Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arrman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07 13:16
Hallo mede-tweakers! Dit is mijn eerste post ooit op dit forum (en het is gelijk een vraag :P ) dus ik hoop dat ik het goed heb aangepakt. Ik heb in ieder geval geen gerelateerde topics kunnen vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Telefoon: HTC One M7

Probleem: ik hoor geen geluid/speaker tijdens bellen/gebeld worden.

Ik heb in het kader van troubleshooten de volgende dingen gecontroleerd/gedaan:

- Mute staat uit
- VOIP/Skype/Voice Recorder/Muziek werken wel
- Alternatieve Dialer app werkt niet
- SIM-kaart (en bellen) werkt wel in een andere telefoon
- Er is volgens de provider geen(netwerk)storing
- M.b.v. de provider de SIM-kaart opnieuw aangemeld op het netwerk en gereset --> geen effect
- Na een HTC backup en restore vanuit Dropbox werkte de belfunctie weer even. Inmiddels (een paar uur later) niet meer.
- Chrome update kan niet verwijderd worden sinds laatste systeemupdate. De app uitschakelen heeft geen effect.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is om de oorzaak van het probleem te achterhalen en te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-07 15:39

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik heb hier zelf ook last van en wanneer je opstart in veilige modus dan werkt het wel. Wanneer je dan denkt oké het werkt en je reboot naar de gewone modus dan doet hij het in begin heel even en daarna werkt het dus niet meer.

Ik hoop dat iemand anders ons kan helpen met een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:27
Ik had exact hetzelfde probleem vorige week.
Heb je een custom rom?

Had een andere rom geprobeerd en daar werkt dit wel.

Was zeer vreemd aangezien het voorheen ook gewoon werkte op die rom.

Misschien eens een factory reset indien je gewoon op stock zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Heeft dit niets met de laatste update te maken?
Ik ga het zo even testen, ik bel veel te weinig .. ;)

Edit:

Ok, geen problemen hier, kan het iets met WiFi zijn bijvoorbeeld, helpt het als je die uit zet?

[ Voor 34% gewijzigd door Afvalzak op 04-11-2014 10:13 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arrman
Ik zit op de stock ROM en ik heb al een factory reset gedaan. Na de reset werkte de belfunctie weer even (ook na de backup van mijn gegevens uit Dropbox) maar na een uurtje ging het alweer mis.

WiFi uitschakelen heeft geen zin. Heb ik net geprobeerd. Ik had de problemen al voor de update. Ik dacht ze te verhelpen door de update maar dat mocht niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

arrman schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:16:
Ik zit op de stock ROM en ik heb al een factory reset gedaan. Na de reset werkte de belfunctie weer even (ook na de backup van mijn gegevens uit Dropbox) maar na een uurtje ging het alweer mis.

WiFi uitschakelen heeft geen zin. Heb ik net geprobeerd. Ik had de problemen al voor de update. Ik dacht ze te verhelpen door de update maar dat mocht niet baten
Wat ik wel gelezen had, is dat het verwijderen van je telefoon gegevens (via instellingen > apps > telefoon > gedwongen stoppen > gegevens wissen.
Kán helpen, misschien wordt dit teruggezet na een restore van een back-up o.i.d.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Afvalzak schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:23:
[...]

Wat ik wel gelezen had, is dat het verwijderen van je telefoon gegevens (via instellingen > apps > telefoon > gedwongen stoppen > gegevens wissen.
Kán helpen, misschien wordt dit teruggezet na een restore van een back-up o.i.d.
Ik heb wat je zegt geprobeerd, maar zonder resultaat. Mijn telefoon app loopt daarbij ook vaak vast als ik probeer te bellen naar iemand om te kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosmar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 08:28
Ik heb zelf helaas ook dit probleem :( Lijkt sinds de laatste update (4.4.3) te zijn geweest. Toen het de eerste keer optreed heb ik contact gehad met HTC, die gaven mij ook aan de telefoongegevens te verwijderen (zoals door Afvalzak al gemeld). Dat heeft voor mij het euvel een tijdje opgelost maar sinds een paar weken weer last van. Erg irritant...

Als iemand nog een officiële fix weet; graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik heb inmiddels contact met de HTC klantenservice. Meer informatie volgt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arrman
Hou ons op de hoogte, n2theb! Ik heb inmmiddels weer een factory reset gedaan maar het probleem was na een uurtje gewoon weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:12
Precies hetzelfde probleem hier. Heb een Note 4 besteld en ben klaar met de one. Rebooten hielp eerst nog en sinds een week niks meer. Telefoon lever ik in bij een cash 4 mobile toko ook geen gezeik met verkopen aangezien hij dan alleen aan moet gaan.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

heb zelfde probleem hier met

stock rom android 4.4.3, software number 6.09.401.10, htc sense 6.0

-Think Progressive-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomba175
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-06 21:45
Same problem here.

Wanneer ik WiFi en mobiel internet uitschakelen en daarna de telefoon opnieuw opstart heb ik weer geluid tijdens het bellen. Eens even kijken hoelang dat zo blijft.

Ik vond ondertussen op het Vodafone Forum dit topic: http://forum.vodafone.nl/...id-bij-bellen/td-p/186879

* Android 4.4.3 | HTC Sense 6.0 | Softwarenummer 6.09.401.10

[ Voor 8% gewijzigd door Thomba175 op 05-11-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik kreeg de volgende informatie te horen van de HTC helpdesk:
- Instellingen > Apps > Alle Applicaties > Chrome ( Gedwongen stoppen, Cache wissen, Standaardwaarden wissen, Gegevens wissen en Update verwijderen )
- Instellingen > Energie > Snel opstarten uitvinken > Powerknop ingedrukt houden totdat het toestel opnieuw opstart ( SOFTRESET )

Zelf heb ik als nog te maken met het probleem. Ik ga nu eerst backup maken en daarna een factory reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

Wat bij mij werkte:

Go to Settings -> Apps -> (swipe right until you get to the ALL tab)

find
* Google Play Services
* Google Services Framework

click on them, and select "Clear data" and "Clear cache"

reboot

-Think Progressive-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arrman
-SpaceMaker- schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:55:
Wat bij mij werkte:

Go to Settings -> Apps -> (swipe right until you get to the ALL tab)

find
* Google Play Services
* Google Services Framework

click on them, and select "Clear data" and "Clear cache"

reboot
Dit heeft bij mij wonderbaarlijk genoeg gewerkt! :D Eens kijken of het een blijvende fix is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabianoniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-02 20:44
arrman schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:31:
[...]

Dit heeft bij mij wonderbaarlijk genoeg gewerkt! :D Eens kijken of het een blijvende fix is!
Dit heeft ook bij mij gewerkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponzie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-12-2024
die oplossing werkt bij mij ook! super, ik heb dit probleem nu 2x gehad, vorige keer heb ik een factory reset gedaan zonder backup terug te zetten, dus veel gedoe. Dit werkt prima!

Overigens; ik merkte bij de 2e keer dat het probleem bij mij terugkwam op het moment dat de lockscreen update werd geinstalleerd. Dus bellen werkte prima totdat de telefoon aangeeft dat hij opnieuw op moet starten om lockscreen installatie te voltooien. Op dat moment werkte alles nog, na reboot weer het probleem met bellen. Terug naar de backup die ik gemaakt had vlak voor het installeren van de lockscreen update en voila het bellen werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 641342

Had dezelfde problemen, echter na de laatste update geïnstalleerd te hebben, versie 6.09.401.11 werkte de belfunctie weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepe55
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-11-2024
Klopt. Deze update lost t probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Bij mij werkt die update niet (en bij vele anderen ook niet). Kon al dagen niet meer bellen. Waardeloos. Uiteindelijk heb ik van XDA de tip om "Disable Service" te downloaden uit de playstore. De app openen en onder Google Play Services de Checkin Service disablen.. eindelijk kan ik weer bellen..

http://forum.xda-develope...auto-update-play-t2969715

Het schijnt dat Play dan niet meer werkt, bij mij werkt hij echter nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke-it
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:32
Zelfde probleem...

Ik draai op custom rom ViperOne 7.0.1 en ik denk dat de update daarom niet via HTC binnenkomt?
Ik heb al een update geïnstalleerd van de Google Play Services app, maar dit werkt niet. Telefoon ook al opnieuw geïnstalleerd, maar na een paar dagen kwam het probleem weer terug.

Ga nu de oplossing van @Fewture proberen, weet niet of er een andere mogelijkheid is met een CustomRom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai Android Rev HD. Maar het maakt niet uit wat je draait. Unrooted telefoons hebben het ook. Bij mij komt die update wel binnen, maar het werkt niet.

Als ik een factory reset doe kan ik bellen, zodra alles geupdated is kan ik niet meer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 22:24
Met de stock Rom was er inderdaad een OTA update die het probleem heeft verholpen. Wel naar als je een custom rom draait..

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ivo NL schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:35:
Met de stock Rom was er inderdaad een OTA update die het probleem heeft verholpen. Wel naar als je een custom rom draait..
Er zijn nog steeds stock toestellen die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Bij wie dan? Op XDA alleen maar mensen die de OTA update handmatig erop hebben gezet bij een custom ROM. Geen enkele met een stock rom waarbij het probleem nog speelt.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke-it
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:32
Ivo NL schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:58:
Bij wie dan? Op XDA alleen maar mensen die de OTA update handmatig erop hebben gezet bij een custom ROM. Geen enkele met een stock rom waarbij het probleem nog speelt.
Heb je het linkje naar deze thread? Ik heb het voorlopig opgelost.

Had eerst Google Play Services versie 6.5.87 (1599771-038) toen de fout optrad.
Daarna op aanraden teruggezet naar een 6.1.88. Echter, het ding blijft updaten naar een recente versie, versie 6.5.99 (1642632-038) om precies te zijn.

Maar; als ik eerst mijn telefoon terugzet naar 6.1.88 (recovery backup terugzetten of in Titanium Backup een oudere eroverheen zetten) en daarin 'DisableCheckin' service uitzet, dan lijkt het goed te gaan. Wel wordt nog de Google Play Service versie geupdate naar versie 6.5.99, maar de DisableCheckin service staat uit en ik kan gewoon blijven bellen.

Wel 2 keer rebooten, waarom weet ik niet, maar het werd aangedragen als tip en ik heb dit ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 642123

Ga niet kloten met een reset. Het enigste Wat je doet is! Bel HTC Nederland, geef je imei Nummer door en je tel Nummer. Zij sturen jou een update! Voer deze uit! En je probleem is opgelost en komt niet Terug! Stuur je telefoon niet op want je krijgt Dan een rekening binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomascorstiaan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09-2023
Anoniem: 5897 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:17:
Bij mij werkt die update niet (en bij vele anderen ook niet). Kon al dagen niet meer bellen. Waardeloos. Uiteindelijk heb ik van XDA de tip om "Disable Service" te downloaden uit de playstore. De app openen en onder Google Play Services de Checkin Service disablen.. eindelijk kan ik weer bellen..

Dit werkt bij mij perfect op Viperone 7.0.1!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Net contact gehad met HTC chat en er werd mij het volgende verteld over het Bel probleem:

Ga naar instellingen > Apps > Alle Applicatie's > Chrome > Gegevens wissen, Cache wissen, Standaardwaarden wissen en UPDATE verwijderen
Ga vervolgens naar instellingen > Energie > Snel opstarten (Uitvinken) > Home > Powerknop ingedrukt houden totdat het toestel vanzelf opnieuw start.
Controlleer ook via instellingen => info of er een nieuwe update is en installeer die.

Edit: werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:00
Anoniem: 5897 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:17:

Dit heeft voor mij ook gewerkt! Moest wel even rebooten na het 'disablen' alvorens het werkte. Draai trouwens Venom rom, dus kreeg ook geen Play Store updates binnen tot nu toe...

O btw, geloof dat root-access wel vereist is, dus niet voor iedereen de oplossing helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door kapert op 17-12-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grjn
  • Laatst online: 22:15
Sinds deze week heb ik ook dezelfde problemen op mijn HTC one X, meestal hoor ik de persoon wel een paar seconden als ik wordt gebeld maar dan hoor ik niet meer. Heb niets veranderd aan de software, hij draai dus op de laatste update met android 4.2.2 en Sense 5.0.
Ben helaas bang dat ik geen update krijg van HTC (want one x ).

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:00

emzed

*

VenomRom heeft een oplossing in VenomHub:

http://venomroms.com/venomhub-fix-no-sound-calls-htc-one-m7/

[ Voor 20% gewijzigd door emzed op 18-12-2014 08:27 ]

• Ubartu
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:57
Ivo NL schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:58:
One M7 van m'n vriendin heeft het probleem nog steeds. Volledig stock.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
BartSintenie schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:44:
[...]

One M7 van m'n vriendin heeft het probleem nog steeds. Volledig stock.
Even naar je instellingen gaan en even forceren dat hij gaat checken dat er een update is. Ik had namelijk geen melding gekregen dat er een update was en dus had ik ook het probleem :)

Nothing to see here!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 23:00
Heb zelf hier ook de laatste VenomOne rom draaien en had ook het no sound probleem, echter na deze fix toe te passen werkt nu alles weer :)

• Ubartu
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:57
Rutix schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:21:
[...]

Even naar je instellingen gaan en even forceren dat hij gaat checken dat er een update is. Ik had namelijk geen melding gekregen dat er een update was en dus had ik ook het probleem :)
Staat inderdaad op de planning voor als we terug van werk zijn. Haar M7 heeft sowieso vaak update problemen (apps updaten niet automatisch, ook niet als je dat inschakelt), dus sta ik er niet verbaasd van te kijken als ze ook deze niet automatisch binnen krijgt.

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 21:35
Mijn M7 draait de standaard ROM van HTC en ook ik had gisteren dit probleem.

Wat ik als eerste heb gedaan om het probleem te verhelpen is mijn toestel uit/aan zetten. Dit hielp direct.

Gisteravond zag ik op Tweakers het nieuws en las ook dat HTC inmiddels bezig zou zijn met een fix. Daarop ben ik via het instellingen-menu gaan kijken of er een update was. Die was er en die heb ik direct over-the-air kunnen downloaden&installeren.

Werkt weer als een zonnetje nu.

[ Voor 3% gewijzigd door fungho op 18-12-2014 11:53 ]

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

• GijsW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-07 17:04

GijsW

Koetje!

Sinds vanmorgen problemen met bellen dat ik niks kon horen. Gisteren al het idee dat het geluid erg zacht was en kon mensen nogal lastig verstaan. Bel heel veel en is met een eigen bedrijf ook akelig lastig niet bereikbaar te zijn.

Heb als hierboven genoemde nu ook de software update gecheckt en haal op het moment versie 6.09.401.11 binnen. Hierbij staat specifiek genoemd dat het probleem met bellen verholpen zou moeten zijn. Zou erg mooi zijn en ben benieuwd...

Farming is a way of life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZarkoRSK
  • Laatst online: 19:24
Ik heb het probleem idd sinds vorige week ook..
Ben nu bezig met de update installeren. Kijken of dat werkt.

HTC One M7 met versie 6.09.401.11

Edit: Update heeft gewerkt. Ik heb weer geluid.

[ Voor 28% gewijzigd door ZarkoRSK op 22-12-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 606845

Hallo,

Ik heb het probleem nu ook. Door het cache te wissen was het even verholpen maar het is nu weer terug. Er is wel een update beschikbaar. Telkens als ik de update wil installeren download 'ie m weer opniew. Vervolgens heb ik mijn god geen idee hoe ik de daadwerkelijke update uit moet voeren.
Ik kom in een scherm van ''Team Win Recovery Project v2.7.0.0''. Daar loop ik vast.

Kan dat ook nergens vinden. Zou iemand een beknopt stappenplannetje kunnen maken?

Thanks!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 606845 op 06-01-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juba
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb al een aantal weken dit probleem, geen beltoon bij uitgaande gesprekken en als iemand mij probeert te bellen krijg je gelijk de voicemail. In het begin was het zo nu en dan, maar de laatste weken is het 100% van de tijd... Alle updates gedaan, hard en soft reset, cache gewist en naar htc gestuurd voor reparatie (htc zegt dat er geen defect is).

Ik heb het idee dat het aan 4g, als ik gsm only instel dan kan ik gewoon bellen en internetten (wel op edge dus erg traag...). Dit lijkt voor nu een "fix", maar internetten op edge snelheid terwijl je voor 4g betaald is natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 06:50
Sorry voor het opgraven van dit topic uit de archieven, maar beter dit dan helemaal een nieuwe aan te maken.

Sinds een paar weken op m'n HTC One M7 heb ik ineens het probleem dat in dit topic besproken wordt. Na een factory reset was het probleem een week weg, maar nu is het weer terug.

Ik draai geen custom ROMs (nooit gedaan op deze telefoon), en heb versie Android 4.4.3, HTC Sense 6.15.599.101.

De oplossing uit het begin van dit topic (clear cache en data van Google Play Services en Google Services Framework, reboot) werkt bij mij niet. De andere oplossing (zet mobiele data op 'GSM Only') werkt wel. Maar dat betekent dus dat ik geen 4G kan gebruiken.

Zijn er inmiddels andere oplossingen? Zijn er meer mensen bij wie dit probleem weer is opgedoken?

// Update: Overigens blijkt het ook te werken om de mobiele data op "WCDMA only" te zetten, in plaats van "GSM/WCDMA Auto". Dit is de oplossing die ik nu al een aantal weken gebruik. Geen last meer van het probleem uit dit topic, en toch 4G.

[ Voor 13% gewijzigd door emperor3s op 14-06-2015 10:52 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Updaten naar 5.0?

Android fanboy

Pagina: 1