Mijn koperservaring is alleen met MyGsm in Dubai. Per email en per phone. Mijn toestel was nieuw, met alle originele Samsung stickers. Ik ben er super tevreden mee. De IMEI code en Serial Number van mijn toestel, waren ook op het "verkoopsbonnetje" vermeld. Met de Android App "Phone Info" kan ik zien dat het een N-920C toestel is, uit de UAE, en dat het niet "geroot" is, en met de zelfde IMEI code en Serial Number als het bonnetje De Note 5 heeft intern precies dezelfde specificaties en wireless banden als de NL Samsung S6 Edge+, met alleen een vlak scherm, een pennetje, en 64GB. De S6 Edge+ is in NL echter alleen met 32GB te koop. Maar Samsung levert wel 64GB versies van de S6 Edge+ in: UK, DK, SE, NO, FI, CH, IT. (Niet in: NL, BE, DE, AT, FR)Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:25:
Vanwege de laatste post van PeterXu op internet naar reviews over mobileshop.ae gezocht:
https://nl.trustpilot.com/review/mobileshop.ae
Een gemiddelde score van Goed 8,1. OK, laten we eens kijken naar de beoordelingen.
De laatste drie beoordelingen zijn niet zo best.. En als ik dan ook nog lees dat één van de drie opmerkt:
"I finally go to the SAMSUNG service center, only to be told that my IMEI code and Serial No do not match. This makes my phone either a fake or a refurbished phone."
Ik ben inmiddels ook al dit soort beoordelingen over eglobalcetral.eu tegen gekomen.
Iedereen moet maar zijn eigen afwegingen maken of hij/zij deze smartphone bij deze internetsites wil kopen, maar ik ben klaar met te onderzoeken hoe en waar ik via het buitenland een Note 5 kan kopen.
Ik hou mijn geld nog een paar maanden in mijn zak en wacht de release van de S7 af. Kijken wat die smartphone brengt en of Samsung als nog de Note 5 in Europa uitbrengt (zal wel niet, maar hij blijft desondanks mijn favoriete smartphone).
Hoe luidt het gezegde ook al weer? Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Ik had ook gehoopt dat Samsung met de Note 5 (liefst met 64GB) naar NL of UK zou komen, maar tot nu toe zie ik het nog niet zitten. Let maar op het Samsung sites of er een Note 5 64GB N-920F opduikt. De letter "F" betekent meestal een Europees model, in de Samsung wereld.
De contact persoon bij MyGsm in Dubai is: Nash Ba.
Andere ervaringen, met mobileshop.ae waren alleen per chat, email en phone. Geen koperservaring.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2016 21:09 ]