Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:36
Ik bel niet vaak meer, dus weet niet precies wanneer het probleem is begonnen, maar vandaag kwam ik erachter dat de persoon aan de andere kant van de lijn mij niet kon horen. Als test heb ik naar meerdere toestellen gebeld, maar zonder resultaat. Het vreemde is dat ik wel een spraakopname kan maken en soundhound doe het ook (gebruiken beide dezelfde microfoon), dus de microfoon is niet stuk. Als ik via whatsapp wil bellen heb ik overigens hetzelfde probleem; de ander kan me niet horen.

Ik heb de telefoon ongeveer een jaar geleden tweedehands gekocht. Nou kan ik naar de winkel gaan, maar ik zou het eerst zelf willen proberen op te lossen.

Ik had via tweakers al een topic gevonden met een soortgelijk probleem, maar de aldaar aangedragen oplossing maken geen verschil. Althans de meest eenvoudige suggesties heb ik geprobeerd. Resetten naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet gedaan, maar ik zou eerst wat meer zekerheid willen hebben dat dat het probleem evt zou kunnen oplossen.

Heeft iemand nog tips voor mij?

Nuttige gegevens:
Mobiel: HTC One M7
Provider: Simyo
Android: Stock versie 5.0.2 (laatste nieuwe versie voor dit toestel)

Update
Gek genoeg hoort de ander het wel als ik in de microfoon blaas. Spraak is nu iets beter, maar nog steeds erg onduidelijk. Mogelijk dat er dan toch sprake is van wat vuil. Ik ga morgen in elk geval even proberen of het verschil maakt als ik even met de luchtcompressor de microfoon schoonblaas.

[ Voor 29% gewijzigd door LA-384 op 21-10-2015 22:10 ]

Verwijderd

Hallo!

Ik heb exact dezelfde problemen sinds vorige week. Vaak zijn mijn eerste woorden te verstaan en daarna niet meer. Via whatsapp bellen ook geprobeerd. Hierbij viel me op, als ik het geluid demp met de andere telefoon (dan komt het gesprek niet meer bij mijn telefoon door, dat is een optie bij whatsapp) dan komt het gesprek wel door bij de andere telefoon.

Ik denk dat de microfoon en speaker elkaar in de weg zitten ofzo.?!? kan dan?

Heb je al een oplossing gevonden?

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:36
De oorzaak lag bij mij in het feit dat er zand in de microfoon was gekomen. Mijn verklaring is dat dit flinke ruis veroorzaakte, wat zover werd weggefilterd dat alleen flink schreeuwen er nog doorheen kwam. Ik had geprobeerd dit schoon te maken, maar heb hierbij waarschijnlijk de microfoon onherstelbaar beschadigd. Uiteindelijk heb ik er een nieuwe microfoon in moeten laten zetten.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Er bestaat een app "speaker clean" die hoog frequente geluiden afspeelt. Het resultaat zou moeten zijn dat door de trillingen het stof van de speaker (die ook kan dienst doen als mic) wordt geblazen. Met de compressor zou ik niet beginnen want waar blaas je het vuil dan overal tussen...