Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads8/56248d984c2d4/56248d9847c83-Firewatch_logo.png

Firewatch is volgens de eigen site een adventure game welke gaat over een mysterie in de wildernis van Wyoming (1989), waarbij je enige emotionele connectie de persoon aan de andere kant van de walkie talkie is.

Genre: First Person Adventure Game
Ontwikkelaar: Campo Santo
Release date: 9 februari 2016
Platformen: PlayStation 4, Windows, Mac en Linux

Verhaal Mogelijk spoilers
In Firewatch speel je een man genaamd Henry. Henry is teruggetrokken van zijn moeizame leven om te werken als een opzichter in de wildernis van Wyoming. Bovenop de top van de berg (in je lookout) is het jouw taak om uit te kijken naar rook en de wildernis veilig te houden. Een buitengewone hete en droge zomer houd iederen scherp. Jouw supervisor, een vrouw genaamd Delilah, is ten allen tijde beschikbaar via een walkie talkie. Zij is je enige contact met de wereld welke je hebt achtergelaten.

Als iets vreemds je uit je lookout de wildernis in trekt, verken je een wereld wild en onbekend. Je wordt geconfronteerd met vragen en interpersoonlijke keuzes die de wereld kunnen helpen bouwen of verwoesten, dat is de enige relatie van betekenis die je hebt.

Afbeeldingen
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads8/562492580757a/56249257ec9a9-firewatch_150305_05.png
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads8/562492748576e/562492747c6f1-firewatch-3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads8/56249285629c0/56249285579b7-firewatch-4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads8/56249291563e3/562492914bbee-firewatch-8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads8/5624929ce895f/5624929cded1c-firewatch-e3-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads8/562492a89e3a4/562492a895717-firewatch-e3-5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads8/562492b35c2e8/562492b354601-firewatch-e3-7.jpg

Video's Mogelijk spoilers
Trailer 1: August 2014 reveal trailer:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=d02lhvvVSy8"[/video]
17 Minutes of New Firewatch Gameplay - IGN First:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=_5lyHZIzW8A"][/video]
Firewatch - June 2015 Trailer:

17 Gorgeous New Minutes of Firewatch - IGN First

Firewatch: Ambience

Developer
De game wordt gemaakt door een nieuwe onafhankelijke ontwikkelaar genaamd Campo Santo. Het is de eerste game van Campo Santo, maar het team bestaat uit ontwikkelaars die hebben meegewerkt aan andere games zoals: Mark of the Ninja, Brutal Legend, The Cave, Bioshock II, en The Walking Dead: Season 1

Linkjes
Officiële game site
Campo Santo website (ontwikkelaar)
Development Blog

FAQ
Kan ik de game pre-orderen?
De game is momenteel niet te pre-orderen. Als je wilt weten wanneer je de game zou kunnen aanschaffen, dan kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief van Campo Santo. Als bekend is wanneer de game aan te schaffen is, krijg je daar e-mail van, inclusief allerlei andere updates rondom de game.

Welke technologie gebruiken jullie?
Firewatch wordt ontwikkeld in Unity met veel hulp van de add-on community.

Release informatie:
You may already know that Firewatch is releasing for Windows, Mac, Linux, and PlayStation 4 on February 9, 2016—that’s one week from today!

What you may not know is everything else about the launch. Here we go…

Firewatch is priced at US$19.99 on Steam and the PlayStation Store.
On Steam, you can preorder the game now at a 10% discount—and it can be bought bundled with the original soundtrack, which is also 10% off!
On PlayStation Network, you can buy the game on release day, and PlayStation Plus members will get 10% off! We’ve developed a super-snazzy PS4 theme, and that will be available separately or in a discounted bundle with the game.
If you want more details, we’ve also relaunched the official Firewatch site, which includes a lengthy FAQ as well as a page packed full of screenshots and trailers.

We’re really excited that Firewatch is finally approaching its release, and we can’t wait to hear what you all think. Thanks for being patient while we put all the finishing touches on this thing and got our launch plans worked out!

[ Voor 27% gewijzigd door Kees op 19-07-2016 12:47 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Na het zien van de eerste video's en dergelijke lijkt me dit een erg gave game. Ik kijk dan ook uit naar de reviews en meningen van anderen en ben zelf erg benieuwd hoe deze game gaat spelen. Zijn er meer mensen hier die deze game volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 22:07
Ja deze game kwam ook voorbij op de E3 press conference van Sony volgens mij. Leuke vibe en style en echt een game die ik ga spelen tzt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:23
Yup, ziet er goed uit.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 06:36
was ook al erg enthousiast! tijd voor meer nieuws :)

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Het laatste nieuws dat ik heb gehoord, is dat de game eigenlijk af is en dat ze nu aan het polijsten zijn. Het zou mij erg gaaf lijken als er een demo uitkomt, maar dat haalt misschien ook wel weer wat van het mysterie weg rondom de game.De vibe en style lijken mij inderdaad ook erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Laatst online: 06-09 09:57
Had laatst die gameplay video bekeken en moet zeggen dat het mij ook wel een leuke game lijkt, ga deze zeker even in de gaten houden.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Of het leuk is is afwachten, maar lijkt mij wel een origineel spel. Beetje zoals vroeger adventures waren. Ik ben er wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Firewatch is speelbaar op de Playstation Experience in San Francisco op 5 en 6 december (Twitter Post). Ik verwacht dat we rond die tijd weer wat nieuwe informatie of ervaringen over de game kunnen verwachten. In de tussentijd laat de developer maar mondjesmaat wat los over de game, waaronder deze tweet:

CampoSanto:
Exploring the use of some subtle depth of field with a sunrise coffee.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CR4FAdsUcAAgBz8.png:largeBron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Had de developers een week geleden een mailtje gestuurd of ze de Steam Controller native support zullen geven. En dat zijn ze dus wel van plan!

Lijkt een mooie, sfeervolle, bijzondere game te worden!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Vanaf het moment dat ik de trailer zag op de E3 persco was ik al helemaal verkocht, ben blij dat er nu eindelijk een datum bekend is gemaakt (en dat er een topic over geopend is). Heb er zin in!

*Ga het spelen op de ps4

[ Voor 6% gewijzigd door RubenSaurus op 24-10-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Nog een leuk stukje om te lezen op de blog van CampoSanto: http://blog.camposanto.co...s-almost-lost-to-the-ages
Gaat over hoe ze de E3 trailer hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:27
Mooie video van dag 2 van firewatch. Kan wel spoilers bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48

v8power67

Psn: Mausosaurus

Deze game lijkt me heel tof. Sfeertje uit die gameplay videos is goed. Graphics op zn eigenwijze manier toch tof, en lekker open world rondrennen. Ben zeer benieuwd wat er allemaal te doen is, hoe lang de game ong leuk blijft.
Moet wel goed verhaal inzitten, en volgens mij zit het met de humor wel goed.
Bennerg benieuwd deze staat op mijn lijst must haves.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Thanks cvs79 voor de toevoeging. Ik zag de video gisteren inderdaad ook. Erg mooi en geeft mij nog meer zin in deze game. Sfeertje staat me wel aan inderdaad en ik hoop ook dat de gameplay lang genoeg leuk blijft, maar dat gaan we meemaken. Ik heb de video toegevoegd aan de startpost.

[ Voor 8% gewijzigd door YdieresiS op 21-12-2015 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:24
Ik weet het nog zo niet. De game ziet er erg leuk uit maar in dat kwartier dat ze raan het rondlopen zijn is er echt werkelijk waar niets anders gedaan dan rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ziet er sfeervol uit. En goede voice acting. Leuk ook voor degenen die Mad Men gezien hebben. De stem van de hoofdrol speler is deze meneer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Dinsdag komt er meer informatie naar buiten over de release zelf. Op twitter laat CampoSanto weten dat ze dan meer informatie gaan geven. Wat we al wel weten is dat het in eerste instantie een digital only release wordt. Er zijn eerst geen fysieke kopieën beschikbaar. Of die beschikbaar komen is nog niet duidelijk, maar die deur gooien ze nog niet helemaal dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
De informatie is beschikbaar:
You may already know that Firewatch is releasing for Windows, Mac, Linux, and PlayStation 4 on February 9, 2016—that’s one week from today!

What you may not know is everything else about the launch. Here we go…

Firewatch is priced at US$19.99 on Steam and the PlayStation Store.
On Steam, you can preorder the game now at a 10% discount—and it can be bought bundled with the original soundtrack, which is also 10% off!
On PlayStation Network, you can buy the game on release day, and PlayStation Plus members will get 10% off! We’ve developed a super-snazzy PS4 theme, and that will be available separately or in a discounted bundle with the game.
If you want more details, we’ve also relaunched the official Firewatch site, which includes a lengthy FAQ as well as a page packed full of screenshots and trailers.

We’re really excited that Firewatch is finally approaching its release, and we can’t wait to hear what you all think. Thanks for being patient while we put all the finishing touches on this thing and got our launch plans worked out!
Er stond ook nog een Ambience filmpje bij de aankondiging van bovenstaande informatie:

Ik ga hem voor de PS4 halen en heb geen PSPlus, dus waarschijnlijk zal die prijs één op één worden overgezet naar Euro's en dan kunnen we er dus €19,99 voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht even de recensies af. Ik wil met name weten of er replay value is nadat je de game voltooid hebt. Elders heb ik gelezen dat je in 5-6 uur door de game heen bent. Als de replay value dan zeer gering of niet aanwezig is, dan vind ik 20 euro best veel geld. Sowieso ben ik terughoudend met het kopen van PSN games boven de 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik vind de prijs heel redelijk. Wacht wel even de reviews af. Ik kan uit de filmpjes niet halen of het nou echt een leuke game is; zal erg afhankelijk zijn van het verhaal en of dat blijft boeien. Wat ik zo in de filmpjes zie spreekt mij wel aan; het ziet er tof uit, originele insteek en het maakt nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Ik ben toch erg benieuwd naar deze game.
Hij komt er volgende week zeker, ik zal daarna even mijn ervaring posten.

[ Voor 4% gewijzigd door R0dsk0ll op 04-02-2016 11:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Ik heb hem toch maar voor de PC aangeschaft. Heb een code op kinguin.net gevonden voor €13,99. Voor die prijs durf ik het nog wel aan. Nu wachten op de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:16:
Ik wacht even de recensies af. Ik wil met name weten of er replay value is nadat je de game voltooid hebt. Elders heb ik gelezen dat je in 5-6 uur door de game heen bent. Als de replay value dan zeer gering of niet aanwezig is, dan vind ik 20 euro best veel geld. Sowieso ben ik terughoudend met het kopen van PSN games boven de 10 euro.
15 euro is best netjes voor 5-6 uur als je bedenkt dat een film ook 15 euro kost voor ~2 uur :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
SomerenV schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:15:
[...]

15 euro is best netjes voor 5-6 uur als je bedenkt dat een film ook 15 euro kost voor ~2 uur :)
Waar ga jij naar de bioscoop? Voor 19 euro kan je 1 maand naar elke film die je maar wilt zien. :)

Ik keek wel uit naar deze game, maar als ik reviews lees dan wacht ik mooi dat hij een wat leuker prijsje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:15:
[...]

Bij sommige bioscopen ben je zelfs nog duurder uit (plus eventuele toeslagen), los van eventuele abonnementscontsructies, maar ik vind die vergelijking niet helemaal opgaan. Er zijn ook games die je voor 55 euro koopt en waar je honderden uren mee bezig bent voordat je het einde gezien hebt (zowel singleplayer / multiplayer).

Overigens is de game op PSN, waarschijnlijk vanaf vandaag, verkrijgbaar voor 20 euro. PS+ leden krijgen tijdelijk 10% korting.

Op de PC is hij goedkoper te vinden (op Steam momenteel ook 17,99 vanwege 10% korting) zoals hierboven werd genoemd, maar ik speel mijn games 99% van de tijd op een console.

Anyway, de recensies stromen binnen op Metacritic (momenteel 8.2 gemiddeld op PC en 7.5 op PS4). Bij de PS4 recensies is mij opgevallen dat er een negatieve recensie bij zit van een mij totaal onbekende PS website, maar die dus wel een grote invloed heeft op het totaalcijfer. Gemiddeld dus een dikke 8, wat mij betreft. Dat is bemoedigend. Ik heb de recensie op psu.com gelezen en daar maak ik uit op dat het vooral om de ervaring gaat en het effect van de door de speler gemaakte keuzes. Hoewel dat duidt voor mij op replay value, staat in dezelfde recensie dat het eind van de game altijd dezelfde zal zijn.

Als nadeel wordt bevonden dat het aanvankelijk nogal onduidelijk is wat je nu precies moet doen en de nogal lege wereld (een wildpark met nauwelijks wilde dieren) en er zijn geen echte collectibles. Dat laatste zie ik zelf overigens als een voordeel.

De meest positieve recensies maken overigens de vergelijking met Life is Strange (voor wat de keuzes).

Verder raad ik eigenlijk af om recensies te lezen, want in de bovengenoemde recensie kwam ik ook stukken uit het verhaal tegen, die je wellicht liever zelf ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Benieuwd naar de reacties van enkele ps4 spelers hier... zou 'm ook op de PC kunnen halen, maar heb de voorkeur voor m'n playstation. lees hier en daar wel wat berichten over framerate problemen (waar de developer ook mee bezig is overigens).

Gezien de prijs is dit natuurlijk wel weer een ideale game om gratis met PSplus mee te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ga hem denk ook aanschaffen, had helemaal niet van deze game gehoord totdat ik er hier gister even over las. Gelijk een paar video's gekeken en vond de sfeer heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Ik ga deze ook wel direct aanschaffen zodra hij hier in DE in de store staat. Wat ik er tot nu toe van gezien heb lijkt het me echt helemaal geweldig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik ga hem morgen downloaden voor de PS4, zal erna nog even mijn ervaring plaatsen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Oeps.... toch gekocht. Misschien vanavond nog even, anders de komende dagen. ook het thema maar gekocht, mooie achtergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahoek
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Net even 1,5 uur gespeeld op de PC. Erg mooi gemaakt en een leuk verhaal tot nu toe. Kijk er naar uit om weer een paar uurtjes te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28
nice game alleen even een vraagje

spoiler:
waar vind ik die kids

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Blij dat ik het afgelopen week heb gekocht op Steam, vooral met de soundtrack erbij :) Tot nu toe vind ik het een toffe game. Het bos heeft alleen maar prachtige beelden, en met de gave soundtrack erbij maakt het Firewatch echt helemaal af. Ik ben nu aangekomen bij de derde dag, maar dat bewaar ik voor morgen. Ondanks dat ik net geen twee uur gespeeld heb, heb ik het idee dat ik nog niet alles van dag 1 en 2 heb gezien.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MV2vs7eA86A62BjeBJ2dF42k/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IWqgEJWZ50EdY566sxBDlsvt/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Z5uXSj2jWQzemTMEeLi8zXdO/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bjgfNgTEiYKtmfsMsdbWBHfZ/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kF6X8u1h5qT3o2gEyDuEnPFZ/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IjGw9MlWBBvOc5KYbsB0ACOr/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Net gekocht op steam voor 18 eurootjes
Zal een druk weekend worden :-))))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Game draait hier niet echt lekker op een Intel Core i7 4710HQ, 8GB en een nVidia GeForce 845M 2GB. Dit zou toch wel aan de recommended system specs moeten voldoen. Wellicht pakt hij de Intel HD Graphics 4600.

Edit: Hij pakte inderdaad de Intel HD 4600 standaard, nu de nVidia GeForce 845M. Het probleem is opgelost.

[ Voor 52% gewijzigd door Jumpman op 09-02-2016 23:31 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:10

Q

Au Contraire Mon Capitan!

spoiler:
Ik ben het niet gewend om kleine indy games te spelen.
Het verhaal was leuk, voice acting super.
Sfeer en landschap, muziek is ook erg goed.
Maar als spel wat tam en saai. Je moet vooral heen en weer rennen en dat is het dan.

[ Voor 24% gewijzigd door Q op 10-02-2016 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Aargh, nu is de game uit en heb ik nog geen tijd om de game te spelen. Ik hoop vanavond een paar uurtjes te kunnen doen, hopelijk kan ik dan ook mijn ervaringen delen. Tot nu toe is het wisselend qua ervaringen bij verschillende mensen. Ik vind dat rondlopen niet eens zo vervelend als de omgeving mooi of bijzonder is (lifeless planet ook met plezier gespeeld), dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ik vind 'm heel erg leuk! Heb de eerste twee dagen gister gespeeld, meeste daarvan had ik echter al in filmpjes online gezien.

Ik vind de graphics, muziek en hele sfeer van de game geweldig. De dialogen zijn hartstikke goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crosspost over het ontbreken van de Firewatch bundel in de NL Playstation Store in iets gewijzigde vorm vanuit het PS4 Topic:

Ik heb de reacties gelezen op het Playstation Blog en onder meer in de VS en UK is de bundel wel beschikbaar. De bundel is verder niet in alle Europese landen uitgebracht om een diversiteit aan redenen of in de woorden van ontwikkelaar Campo Santo: @SakuraHime82 hi there! i don't think we'll have the bundle on the german store for a bunch of stupid reasons so don't wait!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Wat een ontzettende toffe game, die sfeer is echt mooi neergezet. Alleen in de wildernis, geen mens om je heen! Heerlijk spel! Ook de lichtelijk cartoony stijl pas er perfect bij.

[ Voor 17% gewijzigd door Jackson6 op 10-02-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 10-09 23:07

Fuelke

Forza Ferrari

Er is een eerste patch uit.
* Fix several small issues with Russian localization
* Fix rare issue with interrupting Delilah on end of day 76
* Gracefully handle corrupt save data
* Fix issues backing out of reading notes
* Fix issues with Linux build
Overigens gisteren ook gespeeld tot het begin van dag 3, opeens gaat het wel flink een aantal dagen vooruit ...

Heb de indruk ook dat de tekst minder vlot uit de walkietalkie rolt na de patch, maar kan een verkeerde indruk zijn.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat van die dagen die ineens vooruit gaan klopt. Hoort er gewoon bij.

Ik heb hem gisteren in een ruk uitgespeeld. Erg leuk spel, goed verhaal de gameplay is idd niet zo gevarieerd maar ik had de rode stip op de kaart uitgezet en dat helpt wel om het interessant te houden. Dat speurzoeken beviel me erg als gameplay element. De interactie tussen 'Hank' en Delilah was erg leuk. Ik had alleen niet het idee dat de keuzes echt gevolgen hadden behalve op de gespreksonderwerpen op dat moment.

Ik vond het ook wel jammer dat het zo kort was. Het had wat mij betreft wel 2 a 3x zo lang mogen zijn. De prijs was er ook naar maar het smaakt naar meer. Misschien een vervolg?

[ Voor 35% gewijzigd door GekkePrutser op 10-02-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Laatst online: 06-09 09:57
Heb het spel ook net uitgespeeld, maar de speelduur heeft een beetje een wrange nasmaak.

Voice acting en daarmee de dialoog tussen hoofdrolspelers is leuk en goed.
De sfeer is ook goed je hebt echt het gevoel dat je in je uppie in de wildernis rondloopt.

Het nadeel is dat het toch wel een erg korte game is. (binnen 4 uur uitgespeeld)

Het verhaal is niet ijzersterk en voelt ook wat afgeraffeld aan en dat is zonde daar deze game het toch voor een een groot deel van het verhaal moet hebben.
De gameplay is niet erg gevarieerd en voelt een beetje on-rails.

Als de speelduur nu een uurtje of 3 a 4 langer was geweest en het verhaal wat beter uitgewerkt/ afgerond was, dan zou het zeker de 20 euro waard geweest zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Flex0r op 10-02-2016 22:37 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 10:28
Zojuist in een ruk uitgespeeld. Wat ziet dit spel er prachtig uit. Heerlijke sfeer (zeker nadat ik in oktober een maand lang door west amerika heb gehiked), en de voice acting is geweldig. Het verhaal is meh, maar toch interessant genoeg om door te spelen.

Wat mij betreft het geld 100% waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Net ook uitgespeeld, vond het een leuke game, maar inderdaad wel iets aan de korte kant.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Gisteravond ook de game uitgespeeld, wat een fantastisch mooi spelletje! Heerlijke sfeer en het ziet er onwijs mooi uit. Wat mij betreft mogen er meer van dit soort games komen!

• YdieresiS
  • Nu online
Gisteravond een aantal dagen kunnen spelen, zit nu op dag 77 volgens mij. Tot nu toe spreekt de game me erg aan, vermaak me prima. Als de game erg kort is, hoop ik wel dat ze een vervolg maken. Waarschijnlijk speel ik er nog wel een keer door om te zien of bepaalde keuzes een iets andere wending in het verhaal hebben.

Een voorbeeldje van keuzes: Kan iemand zich dat telefoongesprek van Delilah herinneren?
spoiler:
Ik heb er niet direct voor gekozen om te vragen naar waar dat over ging, achteraf wel jammer, want die keuze was weg. Ik zou dus de volgende keer wel vragen wat dat was.

En nog één over de kampeerders:
spoiler:
Wat als je de radio niet in het water gooit, verandert dan dat briefje wat op de verscheurde tent zit?

Ik ben dus benieuwd of het verhaal dan nog wat kleine nuances kent.

Verder zitten er nog wel wat spannende dingen in het verhaal, ook omdat je je eenzaam voelt.
Bij het rondlopen met de vishengel nog wel een momentje gehad:
spoiler:
Ik schrok me echt het apelazarus toen ik neergeslagen werd.

Nu ben ik bij dag 77 in de avond:
spoiler:
Ik ben net terug gerend naar de Watch tower nadat Delilah iemand in de toren zag staan. Ik weet dat er een recorder op de deur geplakt is, maar ik heb nog niet geluisterd, vond dat wel een mooie cliffhanger om vanavond mee verder te gaan. Geen idee hoe ver ik dan nog moet.

Ik ben echt heel benieuwd naar het einde, maar als ik anderen zo hoor, dan is dat een beetje teleurstellend. Ik heb er niet al te hoge verwachtingen van, dus misschien valt het wel mee. Zo had ik ook niet al te hoge verwachtingen van het spel en dat valt me nu dus ook super mee. Ik keek er wel erg naar uit, maar had voor mezelf voor het spelen de verwachtingen wel behoorlijk getemperd.

Ben zelf tot nu toe erg blij met de aanschaf.

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
gisteren de game in 3/4 uur uitgespeeld.. ziet er goed uit, is leuk bedacht en speelt lekker weg.

je bouwt wel een band op met delilah en was toch behoorlijk benieuwd naar het personage achter de radio.
tijdens het spelen toch wel een beetje aan het wegdromen over de awesomeness om zelf op een firewatch te zitten. (dus pluspunten voor dat allemaal)

verder was de game echt te kort. (speelde op pc met xbox controller dus sprint staat continu aan)
verhaal was goed maar had veel meer in kunnen zitten.

hoop ook dat er nog dlc oid komt want je kan zoveel kanten op met deze game (mits je het erin stopt)

• Exclusive501
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024

Exclusive501

Would you kindly?

Het is een indie developer hé. Afgaand op de tijd die ze nodig hadden om dit allemaal te polishen hoef je echt geen DLC te verwachten.

Firewatch

Ik volgde de ontwikkeling van deze game al een hele lange tijd nadat ik op slag verliefd was geworden op de eerste beelden die ik zag. Toen vervolgens gedurende de ontwikkeling steeds duidelijker werd wat voor een game er schuil ging achter deze adembenemende visuals werd ik alsmaar enthousiaster en ik ging de game dan ook in met hoge verwachtingen.

Allereerst de visuals. Deze hebben mij echt geen moment teleurgesteld. De omgevingen zien er fantastisch uit en het interieur van bijvoorbeeld je uitkijkpost is sfeervol aangekleed en veranderd ook voortdurend. Slim van de ontwikkelaar is het niet tonen van andere mensen/gezichten want de kans is groot dat dit juist gebreken zou tonen.

Het ontbreken van visuele gezichten betekend echter niet dat er geen persoonlijkheden in deze game zitten. Zelf ben je Henry, een middelbare man die, om aan zijn problemen te ontsnappen, zijn toevlucht zoekt in de eenzaamheid van een baan als fire lookout in de bossen van Wyoming. Deze problemen worden op een interactieve manier aan de speler kenbaar gemaakt in een ijzersterke proloog die mij deed denken aan het begin van de film Up. Het enige contact wat Henry heeft is met een collage fire lookout genaamd Delilah. Dankzij de sublieme voice acting komt ook haar personage echt tot leven en zijn de gesprekken die je als Henry (of Hank) met haar voert één van de beste die ik in videogames heb gevoerd. De game weet hierbij ook steeds de goede balans te vinden tussen het leren kennen van de personages en het voortbewegen van het verhaal, en het afwisselen van serieuzere zaken met humor.

Het verhaal zelf begint dus ijzersterk en je begrijpt waarom Henry de bossen van Wyoming opzoekt. Gedurende de game komt er echter ook een meer mysterieus verhaal de hoek om kijken waardoor de game bij vlagen een echte thriller wordt in plaats van een drama.
spoiler:
Helaas is de pay-off hiervan minder sterk en is de game een beetje plots afgelopen en hebben de beslissingen, volgens mij, weinig invloed op de afloop. In Firewatch is de reis echter belangrijker dan de bestemming.

Wat gameplay betreft hoef je niet al te veel te verwachten. Je loopt door de wereld in de eerste persoon en navigeren doe je met behulp van een kompas en een fysieke kaart. Dit houdt in dat je in de eerste persoon echt een kaart tevoorschijn haalt die je in je handen houd en dus niet een menu in gaat zoals in de meeste games. Normaal gesproken zie je jezelf ook terug op deze kaart maar je kan ervoor kiezen om dit uit te zetten (tip!). Verder praat je met Delilah via de walkietalkie waarbij je een bepaalde tijd hebt om een beslissing te maken uit de mogelijke antwoorden. Behalve antwoord geven op de vragen die ze jou stelt en het voeren van gesprekken die zij aangaat kan je haar ook vragen naar verschillende dingen die je tegenkomt in de spelwereld.

De muziek is minimalistisch maar dit past goed bij de game en werkt sfeer verhogend. Lopend door de bossen word je begeleid door een rustig gitaardeuntje maar 's avonds laat wordt de muziek wat onheilspellender. Hier valt het sterke geluid van de omgeving ook op. Geregeld hoorde ik iets ritselen in de bosjes of een geluid wat op stappen leek ergens achter mij waardoor ik me niet op mijn gemak voelde.

De speelduur is helaas wel wat aan de korte kant. In iets meer dan 4 uur was ik er doorheen en hoewel ik me binnenkort nog wel aan een replay ga wagen is de herspeelbaarheid niet eindeloos. Wat mij betreft had de game nog best uitgebreid mogen worden met wat meer zaken die puur te maken zouden hebben met het fire lookout zijn aangekleed met de mooie wereld en de interactie met Delilah.

Al met al is Firewatch om meerdere redenen aan te raden. De één zal meer voldoening halen uit de mooie en sfeervolle spelwereld de ander uit de interactie met Delilah. Maar met een beetje geluk zal je, net zoals ik, van beide met volle teugen kunnen genieten.

Afsluitend nog twee mooie screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/550932525540686384/9E2621B29617533CDB9BCAF6E194FBDF483D5319/

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/550932525540686870/75E5FA2558DE7A402BC00BAFF64B82B04E617719/

[ Voor 94% gewijzigd door Exclusive501 op 11-02-2016 10:51 ]

• YdieresiS
  • Nu online
Mooi geschreven Exclusive501. Ik heb de game nog niet uitgespeeld, maar kan me helemaal vinden in je verhaal. Hoewel ik mijn verwachtingen wel iets had getemperd voordat ik met de game aan de slag ging. Ik ga waarschijnlijk dus ook nog wel een replay doen. Misschien niet direct, maar zeker over een tijdje.

• GekkePrutser
  • Niet online
Exclusive501 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:46:
Het is een indie developer hé. Afgaand op de tijd die ze nodig hadden om dit allemaal te polishen hoef je echt geen DLC te verwachten.
Heeft het zo lang geduurd dan? Ik had niet van de game gehoord tot een artikel in ARS Technica ergens in Januari over de meest belovende games in 2016.

Wel jammer op zich, ze hadden wel wat meer met het verhaal kunnen doen, ik vond het super maar jammer dat het uit is.

Ik had inderdaad ook de map dot uitgezet, maakt het speurzoeken een stuk interessanter.

spoiler:
Ik heb ook niet het gevoel dat de keuzes echt uitmaken, ook omdat ik aan het begin had gekozen om Julia naar een verzorgingstehuis te sturen, terwijl Henry later tegen Delilah zegt dat ze bij haar ouders in Australie zit. Maar misschien was dat een bug.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 11-02-2016 11:46 ]

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

GekkePrutser schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:42:
[...]

Heeft het zo lang geduurd dan? Ik had niet van de game gehoord tot een artikel in ARS Technica ergens in Januari over de meest belovende games in 2016.

Wel jammer op zich, ze hadden wel wat meer met het verhaal kunnen doen, ik vond het super maar jammer dat het uit is.

Ik had inderdaad ook de map dot uitgezet, maakt het speurzoeken een stuk interessanter.

spoiler:
Ik heb ook niet het gevoel dat de keuzes echt uitmaken, ook omdat ik aan het begin had gekozen om Julia naar een verzorgingstehuis te sturen, terwijl Henry later tegen Delilah zegt dat ze bij haar ouders in Australie zit. Maar misschien was dat een bug.
Ja de game is behoorlijk lang in development geweest en van wat ik begreep werden ze de laatste maanden vooral gek van het oppoetsen/debuggen/etc. wat natuurlijk een hels karwei is met een kleine studio, zeker in een (semi-)open world game.

spoiler:
Ik koos om zelf voor haar te zorgen. Op een gegeven moment kwamen die ouders van haar langs en die vonden dat ze niet de zorg kreeg die ze nodig had en namen haar daarom mee naar Australië. Bij mij maakte dat dus wel sense. Misschien heb je een stukje gemist in de proloog of is het inderdaad een bug/continuïteitsfoutje.

• Jackson6
  • Niet online
Heb er van genoten maar het verhaal is wel erg kort, vind die 16 euro die ik ervoor betaald heb nogal wat! Ik dacht echt van nou hier ben ik wel even mee zoet maar ik heb hem in 1 rits uitgespeeld.

spoiler:
De interactie met Delilah ging me op het eind wel wat de keel uithangen omdat ik echt het idee had dat mijn keuzes geen invloed hadden op het verhaal (wat ook zo is). Wat ik echt GEWELDIG vind aan de game is dat, althans ikzelf, op het einde echt heel graag wilde weten wie die Delilah nou was en hoe ze eruit zag. Dat eindigde dus in een anti-climax. Ik had daarna echt een heel leeg gevoel omdat ik een heel beeld ging vormen bij haar en ik uiteindelijk de hele tijd tegen een walkie-talkie heb gepraat.

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Nog een patch
* Fix issue with a certain conversation failing to trigger towards the end of day 78
* Fix issue with quest failing to update on the start of day 79
* Fix very rare issue with the map never being given to some players
* Fix several areas where players were able to leave the playable area
* Fix issues some keys not showing up in the controls list
* Fix many issues with the Russian localization
* Use the Release version of WWise

• GekkePrutser
  • Niet online
Jackson6 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:33:
spoiler:
De interactie met Delilah ging me op het eind wel wat de keel uithangen omdat ik echt het idee had dat mijn keuzes geen invloed hadden op het verhaal (wat ook zo is). Wat ik echt GEWELDIG vind aan de game is dat, althans ikzelf, op het einde echt heel graag wilde weten wie die Delilah nou was en hoe ze eruit zag. Dat eindigde dus in een anti-climax. Ik had daarna echt een heel leeg gevoel omdat ik een heel beeld ging vormen bij haar en ik uiteindelijk de hele tijd tegen een walkie-talkie heb gepraat.
spoiler:
Dit vond ik ook jammer ja. Vooral omdat er wel foto's van Henry, Ned en Brian voorbij komen aan het eind

• Q

Q

spoiler:
Het einde was wat mij betreft geen enkele verassing, want in het hele spel kom je geen enkel levend mens tegen, behalve op het einde als je in de helicopter stapt.

De twee jonge dames zijn ook niet echt zichtbaar (paar figuurtjes ver weg in het water).
Je moet zelf maar bedenken dat ze poedel naakt zijn. :)

Zelfs als je wordt neergeslagen zie je niets.

Het hoort juist enorm bij het concept van deze game dat je Delliah niet ziet, het gaat ook erg om eigen verbeelding.

Ik bedoel, als man zijnde: wat had het nu echt toegevoegd?

[ Voor 15% gewijzigd door Q op 11-02-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

spoiler:
Zoals Q ook al aangeeft gaat het er totaal niet om hoe Delilah eruitziet. Dat mag je zelf invullen. Delilah laten zien zou echt (wat mij betreft) de slechtst mogelijke toevoeging aan het spel zijn. Dit is één van de zeldzame gevallen waar het helemaal niet uit maakt hoe de vrouw eruitziet maar waar het om de gesprekken gaat die je met haar voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Gisteren ook heet laatste deel van de game uitgespeeld. Het had van mij wel wat langer gemogen. Wel heel erg genoten van het deel dat ik gespeeld heb. Denk dat ik er net geen 4 uur aan besteed heb.

Het einde was voor mij:
spoiler:
Ook wel een beetje een anticlimax. Ik hoopte op één of andere samenzwering van een psychopaat die de meisjes had vermoord en die het nu op Henry en Delilah gemunt had. Maar helaas was dit het niet en was het iemand die zich schuil houdt voor anderen en die verder ook het complot niet uitvoert dat er leek te zijn.

Persoonlijk had ik de hoop wel iets van Delilah te kunnen zien, al was het maar een foto. Misschien gaat dit wel voorbij aan de beleving van het spel, ik heb nu in mijn hoofd het beeld van een persoon en het laten zien van Delilah kan wel een hele domper zijn op dat beeld.

Al met al erg genoten, maar wel een game die ik (als ik het vooraf had geweten) uit een sale zou kopen. Ik zou in ieder geval de ervaring van de game niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

eehbiertje schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:44:
gisteren de game in 3/4 uur uitgespeeld.. ziet er goed uit, is leuk bedacht en speelt lekker weg.

je bouwt wel een band op met delilah en was toch behoorlijk benieuwd naar het personage achter de radio.
tijdens het spelen toch wel een beetje aan het wegdromen over de awesomeness om zelf op een firewatch te zitten. (dus pluspunten voor dat allemaal)

verder was de game echt te kort. (speelde op pc met xbox controller dus sprint staat continu aan)
verhaal was goed maar had veel meer in kunnen zitten.

hoop ook dat er nog dlc oid komt want je kan zoveel kanten op met deze game (mits je het erin stopt)
3/4 uur?? Wtf! Ben ik misschien gewoon slecht in kaartlezen of te nieuwsgierig om alles op te pakken en te lezen..lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
CMSTRR schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:44:
[...]

3/4 uur?? Wtf! Ben ik misschien gewoon slecht in kaartlezen of te nieuwsgierig om alles op te pakken en te lezen..lol
Nou ik heb zelf ook echt elk object opgepakt en ge-report maar ik was er toch echt doorheen van 14.00 tot 18.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
CMSTRR schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:44:
[...]

kaartlezen? na 1x heen te rennen weet ik de weg terug (mannen instinct)
zodoende kon ik ook heen en weer sprinten continu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:08
Prachtig spel, geniale kleuren en omgeving.. echt genieten.

Maar heb wel spijt van de aankoop. Ik vind €17,99 echt niet kunnen voor dat 3 en een half uurtje zonder enkele replay waarde..

In 2 (mini) avondjes uitgespeeld. Avond 1 had ik het gevoel "wauw wat een ervaring". Avond 2 had ik alleen het gevoel van "man man man wat zonde/jammer".

Daarnaast vind ik het verhaal héél sterk beginnen, maar kakt het naar mijn mening net zo hard in als dat het opgebouwd is. Dus ook hier heb ik gemixte gevoelens over. Voor mij is het te simpel/voorspelbaar en vooral te snel afgerond naar een einde.

Maar het is wel knap wat ze gedaan hebben. Ik heb ook meer spijt dat ik het 'nu' gekocht heb i.p.v. over een jaar voor een 5je ofzo. Maarja, die verdomde hype train hè. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Tja, als je niet op de hoogte was van de speelduur is dat denk ik je eigen fout want dat was natuurlijk geen geheim :P

Wel met je eens dat de eerste helft (om het zo maar te noemen) het sterkte is. Die proloog is ook geweldig goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Als het 4 uur top kwaliteit zou zijn, welke kant het ook 'leek' op te gaan, zou ik een korte speelduur ook niet erg vinden. Daarnaast dacht ik dat keuzes ertoe deden, waardoor je wel replay value zou krijgen. Totaal niet het geval dus. Speelduur kan je op meerdere fronten beoordelen hè.

Proloog was inderdaad geniaal gedaan. Ook de muziek niet te vergeten! Wat een sfeer met zulke minimale middelen.. Daarom ook mijn eindoordeel 'Zonde'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Ik hoor het al.. ligt gewoon aan mij mbt kaartlezen! :-D

Ik zal dan wel bijna aan t einde zijn. Ik zit nu op 3/4 uur ofzo denk ik en ik ben nu op t stuk waar ik die bieper heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:58
Gezien de reacties en korte spelduur, wacht ik wel tot het op GOG verschijnt in een sale en het kan oppikken voor een euro of 5.
Voor diegenen die het te kort vonden en spijt hebben van de aankoop, zou 5 euro een juistere prijs zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

5 euro is natuurlijk altijd een juistere prijs dan 17,99 :P

Maar serieus, als je twijfelt of 5 euro niet teveel is voor een game dan is het volgens mij geen game voor jou.

[ Voor 49% gewijzigd door Exclusive501 op 12-02-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
'Geen game voor jou op DIT moment'.
Inderdaad zou ik even wachten en hem voor onder de 10 euro een keer oppikken.

Het is zeker een toffe game en ervaring, maar die 17,99(- al met korting.) blijf ik idioot vinden voor wat je krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Zalaroth op 12-02-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik vind die prijs wel prima eigenlijk. Het is maar een euro of 3 per uur speelduur. Er zijn bekendere games van 45-50 euro waar ik niet 3x zo lang over heb gedaan en zeker niet zo veel plezier van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Het spijt me maar ik vind het geklaag over de prijs gewoon een beetje overdreven.
Twee tientjes voor een spel is kruimels en je weet ook dat je een indie game koopt, dus geen call of duty 3.

Dit is eigenlijk helemaal geen game. Dit is een interactief verhaal. En dat concept spreekt me wel aan.

The Last Of US was veel meer een game, maar dat was helemaal een ervaring die mij emotioneel wegsloeg.
Door enorm goed voice acteer werk en de sprekende omgeving / mood. Zelfde principe werkt hier ook.

Dit spel is erg gefocussed op menselijke relaties en minder op game achtige elementen.
YdieresiS schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 07:38:
Gisteren ook heet laatste deel van de game uitgespeeld. Het had van mij wel wat langer gemogen. Wel heel erg genoten van het deel dat ik gespeeld heb. Denk dat ik er net geen 4 uur aan besteed heb.

Het einde was voor mij:
spoiler:
Ook wel een beetje een anticlimax. Ik hoopte op één of andere samenzwering van een psychopaat die de meisjes had vermoord en die het nu op Henry en Delilah gemunt had. Maar helaas was dit het niet en was het iemand die zich schuil houdt voor anderen en die verder ook het complot niet uitvoert dat er leek te zijn.

Persoonlijk had ik de hoop wel iets van Delilah te kunnen zien, al was het maar een foto. Misschien gaat dit wel voorbij aan de beleving van het spel, ik heb nu in mijn hoofd het beeld van een persoon en het laten zien van Delilah kan wel een hele domper zijn op dat beeld.

Al met al erg genoten, maar wel een game die ik (als ik het vooraf had geweten) uit een sale zou kopen. Ik zou in ieder geval de ervaring van de game niet willen missen.
spoiler:
In eerste instantie had ik ook wel hoop op een soort van complexere donkere intrige (meisjes dood) maar het verhaal is uiteindelijk veel menselijker, humaner en realistischer en treffender dan een vergezocht fantasie plot.

Wat aan de ene kant een anti-klimax is, maakt het juist ook realistisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 12-02-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

spoiler:
Delilah is de (ex)vrouw van Ned en die jongen haar zoon? Idk, maar die camera is zeer primitief en bij foto's bekijken heeft iemand een foto gemaakt van hun 2 samen.. Hij heeft hun 2'en gestalkt denk ik door jaloezie voor D.

[ Voor 13% gewijzigd door CMSTRR op 13-02-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Waardeloze bugs. Bleef bij het laadscherm van dag 77 hangen (net als je die bieper hebt), moet hem killen/closen en nu is volgens mij de gamesave corrupt.
Schijnen meer mensen last van te hebben.

Nog even geen zin om weer helemaal opnieuw te beginnen.

Spel heeft ook behoorlijk last van texture pop in en frame drops.

(PS4 versie)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Gaaf spel. In één ruk van 7 uur uitgespeeld. Jammer dat ik Delilah niet hebben kunnen zien. Het laatste sprintje richting haar toren was kennelijk niet snel genoeg..

[ Voor 4% gewijzigd door Relative op 13-02-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heb het spel ook net uitgespeeld, uurtje of 6 over gedaan.
Bijzonder goed spel, lekkere voice acting.
spoiler:
Wat mij niet helemaal duidelijk word is van wie en wat die research station echter dat hek nou is, toch van ned en zn zoon?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Eergisteren begonnen met het spel en gister het spel uitgespeeld. Vond het eigenlijk tegenvallen, vond het leuk om te spelen, met leuke dialogen, echter had ik me niet echt ingelezen over het spel en was erg verbaasd toen ik het ineens uit had gespeeld na een uurtje of 4/5. Ik vind het spel zeker geen 20 euro waard (omdat het zo snel uitgespeeld is). 10 euro zou ik er bijvoorbeeld wel voor over hebben gehad.

spoiler:
Vind het nog steeds erg jammer dat er toch niet meer aan de hand is. Vond het trouwens wel een spannend spel, wist ook niet zeker of het nu onder de categorie "horror" zou vallen, dat was ook wel gaaf geweest, het spel leent zich goed om een aantal schrikmomenten in te bouwen. Wat ik zelf jammer vind is dat je nooit erachter komt hoe Delilah eruit ziet.
Ik had de hoop haar te ontmoeten op het moment dat ze de aanwijzing geeft om naar de plek vernoemd naar de bomen te gaan, maar toen had ze echter alleen een nieuw paar Walkie Talkies achter gelaten, terwijl ze net zo goed naar hem toe had kunnen gaan, dan hadden ze 100% zekerheid gehad dat niemand kon meeluisteren via de walkies.

Wat ik zelf nog jammer vond is dat wanneer je de bijl gevonden hebt, je wel het research lab in kan, maar niet de cave, daar moet je echt mee wachten tot je de sleutel hebt, terwijl hij daarmee makkelijk de deur had kunnen forceren natuurlijk.
MetaFrame schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:32:
Heb het spel ook net uitgespeeld, uurtje of 6 over gedaan.
Bijzonder goed spel, lekkere voice acting.
spoiler:
Wat mij niet helemaal duidelijk word is van wie en wat die research station echter dat hek nou is, toch van ned en zn zoon?
spoiler:
Nee, dat research lab was onderdeel van een universiteit als ik het goed heb, maar (zoals ook op notes aangegeven) er was niemand in die periode, dus waarschijnlijk heeft Ned daar ook ingebroken, en opname apparatuur geplaatst die het gesprek opnam. Maar aan het eind wordt ook duidelijk dat dat research lab waarschijnlijk echt de elanden aan het bestuderen was. Henri komt er ook achter als hij bij de schuilplaats van Ned binnen gaat, dat hij de nep-rapporten over hem en Delilah heeft gemaakt en dus bij het research lab heeft neergelegd.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Zojuist door de spelwereld gevallen. :(

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SQhiwyv47sM7qyYkux2VWwHC/medium.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Jumpman op 14-02-2016 14:23 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Jumpman schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:20:
Zojuist door de spelwereld gevallen. :(
Nog meer bugs 8)7

Ik heb hem net uitgespeeld, maar nadat je
spoiler:
de laatste tape
gevonden hebt en terug gaat om
spoiler:
Ned's belongings
te vinden, moet je wel snel zijn, want zodra je een checkpoint raakt/hit krijg je al weer de opdracht om asap richting die
spoiler:
heilcopter
te rennen. Daardoor mis je dus
spoiler:
Ned's bunker compleet
.

Ook leuk:

spoiler:
Als je niet met de helicopter op het eind NIET mee gaat, vertrekt ie zonder je

Ook een bug denk ik... (hoop ik) _/-\o_

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 23:13
Door de trailer op de E3 verwachtte ik een mysterieuze game. Op zich klopt het tot op zekere hoogte wel, maar het einde is inderdaad een anticlimax.

spoiler:
Jammer dat je Delilah niet ziet. Tevens had ik meer omtrent het hele afluisteren gebeuren verwacht, maar dit blijft wel iets realistisch hebben.

Heeft er iemand trouwens nog het schildpad gevonden? Ik heb 'm Turt Reynolds genoemd. :P

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:34:
[...]

Nog meer bugs 8)7

Ik heb hem net uitgespeeld, maar nadat je
spoiler:
de laatste tape
gevonden hebt en terug gaat om
spoiler:
Ned's belongings
te vinden, moet je wel snel zijn, want zodra je een checkpoint raakt/hit krijg je al weer de opdracht om asap richting die
spoiler:
heilcopter
te rennen. Daardoor mis je dus
spoiler:
Ned's bunker compleet
.

Ook leuk:

spoiler:
Als je niet met de helicopter op het eind NIET mee gaat, vertrekt ie zonder je

Ook een bug denk ik... (hoop ik) _/-\o_
spoiler:
De helikopter vertrekt niet echt zonder je, je ziet hem niet opstijgen, maar je krijgt wel de credits ineens te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
miicker schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:11:
[...]

spoiler:
De helikopter vertrekt niet echt zonder je, je ziet hem niet opstijgen, maar je krijgt wel de credits ineens te zien
Ik haat die spoilertags, maar
spoiler:
hier zie ik hem toch echt opstijgen zonder Henry
:

YouTube: Firewatch - What happens if I DON'T do THE THING at the end of Firewatch? (Alternate Ending SPOILER)

(klikken op eigen risico)

Nog vergeten iets over het spel zelf te roepen:

- Leuke weergave van hiken in de natuur, inclusief goed kaart lezen
- Graphics top, maar met glitches op een PS4, af en toe hiccups
- Goed geluid, klinkt net echt, met die bos geluiden (krekels, vogels etc).
- Had af en toe iets enger gemogen, vooral in die grot, vleermuis ofzo was leuk geweest
- Ik heb een keer een grom van een beer gehoord volgens mij, maar waar was ie ?
- Voice acting top. Was leuk geweest als onze "heldin" op het eind smachtend op je stond te wachten... maar tja.. je kunt natuurlijk niet maken een demente vrouw in een tehuis te laten zitten.
- De 4-5 uur was ok wat mij betreft. Spel bracht veel meer sfeer dan ik had verwacht. Geld wel waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik had het zelf ook geprobeerd, maar zal wel vanaf een verkeerde hoek gekeken hebben waardoor ik hem niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Het is jammer dat het lijkt alsof er keuzes mogelijk zijn, maar eigenlijk zijn die er niet (of toch amper). Zo koos ik op een gegeven dag om niet te praten tegen Delilah over wat ik had ontdekt. Maar de dag nadien begint gewoon met zij die alle info wel heeft.

De dagen gaan op een gegeven moment ook veel te snel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Fuelke schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:42:
Het is jammer dat het lijkt alsof er keuzes mogelijk zijn, maar eigenlijk zijn die er niet (of toch amper). Zo koos ik op een gegeven dag om niet te praten tegen Delilah over wat ik had ontdekt. Maar de dag nadien begint gewoon met zij die alle info wel heeft.

De dagen gaan op een gegeven moment ook veel te snel voorbij.
Maar toch mag ik dit soort games wel, die meer een soort interactief boek zijn. Firewatch pas wat betreft moeiteloos in het rijtje Until Dawn, Beyond Two Souls, Heavy Rain.

Nummer een is wat mij betreft nog steeds Until Dawn, waar keuzes ook echt effect hebben (= er vallen echt "dooien") en tja.. die graphics en Hayden Panettiere :9~ natuurlijk.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48

v8power67

Psn: Mausosaurus

Firewatch ps4 patch is nu uit lees ik op neogaf.
Zou iemand hier willen testen of de performance nu goed is?
Wil.de game graag halen maar pas als hij gewoon draait zoals het hoort.
http://m.neogaf.com/showpost.php?p=195795608
https://mobile.twitter.co...status/700411632669687808

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Leuk voor de mensen die het nog niet gespeeld hebben, maar ik ga het spel nu echt niet nog een keer doorspelen ofzo... Misschien wel wanneer ze trophies zouden toevoegen, maar zonder extra content niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Vond het een heerlijk spel.....tot grofweg 80% van de game. Ik kon eerst niet zo goed geloven dat dit echt het bedoelde einde was en verwachtte nog iets van een plottwist, maar helaas.

Tot 80% van het spel zou ik het zonder twijfel een 9 geven, maar door het einde ben ik toch echt wel wat teleurgesteld; een 7,5. Overigens vind ik een spel als dit de 20,- zeker wel waard. De mensen die klagen over de prijs hebben volgens mij echt geen idee hoeveel werk het is een game te maken, en geven denk ik ook nooit eens een spontaan rondje bier aan hun vrienden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:22
Heb hem ook een beetje schokkerig uitgespeeld (viel nog mee) maar ga hem denk ik wel nog een keer spelen zonder framerate issues. Zag dit topic langskomen over verschillende verhaallijnen en dingen die je kunt vinden/horen/zien. Wel leuk om met die kennis nog eens rond te lopen. Super tof spel en goeie mechanic met die radio, wel wat te kort.

Edit: hoop dat het niet te veel off topic is maar wat zijn nog meer van dit soort leuke verhaal gedreven games op PS4 (die goed zijn). Heb Gone Home al gespeeld. Heb de smaak te pakken, al ligt het hier ook heel erg aan de sfeer en setting.

[ Voor 21% gewijzigd door Sluw op 19-02-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 18:54
Sluw schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:01:

Edit: hoop dat het niet te veel off topic is maar wat zijn nog meer van dit soort leuke verhaal gedreven games op PS4 (die goed zijn). Heb Gone Home al gespeeld. Heb de smaak te pakken, al ligt het hier ook heel erg aan de sfeer en setting.
Life is Strange vond ik prachtig verteld.
Telltale games zoals The wolf among us & The Walking Dead zitten qua verhaal ook goed in elkaar.
Until Dawn als je van horror houdt.
The Last of us biedt behalve een onroerend verhaal ook stevige gameplay.

[ Voor 10% gewijzigd door Aegir81 op 20-02-2016 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Dank je! Life is strange ga ik misschien proberen. Telltale games... The Wolf Among Us sprak me niet aan, maar misschien eens een andere proberen. Until Dawn ga ik zeker eens halen voor een goede prijs, inderdaad ook een optie. En TLOU al op de PS3 gespeeld, echt een hele toffe game inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Heb hem net uitgespeeld op de PS4 (laatste patch deed wel wat aan de performance maar snap niet waarom dit niet met 60fps kan). Ze hadden zoveel meer uit dit spel kunnen halen...

Ik vond in het begin de boswachterklusjes erg leuk om te doen en had er meer van willen uitvoeren. Verder miste ik dieren in het spel want het was wel erg karig qua wildlife. Ik ergerde mij ook dat Henry wel erg beperkt is qua bewegen dus even snel een lage gesteente beklimmen om een pad af te snijden wou niet want je moet vaak op het pad blijven om ergens heen te kunnen.

Qua verhaal deel ik ook ieders mening dat het einde anticlimax is maar heb er desondanks wel van genoten want heb enorm meegeleefd met Henry en Delilah. Had dit spel niet willen missen maar heb vaak gedacht dit kan zoveel beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Sluw schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:45:
Dank je! Life is strange ga ik misschien proberen. Telltale games... The Wolf Among Us sprak me niet aan, maar misschien eens een andere proberen. Until Dawn ga ik zeker eens halen voor een goede prijs, inderdaad ook een optie. En TLOU al op de PS3 gespeeld, echt een hele toffe game inderdaad!
Beetje offtopic maar Life is Strange is echt een enorme aanrader als je van dit soort spellen houdt. Het valt ook niet in de valkuilen van steeds dezelfde locaties (zoals Dreamfall Chapters wel deed). En elke episode is erg sterk van verhaal. Ook heeft het spel visueel en muzikaal een heel eigen stijl net zoals Firewatch.

Het verhaal is ook een stuk serieuzer trouwens maar erg spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Sluw schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:01:
Heb hem ook een beetje schokkerig uitgespeeld (viel nog mee) maar ga hem denk ik wel nog een keer spelen zonder framerate issues. Zag dit topic langskomen over verschillende verhaallijnen en dingen die je kunt vinden/horen/zien. Wel leuk om met die kennis nog eens rond te lopen. Super tof spel en goeie mechanic met die radio, wel wat te kort.

Zoals al aangegeven Life is Strange {spoiler: I cried(more then once)). Ook echt belachelijk dat er geen topic voor dat spel bestaat hier (ik kon hem in ieder geval niet vinden). Until Dawn is ook echt story driven maar wel met een horror sausje. Ik neem aan dat je adventure titels zoekt dus Heavy Rain en Portal zou je ook nog wel kunnen noemen. Op de PC (steam) heb je nog veel meer titels die potentieel interessant voor je zijn. Bovendien zijn deze in sales nu vaak voor een paar euro per stuk te krijgen.

Verder kan je heel veel spelen verhaal gedreven noemen maar dan vaak op een net wat andere manier en in een ander genre. Sommige mensen vinden bijvoorbeeld Mass Effect een heel sterk verhaal hebben maar ik zou het niet story-driven noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Exclusive501 op 22-02-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Exclusive501 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:08:
[...]

Zoals al aangegeven Life is Strange {spoiler: I cried(more then once)). Ook echt belachelijk dat er geen topic voor dat spel bestaat hier (ik kon hem in ieder geval niet vinden). Until Dawn is ook echt story driven maar wel met een horror sausje. Ik neem aan dat je adventure titels zoekt dus Heavy Rain en Portal zou je ook nog wel kunnen noemen. Op de PC (steam) heb je nog veel meer titels die potentieel interessant voor je zijn. Bovendien zijn deze in sales nu vaak voor een paar euro per stuk te krijgen.

Verder kan je heel veel spelen verhaal gedreven noemen maar dan vaak op een net wat andere manier en in een ander genre. Sommige mensen vinden bijvoorbeeld Mass Effect een heel sterk verhaal hebben maar ik zou het niet story-driven noemen.
Ja inderdaad echt adventure titels. Speel ook andere spellen maar vind dit soort games wel een toffe afwisseling en ben benieuwd of er recent nog meer leuke dingen zijn uitgekomen. Speelt ook wel rustig zonder al het shooter, rpg en platform gebeuren. Heb op jullie aanraden Life Is Strange gekocht, ben benieuwd!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mijn vriendin heeft voor het eerst zelf een PS4 gespeeld: Firewatch. En ja, ze vond het leuk.

Ik lees over andere aanraders, zoals 'Life is Strange', maar daarvan begrijp ik dat het meer gaat om de dialogen en interactie met andere karakters?

Zijn er ook nog spellen die zich meer richten op het onderzoeken, het avontuurlijke etc. Veel puzzelen erbij mag ook. Ik dacht bijvoorbeeld aan 'The Witness'? Als er nog andere aanraders zijn, let me know!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Requiem19 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:17:
Mijn vriendin heeft voor het eerst zelf een PS4 gespeeld: Firewatch. En ja, ze vond het leuk.

Ik lees over andere aanraders, zoals 'Life is Strange', maar daarvan begrijp ik dat het meer gaat om de dialogen en interactie met andere karakters?

Zijn er ook nog spellen die zich meer richten op het onderzoeken, het avontuurlijke etc. Veel puzzelen erbij mag ook. Ik dacht bijvoorbeeld aan 'The Witness'? Als er nog andere aanraders zijn, let me know!
Die zijn er wel maar vaak zijn die een stuk suggestiever en moet je veel meer zelf het verhaal invullen. The vanishing of Ethan Carter bijvoorbeeld vertelt een wel een verhaal maar daarvan krijg je fragmenten mee en moet je ze meer zelf op een rij zetten. The Witness is echt puzzelgame en heeft een verhaal dat ook heel minimalistisch wordt verteld.

Overigens gaat Life is Strange echt niet alleen om de interactie met andere karakters. Dit is wel een heel sterk punt van de game en een onderdeel dat je aangrijpt. De motivatie van de hoofdpersoon is echter het ontrafelen van een mysterie waar je gewoon een onderzoek naar doet dus het lijkt me juist wel een game die je zoekt. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat die game jou (of je vriendin) onberoerd laat. Gewoon proberen, echt waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:08
Titel Firewatch al vaker voorbij zien komen maar nog niet echt aandacht aan besteed tot ik net een trailer/review opzocht. Ben instant erg "hooked" en overweeg om het spel nu nog online te kopen en lekker vanavond achter de PS4 of PC te kruipen om te spelen. Neig erg naar de PS4 versie, maar reviews spreken nogal eens over buggy. Is dat grotendeels al opgelost, of zouden jullie aanraden om spel nog even te laten liggen en te wachten op updates?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 18:54
GoldenBatt schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:31:
Titel Firewatch al vaker voorbij zien komen maar nog niet echt aandacht aan besteed tot ik net een trailer/review opzocht. Ben instant erg "hooked" en overweeg om het spel nu nog online te kopen en lekker vanavond achter de PS4 of PC te kruipen om te spelen. Neig erg naar de PS4 versie, maar reviews spreken nogal eens over buggy. Is dat grotendeels al opgelost, of zouden jullie aanraden om spel nog even te laten liggen en te wachten op updates?
Er was al een update voor de PS4. Voor de update had ik 1 vastloper, erna geen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Ik heb een Dell Precision M5510 met een Xeon CPU en een NVidia Quadro M1000M. Ik had verwacht dat ik deze game wel op FullHD kan spelen, maar ik moet helemaal terug naar 1280x720 (low/medium) om het een beetje speelbaar te houden. Anders blijft het spel kraken en stotteren. Verwacht ik nu teveel van mijn laptop?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Pagina: 1 2 Laatste