Ik ben naarstig op zoek naar een vergelijking (roundup!) van de verschillende smart-tv platformen op dit moment. Die behoefte heb ik met name na een debacle met een Sony X85C televisie (2015 model, Android, 4K) waarmee ik 16 uur vol ongeloof heb doorgemaakt voordat deze terug is gebracht. Ondanks de beloften en goede demonstratie van de Sony man in de winkel waren de basic televisiekijk functies niet up-to-par.
Wat ik merkte is dat je eerst tegen het smart-tv platform praat en de TV-kijk functie is daar een onderdeel van. Normaliter verwacht je uit het verleden dat beelden kijken (dus als 'monitor' van je Ziggo decoder/Apple TV/Chromecast) eerst komt en slimme (ongebruikte en vaak waardeloze) software pas later. Ik zie overigens ook geen 4K TV's zonder deze smart platformen.
Omdat ik eigenlijk die platformen niet meer vertrouw, zeker niet als ik de diverse fora nalees - ondanks diverse software updates door het jaar heen, ben ik op zoek gegaan naar goede reviews van deze platformen. Dit omdat het (IMHO blijkbaar) een heel belangrijke factor is voor je TV. In mijn keuze afweging meer dan bijvoorbeeld curved of 3D of andere feature sets. Niet omdat ik verwacht er veel gebruik van te maken, maar omdat het in de weg zit en de 'normale' TV ervaring hinderd.
Wellicht dat tweakers (@Sim help?!) hier iets in kan betekenen? Ik kan deze side-by-side reviews erg moeilijk vinden.
Om toch een poging te wagen:
Het liefste zou ik @sim willen vragen de TV's eens naast elkaar te zetten. Dus bij deze een 'publieke' oproep.
Wat ik merkte is dat je eerst tegen het smart-tv platform praat en de TV-kijk functie is daar een onderdeel van. Normaliter verwacht je uit het verleden dat beelden kijken (dus als 'monitor' van je Ziggo decoder/Apple TV/Chromecast) eerst komt en slimme (ongebruikte en vaak waardeloze) software pas later. Ik zie overigens ook geen 4K TV's zonder deze smart platformen.
Omdat ik eigenlijk die platformen niet meer vertrouw, zeker niet als ik de diverse fora nalees - ondanks diverse software updates door het jaar heen, ben ik op zoek gegaan naar goede reviews van deze platformen. Dit omdat het (IMHO blijkbaar) een heel belangrijke factor is voor je TV. In mijn keuze afweging meer dan bijvoorbeeld curved of 3D of andere feature sets. Niet omdat ik verwacht er veel gebruik van te maken, maar omdat het in de weg zit en de 'normale' TV ervaring hinderd.
Wellicht dat tweakers (@Sim help?!) hier iets in kan betekenen? Ik kan deze side-by-side reviews erg moeilijk vinden.
Om toch een poging te wagen:
- reviews: Vijf tv's rond de 50" voor 800 euro - roundup van de interfaces van ongeveer een jaar geleden
- reviews: Samsung 43"-J5500: vlotte smart-tv zonder toeters en bellen - Tizen review van de Samsung j5500
- reviews: Sony X85C met Android TV: prachtige uhdtv met buggy software - android TV review van de Sony X85C series
- reviews: LG 43"-LF630V: webOS 2 op hdtv zonder poespas - webOS2 TV review van de LG LF630V
- YouTube: Uitpakparty: LG Smart TV met WebOS en ultra-hd - LG WebOS review van Bright
- reviews: Panasonic 48" AX630: uitmuntend en betaalbaar uhd-beeld - Panasonic's platform van de Panasonic SX630
- http://www.rtings.com/tv/...type/smart/best?uxtv=ec5c (US focus)
Het liefste zou ik @sim willen vragen de TV's eens naast elkaar te zetten. Dus bij deze een 'publieke' oproep.