Aangeven van verschillen in een vergelijking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 20:29
Hoi, ik vermoed dat ik iets verkeerd doe, maar ik kom er niet uit.

Als ik producten selecteer om te vergelijken komen ze netjes naast elkaar te staan als ik op vergelijken druk.

ik heb echter in mijn hoofd dat je ?vroeger? kon zien welke regels niet gelijk waren - dat was makkelijker vergelijken dan nu.

Doe ik iets verkeerd?

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

twcm schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:28:
Hoi, ik vermoed dat ik iets verkeerd doe, maar ik kom er niet uit.

Als ik producten selecteer om te vergelijken komen ze netjes naast elkaar te staan als ik op vergelijken druk.

ik heb echter in mijn hoofd dat je ?vroeger? kon zien welke regels niet gelijk waren - dat was makkelijker vergelijken dan nu.

Doe ik iets verkeerd?
En dat is nog steeds zo: http://tweakers.net/price...30/423541;436631/product/ en dan is de regel met de kleur anders gekleurd (:+). Het is alleen een heel subtiel verschil, het is lichtgrijs gearceerd. Dit is denk ik over het hoofd gezien bij het opnieuw designen van deze pagina, een maand of twee geleden. Ik verplaats dit topic dan ook naar Mooie Features, zodat een productmanager ernaar kan kijken en of het wellicht beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Het is inderdaad zo licht grijs dat het op mijn waarschijnlijk niet al te beste TN scherm eigenlijk niet te zien is. Het is dat je nu zegt dat die regel met kleur het moet zijn maar anders zou ik niks hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 10:45
Het contrast mag idd wel een beetje groter, want het verschil is erg lastig te zien.

Had het al eerder aangegeven, pas toen ik er op werd gewezen zag ik het verschil pas :|
Overereenkomende specs bij het vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Is er al hiernaar gekeken?
Er zijn toch wel meer mensen die het contrast (bijna) niet kunnen zien in de vergelijker :S

Anders is wat custom css voorlopig een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Het verschil is echt lastig te zien.

http://www.colorcombos.co...lor0=fbfbfb&color1=ffffff
http://tweakers.net/price...30/423541;436631/product/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Dbmd10.png

In de Intel ARK vergelijker is het verschil makkelijker te zien.
Het contrast hoeft niet zo sterk, maar het mag idd wel wat groter.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vMdU9F0.png

[ Voor 20% gewijzigd door Ketho op 05-01-2016 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met mijn custom CSS is het contrast heel duidelijk, maar dat komt omdat ik Tweakers zwart heb gemaakt en die vergelijkende kleur nog niet heb aangepast. Maar in het plaatje hierboven is het met mijn Dell U2711 ook al heel lastig te zien. Het verschil is zo minimaal dat je kan spreken van onzichtbaar.

Ik zou dit overigens geen mooie feature willen noemen, maar een stoute bug. Iets herstellen dat verkeerd is geïmplementeerd is geen feature request.

Voor hen die het willen fixen via custom css:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
div#productSpecifications.specs.toggle tr.diff td.spec, div#productSpecifications.specs.toggle tr.diff td.spec-label {
    background: #aaaaaa !important;
}

Verander #aaaaaa naar eigen smaak.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Ik heb inderdaad hetzelfde gehad. Hier een suggestie gedaan om de overeenkomsten aan te duiden. Toen ik beter ging zoeken kwam ik bijvoorbeeld op dit topic uit.

Volgens mij is de suggestie nog niet uitgevoerd. Daarom ben ik benieuwd of ik dat misschien verkeerd zie, of dat er een reden is om dit niet uit te voeren, bijvoorbeeld omdat we het hier nog wat verder moeten uitdenken.
(Liefst van het Product team of een community manager, als dat mogelijk is.)

[ Voor 8% gewijzigd door vaporitraha op 27-03-2016 19:50 ]

je mag me nickname afkorten (vapori bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:23

matroosoft

Lone Christian

Zoals hierboven aangegeven kan het ook eenvoudig met custom CSS opgelost worden. Ik zou de kleur verder laten voor wat het is. Als je een opvallende kleur gaat gebruiken bij een vergelijking met veel verschillen, geeft het al gauw een rommelige indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

matroosoft schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:03:
Zoals hierboven aangegeven kan het ook eenvoudig met custom CSS opgelost worden. Ik zou de kleur verder laten voor wat het is. Als je een opvallende kleur gaat gebruiken bij een vergelijking met veel verschillen, geeft het al gauw een rommelige indruk.
Sorry, maar er is juist een klein verschil in kleur om de verschillen duidelijker in beeld te brengen. Wat heb je liever, 100 regels waar je maar moet gaan turen om verschillen te zien, of in 1 oog opslag kunnen zien wat er nou anders is aan de geselecteerde producten? Het is jammer dat het kleurverschil zo goed als onzichtbaar is in zo'n beetje alle gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Hero of Time schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:45:
[...]

Sorry, maar er is juist een klein verschil in kleur om de verschillen duidelijker in beeld te brengen. Wat heb je liever, 100 regels waar je maar moet gaan turen om verschillen te zien, of in 1 oog opslag kunnen zien wat er nou anders is aan de geselecteerde producten? Het is jammer dat het kleurverschil zo goed als onzichtbaar is in zo'n beetje alle gevallen.
Het gaat erom dat je altijd een afweging moet maken of het voor iedereen toegepast moet worden. In dit geval denk ik van niet, aangezien het bij vergelijkingen met veel verschillen erg druk gaan gaan ogen. Daarnaast kan het door de gebruikers die het wel willen eenvoudig worden toegepast met custom CSS.

Mijns inziens is het een beetje hetzelfde idee als mijn voorstel een tijdje geleden om de thumbs-ups op het forum wat beter zichtbaar te maken. Dat was toen blijkbaar iets waar niet iedereen op zat te wachten en het was eenvoudig op te lossen met custom CSS. Dan is het probleem toch ook opgelost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is heel wat anders. Een relatief grote knop kleiner maken met Custom CSS is heel wat anders dan een feature dat gewoon verkeerd is uitgevoerd om functioneel te zijn. Ongeacht hoe groot de duim is, het werkt. Maar als de kleuren zo enorm op elkaar lijken dat het niet te zien is, is het functioneel gewoon stuk. Groot verschil.

Of zeg je tegen de dealer ook 'ah joh, is goed zo' als je een metallic zilver wil, maar een mat grijze krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Hero of Time schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:01:
Dat is heel wat anders. Een relatief grote knop kleiner maken met Custom CSS is heel wat anders dan een feature dat gewoon verkeerd is uitgevoerd om functioneel te zijn. Ongeacht hoe groot de duim is, het werkt. Maar als de kleuren zo enorm op elkaar lijken dat het niet te zien is, is het functioneel gewoon stuk. Groot verschil.

Of zeg je tegen de dealer ook 'ah joh, is goed zo' als je een metallic zilver wil, maar een mat grijze krijgt?
Om je voorbeeld door te trekken: ik weet niet of het de bedoeling was om de verschillen metallic zilver te kleuren. Maar goed, jij vindt dat als een functie er is dat hij ook goed moet werken en dat kan ik wel begrijpen. Maar vindt je onderstaand voorbeeld dan wel een idee? Ik vind het er nogal druk/lelijk uitzien en kan me voorstellen dat nieuwe gebruikers niet direct zien wat het nut is. Volgens mij kan je het dan beter helemaal weglaten.. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i3NqzV0l6LnP5P7IgGDyPQfT/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Even niet letten op de mislukte breedte, dat is een bug in m'n eigen CSS, maar dit valt toch wel mee? Goed, het verschil kan ik donkerder maken. En wat je hierboven laat zien valt ook nog wel mee. Je maakt het zelf zo fluffy als je wilt. Een iets donkere tint grijs dan wat nu gebruikt wordt voldoet prima, dan zie je 't tenminste ook op een TN scherm of je mobiel met minimale brightness.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/toeYzb8iiIJCG7yDsOwAVdLk/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Naar mijn mening zijn beide voorbeelden te druk vwb contrast maar het kan beslist beter dan het nu is, op mijn iPad moest ik eerst de verschillen opzoeken om pas daarna te turen en concluderen dat er inderdaad een iets andere tint is gebruikt. In plaats van andere kleur zou je ook de betreffende tekst cursief kunnen maken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Hero of Time schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:15:
Even niet letten op de mislukte breedte, dat is een bug in m'n eigen CSS, maar dit valt toch wel mee? Goed, het verschil kan ik donkerder maken. En wat je hierboven laat zien valt ook nog wel mee. Je maakt het zelf zo fluffy als je wilt. Een iets donkere tint grijs dan wat nu gebruikt wordt voldoet prima, dan zie je 't tenminste ook op een TN scherm of je mobiel met minimale brightness.
[afbeelding]
Je zit ook met de grijstint van de categorieën, in jouw voorbeeld is deze tint gelijk aan de kleur van de rijen met verschillen. Dat maakt het juist onoverzichtelijk. Omdat er al een grijstint wordt gebruik voor de categorieën is er waarschijnlijk voor gekozen de rijen met verschillen erg licht te kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:59

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/j2uulg549/Capture.jpg
Gewoon lekker tinten van het Tweakers rood en groen. Zo druk is het niet eens, aangezien je vaak toch producten met elkaar vergelijkt die enigszins op elkaar lijken, het is niet dat je een koelkast met een tablet gaat vergelijken toch.

Verder eens met het feit dat de huidige 'highlight' te onduidelijk is, en dat IMO bij het vergelijken van producten een duidelijke weergave van verschillen en overeenkomsten een must is.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Argumenten als te druk, lelijk, onduidelijk wat het nut ervan is, zie ik niet echt als interessant hierin. We kunnen toch ook inbouwen dat de optie aan en uit gezet kan worden?

Daarnaast kunnen de verschillen ook nog aangeduid worden met 101 andere visuele dingen. Wat precies wel of niet handig is, hoeven we denk ik geen topic over te maken.

Dit met custom CSS oplossen zie ik persoonlijk niet als optie.

je mag me nickname afkorten (vapori bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

crisp

Devver

Pixelated

vaporitraha schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:19:
Argumenten als te druk, lelijk, onduidelijk wat het nut ervan is, zie ik niet echt als interessant hierin. We kunnen toch ook inbouwen dat de optie aan en uit gezet kan worden?
[...]
Daar een voorkeursoptie van maken is eigenlijk iets dat we liever niet doen. Het verhoogt de complexiteit van code en kost meer onderhoud. Het liefst zien we dus een oplossing waar (bijna) iedereen zich in kan vinden ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En dat is dus het contrast groter maken. Van #FFFFFF naar #FEFEFE is nou niet echt zichtbaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xav
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 09:54

Xav

Developer

Water-Cooled

Dit issue is opgepakt in onze "BugBash" tijdens de afgelopen Iteratie. De rijen die verschillen worden nu met een blauwe-tint gemarkeerd, hopelijk is dit nu duidelijker te zien voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ziet er beter uit. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Ja, het ziet er nu (eindelijk) veel beter en mooier uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Is dit weer teruggedraaid in de laatste iteratie :?
Er is nu lijkt het helemaal geen contrast, hoe goed ik ook mijn best doe om het te zien

Zelfs met custom css krijg ik het contrast niet meer tevoorschijn :-(

http://tweakers.net/pricewatch/compare/472069;459879/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fvKqnlTm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ketho schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:20:
Er is nu lijkt het helemaal geen contrast, hoe goed ik ook mijn best doe om het te zien

[afbeelding]
Ik zie met mijn custom css anders nog prima de verschillen (al moet ik de mijne nog even fixen, want onleesbaar atm :P):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kYLhILrVER3pLwUXOf1sbF2N/full.png

Het staat dus nog gewoon in de code om de verschillen een aparte class te geven. Echter is het denk ik met de implementatie van Sass iets mis is gegaan met de kleurdefinities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:59

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Ik heb een en andere moeten aanpassen aan m'n custom CSS, maar nu werkt het weer:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
td.spec {
background: #ebf7ba!important;
}
tr.diff td.spec {
background: #e3a0b1!important;
} 

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 21:01
Ketho schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:20:

[afbeelding]
Oeps foutje :) Gefixed bij deze ...
Pagina: 1