Toon posts:

hulp nodig bij code 500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg een code 500 op een pagina van mijn website. ik weet alleen niet wat ik met de Error log moet doen.

Fatal error: Call to a member function isPro() on a non-object in /var/www/sk09525/html/joomla/libraries/allediaframework/Framework/Joomla/Extension/AbstractPlugin.php on line 99

hopelijk kan iemand mij helpen, ik heb namelijk geen idee hoe ik dit moet gaan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 22:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

pak dat bestand erbij (AbstractPlugin.php ) en kijk rond regel 99 naar vreemdheden.

Verder wordt er als het goed is ook loging bijgehouden. Daar kan je exact zien wat er gebeurt.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie!

ik heb het bestand opgezocht. dit is lijn 99:

/**
* Check if this extension is licensed as pro
*
* @return boolean True for pro version
*/
protected function isPro()
{
return $this->extension->isPro();
}
}

misschien heeft het iets te maken met de licensie die niet geldig is?
ik ben nog ff aan het zoeken naar de error log.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er staat gewoon letterlijk wat er mis is in je foutmelding:
Call to a member function isPro() on a non-object in <blablafile>
Ofwel: je roept een isPro() method aan op iets wat geen object is (isPro() wordt aangeroepen op extension dus extension is waarschijnlijk gewoon een string* o.i.d. i.p.v. een object)

* Het zou nog null kunnen zijn, maar dan had ik een NullReferenceException verwacht of iets als "Call to a member function isPro() on null". In elk geval is extension géén object en daar klaagt 'ie dus over.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:19:
misschien heeft het iets te maken met de licensie die niet geldig is?
Zeg nooit nooit; een ongeldige licentie zou normaliter niet zo'n error moeten veroorzaken maar ik weer niet hoe gaar die software is ;) Als er iets mis is met de licentie, of je hebt het vermoeden dat er iets mee mis is, dan lijkt me dat wél bij uitstek hetgeen je als eerste moet gaan controleren. Gezien de functie, gezien de comment erboven, gerelateerd is aan een controle op een (deel van een) licentie zou dat dus wel eens goed de oorzaak kunnen zijn (maar zou dat niet zo'n error mogen geven maar gewoon false moeten returnen of een LicenseInvalidException gooien ofzo).

Overigens is het project (en de betreffende file) gewoon op internet te vinden dus een linkje er naar toe had niet misstaan ;) Ook zien we graag dat je code tags gebruikt als je code plaatst; dat maakt 't een stuk leesbaarder.

Wat ik ook mis (per onze Quickstart) is wat je zelf al geprobeerd/gezocht/gevonden hebt. Zo had je bijvoorbeeld kunnen vermelden dat er geen open issues te vinden zijn bij het project zelf die hieraan gerelateerd kunnen zijn (ook niet in de closed issues correctie: er is wél een gerelateerd (closed) issue!) en had je wél een issue kunnen aanmaken (a.k.a. voor support bij de maker aankloppen; altijd handig ;) ). Dus héél veel heb je zelf nog niet ondernomen, wel? ;)

Edit:
Er is dus (zie hierboven) wél een gerelateerd issue. Dat al eens bekeken?

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 23-10-2015 14:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp!!
Ik heb de OSyoutube tijdelijk uitgeschakeld en kan nu rustig verder kijken naar het probleem zonder de code 500.

ik ben nog een leek op het gebied van web development vandaar de wat onduidelijk post. dus bedankt voor je geduld.

update: Ik heb de plugin geupdated en het probleem is opgelost. :) _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 15:12 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RobIII schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:33:
* Het zou nog null kunnen zijn, maar dan had ik een NullReferenceException verwacht of iets als "Call to a member function isPro() on null". In elk geval is extension géén object en daar klaagt 'ie dus over.
PHP doet niet aan NullPointerExceptions, dit soort dingen levert de genoemde fatal error op. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Altijd zorgen voor up-to-date extensies, dat kan veel kopzorgen schelen. ;)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Pagina: 1