Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Snelle laptop voor studie / ervaring met Asus R556LA-XX1875T

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk office, mail, internet, wat games op niet al te hoge settings mag.
Snelle multitasking is een vereiste.

Wat is je budget?
500-600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, bijna elke dag naar school

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet perse een voorkeur, heb zelf al gekeken naar de Asus R556LA-XX1875T, hier is niet erg veel over te vinden qua reviews. Dus iemand ervaring?
En is dit een goede laptop voor mijn gebruik, ik wil de laptop wel lang kunnen blijven gebruiken, dus niet na 2 jaar al uit wanhoop door het raam gooien ;)

Verder is een beetje goede accu wel belangrijk zodat ik niet elke dag m'n oplader mee hoef te nemen (onderweg+school gebruik ik bijna alleen OneNote, thuis meer als desktop)

Ik ben benieuwd, alvast bedankt!!

[UPDATE] Ook zie ik de Asus X555LA-DM1677T, het verschil tussen deze 2 is de resolutie van 1980x1080 bij de laatste, en 1366x768 bij de eerder genoemde. Bij de X555LA is het RAM geheugen 4gb en bij de R555LA 6gb, beide uitbreidbaar tot 8gb maar dit vanwege kosten liever niet.
De 4gb X555LA is €599,- en de 6gb R556LA met lagere resolutie €569,-
Het Full HD beeld lijkt mij aantrekkelijk maar is voor mijn gebruik en de levensduur die ik wil bereiken een 4gb RAM genoeg? Of kan ik beter voor de goedkopere 6gb RAM met lagere resolutie gaan

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 23:41 . Reden: nieuwe bevindingen ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met advies hier??

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Hey!

Ikzelf heb een Asus X555LD (heel gelijkaardig aan X555LA), en ben er zéér tevreden mee.
Ik gebruik het o.a voor mijn informaticalessen en gewoon hobby-programmeren en zo. Ik kan geen enkele klacht zeggen, dus office en andere toepassingspakketten moet zonder problemen lukken.

Heb al enkele ervaring met Asus, ik heb twee laptops van Asus, één nieuwe (X555LD) en één oude die al vijf jaar in een vochtige kelder lag. Allebei werken ze perfect. Asus staat bekend voor zijn sterke bouwkwaliteit en de lange tijd dat hun hardware meegaat.
Mijn toekomstige oortjes, horloge, GSM, Wi-Fi antenne,... gaan ook van dit merk zijn. Ik persoonlijk vind Asus het beste merk op vele vlakken.

Nu je keuze tussen de twee. Ik persoonlijk zou voor degene met 6GB gaan. Iets minder beeldschermkwaliteit, maar je games zullen wel sneller en vlotter lopen, en je kan meer multi-tasken.
Hoe meer RAM, hoe meer en beter multi-tasken.

Tenzij je van plan bent later meer RAM bij te steken, zou ik voor degene met 6GB RAM gaan. Anders de tweede.

Hopelijk heb je hier iets aan.

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-11 20:42
Oeh voor 600 euro ga je niks vinden wat je na 2 jaar niet al weg kan gooien, daarvoor moet je in de 1000-1100 range gaan zitten. BTO heeft hiervoor perfecte laptops: https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl68.html

Heb dezelfde laptop maar 2 generaties ouder (met 765M), deze is nogsteeds er snel, heb van de 8GB RAM 16 gemaakt paar weken geleden aangezien ik niet genoeg had, en voor het eerst een SSD erin gezet (256GB SSD + 1 TB HDD). opstarten in 9 seconden (inclusief chrome openen). Nogsteeds supersnel en doe al mijn schoolwerk er op.

(Unreal Engine 4, max settings, Maya 2015, Unity, Visual Studio 2013/15) grafisch en erg processor intensieve dingen die ik dagelijks gebruik, dus snelheid is gewenst :P.

Ik weet niet of je in dezelfde richting zit maar als je deze programma's gebruikt ga je geen leuke ervaring tegemoet met een lappy van 600.(Daarvoor heb ik genoeg mensen gezien in mijn klas/richting en de frustratie is hoog).

Mijne kostte 1024, heb er ook een review over geschreven (Niet super uitgebreid though)
17CL56 (GTX765M).

Vind BTO zelf prima merk, levert CLEVO laptops in eigen setting. Ietsjes duurder dan bij andere custom laptop leveranciers (zie: http://www.xoticpc.com/cu...laptops-ct-118_96_98.html) maar voor een bedrijf die in Nederland zit (makkelijke service) was het me wel waard (en ik was toen nog niet op de hoogte van het CLEVO/Sager merk :P)

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Verwijderd

Topicstarter
ONiel schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:23:
Hey!

Ikzelf heb een Asus X555LD (heel gelijkaardig aan X555LA), en ben er zéér tevreden mee.
Ik gebruik het o.a voor mijn informaticalessen en gewoon hobby-programmeren en zo. Ik kan geen enkele klacht zeggen, dus office en andere toepassingspakketten moet zonder problemen lukken.

Heb al enkele ervaring met Asus, ik heb twee laptops van Asus, één nieuwe (X555LD) en één oude die al vijf jaar in een vochtige kelder lag. Allebei werken ze perfect. Asus staat bekend voor zijn sterke bouwkwaliteit en de lange tijd dat hun hardware meegaat.
Mijn toekomstige oortjes, horloge, GSM, Wi-Fi antenne,... gaan ook van dit merk zijn. Ik persoonlijk vind Asus het beste merk op vele vlakken.

Nu je keuze tussen de twee. Ik persoonlijk zou voor degene met 6GB gaan. Iets minder beeldschermkwaliteit, maar je games zullen wel sneller en vlotter lopen, en je kan meer multi-tasken.
Hoe meer RAM, hoe meer en beter multi-tasken.

Tenzij je van plan bent later meer RAM bij te steken, zou ik voor degene met 6GB RAM gaan. Anders de tweede.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Dankjewel voor je reactie, fijn dat jij ervaring hebt met deze apparaten. Ik denk dat ik ze allebei even in de MediaMarkt bijvoorbeeld ga bekijken en dan een keuze maak.
Het lijkt mij niet dat er nog veel wat beter is in deze prijsklasse te vinden is.

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de 6gb variant. Alleen het scherm houd mij nog tegen. Dit ga ik in de winkel even bekijken en dan de knoop doorhakken.

Verwijderd

Topicstarter
Themperror schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:33:
Oeh voor 600 euro ga je niks vinden wat je na 2 jaar niet al weg kan gooien, daarvoor moet je in de 1000-1100 range gaan zitten. BTO heeft hiervoor perfecte laptops: https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl68.html

Heb dezelfde laptop maar 2 generaties ouder (met 765M), deze is nogsteeds er snel, heb van de 8GB RAM 16 gemaakt paar weken geleden aangezien ik niet genoeg had, en voor het eerst een SSD erin gezet (256GB SSD + 1 TB HDD). opstarten in 9 seconden (inclusief chrome openen). Nogsteeds supersnel en doe al mijn schoolwerk er op.

(Unreal Engine 4, max settings, Maya 2015, Unity, Visual Studio 2013/15) grafisch en erg processor intensieve dingen die ik dagelijks gebruik, dus snelheid is gewenst :P.

Ik weet niet of je in dezelfde richting zit maar als je deze programma's gebruikt ga je geen leuke ervaring tegemoet met een lappy van 600.(Daarvoor heb ik genoeg mensen gezien in mijn klas/richting en de frustratie is hoog).

Mijne kostte 1024, heb er ook een review over geschreven (Niet super uitgebreid though)
17CL56 (GTX765M).

Vind BTO zelf prima merk, levert CLEVO laptops in eigen setting. Ietsjes duurder dan bij andere custom laptop leveranciers (zie: http://www.xoticpc.com/cu...laptops-ct-118_96_98.html) maar voor een bedrijf die in Nederland zit (makkelijke service) was het me wel waard (en ik was toen nog niet op de hoogte van het CLEVO/Sager merk :P)
Jij ook bedankt voor je reactie.
Ik ga de laptop gebruiken voor simpele taken aangezien ik nog een goede desktop in huis heb staan.
Ook is 600 mijn maximum qua budget.
Toch bedankt!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Voor multitasking moet je wel naar 1080p kijken. Scheelt een hele hoop. Ook SSD vind ik dan wel een vereiste.
Zal zo even kijken voor je. Is zelf een SSD inbouwen een optie?

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Mochten er overigens nog mensen zijn die een andere laptop adviseren of ervaring hebben, ik sta open voor alles!(binnen het budget ;)

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:39:
Voor multitasking moet je wel naar 1080p kijken. Scheelt een hele hoop. Ook SSD vind ik dan wel een vereiste.
Zal zo even kijken voor je. Is zelf een SSD inbouwen een optie?
Ja ik heb wel handige handjes hier in huis, dus dat moet wel lukken, weet overigens niet of het mogelijk is met de genoemde laptops om de cd/dvd lezer er uit te halen en een ssd te plaatsen, iemand wel?? En hoe duur is een "goede" ssd dan, als extra kosten

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Hierbij,

pricewatch: Acer Aspire E5-573-37QE
pricewatch: Asus AsusPro Essential PU551LA-CN395H

Goede laptops, zit een SSD in. 4GB RAM is voldoende, en beide beschikken over een 1080p scherm. Dat ene model is slechter leverbaar. Beide i3 serie, wel van verschillende generatie, doet weinig verschil.

Ik zou zeggen kies één van die 2 modellen.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:42:
Hierbij,

pricewatch: Acer Aspire E5-573-37QE
pricewatch: Asus AsusPro Essential PU551LA-CN395H

Goede laptops, zit een SSD in. 4GB RAM is voldoende, en beide beschikken over een 1080p scherm. Dat ene model is slechter leverbaar. Beide i3 serie, wel van verschillende generatie, doet weinig verschil.

Ik zou zeggen kies één van die 2 modellen.
Ga je het verschil tussen i3, en i5 niet enorm merken? Wat zijn de verschillen, levensduur, snelheid etc.?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2015 20:45 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:44:
[...]

Ga je het verschil tussen i3, en i5 niet enorm merken? Wat zijn de verschillen, levensduur, snelheid etc.?
Is allebei een i3 ;) Alleen 3e en 4e generatie. Maakt niet zoveel uit. i3 en i5 merk je overigens ook nauwelijks verschil, beide dual-core met hypertreading. Verschil zit hem in iets hogere kloksnelheid en cache geheugen maar maakt in de praktijk weinig uit.

Ik zou voor de i3-5*** serie gaan, omdat die nieuwer is. Mocht die niet leverbaar zijn is de i3-3*** serie ook een prima keuze.

Allebei erg snelle laptops, door de SSD (128GB maar) en i3 zijn vrijwel gelijkwaardig. Accu duur weet je nooit 100% van te voren. Allebei goede keuzes. Hangt voornamelijk af van de leverbaarheid, en eventueel welk design je mooier vind.

我的名字是Mirno

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Ik zou deze kopen en er een SSD in zitten, dan heb je een prima apparaat (wel iets boven budget).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:52:
[...]

Is allebei een i3 ;) Alleen 3e en 4e generatie. Maakt niet zoveel uit. i3 en i5 merk je overigens ook nauwelijks verschil, beide dual-core met hypertreading. Verschil zit hem in iets hogere kloksnelheid en cache geheugen maar maakt in de praktijk weinig uit.

Ik zou voor de i3-5*** serie gaan, omdat die nieuwer is. Mocht die niet leverbaar zijn is de i3-3*** serie ook een prima keuze.

Allebei erg snelle laptops, door de SSD (128GB maar) en i3 zijn vrijwel gelijkwaardig. Accu duur weet je nooit 100% van te voren. Allebei goede keuzes. Hangt voornamelijk af van de leverbaarheid, en eventueel welk design je mooier vind.
Bedankt voor het advies, ik ga deze even goed bekijken en in overweging nemen

Verwijderd

Topicstarter
Jumpman schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:53:
Ik zou deze kopen en er een SSD in zitten, dan heb je een prima apparaat (wel iets boven budget).
Dat is inderdaad de 2e laptop in mijn begin post. Zonder SSD is de prijs overigens goed, en dan zou ik de DVD lezer eruit kunnen halen en op die plaats de SSD moeten plaatsen? Ik heb geen verstand daarvan dus wat voor SSD zou ik moeten kopen en hoe duur is dat? (evt. link)

• Jumpman
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:10:
[...]

Dat is inderdaad de 2e laptop in mijn begin post. Zonder SSD is de prijs overigens goed, en dan zou ik de DVD lezer eruit kunnen halen en op die plaats de SSD moeten plaatsen? Ik heb geen verstand daarvan dus wat voor SSD zou ik moeten kopen en hoe duur is dat? (evt. link)
De Samsung EVO 850 250GB was laatst € 77,99 inclusief verzending hier. De prijs zal binnenkort dus wel definitief zakken. En deze komt ongetwijfeld nog een keer voorbij (was vorig jaar ook zo met de Samsung 840 EVO). Je moet wel binnen een paar uur bestellen dan.

HDD Caddy moet je op eBay halen (zo'n $ 8,88). Wel een passende kopen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Jumpman op 26-10-2015 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jumpman schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:23:
[...]

De Samsung EVO 850 250GB was laatst € 77,99 inclusief verzending hier. De prijs zal binnenkort dus wel definitief zakken. En deze komt ongetwijfeld nog een keer voorbij (was vorig jaar ook zo met de Samsung 840 EVO). Je moet wel binnen een paar uur bestellen dan.

HDD Caddy moet je op eBay halen (zo'n $ 8,88). Wel een passende kopen. :)
Bedankt! Nu wordt het interessant

Verwijderd

Topicstarter
Is het trouwens zo dat een laptop met i3 minder lang meegaat dan i5? Of wat zijn andere nadelen

• Jumpman
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:41:
Is het trouwens zo dat een laptop met i3 minder lang meegaat dan i5? Of wat zijn andere nadelen
Dit kan je vergelijken op hoofdlijnen op www.cpuboss.com. De i5's hebben vaak meer core's en hyper-threading.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Jumpman schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:26:
[...]

Dit kan je vergelijken op hoofdlijnen op www.cpuboss.com. De i5's hebben vaak meer core's en hyper-threading.
Dat is bij desktops zo en eerste generatie i5 laptop processors.
Vanaf generatie 2 tot de huidige is het nagenoeg dezelfde chip, dezelfde cores en allebij hypertreading. De i5 is gewoon wat hoger geklokt en heeft wat meer cache geheugen, prestatieverschil in de praktijk is verwaarloosbaar als de i5 een forse meerprijs heeft.
Jumpman schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:53:
Ook goede keuze ! Zo heb je eigenlijk een mooiere laptop dan kant en klaar met SSD, nieuwste generatie CPU en goed leverbaar. En je kan er een SSD inzetten die je zelf uitkiest en bewezen heeft dat die goed is, dus ook wat sneller en meer geheugen. + je kan die 500GB ernaast plaatsen. Komt zo wel boven het budget uit en vergt wat knutselwerk. Maar het is in mijn ogen de meerprijs ook zeker waard.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:50:
[...]

Ook goede keuze ! Zo heb je eigenlijk een mooiere laptop dan kant en klaar met SSD, nieuwste generatie CPU en goed leverbaar. En je kan er een SSD inzetten die je zelf uitkiest en bewezen heeft dat die goed is, dus ook wat sneller en meer geheugen. + je kan die 500GB ernaast plaatsen. Komt zo wel boven het budget uit en vergt wat knutselwerk. Maar het is in mijn ogen de meerprijs ook zeker waard.
[/quote]
Ik vind dat ook het meest interessant, is het dan zo dat ik de dvd lezer eruit moet halen en daar een 128gb SSD in kan zetten?
En kan ik dan de harde schijf gwn er in laten.
[UPDATE]; Ik zag deze SSD "https://m.bol.com/nl/p/kingston-ssdnow-v300-ssd-120gb/9200000009985931/" veel lovende reacties op verschillende websites en mooie prijs om het nog een beetje binnen m'n budget te houden. 120gb lijkt me genoeg voor het systeem en een aantal programma's

Ook heb ik nog 2x1gb RAM thuis liggen, kunnen die in deze laptop?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 18:57 . Reden: Update+verbetering ]

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 22:13
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:50:
Ik vind dat ook het meest interessant, is het dan zo dat ik de dvd lezer eruit moet halen en daar een 128gb SSD in kan zetten?
Ja
En kan ik dan de harde schijf gwn er in laten.
ja
[UPDATE]; Ik zag deze SSD "https://m.bol.com/nl/p/kingston-ssdnow-v300-ssd-120gb/9200000009985931/" veel lovende reacties op verschillende websites en mooie prijs om het nog een beetje binnen m'n budget te houden. 120gb lijkt me genoeg voor het systeem en een aantal programma's
Ik ken dit type niet en gebruik zonder nadenken altijd de Crucial MX100/BX100 van 256Gb. In de pricewatch hier op Tweakers kun je hem nog goedkoper vinden.
pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB
120Gb is een beetje aan de krappe kant. Op mijn computer neemt alleen Windows al 30Gb in beslag (een nieuwe installatie is kleiner maar alle updates in de loop der tijd laten de directory groeien). Bovendien is het voor de levensduur van een SSD beter om hem niet helemaal te vullen, vuistregel is ongeveer max. 90%. Maar als je budget heel krap is dan kun je €30 besparen door voor de 120Gb te gaan ipv een 256Gb. De optie om deze SSD dan naast de bestaande harddisk in de DVD-drive te plaatsen geeft je het beste van beide: snelheid en voldoende opslag.
Ook heb ik nog 2x1gb RAM thuis liggen, kunnen die in deze laptop?
Zonder meer gegevens is dat niet te bevestigen. Als dat RAM uit een gewone PC komt gaat het zeker niet lukken door andere afmetingen. Ook heeft de X555LA waarschijnlijk maar 1 slot vrij dus kun je max. 1 reepje plaatsen.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Ga voor de 250GB Crucial BX100 SSD: pricewatch: Crucial BX100 250GB

Want 120GB wordt erg krap.
Die Kingston is alweer wat ouder, en heeft een mindere controller erin zitten.
Kingston is wat langzamer en minder veilig tegen spontane uitval, wat bij een laptop nog wel eens kan gebeuren. Crucial heeft hier beveiliging voor.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
carlo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:16:

[...]
Zonder meer gegevens is dat niet te bevestigen. Als dat RAM uit een gewone PC komt gaat het zeker niet lukken door andere afmetingen. Ook heeft de X555LA waarschijnlijk maar 1 slot vrij dus kun je max. 1 reepje plaatsen.
Oke bedankt voor al je antwoorden! nu weet ik wat ik moet aanschaffen.

De RAM stickjes komen uit een Macbook Pro en zijn van Kingston, maargoed ze zijn niet noodzakelijk, alleen als ik ze toch heb liggen.... waarom niet he

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:42:
Ga voor de 250GB Crucial BX100 SSD: pricewatch: Crucial BX100 250GB

Want 120GB wordt erg krap.
Die Kingston is alweer wat ouder, en heeft een mindere controller erin zitten.
Kingston is wat langzamer en minder veilig tegen spontane uitval, wat bij een laptop nog wel eens kan gebeuren. Crucial heeft hier beveiliging voor.
Oke daar ga ik nog even naar kijken, ik verkoop mijn oude tablet, dan kan ik daar misschien nog de duurdere ssd voor kopen, en het is nou ook weer niet heel duur inderdaad

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:48:
[...]

Oke daar ga ik nog even naar kijken, ik verkoop mijn oude tablet, dan kan ik daar misschien nog de duurdere ssd voor kopen, en het is nou ook weer niet heel duur inderdaad
Meer dan dit heb je niet nodig, ga je ook niet merken denk ik. Je kan zelfs nog wel even op Vraag&aanbod hier kijken, als je dat regelmatig in de gaten houdt zie je soms een crucial SSD voor €60 langsgaan, van 250GB.
De modellen M500, M550, MX100 en BX100 zijn allemaal prima, BX100 is de nieuwste, maar die oudere zijn eigenlijk net weer wat beter. Dus om die 2e hands te halen is nog geen slecht idee.
Hier zelfs een nieuwe in de verpakking: V&A aangeboden: Crucial BX100 250GB Gesealed / Splinternieuw kan je door brievenbus post laten verzenden.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Leuke aanbieding bij MediaMarkt http://www.mediamarkt.nl/...le&product_code=106162908
Ongeveer zelfde als de x555la-dm1677t maar dan met een i7 processor voor de zelfde prijs! Het lijk wel gekkenhuis...

• Jumpman
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:59:
Leuke aanbieding bij MediaMarkt http://www.mediamarkt.nl/...le&product_code=106162908
Ongeveer zelfde als de x555la-dm1677t maar dan met een i7 processor voor de zelfde prijs! Het lijk wel gekkenhuis...
1366 x 768 pixels, een 'no go' in 2015 naar mijn mening. Beter een Intel Core i5 met 1920 x 1080 pixels.

Verwijderd

Topicstarter
Jumpman schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:17:
[...]

1366 x 768 pixels, een 'no go' in 2015 naar mijn mening. Beter een Intel Core i5 met 1920 x 1080 pixels.
Ja dat is zeker een groot puntje, zag m in de MediaMarkt en is wel slecht beeld zeg, maarja voor sommige mensen misschien niet erg
Pagina: 1