In order to get the most out of Corsair Link as a fan controller, though, you'll want to be using 4-pin PWM fans. Actually controlling voltage to 3-pin fans is surprisingly complicated, and if a 3-pin fan doesn't get enough voltage it may not even be able to start its motor just to get enough momentum to sustain a low speed. PWM fans don't have this issue, and are much easier to control (hence why so many motherboard fan headers are PWM.) Bron:
http://www.corsair.com/en...r_link_for_liquid_cooling
Het zou moeten kunnen, maar ze raden wel echt een PWM fan aan om de Corsair Link functionaliteit volledig te benutten. Ik was zelf echter nooit zo te spreken over Corsair Link. Ik had veel bugs met uitlezen van temperaturen, fans die soms zomaar opspinden en het crashen van de software.. Als je googled op Corsair Link problemen dan zijn er duizenden mensen die er problemen mee hebben.
De Asus Z97 Pro heeft overigens ook de beschikbaarheid over Asus AISuite 3 met daarin de FanExpert software. Je kan dus inderdaad de fans afstellen met DC Voltage control, zodat ze vanaf een bepaalde temperatuur op custom RPM draaien welke je zelf kan instellen.
Ik heb zelf een combinatie van 4-pin fans op m'n radiator, 1 4-pin casefan en ook nog 2 casefans met 3pins.
Momenteel stuur ik ze allemaal aan via de Asus software en gebruik ik de PWM functionaliteit eigenlijk helemaal niet meer. Ik merk dat ik een custom fanprofiel veel prettiger vind, alsmede om alle fans via één software programma te beheersen. Wel zo overzichtelijk

Het werkt gewoon verdomd goed.
Je kan overigens ook in het bios van Asus allerlei zaken m.b.t. fans instellen.
[
Voor 8% gewijzigd door
stin00 op 23-10-2015 12:29
]