Toon posts:

NES opknapbeurt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers community,

Ik heb onlangs mijn oude NES tevoorschijn gehaald. Het probleem is waarschijnlijk dat mijn 72-pin connector het niet meer goed doet; powerLED flikkert of ik krijg ik grijs scherm (heel af en toe speelt de NES het spel wel af).

Nu is mijn vraag: kent iemand een adres waar ik mijn NES kan laten opknappen?

Alvast bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retrogamefreak.com kan je voor weinig een nieuwe connector halen.
mijn ervaring met de winkel is uiterst goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoek eens op Hardware 112 op deze website en het forum. Er is iemand hier op Tweakers die (oude) apparatuur repareert.

Gevonden:
Hardware 112 - hardware stuq? Meld het hier!

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 10-11-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Cyphax

Moderator LNX
Mocht je nou zelf een klein beetje avontuurlijk zijn en een beetje kunnen solderen, dan kan je die NES zelf op zich ook wel een heel eind goed krijgen. Zo'n ding is makkelijk uit elkaar te halen. Die connector kan je met de hand vervangen door een nieuwe (zit niet op een rare manier vast ofzo) en de contactjes op het bord van de NES kan je met een klein beetje soldeer ook vernieuwen, en dan zou het kunnen dat je al een heel eind bent. Het blijft een beetje behelpen met de NES; bij die van mij gaan de meeste cartridges wel in een keer goed. Dan kan je 'm ook gelijk even regiovrij maken. :P

http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/nes-blinking.htm
CptChaos schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:43:
Zoek eens op Hardware 112 op deze website en het forum. Er is iemand hier op Tweakers die (oude) apparatuur repareert.
Sebastius bedoel je toevallig? Daar is dit niet echt een uitdaging voor. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 10-11-2015 08:45 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah ja, kon ff niet op zijn naam komen. Geloof dat hij ook tegen betaling repareert en er zullen vast meer mensen zoals hij rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad een nieuwe pin connector gekocht bij retrogamefreak. Probleem is alleen dat deze inferieur is t.o.v. de originele. Hij is een stukje dikker en spellen schuiven er zeer slecht in. Het probleem bleef ook aanhouden. Dus maar weer de originele erin gezet. Verder heb ik alles schoon gemaakt met wat alcohol. Heb drie NES consoles die amper gebruikt zijn (grijskleur is nieuw) maar al zeker 15 jaar niet meer zijn aangesloten. Nog ideeën wat mijn probleem zou kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:13:
Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad een nieuwe pin connector gekocht bij retrogamefreak. Probleem is alleen dat deze inferieur is t.o.v. de originele. Hij is een stukje dikker en spellen schuiven er zeer slecht in. Het probleem bleef ook aanhouden. Dus maar weer de originele erin gezet. Verder heb ik alles schoon gemaakt met wat alcohol. Heb drie NES consoles die amper gebruikt zijn (grijskleur is nieuw) maar al zeker 15 jaar niet meer zijn aangesloten. Nog ideeën wat mijn probleem zou kunnen verhelpen?
Ja, kijk even goed naar de connectoren op het "moederbord" van je NES. Die kunnen best wel rot zijn geworden. Het is wel te fixen, door die puntjes een beetje bij te solderen. Maar het blijft een eigenwijs ding.

Vervelender nog is dat ook de contactjes van de cartridges slecht kunnen zijn. Ook die kan je wel weer beter krijgen op zich.

Je kunt ook nog proberen om een specifieke pin van de lockout-chip door te knippen: http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/nes-lockout.htm

Tot slot kan je de pinnen van je connector ook een beetje herstellen door ze terug te buigen, mocht het probleem zijn dat de cartridges niet goed klemmen.
http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/nes-blinking.htm

[ Voor 30% gewijzigd door Cyphax op 17-05-2016 20:40 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1