Laatste reactie op mobiele layout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:08
Ik zit regelmatig op tweakers op mijn telefoon, en dan hoofdzakelijk het forum. Op de desktop heb je de mogelijkheid om direct naar het laatst geposte bericht te springen in een topic (vanuit 'mijn topics'). Ben ik nou zo blind, of kan ik deze functie niet vinden op mobiel? Indien ik niet blind ben, kunnen jullie zo'n functie overwegen?

Alvast bedankt :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kunt inderdaad niet naar het laatst nieuwe bericht gaan omdat de tijd niet wordt weergegeven in de smartphoneweergave. Wel kun je op het ballon-icoon voor het topic klikken om naar het eerste nieuwe bericht te gaan sinds het begin van je sessie of naar het laatste bericht als er geen nieuwe berichten zijn. Dat zou jou in veel gevallen ook moeten helpen.

De tijd geven we nu niet weer omdat het moeilijk is om er plek voor te vinden. Ik zie er eigenlijk niet zo snel een goede oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Telefoon draaien, dan is er wel ruimte voor de tijd. Althans, als je telefoon de juiste resolutie heeft. Mijn OnePlus One en Nexus 5 hebben het bijvoorbeeld en Opera Mobile toont in landscape netjes de tijd van laatste post.
Wil je niet telkens je mobiel draaien, dan kan je nog overwegen om een specifieke grade te forceren maar moet je wel telkens heen en weer scrollen, is de tekst te klein of wordt de weergave gesloopt, net even wat je browser doet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 11:46
Ik ben een beetje in dubio of dit nu een nieuw topic moet zijn, of een reactie op dit, oude topic, hoe dan ook, ik loop hier ook tegen aan:
Laat ik beginnen met mijn, misschien unieke maar misschien herkenbare, user case te schetsen.
Ik ben lekker aan het werk, maar ik moet even 5 minuten doden o.i.d. en ik besluit even de Tweakers frontpage te checken. Aldaar krijg ik een melding waaruit blijkt dat er iemand is geweest die een forumpost van mij gequote heeft, nieuwsgierig als ik ben besluit ik even te kijken wat de desbetreffende persoon te melden heeft. Op de achtergrond denkt GoT: "hee Minneyar is langs geweest laat ik de gekleurde ballonnetjes allemaal resetten." Ondertussen moet ik weer aan het werk, en klik ik GoT weg. In de avond hang ik lekker op de bank en kijk ik een serie op Netflix die niet al te boeiend is, en besluit ik op mijn telefoon ondertussen het forum te checken. Helaas kan ik dan niet meer zien welk topic een nieuwe reactie heeft, en welke niet, het geen tot gevolg heeft dat ik een aantal topics open waar niets nieuws in is gezegd. Zunde van de tijd :P.

Nu snap ik Femme's punt dat het allemaal wat krap is op de mobiele weergave, ik zie hier echter 2 opties voor, optie 1:
Screenshot GoT
In het rode kader in bovenstaande screenshot. Dit heeft echter wel tot gevolg dat ook topics met 1 pagina een dubbele regel nodig hebben, ik weet niet hoe wenselijk dat is.

Optie 2:
Op de plek waar nu het ballonnetje staat met de hoeveelheid reacties, persoonlijk vind ik die informatie namelijk niks toevoegen en doe ik er dan ook niks mee. Al kan ik mij voorstellen dat andere users daar anders over denken.

Voor de duidelijkheid, ik vind het responsive design op Tweakers erg goed werken, en in tegenstelling tot enkele ander website's heb ik ook geen enkel probleem om Tweakers te bezoeken op mijn mobiel. Dit is eigenlijk het enige puntje waar ik een PC prefereer boven de mobiele weergave, doe er mee wat jullie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Minneyar schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:40:
Ik ben een beetje in dubio of dit nu een nieuw topic moet zijn, of een reactie op dit, oude topic, hoe dan ook, ik loop hier ook tegen aan:
[...]
Dit is meer een ding voor Ik heb het even gehad met het Forum, Sessieduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Hmm, misschien was ik niet helemaal duidelijk, ja, een andere manier van sessie resetten is ook een oplossing, als in, je sessie wordt pas gereset op het moment dat je daadwerkelijk in een subforum bent geweest.
Maar wat ik bedoelde is:
Nu kijk ik op een pc kijk naar de tijd van een laatste reactie, als mijn sessie eerder al een keer gereset is, om te zien of er nog nieuwe posts zijn. Ik weet meestal wel ongeveer wanneer ik voor het laatst op GoT heb gekeken. Op een mobiel is dit onmogelijk, of moeilijk in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Minneyar schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:15:
[...]

Hmm, misschien was ik niet helemaal duidelijk, ja, een andere manier van sessie resetten is ook een oplossing, als in, je sessie wordt pas gereset op het moment dat je daadwerkelijk in een subforum bent geweest.
Maar wat ik bedoelde is:
Nu kijk ik op een pc kijk naar de tijd van een laatste reactie, als mijn sessie eerder al een keer gereset is, om te zien of er nog nieuwe posts zijn. Ik weet meestal wel ongeveer wanneer ik voor het laatst op GoT heb gekeken. Op een mobiel is dit onmogelijk, of moeilijk in elk geval.
Je hebt dus eigenlijk twee punten: sessie reset en datum/tijd bij grade D. Voor dat laatste kan je zoals ik hier eerder aangaf je mobiel draaien om zo naar grade C (of beter) te gaan waar het wel wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Hero of Time schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:19:
[...]

Je hebt dus eigenlijk twee punten: sessie reset en datum/tijd bij grade D. Voor dat laatste kan je zoals ik hier eerder aangaf je mobiel draaien om zo naar grade C (of beter) te gaan waar het wel wordt weergegeven.
Nou ja, eigenlijk had ik een punt, want ik had niet bedacht dat de sessie reset ook een oplossing voor dit issue kon zijn, dus ja nu heb ik twee punten, en bedankt :+.
En ja draaien is een oplossing, maar eentje die ik niet heel fijn vindt, omdat je dan bezig blijft met heen en weer draaien.
Het is verder ook geen groot probleem, maar he, een mens moet toch wat te klagen hebben af en toe :P. Als het makkelijk aangepast kon worden zou ik dat heel fijn vinden, zo niet, bezoek ik het forum er echt niet minder om. Bedankt in elk geval voor je reacties.
Pagina: 1