Toon posts:

Processor overclocken met een B85 Chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers, ik had een vraag zou het mogelijk zijn om met mijn moederbord (Asrock B85M Pro-3) mijn processor (Pentium G3258) te overclocken? Ik weet dat de B85 Chipset niet echt een goed overclock moederbord is maar zou ik misschien 200 Mhz omhoog kunnen? Ik heb trouwens de stock koeler van Intel.

Gr

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 12:09 ]

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:33
Duik het bios in en probeer het uit? Haswell LGA1150 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar kan het wel op een B85 moederbord? Niet dat ik straks iets kapot maak ofzo?

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:33
Ik ga niet alles lopen voorkauwen hè. Zoek eens op google naar "Asrock B85M Pro-3 overclock" o.i.d.

Dingen slopen zul je niet snel doen, maar overclocken doe je met vallen en opstaan. Het booten kan opeens problemen geven bijvoorbeeld en dan moet je wel weten wat je moet doen in het bios om dat ongedaan te maken. Als je de grenzen gaat opzoeken kan Windows wel eens corrupt raken, dus ook dat moet je kunnen fixen.

Een Pentium G3258 kan echter vaak zonder problemen 600-800Mhz worden ge-overclockt. Ik geef je alleen geen garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Joep schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:43:
Ik ga niet alles lopen voorkauwen hè. Zoek eens op google naar "Asrock B85M Pro-3 overclock" o.i.d.

Dingen slopen zul je niet snel doen, maar overclocken doe je met vallen en opstaan. Het booten kan opeens problemen geven bijvoorbeeld en dan moet je wel weten wat je moet doen in het bios om dat ongedaan te maken. Als je de grenzen gaat opzoeken kan Windows wel eens corrupt raken, dus ook dat moet je kunnen fixen.

Een Pentium G3258 kan echter vaak zonder problemen 600-800Mhz worden ge-overclockt. Ik geef je alleen geen garantie.
Ok, bedankt