Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

Voor mijn bedrijf (privé hondentraining), zoek ik een camera om filmpjes van de trainingen te maken zodat ik die kan gebruiken voor mijn facebookpagina, website, youtube, etc.

Aangezien ik deze filmpjes moet maken terwijl ik met mijn klanten aan het trainen ben, moet het dus een camera zijn die klein is zodat ik em makkelijk mee kan nemen, wanneer nodig op een statief kan zetten en in hd kan filmen.

Nu heb ik al zitten kijken naar een gopro maar die zijn ontzettend duur en hebben vaak geen schermpje waarop je kan zien wat je filmt. Zat ook al te denken aan een fotocamera die kan filmen (vanwege het formaat) maar ken de kwaliteit daar niet van.....

Wat denken jullie dat ik het beste kan gebruiken?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hoe klein precies en wat is je budget? Het klinkt alsof je een compact wilt, die kunnen meestal ook filmen. Kijk anders eens hier. :)

[Aankoopadvies] Compactcamera

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:46

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het linkje van Gonadan kan alvast een mooi begin zijn om eens in te lezen inderdaad.
Uit je tekst begrijp ik dat een gopro (zo rond de 350 euro ongeveer) te duur is, dus dat geeft al een idee van budget. Maar je tekst blijft summier en geeft ons te weinig info om je gericht tips te geven.

Welke camera viel je zelf al op als kandidaat in je zoektocht, moet je veel kunnen inzoomen, hoe compact is "compact" voor jou. Een statief is sowieso al niet compact en gezien die toch mee moet, hij belangrijk is een "compacte" camera dan nog?

Graag wat meer info, waarin je o.a. aangeeft welke camera's je zelf al op het oog had of tegenkwam in je zoektocht, wat je budget is, of je veel wilt kunnen "inzoomen" etc. Geef ons meer info, dan kunnen wij gerichter suggesties geven :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. Hier wat meer informatie over wat ik zoek:

budget: 0-200 euro

Sowieso ga ik altijd met de auto naar mijn klanten, maar aangezien je toch met een hondentraining bezig bent wil ik de camera wel in een jaszak of zoiets kunnen steken. Het statief kan ik in de auto leggen en erbij pakken wanneer er bijvoorbeeld in huis bepaalde dingen getraind moeten worden.

Inzoomen is wel fijn maar hoef geen 100 meter in te zoomen, uiteindelijk zijn het toch overzichtsfilmpjes en niet zo zeer detailfilmpjes.

Uiteindelijk gaat het erom dat ik een camera nodig heb die ik makkelijk in een jaszak overal mee naar toe kan nemen en hd filmpjes kan maken. Als ik er daarnaast ook enigszins fatsoenlijke foto's mee kan maken is dat mooi meegenomen.

Zelf heb ik nog niet echt modellen bekeken. Heb wel naar een 2e handse gopro zitten kijken omdat al die accessoires wel erg leuk en handig zijn, verder heb ik nog niet veel bekeken aangezien er zo ontzettend veel keus is dat ik echt geen idee heb wat nou handig is en wat niet.

Verwijderd

Ik zou dan kijken naar iets als dit pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FT30 Zwart. Of een pricewatch: Olympus Tough TG-850 Zwart maar dan je wel Full HD filmen inplaats van alleen HD. Dan hou je ook nog wat geld over voor een statief en heb je een stevig camera die je zo in je jas of broekzak kunt steken en ook kan gebruiken als het weer wat minder is en je toch buiten aan het trainen bent.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 12:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
@soinar: Bedankt voor de tip! ik ga er zeker even naar kijken!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:05:
Voor mijn bedrijf (privé hondentraining), zoek ik een camera om filmpjes van de trainingen te maken zodat ik die kan gebruiken voor mijn facebookpagina, website, youtube, etc.
Aangezien ik deze filmpjes moet maken terwijl ik met mijn klanten aan het trainen ben, moet het dus een camera zijn die klein is zodat ik em makkelijk mee kan nemen, wanneer nodig op een statief kan zetten en in hd kan filmen.
Wat denken jullie dat ik het beste kan gebruiken?
Wij maken al jaren op wekelijkse basis HD filmmateriaal van Agility, de wedstrijden en de trainingen, gewoon met een goede Panasonic camcorder die minstens HD kan leveren, met als opslag SD kaartjes.
Op YouTube ziet dat er geweldig strak uit, de camera heeft optische stabilisatie en dat helpt enorm als je van een rustig beeld houdt.
Kies dus echt een camcorder die dat ondersteunt en je hebt een uitstekend toestel dat werkelijk alles kan wat je nu zoekt. :)

Mijn eigen Panasonic camcorder is intussen niet meer leverbaar, maar er zijn meer dan genoeg prima alternatieven, kies gewoon een goede camcorder met een klapbaar LCD scherm plus de genoemde optische stabilisatie, de kleinere camcorders passen zo in je broekzak.
In de volle zon is het aflezen van zo'n schermpje wel eens lastig, maar het is te doen, desnoods met wat hulpmiddelen.
Veel camcorders hebben nml. geen echte zoeker meer.

Fotograferen kan desnoods ook met een camcorder, maar daar pak ik toch liever een echte fotocamera voor die dat veel beter doet.
Liever twee apparaten die beide dingen goed doen, dan 1 apparaat die alles maar zozo kan.

Een GoPro lijkt mij voor jouw werk weinig meerwaarde bieden, het is leuk zeker, maar echt nodig is het niet.
Stop dat geld liever in een betere camcorder. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:17:
[...]

Wij maken al jaren op wekelijkse basis HD filmmateriaal van Agility, de wedstrijden en de trainingen, gewoon met een goede Panasonic camcorder die minstens HD kan leveren, met als opslag SD kaartjes.
Op YouTube ziet dat er geweldig strak uit, de camera heeft optische stabilisatie en dat helpt enorm als je van een rustig beeld houdt.
Kies dus echt een camcorder die dat ondersteunt en je hebt een uitstekend toestel dat werkelijk alles kan wat je nu zoekt. :)

Mijn eigen Panasonic camcorder is intussen niet meer leverbaar, maar er zijn meer dan genoeg prima alternatieven, kies gewoon een goede camcorder met een klapbaar LCD scherm plus de genoemde optische stabilisatie, de kleinere camcorders passen zo in je broekzak.
In de volle zon is het aflezen van zo'n schermpje wel eens lastig, maar het is te doen, desnoods met wat hulpmiddelen.
Veel camcorders hebben nml. geen echte zoeker meer.

Fotograferen kan desnoods ook met een camcorder, maar daar pak ik toch liever een echte fotocamera voor die dat veel beter doet.
Liever twee apparaten die beide dingen goed doen, dan 1 apparaat die alles maar zozo kan.

Een GoPro lijkt mij voor jouw werk weinig meerwaarde bieden, het is leuk zeker, maar echt nodig is het niet.
Stop dat geld liever in een betere camcorder. ;)
Kijk, da's handig...iemand die in hetzelfde vakgebied zit haha. Okee dus toch beter een camcorder dan een digitale camera met film functies? Heb je toevallig ook een link van jullie materiaal....dat ik dat eens kan bekijken als referentie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:22:
[...]
Kijk, da's handig...iemand die in hetzelfde vakgebied zit haha. Okee dus toch beter een camcorder dan een digitale camera met film functies? Heb je toevallig ook een link van jullie materiaal....dat ik dat eens kan bekijken als referentie?
Tuurlijk, stuur maar een mailadres per DM. ;)
Pagina: 1