Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Huis-tuin-keuken laptop tot €700 incl. SSD

Pagina: 1
Acties:

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 22:13
Wat ga je met je laptop doen?
Internet, facebook, youtube, email, office, uitzending gemist. Geen games.

Wat is je budget?
€700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet vaak; paar keer per jaar een buitenlandse reis en bezoek bij familie/vrienden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liever geen Acer. Mogelijk dat dit merk nu beter is dan vroeger maar geen zin om hier energie in te steken.
Dell is een uitstekend merk maar de twee weken levertijd is een probleem omdat de laptop nog mee moet op vakantie.

Een SSD van 256Gb. Eventueel deze zelf inbouwen is geen probleem maar dan wordt budget €80 lager ivm aanschaf SSD.
1920 x 1080 resolutie
15-inch formaat heeft sterke voorkeur.

Ik heb de BBG van oktober en augustus bestudeerd en ben niet blij met de kwaliteit van de aangeboden Lenovo en Toshiba laptops. Ik vind het prettig als de behuizing en toetsenbord goed zijn.
Een beperking van de BBG is dat alleen goed verkrijgbare types aangeboden mogen worden en we zijn ook alweer een maand verder, dus ik ben benieuwd of er nieuwe en betere suggesties zijn.

Wat heb ik zelf al gevonden?
pricewatch: Lenovo ThinkPad E550 20DF00CMMH €847
i5-5200U
192Gb SSD
4Gb
Mooie machine. De Thinkpad Edge serie is niet zo goed als de echte Thinkpad maar wel een stuk goedkoper. Helaas is dit model boven mijn budget.

pricewatch: Asus X555LA-DM1677T €599 + €80 SSD = €679
Intel Core i5-5200U
500Gb 5400rpm
4Gb
Mijn probleem met Asus is dat er teveel types laptops zijn waardoor vergelijken erg lastig is. Van deze laptop is geen review te vinden. Specificaties op papier klinken goed, maar hoe is de bouwkwaliteit?

pricewatch: Asus P4510LA-CN199H €629
i3-4030U
128Gb SSD
4Gb
Dit is een laptop uit de ASUS Pro serie. Relatief goedkoop omdat het een oudere processor is maar snelheid zou voldoende moeten zijn. De SSD is (te) klein maar 1 à 2 jaar redden we het er wel mee en dan alsnog een grotere SSD er in zetten tegen dan lagere prijs.
Ik hoop dat de pro-serie beter gebouwd is maar kan geen reviews van dit model vinden. Weet iemand hoe de kwaliteit over het algemeen is?

• Jelle234
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Ik was op zoek naar vrijwel hetzelfde en heb vandaag de Asus X555LA-DM1677T besteld met een 256gb ssd. Na lang zoeken leek mij dit de beste combinatie voor dit budget, een relatief snelle cpu, goede ssd en mat full hd scherm.

Ik hoop hem morgen te ontvangen dus zal nog laten weten hoe de bouwkwaliteit is!

Verwijderd

Jelle234 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:56:
Ik was op zoek naar vrijwel hetzelfde en heb vandaag de Asus X555LA-DM1677T besteld met een 256gb ssd. Na lang zoeken leek mij dit de beste combinatie voor dit budget, een relatief snelle cpu, goede ssd en mat full hd scherm.

Ik hoop hem morgen te ontvangen dus zal nog laten weten hoe de bouwkwaliteit is!
Ook ik ben aan het kijken naar deze laptop en ben dan ook zeer geïnteresseerd wat jouw eerste ervaring met deze laptop is, kan je dat laten weten als je hem in je bezit hebt?

Verder vroeg ik mij af of je de dvd lezer eruit gaat halen voor de ssd of ssd inplaats van de hdd?

Ik hoor het graag

Voor @carlo , je zou een kijkje kunnen nemen op mijn topic, ik denk dat mijn eisen ongeveer overeenkomen met die van jou. Snelle laptop voor studie / ervaring met Asus R556LA-XX1875T
Er Staan een aantal geadviseerde laptops, maar uiteindelijk komen we denk ik toch ook op de x555LA uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 21:39 . Reden: Vergeten linkje ]

• carlo
@Jelle, Ik ben benieuwd hoe de Asus bevalt. Morgen eind van de middag ga ik bestellen dus als je voor die tijd kan posten help je ons enorm.

@BiterbalNL, ik zie inderdaad grote overeenkomst met jouw wensen.

Ik ben nog verder gaan zoeken en wordt knettergek van de ASUS modelnummers en het gebrek aan reviews.

De pricewatch: Asus P4510LA-CN199H en pricewatch: Asus AsusPro Essential PU551LA-CN395H hebben compleet verschillende nummers maar lijken dezelfde laptop te zijn met alleen een klein verschil in processor: i3-4030U versus i3-4010U waarbij de eerste €30 duurder is.

Wat betreft de X555LA zijn er ook wat verschillende smaken die bijna gelijk zijn:
pricewatch: Asus X555LA-DM1677T €599 4Gb/500Gb
pricewatch: Asus X555LA DM1872T €639 6Gb/1Tb Bij wehkamp direct leverbaar, anders pas eind nov.
pricewatch: Asus R556LA-DM1873T €641 8Gb/1Tb eind nov leverbaar
pricewatch: Asus F555LA-DM1874T €649 8Gb/1Tb op voorraad

t/m 28-okt biedt Modern €25 extra korting die niet in bovenstaande prijzen is meegenomen.

Verwijderd

carlo schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:42:
@Jelle, Ik ben benieuwd hoe de Asus bevalt. Morgen eind van de middag ga ik bestellen dus als je voor die tijd kan posten help je ons enorm.

@BiterbalNL, ik zie inderdaad grote overeenkomst met jouw wensen.

Ik ben nog verder gaan zoeken en wordt knettergek van de ASUS modelnummers en het gebrek aan reviews.

De pricewatch: Asus P4510LA-CN199H en pricewatch: Asus AsusPro Essential PU551LA-CN395H hebben compleet verschillende nummers maar lijken dezelfde laptop te zijn met alleen een klein verschil in processor: i3-4030U versus i3-4010U waarbij de eerste €30 duurder is.

Wat betreft de X555LA zijn er ook wat verschillende smaken die bijna gelijk zijn:
pricewatch: Asus X555LA-DM1677T €599 4Gb/500Gb
pricewatch: Asus X555LA DM1872T €639 6Gb/1Tb Bij wehkamp direct leverbaar, anders pas eind nov.
pricewatch: Asus R556LA-DM1873T €641 8Gb/1Tb eind nov leverbaar
pricewatch: Asus F555LA-DM1874T €649 8Gb/1Tb op voorraad

t/m 28-okt biedt Modern €25 extra korting die niet in bovenstaande prijzen is meegenomen.
Ik denk dat ik uiteindelijk voor de X555LA-DM1677T ga, past het best binnen mijn budget. Misschien dat jij Met jouw budget nog een stapje hoger kan qua RAM en opslagcapaciteit bijvoorbeeld

• Jelle234
Helaas kan ik de laptop pas laat op de avond in ontvangst nemen dus de feedback op de bouwkwaliteit komt pas rond 22:00.
Verder vervang ik de huidige hdd omdat ik mijn bedenkingen heb over de afwerking bij het vervangen van het dvd station. Wel ga ik er eventueel nog 4gb bij zetten met het oog op de toekomst.

[ Voor 44% gewijzigd door Jelle234 op 28-10-2015 18:16 ]

• carlo
@Jelle, jammer dat je laptop pas vanavond komt.
Ik kan bij Modern tot 23:00 uur bestellen dus als je het redt om voor 22:30 uur nog een korte feedback over bouwkwaliteit en toetsenbord te geven zou dat heel fijn zijn.

• Jelle234
Zo, hij is binnen.

De laptop ziet er erg mooi uit, zowel gesloten als open. Alle oppervlaktes zijn mat (ook het scherm, wat voor mij een belangrijk punt was), wat altijd mijn voorkeur heeft. Veel material voelt wel vrij plastic aan. Er is veel ruimte onder het toetsenbord, dus je polsen liggen goed op de laptop. De mousepad is wat groter dan ik gewend ben en reageerd ook op aanrakingen aan de onderkant van de pad (waar je klikt) wat ik niet helemaal gewend ben. De pad voelt verder ook goed aan. Het is lastig om het toetsenbord goed te beoordelen omdat een nieuw toetsenbord altijd even wennen is, maar het buigt wel heel licht mee als je tussen de toetsen drukt. De toetsen zelf voelen wel goed aan.

Kortom, ik ben erg te spreken over de algehele uitstraling, iets minder over de gebruikte materialen er is vrij veel plastic gebruikt maar dit had ik ook wel verwacht. Dat het plastic mat is zorgt er wel weer voor dat het er zeker niet goedkoop uitziet.

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt, success met de keuze iig!

• carlo
Bedankt voor je feedback. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je snel verder wilt met je nieuwe laptop.
Ik ga hem nu bestellen.

• Jordakoes
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2023
Oftopic:
Jelle ik heb een vraagje, Heb je de laptop met SSD gekocht of heb je deze er zelf ingezet? Als je deze er zelf in hebt gezet. Hoe is dit gegaan?
groeten

• Jelle234
De ssd heb ik er zelf in gezet. Dit is niet heel erg lastig, hoewel de laptop relatief lastig open te maken is doordat naast schroeven ook gebruik gemaakt is van een soort klik systeem. Als referentie gebruikte ik dit filmpje YouTube: Asus F555L Disassembly for Hard Disk Replacement
Het enige vervelende bij mij was dat het platte "kabeltje" dat over de originele hdd ging hieraan vast gelijmd, wat aardig wat geduld en beleid kostte dit los te maken.
Uiteindelijk zou het geen probleem moeten zijn zolang je maar een beetje voorzichtig te werk gaat. Ik denk dat ik er in totaal een uurtje mee bezig ben geweest, maar heb dan wel heel rustig aan gedaan.

• Jordakoes
Bedankt! Ik heb eens eerder een SSD in mijn desktop ingebouwd, Het meest tijdrovende was het kopieren van de HDD naar de SSD zodat ik hier gewoon windows op had staan. Groeten

• Jelle234
Ik heb de Windows installatie op een USB stick gezet en niets van de oude harde hdd gekopieerd. Zo heb je ook geen last van alle rommel software die altijd wordt meegeleverd en start je met een frisse Windows installatie.

• Jordakoes
klop, bedankt

Verwijderd

Mag ik vragen waar jij de laptop gekocht hebt en voor welke prijs?
Ik heb contact gehad met CoolBlue en dat kan nog wel even duren voor die voorradig is en bij bobshop.nl is ie goedkoper alleen heb geen ervaring met deze webshop, qua betrouwbaarheid en service zoals retour bij defecten.

CoolBlue vind ik qua service het beste

• Jelle234
Ik heb hem bij bobshop gekocht. Kreeg de volgende dag een mailtje dat hij om 15:00 af te halen was bij een afhaal punt. Toen ik daar om 20:00 uur aankwam werd hij net afgeleverd. Wel de volgende dag dus, maar niet op de tijd waarop hij aan zou komen. Verder was de verpakking prima in orde.

Verwijderd

Jelle234 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:18:
Ik heb hem bij bobshop gekocht. Kreeg de volgende dag een mailtje dat hij om 15:00 af te halen was bij een afhaal punt. Toen ik daar om 20:00 uur aankwam werd hij net afgeleverd. Wel de volgende dag dus, maar niet op de tijd waarop hij aan zou komen. Verder was de verpakking prima in orde.
Tja toch maar even wachten denk ik, zie zoveel slechte reviews over bobshop...
Ben bij Coolblue toch erg tevreden over service tijdens en na bestelling, wat toch best belangrijk is bij een laptop vind ik..

Verwijderd

carlo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:36:
Bedankt voor je feedback. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je snel verder wilt met je nieuwe laptop.
Ik ga hem nu bestellen.
Jelle234 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:30:
Zo, hij is binnen.

De laptop ziet er erg mooi uit, zowel gesloten als open. Alle oppervlaktes zijn mat (ook het scherm, wat voor mij een belangrijk punt was), wat altijd mijn voorkeur heeft. Veel material voelt wel vrij plastic aan. Er is veel ruimte onder het toetsenbord, dus je polsen liggen goed op de laptop. De mousepad is wat groter dan ik gewend ben en reageerd ook op aanrakingen aan de onderkant van de pad (waar je klikt) wat ik niet helemaal gewend ben. De pad voelt verder ook goed aan. Het is lastig om het toetsenbord goed te beoordelen omdat een nieuw toetsenbord altijd even wennen is, maar het buigt wel heel licht mee als je tussen de toetsen drukt. De toetsen zelf voelen wel goed aan.

Kortom, ik ben erg te spreken over de algehele uitstraling, iets minder over de gebruikte materialen er is vrij veel plastic gebruikt maar dit had ik ook wel verwacht. Dat het plastic mat is zorgt er wel weer voor dat het er zeker niet goedkoop uitziet.

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt, success met de keuze iig!
Zijn jullie tevreden over de laptop?, wat zijn de minpunten en pluspunten. En waar ik erg benieuwd naar ben hoe is de accu?

• cybertron12
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-11 20:42
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:18:
[...]

[...]

Zijn jullie tevreden over de laptop?, wat zijn de minpunten en pluspunten. En waar ik erg benieuwd naar ben hoe is de accu?
Heb em ook maar besteld via 4Launch

Accu heb ik nog niet getest (komt nog ;) )
- punten: trage hdd, 150Mps wifi
+punten: helder scherm, hoge resolutie, licht van gewicht en dikke scharnieren (geen zielige pootjes)

Intel Core i7-4790K | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Asus R9280X-DC2-3GD5-V2 | Fractal Design CORE 2500 | Scythe Mugen 4 | Kingston HyperX Savage | Cooler Master B600 | Samsung 850 EVO 250GB | Zie inventaris voor meer...

Verwijderd

cybertron12 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 01:56:
[...]

Heb em ook maar besteld via 4Launch

Accu heb ik nog niet getest (komt nog ;) )
- punten: trage hdd, 150Mps wifi
+punten: helder scherm, hoge resolutie, licht van gewicht en dikke scharnieren (geen zielige pootjes)
Oke bedankt! En bedoel je dan dat het systeem sloom loopt? Of draai je zware programma's? Ik wil een extra SSD van 120gb in de dvd drive zetten om mn systeem en office op te zetten.

• cybertron12
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-11 20:42
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:41:
[...]

Oke bedankt! En bedoel je dan dat het systeem sloom loopt? Of draai je zware programma's? Ik wil een extra SSD van 120gb in de dvd drive zetten om mn systeem en office op te zetten.
Accu ging van ongveer 23:50 tot 3:45 mee tijdens het films/series kijken en een VM voor een uurtje te laten draaien.

Als je een bijv. een installer op achtergrond wil laten lopen om te multitasken gaat het lastig met een hdd, dus met name hdd intensieve taken.

Ik ben zelf ook al geneigd om een hdd caddy te halen voor de dvd sleuf, maar weet zelf nog geen goede/goedkope winkel.(advies ?)

Intel Core i7-4790K | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Asus R9280X-DC2-3GD5-V2 | Fractal Design CORE 2500 | Scythe Mugen 4 | Kingston HyperX Savage | Cooler Master B600 | Samsung 850 EVO 250GB | Zie inventaris voor meer...

Verwijderd

cybertron12 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:32:
[...]

Accu ging van ongveer 23:50 tot 3:45 mee tijdens het films/series kijken en een VM voor een uurtje te laten draaien.

Als je een bijv. een installer op achtergrond wil laten lopen om te multitasken gaat het lastig met een hdd, dus met name hdd intensieve taken.

Ik ben zelf ook al geneigd om een hdd caddy te halen voor de dvd sleuf, maar weet zelf nog geen goede/goedkope winkel.(advies ?)
Oke dat is dus wel een redelijke accu.

Ja ik ben ook naar Caddy's aan het kijken maar ze zijn erg duur!
De helft van de SSD zelf, dan moet ik mijn budget met €100,- opschroeven.... das best veel

• carlo
Even een reactie met mijn korte ervaring.
De oude laptop had 1440x900 pixels en momenteel is in 15" alleen 1366x768 of 1920x1080 te krijgen. Die eerste maat voelt vooral verticaal als teveel een beperking en daarom voor de 1920x1080 gegaan.

Ik heb de X555LA-DM1677T voor iemand anders ingericht en daarom maar kort in mijn bezit gehad.
Geen uitgebreide test gedaan want ik was toch niet van plan een andere laptop te kiezen, in dit prijssegment lijken de laptops helaas te veel op elkaar en zijn die alternatieven van matige recensies voorzien. Achteraf was misschien wel de belangrijkste reden om voor deze laptop te kiezen het feit dat ik met Asus in het verleden goede ervaringen heb gehad en dat er van deze laptop geen reviews zijn. Was een gok maar ik ben tevreden met het resultaat.

De laptop ziet er met zilverkleur chique uit. Het deksel heeft een reliëf patroon met dunne cirkellijnen wat ik persoonlijk mooi vond en ook praktisch is omdat je minder snel kleine krasjes zal zien dan op een glanzend vlak.
De laptop oogt slank (vergeleken met mijn dikke Dell werk laptop).
Het deksel heeft een breed scharnier en ziet er stevig uit maar als je de laptop schudt dan wiebelt het scherm behoorlijk en behoudt niet altijd zijn positie. Scherm kan maar open tot ongeveer 130 graden.
Het scherm is mooi scherp, niet super helder maar voor binnen voldoet het goed. Buiten niet geprobeerd maar sterke twijfels of het in de zon nog leesbaar is.
De toetsen zijn redelijk voor een laptop en ik vond het toetsenbord niet te slap. Ik vond het prettig werken maar een los toetsenbord van €10 heeft meer diepte aanslag.
Jammer dat er geen caps-lock lampje is.
Geen verlicht toetsenbord.
Cursortoetsen zitten 'verborgen' tussen de andere toetsen en zul je in het donker niet op de tast kunnen vinden.
hdd is traag. Maakt niet veel herrie, maar wordt elke paar minuten van inactiviteit uitgeschakeld en die verandering in geluid is duidelijk hoorbaar en vond ik storend. Vervangen door een SSD en toen praktisch geluidloos.
Touchpad is relatief groot voor een laptop en heeft geïntegreerde toetsen. Voelt fijn aan en de multi-touch voor scrollen werkt ook goed.
In plaats van de i5/4Gb zou ik liever een i3/8Gb zien.

Conclusie: Een mooie pc om te zien maar gebruikte materialen voelen als een goedkope PC van €450 (wat het ook is, met een duurder type scherm). Met HDD voelde het systeem nog een beetje sloom soms maar na vervangen van de hdd door een ssd van 256Gb voelt het systeem uitstekend.
Ik had graag een wat degelijker machine gezien, maar met wat ik van de reviews van de andere merken in deze prijsklasse zie zijn die niet beter. Daarom durf ik deze laptop wel aan te bevelen in de categorie 1920x1080 pixels tot €700.

Nog een tip voor het plaatsen van de SSD:
Plaatsen van de SSD gaf me nog wat zweetdruppels. Op youtube zijn diverse filmpjes te vinden van mensen die vergelijkbare laptops openschroeven. Het door Jelle234 genoemde filmpje heb ik ook gebruikt maar die filmpjes vertekenen een beetje omdat deze personen de laptops al vaker hebben losgehaald waardoor deze makkelijker losklikken. De rand rondom loskrijgen met een oud bankpasje ging nog wel, maar wat je op de videos niet ziet is dat er in het midden, ongeveer onder de letters 'f' en 'l' ook nog een paar klikpunten zitten. Omdat ik niet wist hoe dit bevestigd zat was ik bang voor beschadigingen maar het zijn gewoon klikpunten die je met een beetje harder optillen van het toetsenbord aan de zijkanten kunt loskrijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door carlo op 07-11-2015 23:08 ]

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
carlo schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:01:
Even een reactie met mijn korte ervaring.
De oude laptop had 1440x900 pixels en momenteel is in 15" alleen 1366x768 of 1920x1080 te krijgen. Die eerste maat voelt vooral verticaal als teveel een beperking en daarom voor de 1920x1080 gegaan.

Ik heb de X555LA-DM1677T voor iemand anders ingericht en daarom maar kort in mijn bezit gehad.
Geen uitgebreide test gedaan want ik was toch niet van plan een andere laptop te kiezen, in dit prijssegment lijken de laptops helaas te veel op elkaar en zijn die alternatieven van matige recensies voorzien. Achteraf was misschien wel de belangrijkste reden om voor deze laptop te kiezen het feit dat ik met Asus in het verleden goede ervaringen heb gehad en dat er van deze laptop geen reviews zijn. Was een gok maar ik ben tevreden met het resultaat.

De laptop ziet er met zilverkleur chique uit. Het deksel heeft een reliëf patroon met dunne cirkellijnen wat ik persoonlijk mooi vond en ook praktisch is omdat je minder snel kleine krasjes zal zien dan op een glanzend vlak.
De laptop oogt slank (vergeleken met mijn dikke Dell werk laptop).
Het deksel heeft een breed scharnier en ziet er stevig uit maar als je de laptop schudt dan wiebelt het scherm behoorlijk en behoudt niet altijd zijn positie. Scherm kan maar open tot ongeveer 130 graden.
Het scherm is mooi scherp, niet super helder maar voor binnen voldoet het goed. Buiten niet geprobeerd maar sterke twijfels of het in de zon nog leesbaar is.
De toetsen zijn redelijk voor een laptop en ik vond het toetsenbord niet te slap. Ik vond het prettig werken maar een los toetsenbord van €10 heeft meer diepte aanslag.
Jammer dat er geen caps-lock lampje is.
Geen verlicht toetsenbord.
Cursortoetsen zitten 'verborgen' tussen de andere toetsen en zul je in het donker niet op de tast kunnen vinden.
hdd is traag. Maakt niet veel herrie, maar wordt elke paar minuten van inactiviteit uitgeschakeld en die verandering in geluid is duidelijk hoorbaar en vond ik storend. Vervangen door een SSD en toen praktisch geluidloos.
Touchpad is relatief groot voor een laptop en heeft geïntegreerde toetsen. Voelt fijn aan en de multi-touch voor scrollen werkt ook goed.
In plaats van de i5/4Gb zou ik liever een i3/8Gb zien.

Conclusie: Een mooie pc om te zien maar gebruikte materialen voelen als een goedkope PC van €450 (wat het ook is, met een duurder type scherm). Met HDD voelde het systeem nog een beetje sloom soms maar na vervangen van de hdd door een ssd van 256Gb voelt het systeem uitstekend.
Ik had graag een wat degelijker machine gezien, maar met wat ik van de reviews van de andere merken in deze prijsklasse zie zijn die niet beter. Daarom durf ik deze laptop wel aan te bevelen in de categorie 1920x1080 pixels tot €700.

Nog een tip voor het plaatsen van de SSD:
Plaatsen van de SSD gaf me nog wat zweetdruppels. Op youtube zijn diverse filmpjes te vinden van mensen die vergelijkbare laptops openschroeven. Het door Jelle234 genoemde filmpje heb ik ook gebruikt maar die filmpjes vertekenen een beetje omdat deze personen de laptops al vaker hebben losgehaald waardoor deze makkelijker losklikken. De rand rondom loskrijgen met een oud bankpasje ging nog wel, maar wat je op de videos niet ziet is dat er in het midden, ongeveer onder de letters 'f' en 'l' ook nog een paar klikpunten zitten. Omdat ik niet wist hoe dit bevestigd zat was ik bang voor beschadigingen maar het zijn gewoon klikpunten die je met een beetje harder optillen van het toetsenbord aan de zijkanten kunt loskrijgen.
Oke bedankt voor deze review.
Ik zie dus vaker dat mensen de HDD traag vinden van deze (soort) laptop, dus een SSD is eigenlijk wel een must.

Het filmpje van Jelle is dus vergelijkbaar met wat jij heb moeten doen?
Ik vind dit nogal een risico met al die lipjes en stripjes en het toetsenbord er af halen. Aangezien ik geen ervaring heb met dit soort dingen.

Dus of ik moet het laten doen (geen idee waar) of een Caddy wat me makkelijker lijkt.
Kan je wel gewoon alleen de onderkant eraf halen zodat ik bij de DVD-drive kan? Of moet ook hiervoor het hele toetsenbord eraf enzovoort?

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 18:55
Ik ben eigenlijk op zoek naar dezelfde soort laptop (in dezelfde prijsklasse met ongeveer dezelfde specs). Kwam hier op Tweakers dus al vrij snel op de Asus X555LA uit. SSD is daarbij voor mij eigenlijk wel een vereiste, maar met alleen 250GB aan opslag red ik het ook weer niet, zou de ingebouwde harddisk dus eigenlijk wel willen laten zitten. Dus, de oplossing voor mij zou eigenlijk zijn om een SSD + HDD caddy bij de laptop aan te schaffen en die er zelf even in te zetten. Nu is mijn vraag eigenlijk dezelfde als die jij hierboven stelt:

Is het installeren van een dergelijke caddy een moeilijke klus en is het na het inbouwen van de SSD gemakkelijk om de Windows-installatie van de HDD naar de SSD te verplaatsen?

[ Voor 4% gewijzigd door Giel1 op 10-11-2015 14:51 ]

Pagina: 1