[Forum] Forumposts kleuren a.d.h.v. beoordeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:26

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Sinds kort is de functie toegevoegd dat je forumposts een beoordeling kan geven. Leuke toevoeging en ik dacht gelezen te hebben dat het nog verder uit ontwikkeld ging worden. Probleem is nu dat de beoordeling nauwelijks opvalt en je er dus niet zoveel aan hebt.

Misschien kunnen de forumposts met een gemiddeld hoge beoordeling een andere kleur krijgen, net zoals nu bij reacties op de frontpage? Een kleine verkleuring zou al laten zien dat het om een belangrijkere of hoger gewaardeerde reactie gaat. Het lijkt me dat dat de functie van het beoordelen van forumposts net wat beter uit de verf laat komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De implentatie van de thumbs up is niet gelijk aan die van de FP. Op de FP is het de bedoeling dat je constructieve, informatieve reacties maakt en daar op beoordeeld. Op het forum kan je iemand een +1 geven als die behulpzaam is, informatief, maar ook grappig of als je 't met iemand eens bent. Het gaat dus veel verder dan op de FP en het is dus niet zo zinvol om hier speciale aandacht voor te geven door de kleur aan te passen. De score is niet -1 t/m +3 zoals op de FP, hier is het alleen maar + en dat kan varieren van 0 t/m het aantal (actieve) gebruikers.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wellicht via custom CSS een groene shade toepassen bij X thumbs?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat moet je via javascript doen, aangezien de post zelf geen andere class krijgt zoals op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:29:
(...) Op het forum kan je iemand een +1 geven als die behulpzaam is, informatief, maar ook grappig of als je 't met iemand eens bent. Het gaat dus veel verder dan op de FP en het is dus niet zo zinvol om hier speciale aandacht voor te geven door de kleur aan te passen. (...)
Ik vind het persoonlijk juist wel zinvol als zulke posts herkenbaar zijn, daarvoor wordt die +1 ten slotte gegeven.
Hero of Time schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:29:
(...) De score is niet -1 t/m +3 zoals op de FP, hier is het alleen maar + en dat kan varieren van 0 t/m het aantal (actieve) gebruikers.
Daarop zou je wel iets kunnen verzinnen zoals vanaf 3x +1 een kleine verkleuring, 10x +1 een iets hogere mate van verkleuring en 25+ +1 de donkerste verkleuring.

En als dit niet doorgaat kan er misschien een andere class gegeven worden aan posts met een bepaalde hoeveelheid +1 zodat we zelf wat kunnen aanrommelen met custom CSS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10 15:34
Met tampermonkey (of greasemonkey) kun je er zelf een JS script voor schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
SL3Y4R schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:32:
Met tampermonkey (of greasemonkey) kun je er zelf een JS script voor schrijven ;)
CSS is op het randje voor mij, maar JS valt toch echt buiten mijn pakketje skills. Helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Parse met JS deze div en doe dan wat met de styling ofzo.
code:
1
<span class="ratingcount">0</span>

Moet met Google toch wel te vinden zijn, conditional styling based on javascript parsing.

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:37:
Parse met JS deze div en doe dan wat met de styling ofzo.
code:
1
<span class="ratingcount">0</span>

Moet met Google toch wel te vinden zijn, conditional styling based on javascript parsing.
Nee gaat niet lukken, ik mis teveel basiskennis op het gebied van programmeertalen. Wat ik me afvraag, is jouw mening over mijn idee representatief voor die van de devvers? Niet om je voor het hoofd te stoten, maar ik vraag me gewoon af of mijn idee nog kans maakt om geïmplementeerd te worden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

matroosoft schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:24:
Ik vind het persoonlijk juist wel zinvol als zulke posts herkenbaar zijn, daarvoor wordt die +1 ten slotte gegeven.
Er zijn echter ook zat mensen die de duimpjes niet willen zien (zoals ik), en die willen ook niet kleuren zien. Het is namelijk meer een populariteits-uiting, en heeft geen enkele relatie tot de kwaliteit van de post. Eerder tegenovergesteld, zeker in de politieke topics zie ik "bagger" met veel duimpjes omhoog.

Persoonlijk denk ik dat de devvers wel wat beters te doen hebben :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Het komt best vaak voor dat ik het juist eens ben met een minderheid. Is zo'n post dan minder belangrijk?

Ik vind dat hele plusjes gedoe maar flauwekul. Ik lees een topic als een gesprek, van boven naar beneden. Niemand hoeft mij met kleurtjes en plusjes te laten zien waar ik meer aandacht aan moet besteden, dat bepaal ik zelf wel. Kijk eens op NU.nl wat voor naar effect dat heeft: mensen posten met popie jopie uitlatingen om plusjes te scoren. Bah!

[ Voor 24% gewijzigd door Barry|IA op 26-11-2015 01:18 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Er is niet zoveel animo voor geloof ik.. :) Nou ja, kan gebeuren. Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 26 november 2015 @ 01:01:
[...]

Er zijn echter ook zat mensen die de duimpjes niet willen zien (zoals ik), en die willen ook niet kleuren zien. Het is namelijk meer een populariteits-uiting, en heeft geen enkele relatie tot de kwaliteit van de post. Eerder tegenovergesteld, zeker in de politieke topics zie ik "bagger" met veel duimpjes omhoog.

Persoonlijk denk ik dat de devvers wel wat beters te doen hebben :)
Om hier toch nog op terug te komen, is de onderstaande implementatie misschien een optie? Zo is toch duidelijk dat er een beoordeling is geweest, maar is het niet overheersend. En de implementatie is niet zo ingewikkeld, ik heb het op dit moment met custom CSS bij mij werkend, zie het custom css topic.

Ratingcount & thumbs up

[ Voor 42% gewijzigd door matroosoft op 14-03-2016 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Om hier nog een keer op terug te komen, zou bovenstaande vorm kunnen worden geïmplementeerd? Ik was vandaag toevallig eens uitgelogd en het viel me op hoe minder zichtbaar het was als een post thumbs ups had gehad, zonder dat deze groen kleurde. Mijns inziens zijn er zeker topics waar het van toegevoegde waarde is als je snel kunt zien als een post thumbs ups heeft gehad, bijvoorbeeld in MF. Je ziet dan snel dat er veel vraag is naar een functie als er thumbs ups zijn. Ook in het aankoopadviesforum kan ik me voorstellen dat het toegevoegde waarde heeft, het is dan sneller zichtbaar als veel mensen het eens zijn met een advies en daarom een thumbs up gegeven hebben. Hieronder het verschil:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pDqcVQuZsFSDPgv1fxKo62CJ/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oVnJuLvrbJ8fhyUS8tYk53CE/full.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

matroosoft schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:59:
Om hier nog een keer op terug te komen, zou bovenstaande vorm kunnen worden geïmplementeerd? Ik was vandaag toevallig eens uitgelogd en het viel me op hoe minder zichtbaar het was als een post thumbs ups had gehad, zonder dat deze groen kleurde. Mijns inziens zijn er zeker topics waar het van toegevoegde waarde is als je snel kunt zien als een post thumbs ups heeft gehad, bijvoorbeeld in MF. Je ziet dan snel dat er veel vraag is naar een functie als er thumbs ups zijn. Ook in het aankoopadviesforum kan ik me voorstellen dat het toegevoegde waarde heeft, het is dan sneller zichtbaar als veel mensen het eens zijn met een advies en daarom een thumbs up gegeven hebben. Hieronder het verschil:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ben het met je eens dat het wenselijk zou zijn als reacties met thumbs-ups beter zichtbaar zijn.

In jouw voorstel kun je niet meer zien welke reacties je wel en niet een thumbs-up hebt gegeven. Dat is immers waar we nu de geelgroene kleur voor gebruiken. De keur gebruiken als indicatie dat de post duimpjes heeft creeërt dus weer een ander probleem.

Wat het ook wel lastiger maakt is dat we vormgeving onderscheidend willen maken ten opzichte van de moderaties in nieuwsberichten en reviews, aangezien die anders werken (op het forum tonen we het aantal opgestoken duimpjes, in nieuws en reviews de mediaan van de gegeven beoordelingen).

Zoiets als dit zou het kunnen worden (de kleur van het actieve thumbs-up knopje is nog even een uitdaging, geel/groen matcht naast groen):

Mockup alternatief design voor thumbs-up counter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Femme schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:35:
[...]

Ik ben het met je eens dat het wenselijk zou zijn als reacties met thumbs-ups beter zichtbaar zijn.

In jouw voorstel kun je niet meer zien welke reacties je wel en niet een thumbs-up hebt gegeven. Dat is immers waar we nu de geelgroene kleur voor gebruiken. De keur gebruiken als indicatie dat de post duimpjes heeft creeërt dus weer een ander probleem.

Wat het ook wel lastiger maakt is dat we vormgeving onderscheidend willen maken ten opzichte van de moderaties in nieuwsberichten en reviews, aangezien die anders werken (op het forum tonen we het aantal opgestoken duimpjes, in nieuws en reviews de mediaan van de gegeven beoordelingen).

Zoiets als dit zou het kunnen worden (de kleur van het actieve thumbs-up knopje is nog even een uitdaging, geel/groen matcht naast groen):

[afbeelding]
Op de FP is het ook zo dat je niet kunt zien of je een reactie al beoordeeld hebt als hij al door iemand anders beoordeeld is. Maar ik begrijp het punt dat de thumbs-up niet verward moet worden met moderaties op de FP. In jouw oplossing vind ik de kleuren echter niet goed matchen. :P

Wat wel kan is dat je mijn voorbeeld gebruikt en de tekst grijs maakt als je zelf een thumbs-up hebt gegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door matroosoft op 06-12-2016 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb er een ticket voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

matroosoft schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:06:
[...]

Op de FP is het ook zo dat je niet kunt zien of je een reactie al beoordeeld hebt als hij al door iemand anders beoordeeld is.
Jawel hoor, dit is zichtbaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MvslfbRkXM2KLeDht9QJg6rD/medium.jpg

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Je hebt gelijk, niet goed gekeken. Misschien kan zoiets hier ook toegepast worden, al zit je dan weer met het probleem dat het dan teveel op de fp moderatie gaat lijken. Aan de ene kant wil je dat natuurlijk wel voor de consistentie, aan de andere kant wil je associatie met fp moderatie voorkomen.
Pagina: 1