Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik draai Linux Mint Cinnamon 17.2 op een Lenovo X1 Carbon, en heb zomaar ineens tijdens het werk (Eclipse IDE) dat mijn touchpad begint te rechts- en middelklikken. Best wel random. Dan afentoe, dan opeens vet vaak.

Voor de zekerheid mijn touchpad schoongemaakt met een vochtig doekje en gereboot; nog steeds.

Even baalde ik dat ik wellicht de boel moest (laten) repareren, maar ik boot voor de grap in Windows 10 (die staat er ook op, gebruik ik bijna nooit) en mijn muis doet het prima.

Boot ik naar Linux Mint (Ubuntu'ish), dan flipt de muis weer!

ClamAV even quick scan laten doen maar niks gevonden. Ik weet niet of dat ding wel iets kan vinden; ik heb het nog nooit gezien. Maar omdat ie zo traag is heb ik maar snel mijn werk op Dropbox gezet en weer naar Windows geboot.

Heeft iemand een mogelijk logische verklaring? Of zal ik dan echt voor het eerst iets te pakken hebben in Linux?

Ik heb niet eens fishy sites bezocht. Ben eigenlijk alleen maar aan het werk. Veel google, github en stack overflow.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

Controleer eens jouw toetsenbord of er fysiek toetsen blijven plakken.
En het touchpad uitschakelen en met een normale muis werken geeft geen rare muisklikken?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Idd, doe het eerst eens met touchpad uitgeschakeld en aparte muis eraan, want het kan ook zomaar zijn dat er een bug in de touchpad driver zit van de kernel die je draait en spontane rechtsklik acties uitvoert die helemaal niet gebeuren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Als ik de touchpad uischakel heb ik het probleem nog steeds. Maar de fysieke muisknoppen boven het touchpad kan ik ook niet uitschakelen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 10:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Al met een LiveCD getest?
Dan weet je snel genoeg of het aan jouw Linux Mint installatie ligt, of iets in Linux, of dat je het ergens anders moet zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 19-10-2015 16:31 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Hero of Time schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:48:
Idd, doe het eerst eens met touchpad uitgeschakeld en aparte muis eraan, want het kan ook zomaar zijn dat er een bug in de touchpad driver zit van de kernel die je draait en spontane rechtsklik acties uitvoert die helemaal niet gebeuren.
Yup. Dikke kans dat of de driver brak is, of de Windowdriver een workaround voor bepaalde erratic input heeft.

Trivia: wat is de overeenkomst tussen malware en religie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ultraman schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:31:
Al met een LiveCD getest?
Dan weet je snel genoeg of het aan jouw Linux Mint installatie ligt, of iets in Linux, of dat je het ergens anders moet zoeken.
Dan heb ik er geen last van. Live-USB dan, want cds, welke laptop speelt die dingen nog af. :P

Maar dat zegt niet zo heel veel, in Windows heb ik er ook geen last van.
Vandaar dat ik een virus of een remote desktop treiterscript vermoedde.
Zal straks nog maar even een full scan met ClamAV doen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Thralas schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:57:
[...]

Trivia: wat is de overeenkomst tussen malware en religie?
Alleen dwaze mensen worden ermee besmet?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Sando schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:22:
Alleen dwaze mensen worden ermee besmet?
offtopic:
Ik bedoelde eigenlijk dat er te snel naar wordt gegrepen als verklaring voor het 'onverklaarbare'. ;)

Inhoudelijk: misschien kun je met xev de events zien langskomen? Welke driver gebruik je? Synaptics? In de X.org driver kun je in ieder geval een hoop instellen, misschien kun je er via die weg wat aan doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Thralas op 19-10-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als de stick groot genoeg is, installeer dan daar op, voer alle updates uit en kijk dan of je het nog steeds hebt. Als het eerst niet is en na het updaten opeens wel, kan je gaan uitzoeken welke update dat dan is. Als eerste start je dan op met een oudere kernel, en uiteraard bijhouden wat er wordt bijgewerkt (lang leve apt.log). Als je weet welk package het probleem veroorzaakt, kan je naar launchpad gaan en een bug report zoeken danwel maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb eerst maar eens linux met de muiskliks geüpdated, gereboot, en nu is het weg.
Gekke is, vandaag na het booten maar vóór het updaten had ik er ook geen last van.

Dus ik zal even afwachten of het nog terugkomt, maar ik voel me er niet fijn bij:
  • Ik had de random rightclicks opeens, terwijl ik al een week geen updates had geinstalleerd.
  • Het is eigenlijk net zo random weer weggegaan na twee dagen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1