;)

Je kan online alvast een ticket kopen voor de Burj Khalifa voor het observation deck.
Een dagje naar Oman is ook goed te doen, relatief goedkoop en een visum koop je op de grens. (als je het water op gaat zie je met wat geluk nog wat smokkelaars rondvaren op weg naar Iran)
Op de Dubai Creek kan je voor een paar euro in een abra en dhow rondvaren, gewoon dealtje sluiten on the spot.

(wij zijn er toevallig a.s. Zondag weer een paar dagen voor een stop-over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Het is voor ons alweer een tijdje geleden (denk 4 jaar alweer).
Ov is heel goed te doen, geloof iets van 3 euro pp per dag onbeperkt

Als je naar de Burj Khalifa wilt, eerste dag meteen reserveren! Wij konden pas na 4 dagen (tenzij je een prio ticket koopt doe 4x zo duur is)

Verder zijn wij met de lokale bus ook naar Ferrari World in Abu Dabi geweest (geloof nog voor geen 5 euro met het ov)

Verder verl leuke malls om te shoppen of om ff lekker af te koelen van de hitte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Mich007 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:24:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen....
Ik heb een andere tip voor je vakantie. Zet uit voorzorg nooit op internet neer wanneer en voor hoelang je op vakantie gaat. Meer veilig op vakantie tips kun je hier vinden.

- Veel plezier in Dubai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
donderdraak schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:44:
[...]

Ik heb een andere tip voor je vakantie. Zet uit voorzorg nooit op internet neer wanneer en voor hoelang je op vakantie gaat. Meer veilig op vakantie tips kun je hier vinden.
Redelijk broodje aap, alsof een inbreker op het internet gaat zoeken wanneer iemand op vakantie gaat. Als dat al gebeurd dan zijn het kenissen die dat doen en die komen er ook op andere manieren achter.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Kees schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:48:
[...]

Redelijk broodje aap, alsof een inbreker op het internet gaat zoeken wanneer iemand op vakantie gaat. Als dat al gebeurd dan zijn het kenissen die dat doen en die komen er ook op andere manieren achter.
Gelegenheid maakt de dief, er zijn genoeg mensen met minder fijne vrienden.

En als je nagaat dat er mensen zijn die 100(en) mensen in hun lijst hebben staan op facebook zit er altijd wel eentje tussen met minder frisse bedoelingen of kent mensen met minder goede bedoelingen die ze voor een klein bedragje tipt.

Het is net zo dom als dat mensen 20 jaar geleden inspraken op het antwoordapparaat dat ze op vakantie waren.

Heb op het werk ook al eens gehoord dat er apps waren aangetroffen op telefoons die specifiek met dat doel facebook afspeuren maar ik heb ze nog nooit irl gezien, zal het eens vragen bij de digi's.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik vond Dubai zelf niet zo enorm speciaal, een dagje geweest. Burj khalifa, even over een palmeiland gereden, dan heb ik het wel gezien. Van Abu dhabi (emirates towers) ben ik door het binnenland naar Muscat (Oman) gereden, dat vond ik veel mooier (maar ben ook meer een reiziger dan een toerist qua karakter). Oman is qua natuur een stuk mooier. Echt een aanrader is van Muscat richting tiwi rijden, dat is een landschap waar je met open mond doorheen rijdt, heel bijzonder. En natuurlijk een paar wadi's bezoeken. Dat gebergte bij jabal el sham is ook wel mooi (4x4 Landcruiser huren voor die route, benzine is toch maar 25 cent :p ).

En qua hotel zou ik niet in de buurt van Dubai gaan zitten, rij 50-100km naar het noorden je zit ook aan allerlei kunstmatige eilanden voor de helft of minder van het geld. De snelwegen zijn uitstekend, dus je bent zo in Dubai of Abu dhabi. Kom je ook nog wat dromedarissen tegen naast de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Je gaat in ieder geval in de goede tijd van het jaar naar Dubai, in december is het daar lekker warm, in de zomer is het veels te heet.
Wat in allerlei soorten en maten voorkomt, is dune bashing, raggen met auto's in de duinen :) ik vond dat wel gaaf, je kan ook zo ff de grens over naar Oman als je dat wilt. Verder valt het in de grote steden wel mee met de autoriteiten, in landelijke gebieden en zeker bij nationale grenzen zijn ze wat strenger. Over het algemeen vond ik de verhalen op internet over hoe streng ze wel niet zouden zijn maar bangmakerij.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15

Bob Popcorn

Plop!

Ik ben nog nooit met vrouwen in Dubai geweest, alleen met (mannelijke) collega's, dus daar kan ik niks over zeggen. 't Schijnt dat je in het openbaar niet met elkaar moet zoenen (tongen) ofzo, maargoed, als je een beetje fatsoen hebt doe je dat in Nederland ook niet.

Verder is het erg leuk om even door de Gold Souk (goudmarkt) te lopen, en daarna naar de oever van de Creek. Er zit daar een lekker terras aan het water dat goed toeven is (geen alcohol helaas :+), maar je kunt ook voor een paar Dirham naar de overkant met een watertaxi (tip!). Aan de overkant is bijster weinig te doen, maar het is wel aan te raden om even langs de transportboten te lopen. Deze boten gaan naar Irak etc, en vervoeren letterlijk _alles_. Van witgoed tot autobanden tot trossen bananen, en alles door elkaar en alles wordt met het handje aan boord gesjouwd. Je kijkt je ogen uit van bedrijvigheid :D

Ook een aanrader is de souk onder het Wafi Center, een hotel/mall/compound, en daarna lekker eten bij Carter's (beste steak ever, en heerlijk biertjes drinken op het balkonterras).

Wat ik ook altijd even doe is een rondje lopen door de Dubai Mall (onder de Burj Khalifa). Dit is gewoon bizar. Het gigantische aquarium (waar je in kunt scubaduiken), de bizarre winkels (Patek Philippe superstore met horloges vanaf 100.000 euro :+) of de bizar mooie vrouwen. :9

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Dune bashing is ook wel leuk ja. Voor nog geen 50,- pick-up + drop-off, dune bashing, camel ride, dansen, shisa, bbq en drop-off een halve dag totaal.

Offtopic// Niet naar jou gericht Widow maar meer algemeen: Het is natuurlijk ook niet enkel een wat mag wel/niet discussie maar ook één van fatsoen. Wanneer mensen hier komen moeten ze zich aanpassen en maar slikken hoe vrij en tolerant wij zijn maar wanneer wij daar heen gaan zouden we maar gewoon in bikini klef moeten kunnen doen? Nee, dan pas je je ook gewoon aan net zoals je in italië ook niet met onbedekte schouders een kerk in loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door ACRNM op 20-10-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:03
- Dubai museum (erg leuk om stukje historie te zien) + oversteek creek met abra naar soukh’s (waar je oa specerijen, goud en nephorloges kunt kopen)
- Dubai Mall (grootste mall ter wereld, met zeer groot aquarium en ijsbaan)
- Burj Khalifa (hoogste gebouw ter wereld), tickets via http://www.burjkhalifa.ae...k/ticket-information.aspx , handig om te reservern (euro 20, ter plekke euro 80)
- Arabisch eten bij wafi: http://www.timeoutdubai.c...wafi-gourmet#.UNQ41HfNkyk
o Met een beetje mazzel kun je op het terras zitten, met uitzicht op de fontein
- Touristisch winkelen in Soukh Madinat: http://www.jumeirah.com/e...ah/Madinat-Souk/Shopping/
o Diverse leuke restaurants (bv Meat Company en Noodle house)
- Mall of the Emirates, met indoor skibaan
- Festival City met oa Ferrari winkel
- Meer info: http://www.timeoutdubai.com/

Net buiten Dubai, dicht bij Dubai Mall kun je flamingo’s in het wild zien: http://www.timeoutdubai.c...gos-in-dubai#.UkmGfBBvC8A
• Middagje naar de woestijn, met afsluitend een BBQ in een bedoeinenkamp (beetje toeristisch, maar wel leuk) http://www.desertsafaridubai.com/
o Niet doen als je snel wagenziek bent.....
• Hatta Pools
o Stukje mooie natuur, een uurtje buiten dubai (via hotel kun je wellicht een trip boeken, taxi zal hier wrs niet naar toe rijden, ivm 4x4 terrein)
o http://www.thenational.ae...-if-you-can-take-the-heat
o https://www.google.nl/sea...AQ&biw=1920&bih=966&dpr=1

• Wild wadi waterpark, hebben onlangs een aantal nieuwe glijbanen in gebruik genomen
• Atlantis – groot hotel/resort op de palm (incl waterpark). Waterpark is een beetje tam vergeleken met wild wadi, maar ook hier zijn ze aan het uitbreiden (waarschijnlijk nog niet af).
o Restaurants:
 buffet restaurant, erg groot en veel, heel veel russen......
 sushi restaurant is heel erg goed!
 Steak house is ook ok
o Verder leuk om het aquarium te bekijken
• Abu Dhabi (ongeveer een uur tot 1,5 uur met een taxi/bus)
Zou ik alleen naar toegaan als je een dag over hebt, is een tijdje rijden en biedt niet veel meer dan:
o Seikh Zayed Mosque, hier ligt de oude Zayed begraven.
 Grote, witten moskee die qua architectuur en detaillering erg fraai is (http://www.szgmc.ae/en/).
 Hier kun je grootste hangde lamp en vloerkleed vinden....
o Ferrari Theme park (http://www.ferrariworldabudhabi.com/)
 Snelste achtbaan ter wereld, heb er naast gestaan, ziet er leuk uit
o Emirates Palace (http://www.kempinski.com/.../emirates-palace/welcome/)
 Was ooit bedoeld als paleis voor Seikh Zayed, maar ging wijlen voor het klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

ICT-gerelateerd: ik zou vooraf een VPN regelen en gedraag je ook op social media als een goede gast. Er is op heel veel plaatsen gratis Wifi beschikbaar.

Qua eten: beperk je niet tot het eten dat je al kent, maar probeer ook het Indiase, Perzische, Libanese en al het andere mooie eten dat je vindt. Als je de kaart niet lezen kunt: laat je gewoon wat brengen. Dat vond ik veel leuker dan de Amerikaanse ketens die je overal vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik vond Dubai zeker en vast de moeite, wijzelf hadden 6 dagen tot de nok gevuld, en zeker nog niet alles gezien. Mijn hoogtepunten (in volgorde van beste naar minder goed):

- Burj Khalifa: prachtig gebouw, en je kan er gewoon niet omheen. Je ziet hem altijd en overal staan, een echte must. Best inderdaad op voorhand reserveren.
- Sheikh Zayed Mosque (Abu Dhabi): magnifieke moskee, volgens mijn schoonvader op gelijk niveau met de Taj Mahal qua impressie. Voorzie wel lange kledij, een een make-shift hoofddoek voor je vriendin.
- Ras al Khor: natuurgebied met een magnifiek zicht op de wolkenkrabbers van Sheikh Zayed Road, en natuurlijk de flamingo's. Even ontsnappen uit alle drukte.
- Ferrari World: moet je natuurlijk van houden, maar vonden we allen fantastisch, met als hoogtepunt de Formula Rossa natuurlijk
- Dubai Mall: indrukwekkende winkels, auto's en een prachtig zicht op de Burj Khalifa (van bij de brug aan de vijver voor de Burj Khalifa)
- Dubai Marina: vooral bij (val) avond indrukwekkend, maar ook overdag. Mooiste uitzichtpunten zijn ofwel Stefano's (Italiaans restaurant) van beneden, of het restaurant bovenaan de Marriott is ook niet mis (hier is ook een bar, beiden publiek toegankelijk)

Nog een paar tips:
- Wil je een mooi zicht op de Burj al Arab: ga even naar de 360° aan het Palm Jumeirah Hotel. Ik weet niet of het ook 's avonds publiek toegankelijk is. Na een korte controle van je identiteit (identiteitsbewijs meenemen), kan je overdag gratis gebruik maken van een shuttle over de pier.
- De inkom in de Atlantis is nogal prijzig. Overweeg best op voorhand of je deze wil doen.
- Inkom in de Burj al Arab is al helemaal over the top. Ook hier hetzelfde advies.
- Onderschat niet hoe groot Dubai is. Over de kwaliteit van het openbaar vervoer kan ik je echter niks zeggen.
- En dan de klassieker: tracht je vriendin echt niet vast te nemen of te kussen in het openbaar. Weinig kans dat ze je arresteren, maar je kan het niet uitsluiten. Bovendien stoot je de mensen ermee tegen de borst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:35
Boek Big Bus tickets. Gewoon op straat bij zo'n kraampje. Daarmee kun je altijd met de hop on hop off bus door de stad touren. Deze stopt bij allerlei toeristische attracties, erg handig.
Zou verder ook een bezoek brengen aan de grootste shopping mall ter wereld (naam even kwijt), goed voor een paar uur vermaak.
En hierboven, geloof me... De Taj Mahal is beeldschoon, daar kan geen moskee tegenop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
8 dagen alleen in Dubai lijkt mij persoonlijk vrij lang, dus daar kun je mooi wat uitstapjes maken.
Dunebashing inderdaad zeker doen, voor wat je krijgt is het zeker niet duur, je word opgehaald en na afloop weer afgezet bij je hotel. Eten, entertainment etc alles erbij.

Ik ben er in 2013 geweest, ik houd altijd wel van een beetje rijden op vakantie, die steden heb ik vaak al snel gezien. ;)
Toen ben ik 3 dagen in Dubai zelf geweest en daarna heb ik een auto gehuurd.
Autohuur heb ik wel geregeld vanuit NL, kost geen drol in Dubai, en benzine natuurlijk al helemaal niet 8) .

*Hatta, ligt in Oman maar is een enclave van Dubai, (anderhalf uur rijden vanaf Dubai)
Je gaat wel de grens met Oman over, waar dan militairen staan met machinegeweren, maar dat stelt niks voor.
*Al Ain in Abu Dhabi (het emiraat, niet de stad), bij Al Ain heb je de berg Jebel Hafeet, dat is een keer wat anders dan al dat zand.
De weg naar de top van Jebel Hafeet is benoemd tot een van de mooiste rijwegen, zie filmpje van Fifth Gear YouTube: Fifth Gear - Jebel Hafeet Mountain Road
*De weg van Dubai naar Abu Dhabi vond ik ook wel absurd, om de zoveel meter een boompje in de middenberm van de snelweg, met bij elk boompje een waterleidingkje voor de irrigatie.
Anders groeit dat natuurlijk niet in de woestijn 8)7

En verder zijn veel dingen natuurlijk al genoemd in dit topic.

[ Voor 9% gewijzigd door bluemoon23 op 21-10-2015 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
bluemoon23 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 03:05:
8 dagen alleen in Dubai lijkt mij persoonlijk vrij lang, dus daar kun je mooi wat
Toen ben ik 3 dagen in Dubai zelf geweest en daarna heb ik een auto gehuurd.
Autohuur heb ik wel geregeld vanuit NL, kost geen drol in Dubai, en benzine natuurlijk al helemaal niet 8) .
Let wel op dat bekeuringen vrij hoog kunnen oplopen in die regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Dat was niet te zien aan het weggedrag van de meesten........ O-)

[ Voor 3% gewijzigd door bluemoon23 op 21-10-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:21

-tom-562

Oliesjeik

Half jaar in Dubai (nouja, 100 km noordelijker :P) gezeten, maar vaak genoeg geweest dus.
-Ga een dagje naar Musandam in Oman. Hier kan je met een traditionele dhow mee varen, de 'fjorden' in. Je kan dan dolfijnen spotten en snorkelen bij Telegraph Island. De meeste hotels kunnen dit wel regelen voor je (je krijgt een toeristenvisum bij het ingaan van Oman, kost je een paar dirham).
De weg naar Musandam vanaf de grens bij Ras al-Khaimah is echt supervet (perfect asfalt en heel erg bochtig)
-Doe 1 dag een 'mall' dagje, dus Dubai Mall combineren met een bezoekje aan Burj Khalifa. Mall of the Emirates is wat mij betreft minder interessant, je kan wel mooi Arabieren spotten die voor het eerst sneeuw zien in de indoor ski baan :P
-Vraag een taxi chauffeur of die je naar Al Karama wilt brengen. Iedere taxi chauffeur weet meteen wat je bedoelt. Dit is een wijkje met een winkelcentrum waar ze alleen maar neppe shit verkopen ('genuine fake watch') :P Alleen voor de ervaring moet je er al naar toe. Vaak hebben ze heel ingenieus verstopte achterkamertjes en zoldertjes in de kleine winkeltjes. Ohja, maximaal maar 10/20% van de originele vraagprijs betalen, voor _alles_ ;)
-Ga voor een paar dirham een tocht met een dhow maken over Dubai Creek. Een prive tochtje kost je maximaal 5 euro ofzo
-Ga een uurtje desert bashen op een gehuurde quad langs Emirates Road (richting het noorden heb je een aantal quad verhuurders, voor een uurtje ben je 20/25 euro ofzo kwijt)
-Ga 's avonds een keertje een biertje drinken en wat eten bij de grootste Irish pub ter wereld, the Irish Village
-Als je van zwemmen houdt, ga eens een middag naar Wild Wadi Waterpark. Er zijn trouwens ook openbare stranden. Een hip 'gratis' strand zit vlakbij het Hilton hotel (vooral op vrijdag is het erg druk). Verder zijn er ook betaalde stranden (entree kost een paar euro) voor familie's (vermijdt die op vrijdag, dan zit het vol met gezinnen).

Verder kan je ook zo'n alles doen wat God (of Allah :P) verboden heeft in Dubai als je een beetje rondvraagt :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 13:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Nice!

Vorig jaar met een maat 10 dagen naar Dubai & Abu Dhabi geweest, was uiteindelijk nog te kort! Wat een vet awesome vakantie was dat!

Ik kan hier wel boeken enthousiasme neerzetten maar zal het kort houden (En anders moet je me maar ff pm'en);

- Khalifa Obervation Deck, twee keer gaan, 1x overdag, en 1x met sunset!!!
- High Tea in de Al Arab. My God, dat is je meest vette ervaring ooit, en de enige manier om dichter dan 300m te komen (je gaat het pand in, en naar 't restaurant bovenin). Wat een vreselijke luxe!!!!
- Desert Safari, for sure!!!!
- Abu Dhabi -> Ferrari World, Yas Waterworld
- Slaap een nachtje in het Yas Viceroy Hotel (abu dhabi), je betaald wel 250 euro voor een nacht, maar het is het zeker waard!!!
- Bezoekje aan de Dubai Mall
- En uiteraard; bekijk de Dubai Fountain vanaf een uurtje of 6. Mijn God, zelf daar; Andrea Bocelli gehoord en gezien met die fontein, kippenvel, all over!!!

Dan nog het laatste;
Van deze brute vakantie ben ik bezig met een vette film (premiere pro, after effects, audition, etc). Deze is bijna af. Mocht je hier belang bij hebben, dan kan ik deze naar je sturen. Maar uiteraard staat er op youtube ook zat andere vette filmpjes van ;)

Wat.VET!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421545

Ben er nu al meerdere weken geweest voor me werk, en ik kan alles hier boven bevestigen. Ik heb de mazzel dat ik in 5 sterren hotels zit voor me werk zoals Jumeirah creekside / Le meridien, anders is het echt niet te betalen. As we speak zit ik hier 2 weken, geen straf hehe

Mijn absolute hoogtepunten:

- High tea in de burj al arab (uitzicht over heel dubai, ongeloofelijk luxe ... kost +- 150 euro p.p dacht ik, ik was precies met ramadan dus geen drank :@ VAN TEVOREN RESERVEREN !)

Pro tip: Wil je savonds de burj khalifa zien + fontijnen uit de lucht ?
Ga naar hotel "The adress" in downtown, is recht tegenover de Burj. Ga naar bar "Neos" via de hotel receptie, je moet met 3 liften en je gaat naar de 63ste verdieping. Je moet echt door de sportwagens en de sjeiks waden, geniaal. Vervolgens kom je in de meest fancy bar die je kan verzinnen met techno beat op de achtergrond vol met zalige vrouwen, coctails, glimmend metaal en cohiba rokende zakenlui.

Ga zitten, en ga jezelf bezatten en geniet van het uitzicht. De coctails kosten ongeveer 12-15 euro per stuk maar ze zijn echt extreem goed, nog nooit zulke lekkere op. Je kan er ook perfect een lichte maaltijd eten, denk aan zalige sushi of oesters ... of een hele kreeft (dit is dubai ten voeten uit :D ).

Dubai komt tot zijn recht als je een week lang gewoon voluit de big spender gaat uithangen, je heb echt schitterende hotels / restaurants waar je als een koning behandelt wordt. Ja dit kost bakken met geld .... maarja dit is dubai. Als je de backpacker wil uithangen hier ben je echt zwaar aan het verkeerde adres 8)7 ja het is oppervlakkig, ja het is een raar land (die 5 sterren hotels wemelt het van de hoeren maar nee je mag niet zoenen in het openbaar ??) maar als je geld heb kan je hier echt helemaal los alles is mogelijk

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 421545 op 22-10-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Dankjewel voor alle reacties. Aangezien ik over een kleine 3 weken vertrek was ik benieuwd of er misschien nog 'last minute tips' zijn? Alles is welkom uiteraard.

Ik heb inmiddels, mede op advies van een aantal van jullie, een 'Skytea arrangement' geboekt in de skybar van Burj Al Arab. Ben heel benieuwd naar deze ervaring.

Is het verder raadzaam om de excursies/activiteiten die ik nog van plan ben om te doen, alvast thuis te boeken of is het financieel aantrekkelijker om dat allemaal gewoon daar te doen?
Ik zat bijvoorbeeld nog te denken aan een woestijnsafari (dunebashing) en ook wil ik denk ik de top van de Burj Khalifa nog wel gaan bezichtigen.

Wij hebben een hotel geboekt in de wijk Deira. Dit hotel heeft geen zwembad maar ik zag wel dat er shuttlebusjes rijden naar Al Mamzar Beach Park. Dit is ongeveer 8 km (15 min.).
Is dit een leuke plek voor de uurtjes zon/strand of kan ik beter elders vertoeven.
Zijn er bijvoorbeeld (luxere) hotels met zwembad waar je (evt. tegen betaling) gebruik van mag maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Tof! Dubai staat ook op mijn lijstje om nog eens op vakantie heen te gaan.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen straks :)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

Protip mocht je bepaalde medicatie gebruiken die je, zeg maar even, minder druk maken dan is dit echt een gigantische no-no. Mijn partner gebruikt die medicatie en had ze, inclusief rechtsgeldige medische verklaring mee, bij de gratie van een bijzonder aardige douane beambte heeft ze niet vast gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Vind het wel grappig dat veel mensen Dubai de meest awesome vakantielocatie ooit lijken te vinden (zo komt het over). Voor mij was het wel leuk om een keertje te zien (khalifa, palmeilanden, etc), maar dan had ik het ook wel gezien. Ik ben misschien ook niet zo van die overdaad en blingbling, en vond Oman (natuur, gebergte, authentieker) veel interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04 20:02
Wat ik eigenlijk pas echt grappig vind is hoe populair Dubai als vakantiebestemming tegenwoordig is terwijl we het over een land hebben waar sharia wetgeving heerst, inclusief straffen als zweepslagen en steniging voor overspel(of het nou wel of niet daadwerkelijk ten uitvoer wordt gebracht is mijn inziens bijzaak). En dan is dat nog maar het topje van de ijsberg wat er mis is met dat land. Ik zou er eerlijk gezegd uit principe niet op vakantie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:40
En alvast rekening houden met wachttijden als je binnenkort (5-8 jaar) naar de VS wilt reizen. Want dan ga je de rij uit bij US Customs en krijg je wat extra vragen. Mijn tante en een vriend hebben allebei daar al problemen mee gehad zolang de stempel in je paspoort staat (staat volgens mij ook los in een systeem wat ze daar checken maar dat weet ik niet precies).

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 03-12-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Oké, bedankt voor alle (vast heel goed bedoelde) politieke adviezen.
Ik respecteer ieders mening maar ga mijn vakantie nu niet direct annuleren.

Misschien nog mensen die inhoudelijk nog wat adviezen en tips hebben over Dubai?
Helemaal fijn als er nog mensen zijn die antwoorden weten op mijn vragen die ik hier eerder gedropt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 08:53
Jay-P schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:01:
Wat ik eigenlijk pas echt grappig vind is hoe populair Dubai als vakantiebestemming tegenwoordig is terwijl we het over een land hebben waar sharia wetgeving heerst, inclusief straffen als zweepslagen en steniging voor overspel(of het nou wel of niet daadwerkelijk ten uitvoer wordt gebracht is mijn inziens bijzaak). En dan is dat nog maar het topje van de ijsberg wat er mis is met dat land. Ik zou er eerlijk gezegd uit principe niet op vakantie willen.
Het juridische systeem in Dubai is maar deels gebaseerd op de Sharia. Als niet-Moslim heb je er daarom in principe geen last van, al moet je natuurlijk wel je gezonde verstand gebruiken en dus alleen alcohol drinken in de speciale bars die daarvoor bedoeld zijn (of thuis) en niet uitbundig met eten over straat lopen tijdens de Ramadan. Het gebruik van drugs is natuurlijk helemaal uit de boze.

Saudi Arabië is een ander geval, al is ook daar mijn ervaring dat er niets aan de hand is als je je gezonde verstand gebruikt, al zou ik er ook niet op vakantie gaan.
Typhone schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:43:
En alvast rekening houden met wachttijden als je binnenkort (5-8 jaar) naar de VS wilt reizen. Want dan ga je de rij uit bij US Customs en krijg je wat extra vragen. Mijn tante en een vriend hebben allebei daar al problemen mee gehad zolang de stempel in je paspoort staat (staat volgens mij ook los in een systeem wat ze daar checken maar dat weet ik niet precies).
Tja, wellicht als je Moslim bent of een Noord Afrikaans uiterlijk hebt, als je gewoon zoals ik er uit ziet als een nette blanke man heb je daar weinig last van...

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:16
heb daar geen last van gehad om met UAE stempels naar Amerika reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04 20:02
Het gaat wel iets verder dan dat, maar goed, ik ga hier niet de moralist uithangen. TS stelt dat terecht niet op prijs. Bovendien, op mijn bucketlist staan Iran en Rusland bijv. maar dat heeft wat minder 'pretpark in de woestijn' gehalte. Als architectuur je ding is kom je in Dubai iig wel goed aan je trekken. @TS politiek of niet, neem de adviezen van anderen wel ter harte want ook als buitenlander kan je daar met ogenschijnlijke simpele overtredingen vrij snel in de problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Jay-P schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:30:
Het gaat wel iets verder dan dat, maar goed, ik ga hier niet de moralist uithangen. TS stelt dat terecht niet op prijs. Bovendien, op mijn bucketlist staan Iran en Rusland bijv. maar dat heeft wat minder 'pretpark in de woestijn' gehalte. Als architectuur je ding is kom je in Dubai iig wel goed aan je trekken. @TS politiek of niet, neem de adviezen van anderen wel ter harte want ook als buitenlander kan je daar met ogenschijnlijke simpele overtredingen vrij snel in de problemen komen.
Het is ook absoluut niet zo dat ik adviezen in de wind sla maar ik vind dat je gewoon altijd rekening moet houden met lokale regels en gebruiken. Dat is voor mij geen issue, dat vind ik normaal. Of het nu Dubai is of pak-hem-beet België.

Ontopic: Gezien mijn vakgebied is de architectuur is inderdaad één van de redenen waarom ik graag eens in Dubai ga kijken. December leek me daarom de meest aangename periode en mijn insteek was om er dan maar meteen een paar daagjes strand en vermaak aan vast plakken samen met het meisje voor wat vitamine Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
En alvast rekening houden met wachttijden als je binnenkort (5-8 jaar) naar de VS wilt reizen. Want dan ga je de rij uit bij US Customs en krijg je wat extra vragen.
Soms is het heel vaag waarom ze mensen eruit pikken bij Immigrations in de VS.

Ik was in 2013 in Dubai geweest en in 2014 naar de VS met het zelfde paspoort, daar kraaide geen haan naar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Mich007 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:29:
Dankjewel voor alle reacties. Aangezien ik over een kleine 3 weken vertrek was ik benieuwd of er misschien nog 'last minute tips' zijn? Alles is welkom uiteraard.

Ik heb inmiddels, mede op advies van een aantal van jullie, een 'Skytea arrangement' geboekt in de skybar van Burj Al Arab. Ben heel benieuwd naar deze ervaring.

Is het verder raadzaam om de excursies/activiteiten die ik nog van plan ben om te doen, alvast thuis te boeken of is het financieel aantrekkelijker om dat allemaal gewoon daar te doen?
Ik zat bijvoorbeeld nog te denken aan een woestijnsafari (dunebashing) en ook wil ik denk ik de top van de Burj Khalifa nog wel gaan bezichtigen.

Wij hebben een hotel geboekt in de wijk Deira. Dit hotel heeft geen zwembad maar ik zag wel dat er shuttlebusjes rijden naar Al Mamzar Beach Park. Dit is ongeveer 8 km (15 min.).
Is dit een leuke plek voor de uurtjes zon/strand of kan ik beter elders vertoeven.
Zijn er bijvoorbeeld (luxere) hotels met zwembad waar je (evt. tegen betaling) gebruik van mag maken?
Iemand wellicht nog antwoorden op deze vragen of andere tips?
Door de politieke discussie zijn mijn vragen namelijk helaas een beetje naar de achtergrond verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Ik heb zelf ook in een hotel in Deira gezeten.
De meeste toeristen zitten volgens mij in de nieuwe hotels/wijken.
Deira is meer het "oude" Dubai volgens mij, ik vond dat wel wat hebben, en met de metro ben je toch overal snel.
In de haven daar heb je die Dhows (houten boten ;) ) die boten worden allemaal met de hand geladen door Indiers en Pakistani, er komen vrachtwagens aanrijden met zeecontainers erop, en al die dozen in de containers worden er met de hand uitgehaald en op de boot geladen.
Daar kun je zo een half uurtje naar kijken fascinerend :D hier ongeveer: https://goo.gl/maps/Rw93vvEnQhr Op Streetview kun je de boten en opgestapelde dozen en balen wel zien.

Eigen foto`s
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/15cfx9t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/atuu5i.jpg

Heb je WikiTravel al gezien http://wikitravel.org/en/Dubai

[ Voor 9% gewijzigd door bluemoon23 op 08-12-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bij Dubai creek kan je voor een paar dirham's ook wle met een dow mee, Dubai Creek af.
Ik ben (inmiddels 5 jaar geleden) 2 keer bij Al Mamzar beachpark geweest. Dit was wel op vrijdag. Toen was het superdruk, voornamelijk met familie's.
Ik ben ook een aantal keer naar Marina Beach, dit is gewoon een open strand waar ook veel locals komen. Je kan er ook bij wat eettentjes in de buurt eten. Leuk om een keer 's avonds of in de namiddag naartoe te gaan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayparlour
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-04 14:39
Oud topic, maar toch maar even een kickje.

Zelf ook aan het plannen voor een trip naar Dubai eind Februari,

Wo 8AM aankomst vliegveld
Wo strand (overnachten bij Dubai Marina, dus naar hotel koffers droppen en dan vooral even relaxen)
Wo avond safari?
Do Jumeirah Mosque
Do Al Bastakiya + Souks
Do Burj Khalifa (rond 5/6uur) en Dubai Mall
Do Dubai Garden Glow?
Vr Aquaventura
Vr Souk Madinat + Burj al Arab
Za Abu Dhabi
Za Jebel Hafeet?
Zo Dubai Marina Mall?
Zo 15h Vliegen

Iemand tips en tricks over deze opzet? Zouden ook nog richting Hatta of Sharjah kunnen gaan, maar daar gaat veel tijd inzitten. De avondsafari staat nu gepland op de dag van landen in Dubai, is dat verstandig? Kan normaal wel goed tegen vliegen, maartoch enige twijfel.

Iemand al Dubai Frame gezien? Lijkt mij minder speciaal dan Burj Khalifa naar boven.
Mijn vriendin lijkt Dubai Miracle Garden en Butterfly Garden wel leuk, iemand hier geweest?

Op zondag vliegen we om 15.00 terug, iemand tips wat te doen in de ochtend in de buurt van Dubai Marina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Burj Khalifa, zorg dat je helemaal naar boven gaat. Laatste keer dat ik er was, was dat een VIP-behandeling. Geeft meer rust, je krijgt een drankje (en je bent nog hoger dan de rest).

Dubai Mall, trek daar meer tijd voor uit. Er zijn verschillende interessante dingen te zien in de verschillende vleugels. Je bent er zo een paar uur onder de pannen.

Dubai Marina Mall, tenzij je in de buurt bent (hotel zie ik), bezoek het. Maar is weinig interessant. Ga liever over The Walk bij Jumeirah Beach Residence (JBR), liefst gedurende de avond. Exotische autos zijn daar niet exotisch. Strand bij de JBR is ook best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

The diamond mall was ook wel grappig om een keer te zien. De eerste (en enige) keer dat ik een winkelcentrum heb gezien met alleen maar juweliers. Daarnaast is die dubai mall echt groot. Ik vond zelf dat aquarium wel gaaf. Daar heb je wel wat meer tijd voor nodig denk ik.

Die vlindertuin daar wil ik trouwens nog wel een keer naartoe. Die lijkt me echt gaaf.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

@rayparlour
Waarom wil je naar Abu Dhabi? Ik zou dat schrappen en naar Oman gaan, en daar met een dhow de fjorden ingaan, snorkelen en dolfijnen spotten. Dan kom je ook door Sharjah, en zal je zien dat dat niet echt de moeite waard is :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayparlour
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-04 14:39
Nog niet aan Oman gedacht, zal daar even verder naar kijken. Dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Oman is absoluut aan te raden. Laat je wel goed informeren voor je daar op de bonnefooi naar toe reist. De grensovertocht vanuit de UAE was een tijdlang nogal lastig - ik heb geen flauw idee hoe dat nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 13:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

High Tea in de Al Arab. Luxer dan dat krijg je het niet :) Kost je wel grof geld pp, but it's worth it!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DAzN schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:58:
Oman is absoluut aan te raden. Laat je wel goed informeren voor je daar op de bonnefooi naar toe reist. De grensovertocht vanuit de UAE was een tijdlang nogal lastig - ik heb geen flauw idee hoe dat nu is.
Ik zou het idd bij een touroperator/hotel boeken (in je hotel kunnen ze je er vast wel mee helpen).
Als je met een (huur)auto Oman in gaat moet je namelijk een soort van dagverzekering kopen (tenminste, dat was 8 jaar geleden zo) bij de douane. Op de bonnefooi zoiets doen met een redelijk krap schema zou ik dan niet aanraden. Plus ik weet ook niet zeker of je met een huurauto zo het land wordt binnengelaten.

Ik heb een aantal keer een 'visa run' gedaan vanuit de VAE <--> Oman, zo lang je netjes 'Yes sir'/'No sir' zegt, en je niet opzichtig gedraagt is er weinig aan de hand IMO :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvana
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-09-2022
Hoi

Wij gaan naar Ras al-Khaimah in oktober maar ik vind nergens excursies naar Dubai toe vanuit deze regio
En krijg nu een beetje inwendig spijt van deze hotel boeking qua ligging dan

Helaas hebben wij geen rijbewijs en een taxi ,kunnen maar 120 euro enkele rit vind ik nog al prijzig.....

Iemand ervaring of tips ?

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:47

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Welkom op Tweakers! Helaas verwachten we iets meer inzet van je hier, plus het kicken van een 4 jaar oud topic is niet de bedoeling als het niet relevant is. Daarom sluit ik dit topic nu ook.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.