Toon posts:

Nieuwe desktop (gamen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil gaan gamen op een 1080p monitor. Verschillende FPS, Rust, GTA V, Fallout 4 etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Budget is €1300. Exclusief verzendkosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model Mijn harde schijf van mijn oude pc en alle randapparatuur wil ik meenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen. Ik wil een SSD zodat ik daar een aantal games op kan zetten om ze sneller op te laten starten. Ook wil ik mijn CPU overclocken. En ook moet het systeem echt wel een paar jaar mee gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Intel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. Ik verwacht wel dat mijn nieuwe pc stil is.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Ja.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 265,90€ 265,90
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 353,85€ 353,85
1Fractal Design Define S - Window€ 87,95€ 87,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 83,90€ 83,90
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.105,45

Dit heb ik samen met een vriend van mij samengesteld, misschien hebben jullie nog tips en/of opmerkingen.

Alvast bedankt,

Bas

• Bluedevill
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-11 19:29
Ziet er goed uit, alleen is voor overklokken van de CPU de normale Scythe Mugen 4 koeler iets beter. Deze heeft namelijk een grotere fan en koelt iets beter, al is deze daardoor wel iets luider dan de PCGH versie.

Zelf vind ik een 250GB SSD aan de krappe kant. Aangezien je er nog ruimte voor hebt in je budget kun je beter een 500GB SSD kiezen. Zeker met grote AAA titels kan je SSD ruimte snel vol raken. Ondanks dat je nog een HDD hebt is het fijn dat je wat langere tijd dingen op je SSD kan laten staan zonder dat je steeds met de 250GB ruimte in de knel komt.

Voor de PSU kun je ook kijken naar de Corsair RM550x. Deze is volledig modulair, semi-passief (draait niet tijdens lage load = stiller) en heeft 7 jaar garantie in plaats van 5. Dus zelfs als je na 6 jaar besluit een nieuwe pc te kopen heb je nog steeds garantie op je voeding.

Aangezien je stilte en energiegebruik belangrijk vindt is de GTX 970 een goede keuze! Als alternatief heb je ook nog de R9 390, deze is net zo goed (op 1080p) en iets goedkoper, maar verbruikt meer energie. Bovendien is de 3.5/4 GB 'issue' van de GTX 970 is op 1080p toch geen probleem. Mocht je binnenkort willen overstappen op een hogere resolutie dan kun je wel beter voor de R9 390 gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Ik heb het nu aangepast naar dit, ook heb ik er een netwerkkaart ingestopt zodat ik niet weer met zo'n knullige usb hoef te werken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 259,-€ 259,-
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 135,-€ 135,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 353,85€ 353,85
1Fractal Design Define S - Window€ 87,95€ 87,95
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 25,95€ 25,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 83,90€ 83,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,-€ 163,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.196,55

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:18
Voor zover ik kan beoordelen gaat die wifi kaart niet werken in jouw pc. Die is bedoeld voor laptops, waar de antenne in de behuizing is verwerkt. In jouw PC zitten geen antenne's... Een beter idee is om dan iets als dit aan te schaffen, maar eigenlijk moet je voor online games gewoon een ethernetkabel inpluggen. Tevens denk ik dat je beter af bent met een moederbord als dit, welke een veel betere stroomvoorziening heeft. Dat is behoorlijk belanrgijk als je serieus gaat overclocken en het prijsverschil is minimaal.

[ Voor 26% gewijzigd door GeneralX op 27-10-2015 13:24 ]