betrouwbare, betaalbare online opslag gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06 22:22
Ik ben opzoek naar een online opslag aanbieder. Nu hoor ik je denken, die zijn er genoeg, maar ik heb wel een specifiek aantal eisen, namelijk de volgende:

• opslag in Europa.
• betaalbaar, max 50,- p/j
• minimaal 100gb opslag
• redelijke snelheid in up/downloaden
• benaderbaar vanaf diverse platformen, met nadruk op apple devices

• niet alleen foto's maar ook bestanden. wat betreft de foto's en video's mag er niet gecomprimeerd of zogenaamd "verbeterd"worden
. Oftewel, geen bemoeienis van de provider.
De nadruk zal wel liggen op het stallen van mn foto's.

Ik gebruik nu Google foto's, maar dat vind ik een enorm onhandige app, waar ik niet lekker mee overweg kan, ook de integratie in het picasa verhaal en google drive maakt het niet duidelijker en intuitiever. Ook het feit dat je niets kunt vragen aan Google zelf, staat mij tegen. Ook heb ik regelmatig dat de app eruit klapt of niet wil uploaden, vandaar mijn overstap.

de Franse aanbieder Hubic lijkt me wel wat, zeer betaalbaar.
Argeweb ook, maar die is weer vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

Hubic = OVH, mijn ervaring is dat het een prima partij is. Je zou ook een vps of dedicated machine daar kunnen huren ( KS1 oid ) en daar dan Owncloud op kunnen draaien. Goedkoop en 500gb.

Argeweb heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
vps of dedicated machine? dat gaat me even wat te ver :)
iemand ook ervaring met de app van hubic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
ZeroCode schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:21:
Hubic = OVH, mijn ervaring is dat het een prima partij is. Je zou ook een vps of dedicated machine daar kunnen huren ( KS1 oid ) en daar dan Owncloud op kunnen draaien. Goedkoop en 500gb.

Argeweb heb ik geen ervaring mee.
KS1 komt boven TS zijn budget met +- 70/jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik gebruik sinds deze week hubic. Snelheid is voor mij prima; heb een rpi2 als Back-up server en die benut keurig mijn 12 Mbit upload volledig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
garp schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:47:
Ik gebruik sinds deze week hubic. Snelheid is voor mij prima; heb een rpi2 als Back-up server en die benut keurig mijn 12 Mbit upload volledig...
en mag ik vragen om wat voor reden je voor Hubic hebt gekozen, en kun je al negatieve punten opnoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
die had ik idd al gezien, maar geeft geen antwoord op al mn vragen, en merendeel zit buiten Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
simlockvrij schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 00:28:
die had ik idd al gezien, maar geeft geen antwoord op al mn vragen, en merendeel zit buiten Europa.
Microsoft slaat je bestanden op in Ierland en kost je 50€ per jaar (incl. office 365, dus altijd de laatste office versie) = 1TB ruimte.

OneDrive apps zijn beschikbaar voor Android, iOS, Windows Phone, Mac, Windows. Welke automatisch nieuwe foto's kunnen uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
simlockvrij schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 00:04:
[...]

en mag ik vragen om wat voor reden je voor Hubic hebt gekozen, en kun je al negatieve punten opnoemen?
Ik back-up hier in huis de boel met de CrashPlan Software naar een Raspberry Pi2 waarop CrashPlan draait, met een USB harddisk. Die disk is 1.5TB (backup momenteel 400Gb) en alles staat keurig verzameld in 1 folder, dus ik zocht iets waar ik die folder naartoe kan wegschrijven buitenshuis en het liefst in Europa ivm de snelheid. Encryptie is geen aandachtspunt in principe: de bestanden zijn door CrashPlan al versleuteld met een door mij gedefinieerde sleutel.

Gezien de hoeveelheid data die weg te schrijven is, moet de snelheid enigszins redelijk zijn. Ik heb de CrashPlan Cloud geprobeerd, maar die snelheid was zo beroerd dat ik daar maar mee opgehouden ben. Dat was met regelmaat tellen in kilobytes per seconde.

Ik moest dus al een tijdje iets anders. Een week of twee geleden viel mijn oog op een opmerking over Hubic, ivm de korting (10TB is nu 5 eur per maand in plaats van 10). Ze hebben ook een linux client, dus ik heb even een proef account gemaakt en de tool geinstalleerd op de Raspberry. Werkte prima, snelheid was goed (12Mbit upload, 40 down in mijn testjes) dus maar de keuze gemaakt om een jaar te proberen voor 50,-.

De Linux client werkt redelijk goed. Het is, achteraf gezien, geen native linux client, maar is de .exe die onder mono draait. Een startup script is door een derde geschreven, maar werkt, meestal. Moet ik nog een beetje aandacht aan geven. Hij gebruikt wat (te) veel resources, maar is wel stabiel. Hij heeft dagen staan draaien en de backup is inmiddels overgepompt.

Er is ook een OSX tool, die ziet er simpel maar goed uit. De IOS app werkt zo te zien alleen als 'ie open staat. Zodra je wat anders gaat doen houdt de upload van je foto's op. De snelheid is wel goed zo te zien.

Sidenote: hun referral systeem is lekker ruim. Beiden krijgen hun eigen deel. Afhankelijk van wat je al hebt of wat je gaat aanschaffen; 5GB extra bij een gratis account, 10GB extra bij een 100GB account en 512GB bij een 10TB account. Dus als je slim bent PM je me even voor een link voordat je je account aanmaakt. Het is gratis, en we blijven Hollanders :-)

Ik heb ook trouwens ook een 1TB copy.com account, daar sync ik de backup momenteel ook naar toe, ter test. De tijd zal leren hoe die upload snelheid is. Volgens mij staat de data dan wel in de USA, maar de boel is versleuteld dus voor deze test vind ik het wel even prima zo. Die hebben ook een OSX programmaatje, werkt prima. Je kunt keurig aangeven welke mappen je wilt 'downloaden' op je (Apple) device. Als je daar niets aanvinkt (of alleen een 'eigen' folder per user of zo) en verder wel je foto's naar toe pompt (desnoods met een script) dan zou dat ook kunnen voldoen voor jou, misschien. Er is ook een IOS app, maar die heb ik al een tijdje niet meer gebruikt.

[ Voor 24% gewijzigd door garp op 26-10-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
simlockvrij schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 00:28:
nieuws: TransIP introduceert Dropbox-concurrent met 1 terabyte gratis opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
Ik heb ook een account aangevraagd bij transip, nooit meer wat over gehoord. Volgens mij krijgt niet iedereen een gratis account, alleen vermelden ze dit er niet bij, zijn ze erg vaag over. Bedrijven die dit soort geintjes doen heb ik niks mee,

Over Hubic, nu een maand in gebruik, werkt prettig, voor mij allemaal snel genoeg, stabiele app. Zou wel prettig zijn als ze de map waar mn foto's instaan automatisch de thumbnails zouden inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
inmiddels Hubic op een zijspoor gezet, ik kreeg en hoop foutmeldingen met uploaden vanaf mijn ipad en iphone.
inladen van foto's gaat bijzonder traag, en het uploaden van raw files geeft problemen.
ze hebben ook een forum voor ondersteuning, waar zogenaamd ook de technici van hubic mee lezen, maar helaas, het staat vol met vragen, maar geen antwoorden, bijzonder weinig reacties. wel staat het continue vol met spam waar Hubic zoals het lijkt niets mee/ tegen doet.

ook heb ik getracht via e mail incontact te komen, na een week of 2 kreeg ik een korte reactie na wat er precies aan e hand was, daarna niets meer vernomen.
dus adieu Hubic.
Nu overgestapt naar Jottacloud, eens kijken wat dit is, tot nu toe ziet het er degelijk uit.

ook heb ik inmiddels een code van stack mogen ontvangen, ook daar ga ik komende weken mee aan de slag.
Pagina: 1