Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJKluft
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-04 15:57
Ik zoek een?
NAS met 6TB opslag, effectief 3TB in RAID1, dus met 2 schijven.

Wat is je budget?
€250 tot €350 heeft de voorkeur

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had een WD MyCloud Mirror op het oog of een QNAS TS-231, maar belangrijker vind ik wat ie kan

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
  • Ik heb een Canon MX895 netwerk/USB printer/scanner welke ik wil blijven gebruiken, vooral het scannen naar een map (op de NAS) is belangrijk
  • Ik wil via PLEX mijn films en series kunnen streamen naar mijn Samsung Smart TV
  • Ik wil torrents kunnen blijven downloaden
  • Ik wil Google Drive kunnen synchroniseren naar een map
Zoals je kunt zien wil ik nogal wat ;) . Momenteel gebruik ik een oude pc met Windows Home Server 2011 erop en daaraan een aantal externe (3) HDD's om alles op kwijt te kunnen. De elektra meter raakt echter oververhit van deze configuratie (niet de de leverancier klaagt...). Van bovenstaande zijn de eerste en het laatste punt de grootste struikelblokken. Ik heb nog geen oplossing gevonden voor deze twee. Wie kan mij van advies bedienen?

bjkluft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:30
Films en series streamen vanuit Plex is veruit het zwaarste wat je hier noemt.

Als je voor zelfbouw gaat zijn hier makkelijk mogelijkheden voor. Als je voor een voorgebakken NAS gaat kan je een DS214play van Synology halen. Hoewel de meningen verdeeld zijn over of QNAS of Synology beter is, is Synology een stuk populairder en vind ik de software een stuk beter. ook moeten alle functies die je noemt moeten hier mee werken.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
Het grote zuinige server topic

bekijk/lees dit eens goed. zelf bouw kan alsnog best energie zuinig zij met de juiste tweaks.
je kan ook voor een 2bay synology gaan. neem dan wel de play versie anders gaat transcode helemaal niet. en de meeste smart tvs hebben niet de kracht dit te doen.

zelfbouw is prima mogelijk met 250/350 euro. met zelfbouw moet je letten op het energie verbruik(google) van het gekozen mobo(of kies een zuinige uit). dit kan makkelijk 10/25w op idle verschillen. omdat er allemaal nutteloos extra zooi mee draait. Hoeveel verbuikt je server nu? en waar wil je graag heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

coptician schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:44:
Films en series streamen vanuit Plex is veruit het zwaarste wat je hier noemt.

Als je voor zelfbouw gaat zijn hier makkelijk mogelijkheden voor. Als je voor een voorgebakken NAS gaat kan je een DS214play van Synology halen. Hoewel de meningen verdeeld zijn over of QNAS of Synology beter is, is Synology een stuk populairder en vind ik de software een stuk beter. ook moeten alle functies die je noemt moeten hier mee werken.
pricewatch: Synology DiskStation DS215j
pricewatch: Toshiba DT01ACA300, 3TB
Kom je bij elkaar op € 347 uit.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJKluft
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-04 15:57
Bedankt voor alle reacties.
De Synology DS215j lijkt inderdaad een goede oplossing. Ik heb me wat meer ingelezen en het grootste probleem met NAS servers is dat de PLEX transcoding niet ondersteunt wordt. Ik heb een zeer recente Samsung Smart TV dus volgens mij moeten de meeste bestanden gewoon afgespeeld kunnen worden.
We zullen dit maar eens gaan proberen.
De Synology lijkt inderdaad beter te voldoen aan mijn wensen, de QNAP schijnt problemen met Google Drive te hebben.

bjkluft