Ik loop tegen een probleem aan met het gebruik van cronjob.
Ik heb een Rpi ingericht met rasbian voor het uitlezen van mijn omvormer en die de gegevens doorstuurt naar PVoutput.
Ik ben al bezig geweest in het topic: Datalogging: PV systemen
Maar omdat het volgens mij puur een probleem is wat ik heb met een cronjob leek het mij beter om hier een topic aan te maken.
Ik heb Omnik Data Logger op mijn pi gezet om dus de omvormer uit te lezen.
Als ik python LiveStats.py uitvoer in de shell van raspbian dan krijg ik netjes de gegevens van mijn omvormer te zien.
De bijgeleverde config file staat dus goed ingesteld.
Als ik handmatig python OmnikExport.py uitvoer in de shell dan worden de gegevens ook netjes in PVoutput gezet.
Handmatig geen probleem.
Nu had ik om te testen een cronjob aangemaakt in /etc/cron.d en deze doet het ook zonder problemen, maar ik had een extra regel toegevoegd om te testen of de job het deed.
Mijn job zag er als volgt uit:
Deze werkt zonder problemen.
In de taak RunACronTask stond een simpele opdracht
Die maakte dus alleen een file aan met de datum.
Niet zo heel boeiend dus niet echt nodig.
Maar nu ik deze regel heb verwijderd en alleen de taak van de OmnikExport er nog staat doet de taak niks meer.
Iemand een idee hoe ik de OmnikExport weer draaiend krijg ?
Ik heb een Rpi ingericht met rasbian voor het uitlezen van mijn omvormer en die de gegevens doorstuurt naar PVoutput.
Ik ben al bezig geweest in het topic: Datalogging: PV systemen
Maar omdat het volgens mij puur een probleem is wat ik heb met een cronjob leek het mij beter om hier een topic aan te maken.
Ik heb Omnik Data Logger op mijn pi gezet om dus de omvormer uit te lezen.
Als ik python LiveStats.py uitvoer in de shell van raspbian dan krijg ik netjes de gegevens van mijn omvormer te zien.
De bijgeleverde config file staat dus goed ingesteld.
Als ik handmatig python OmnikExport.py uitvoer in de shell dan worden de gegevens ook netjes in PVoutput gezet.
Handmatig geen probleem.
Nu had ik om te testen een cronjob aangemaakt in /etc/cron.d en deze doet het ook zonder problemen, maar ik had een extra regel toegevoegd om te testen of de job het deed.
Mijn job zag er als volgt uit:
*/2 * * * * mick /home/mick/CronJobs/RunACronTask.sh */1 * * * * mick /usr/bin/python /home/mick/Omnik-Data-Logger/OmnikExport.py
Deze werkt zonder problemen.
In de taak RunACronTask stond een simpele opdracht
#!/bin/sh date >>/home/pi/CronOutput/output.txt
Die maakte dus alleen een file aan met de datum.
Niet zo heel boeiend dus niet echt nodig.
Maar nu ik deze regel heb verwijderd en alleen de taak van de OmnikExport er nog staat doet de taak niks meer.
Iemand een idee hoe ik de OmnikExport weer draaiend krijg ?
2250 WP Zuid PVoutput