Herstelomgeving niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 703737

Topicstarter
Beste Tweakers,

Morgen is er een koper voor mijn Asus laptop met Windows 10.
Ik krijg het niet voor elkaar om de pc te herstellen naar fabrieksinstellingen.

Zodra ik bij 'Deze pc opnieuw instellen' -> 'Alles verwijderen' en vervolgens 'Aan de slag' aanklik, wordt er aangegeven dat 'De herstelomgeving niet gevonden' is.

Kan iemand mij helpen? Hulp is zeer welkom.

Alvast dank,
Dieselduck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 23:47
• Je probeert het wel op deze manier?
http://windows.microsoft....ndows-10-recovery-options

• Kom je in ASUS Recovery als je op F9 drukt tijdens de boot?
http://www.asus.com/us/support/FAQ/1013001

• Stond er eerst Windows 8(.1) op?
• Kan je eventueel een screenshot maken van de partition table in Disk Management? (diskmgmt.msc)

• Gebruik anders de Media Creation Tool om Windows 10 opnieuw te installeren (dan wordt wel al de Asus meuk eraf gegooid). https://www.microsoft.com/software-download/windows10

Deze topics lijken hetzelfde probleem te hebben:
[Win 8.1] Foutmelding systeemkopie terugzetten BIOS/EFI
Surface Pro3 - herstelomgeving niet gevonden.

[ Voor 31% gewijzigd door Ketho op 23-10-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 703737

Topicstarter
Bedankt Ketho! Ik heb de Media Creation Tool gebruikt en het werkte prima.

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:37
ik heb een vergelijkbaar probleem. na de windows 10 upgrade en een ssd upgrade heb ik ook geen herstelmedia meer. Nu ben ik ook bezig met die tool van microsoft. Ik ben alleen nog niet van plan de computer te verkopen.
Ik laat nog wel weten of het bij mij werkt.
degene die het probleem van bovenstaande heeft helpen oplossen alvast bedankt.

• M van Lent
Wanneer ik strakjes windows vanaf de usb stick instaleer begrijp ik dus dat de computer weer een clean install heeft? is het ook nog nodig de drivers opnieuw te instaleren?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien krijg je ook de optie om bestanden te behouden.
Je hoeft geen drivers opnieuw te instaleren, laat windows update zijn werk doen, klaar.

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-06 08:39
Als je Windows helemaal opnieuw gaat installeren moet je inderdaad de drivers opnieuw installeren.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wouter_96 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:56:
Als je Windows helemaal opnieuw gaat installeren moet je inderdaad de drivers opnieuw installeren.
Sorry, maar dit is niet zo.

edit. Je hebt natuurlijk wel gelijk, alle drivers worden opnieuw geinstaleerd. Maar dat gaat automatisch met de windows install.

[ Voor 21% gewijzigd door Reepje op 24-12-2015 19:07 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 23:22
Reepje schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:04:
[...]

edit. Je hebt natuurlijk wel gelijk, alle drivers worden opnieuw geinstaleerd. Maar dat gaat automatisch met de windows install.
Dat is afhankelijk van je hardware. Tevens is de standaard Windows driver lang niet de beste, in veel gevallen is het echt een basic driver waar de geavanceerde functies ontbreken (neem bv de Synaptics touch pad drivers)

• M van Lent
bedankt voor jullie reacties,
de drivers voor de touchpad, videokaart(sowieso) en dergelijke zijn weer los te downloaden lijkt me.

edit: ff'tjes opgezocht en die zijn idd los te downloaden

[ Voor 19% gewijzigd door M van Lent op 24-12-2015 20:06 ]

• Aksnes
Reepje schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:04:
[...]

Ik installeer zelf een hele hoop computers. De support is wel beter geworden bij de nieuwe versies en er zitten steeds meer drivers bij. Maar als ik een Windows 7 clean install kan ik altijd nog met een USB stickie de LAN driver erop zetten voordat ik de rest van de drivers van het internet af kan halen.

Gelukkig word het steeds beter. Maar af en toe voor wat oude PC's is het nog een werk om de drivers goed werkend te krijgen.

• M van Lent
Resultaat creation tool

windows 10 staat op de usbstick. is er nog Rufus nodig om deze bootable te maken?
of is de usbstick met creationtool al bootable gemaakt?
Ik heb nog nooit op deze manier windows geïnstaleerd daarom vraag ik het maar even.

edit: De instructies heb ik al gevonden op de site van microsoft zelf, ga ze nu ff doorlezen.

mijn computer is trouwens een hp pavilion p035nd met i5 4210u, geforce840, 8gb ram, en pas de sshd vervangen door de samsung 850 evo 250gb

[ Voor 21% gewijzigd door M van Lent op 24-12-2015 20:43 ]

• Aksnes
Media creation tool maakt hem inderdaad al Bootable. Je kunt er nu van opstarten en gewoon installeren.

HP heeft volgensmij een goede support van drivers. Als je even op de site jou model in voert kun je als het goed is een scan doen naar alle drivers of deze up-to-date zijn. Wel altijd even kijken in device manager of er geen problemen meer zijn!

• M van Lent
Dan zal ik vannacht/morgenochtend de tijd nemen windows te instaleren
Edit: hmmm toch maar morgen doen

[ Voor 19% gewijzigd door M van Lent op 25-12-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
partities van mijn laptop

Het beste om ALLES te formatteren voor een schone instalatie?
Maakt windows die bestanden ook opnieuw aan?

Het is al gelukt, bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 15% gewijzigd door M van Lent op 26-12-2015 13:20 . Reden: Het is gelukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 813775

ik heb hetzelfde probleem met windows 8 alleen windows 10 kan je nie meer downloaden wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 813775 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:13:
ik heb hetzelfde probleem met windows 8 alleen windows 10 kan je nie meer downloaden wat moet ik nu doen?
Je kan Windows 8.1 prima downloaden:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows8

Je moet die versie van de Media Creation Tool hebben en je kan dan een USB stick of een DVD gebruiken om Windows 8.1 installatie media te maken. Let wel dat je de correcte editie kiest van Windows 8.1.
Pagina: 1