Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

ik ben recentelijk overgestapt naar ziggo met een 200mbits internet abonement en wil eigenlijk mijn hele draadlozen netwerk upgraden naar supersnelle ac verbindingen en een groot bereik.

ik heb de meterkast centraal in het huis het grote nadeel is dat met al mijn vorige routers het bereik net te weinig was om de hoekjes van het huis te halen en wil in het hele huis een sterk signaal hebben.

Nou is mijn vraag hoe configureer ik mijn netwerk dat ik vanaf het modem-router combo van ziggo ik via de kabels door het huis in mijn keuken en gamekamer een router of access point heb met 802.11ac en groot bereik op 2,4 en 5ghz zat zelf te denken aan een 2 netgear r7500 of 2 asus rt-ac68u routers te gebruiken. ik zou het graag op 2 ssid's willen hebben draaien nammelijk: thuis-2,4ghz en thuis-5ghz. Kan iemand mij uitleggen welke routers of access point's ik moet kiezen. (ben een best fanatieke gamer dus ook een lage ping zou fijn zijn). En hoe ik deze routers/access points moet configureren met mijn ziggo combo box voor een perfect draaiend netwerk. heb ook nog 3 horizon boxen in het hele netwerk staan..... 8)7

ben zelf redelijk technisch dus denk dat het wel moet lukken, voor de routers of access points heb ik een budget van 350€.

foto van de situatie in mijn huis zoals ik het zou willen hebben, de gekozen punten zitten op die plek omdat ik daar bekabelde verbindingen heb:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2aev8l3.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 19:46
Dus als ik het goed begrijp staat de router nu in de meterkast?
Is het geen optie om die uit de meterkast te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja in de huidige situatie wel maar er is dus geen betere plaats waar ik de router zou kunnen aansluiten. ik zou alleen het modum/router van ziggo kunnen gebruiken als dhcp server en daarvan de wifi functie uitzetten vervolgens met een gigabit switch aan lan poort van het modum naar de kabels en aan die kabels de nieuwe accesspoints of routers kunnen aansluiten. Maar ik zou wel eerst graag willen weten of het ook zo werkt voor ik 350eu weggooi aan netwerk supplies. met de router combo van ziggo heeft niet eens 2/3 van het huis internet dus ben opzoek naar een goeie opplossing die lang mee gaat.

en ik zou ook ff willen weten hoe ik de 2 nieuwe routers dan zou moeten configureren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Mijn advies is om accesspoints te gaan installeren (kun je aan een muur of plafond bevestigen).
Ubiquiti AP's (zie ook topic: \[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur) werken onderling samen waardoor je in je hele huis dekking hebt inclusief roaming.

Afzonderlijke routers waar je nu aan denkt door niet aan roaming en dus als je je beweegt in het huis met een tablet/phone kan deze telefoon nog steeds willen connecten naar de verre AP en dus voor irritatie blijven zorgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Ik weet niet waar je die horizon boxen hebt staan, maar ik neem aan dat je die met een utp kabel aangesloten hebt.
Je kunt elke horizon box ook als wifi accepoint schakelen en zo een betere dekking krijgen en dat kost je dan geen cent.

Die router verplaatsen is onzin, die staat mooi centraal en voor een betere dekking dus gewoon accesspoints bijplaatsen.
Ubiquiti zijn prima accespoint, al zou ik even wachten want binnen een maand komen ze met nieuwe (goedkopere) modellen uit.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik zit met een vrij irritant probleempje.

Ik heb namelijk recent een switch en access point (Linksys LAPAC 1750) aangekocht en dit 2 maal het huis van een goed netwerk te voorzien.
Nu vertrekken er 2 UTP kabels vanuit de Telenet Modem in de kelder, 1tje naar het gelijkvloers en 1tje naar de 1ste verdieping.
Op het gelijkvloers zit deze kabel rechtstreeks in een desktop, op de 1ste verdieping zit die in een switch waaraan een desktop, het AP en een printer zijn gekoppeld.
Nu wanneer mijn switch en AP tussen mijn telenet modem en mijn PC zitten zit er volgens mij storing op het netwerk want dan krijg ik zowel op mijn PC boven als op het gelijkvloers (waar de kabel rechtstreeks in de PC zit) enkel toegang tot FB,Youtube en Gmail, andere sites werken totaal niet zowel beneden als boven.
Wat doe ik verkeerd? Ligt dit in de configuratie van de switch/AP?
Wanneer de beide kabels rechtstreeks in de desktops zitten is er namelijk geen enkel probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Bartgoyvaerts, je kunt beter even een nieuw topic maken met jou probleem, want iedereen kijkt naar de start post om te zien wat het probleem is om vervolgens advies te geven. Deze is al bijna een jaar oud en niet helemaal gerelateerd aan jou probleem.

Nou ken ik telenet zelf niet, maar gezien er 2 kabels in kunen neem ik aan dat dit een modem router is.

Je moet dan je linksys 'routers' als accespoints installeren. Het kan zijn dat ze daar een instelling voor hebben, maar zo niet kun je altijd het volgende doen:

1 in de linksys routers, de DHCP server uitschakelen.
2 de WAN poort op de linksys routers Leeg laten. (alleen de LAN poorten gebruiken)

Dan zou het moeten werken, zie ook het topic over "router als accespoint gebruiken" op het forum.

Mocht het nodig zijn post dan even je vraag opnieuw en geef ook even aan welke apparatuur je van telenet hebt (type nummer enz). Dan kunnen we je beter helpen.
Pagina: 1