Tweedehands superbudget 'game' PC

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views

• NickEnzo94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-08-2023

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpele games spelen, denk aan CS:GO, LoL, Football Manager ( _/-\o_ )evt wat nieuwere games. Voor CS:GO is het uiteraard van belang dat de prestaties goed zijn en er geen framedrops zijn, wat betreft de wat nieuwere games is het totaal geen drama als dit op medium of low- videosettings moet

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil me dus oriënteren op tweedehands, ik denk een budget van rond de 300-350eu

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn simpele computerkennis houdt al gauw op met het idee dat er een goede processor (i5?) in moet zitten, en een fatsoenlijke videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kan me heugen dat ik vrijwel altijd ATI (radeon HD) videokaarten heb gehad, ik weet niet of nVidia o.i.d. vergelijkbaar/beter/slechter is. Heb niet echt een hele sterke voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nvt

Ga je overklokken?
Is geen vereiste

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht als er geen hapklaar advies gegeven kan worden, dat ik op weg geholpen kan worden om te weten waar ik op moet letten bij het kopen van een tweedehands computer. Wat voor processor moet er minimaal inzitten, wat voor videokaart, hoeveel geheugen. Zodat ik zelf kan verderzoeken in de vele advertenties die rondzwerven op het wereldwijdeweb.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je moet zelf ook een eigen voorzetje maken van onderdelen die je gevonden hebt, zijn genoeg tutorials en posts te vinden waarin uitgelegd wordt waar op gelet moet worden, we hebben de BBG's waarin van budget tot high-end goede systemen staan.
Dan kan je daarmee iig een lijstje maken van wat je nodig hebt, zeker voor 300-350 euro wordt dat niet erg veel, denk dat een i5 al veel te hard in het budget snijdt dat die het iig niet wordt, mogelijk een AMD APU systeem?

Fixing things to the breaking point...

• NickEnzo94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-08-2023

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Topicstarter
RGAT schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 06:41:
Je moet zelf ook een eigen voorzetje maken van onderdelen die je gevonden hebt, zijn genoeg tutorials en posts te vinden waarin uitgelegd wordt waar op gelet moet worden, we hebben de BBG's waarin van budget tot high-end goede systemen staan.
Dan kan je daarmee iig een lijstje maken van wat je nodig hebt, zeker voor 300-350 euro wordt dat niet erg veel, denk dat een i5 al veel te hard in het budget snijdt dat die het iig niet wordt, mogelijk een AMD APU systeem?
Bedankt voor je reactie. Het probleem is dus dat ik een totaal leek ben op dit gebied. Juist om te voorkomen dat ik een kat in de zak koop (bijvoorbeeld een PC, aangeschreven als Game PC met zwak presterende hardware) hoopte ik dus een beetje op het verkrijgen van info over onderdelen die een beetje gangbaar zijn.

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-11 10:26
Ik ben er niet uit of je een hele pc wil kopen of alleen kast +hardware zonder randapparatuur.

Zoek eens rond bij V&A. Je eisen vind ik wel mogelijk indien je alleen de hardware wil hebben (met kast).

Mijn huidige PC, die i kga upgraden, kan met gemak CSGO op 60FPS aan en was een midrange pc uit 2009-2010. Link een paar dingen die je gevonden heb met de reden waarom je die interresant lijkt.

Kijk ook even bij de andere low budget pc's op dit forum, misschien dat je wat over kan nemen.

Voor dat soort games maakt processorsnelheid niet heel vele uit, maar een 120 GB SSD en een leuke GPU(voor 100 E tweedehands) maakt al het verschil.

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tip: V&A aangeboden: -~Game PC~- AMD FX 4350 | R9 270X | 8GB RAM

Echter zoals hierboven ook al aangegeven is. Je topicstart is bijzonder karig en roept meer vragen op dan antwoorden.
Ben je opzoek naar een compleet systeem met randapparatuur of zonder?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken die tweedehands onderdelen behandelen (let vooral op de topics met lage(re) budgetten, dan kom je automatisch uit bij tweedehands). Dit zijn er vrij veel, als je goed zoekt kom je zeker dingen tegen.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Voor het gedeelte over de videokaarten is erg nuttig, omdat veel tweedehands GPU's nog steeds te koop zijn.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je wat bij elkaar gescharreld hebt, dan kan je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.