Windows 7 op nieuwe laptop installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo,

Ik ben van plan een Dell XPS 13, de nieuwe versie met Skylake, aan te schaffen.
Uiteraard wordt deze geleverd met Windows 10.
Ik wil geen Windows 10 dus ben direct van plan om Windows 7 erop te installeren.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Kan ik ergens online de licentiecode kopen en installatiesoftware downloaden?

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:56
Windows 7 is uitgefasseerd en wordt dus via officiële wegen inin principe niet meer verkocht..

Sowieso moet je je afvragen of je echt Windows wil gebruiken(wat is de reden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
Gebruik van Windows applicaties: Photoshop, ACDSee, .NET programming
mad-dog schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 07:57:
Windows 7 is uitgefasseerd en wordt dus via officiële wegen inin principe niet meer verkocht..

Sowieso moet je je afvragen of je echt Windows wil gebruiken(wat is de reden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:56
HoroHoro schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 08:15:
Gebruik van Windows applicaties: Photoshop, ACDSee, .NET programming

[...]
Ik bedoelde waarom je Windows 7 wil gebruiken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-06 13:01
Er zijn vele redenen die ik kan bedenken waarom het een doodzonde is om een nieuwe laptop te voorzien van een besturingssysteem van 3 generaties geleden: Windows 10 is sneller, ondersteund de laatste hardware, Universal Apps, betere Verkenner, snelle boot, betere beveiliging, grafisch volwassener, overlap en integratie met telefoon-tablet-xbox-pc.

Maar mijn hoofd argument zou zijn dat wanneer je blijft bij Windows 10, je tijdens de levensduur van je laptop altijd voorzien gaat worden van het allerlaatste nieuwste en meeste moderne besturingssysteem.
Windows 10 is namelijk een doorgaand proces van verbeteringen en wordt aangeboden als een service i.p.v. dat je elke nieuwe release zou kunnen/willen kopen.

En betreft eventuele privacy zaken die je keuze wellicht heeft beïnvloed: http://www.winbeta.org/ne...fringe-privacy-windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:40

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Alleen al om het kwijt raken van UEFI boot, power saving, en het kunnen programmeren naar nieuwe targets van .Net zal ik het afraden om Win10 eraf te knikkeren... Eigenlijk alleen al om het UEFI niveau... vooral GOP vind ik een geweldige functie die pas vanaf Windows 8.1 ondersteund is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
Bedankt voor je input.

Wat je zegt zal allemaal best waar zijn, maar ik heb Windows 10 op mijn huidige laptop and ik vind het gewoon spuug lelijk en zwaar ongebruiksvriendelijk. Alles is groter (waarschijnlijk om het allemaal ook geschikt te maken voor touch) en er is minder gebruik van kleur en contrast waardoor alles gewoon te minimalistish en plat geworden is naar mijn mening. Nogmaals, persoonlijke voorkeur, maar dit vind ik gewoon.

Verder heb ik functioneel gezien niets gevonden wat ik nu mis in Windows 7. Ik begrijp de meerwaarde ook niet om apps te gebruiken om een desktop en touch al helemaal niet. Tot slot is het startmenu zwaar onoverzichtelijk en minder gemakkelijk de navigeren. Ik heb ook volstrekt geen behoefte aan live tiles.

Misschien dat bovenstaande allemaal nog uit te zetten of te customizen is, wellicht met het gebruik van third-party tools. En wellicht dat het over een jaar allemaal een stuk beter zal zijn.
Chills schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:53:
Er zijn vele redenen die ik kan bedenken waarom het een doodzonde is om een nieuwe laptop te voorzien van een besturingssysteem van 3 generaties geleden: Windows 10 is sneller, ondersteund de laatste hardware, Universal Apps, betere Verkenner, snelle boot, betere beveiliging, grafisch volwassener, overlap en integratie met telefoon-tablet-xbox-pc.

Maar mijn hoofd argument zou zijn dat wanneer je blijft bij Windows 10, je tijdens de levensduur van je laptop altijd voorzien gaat worden van het allerlaatste nieuwste en meeste moderne besturingssysteem.
Windows 10 is namelijk een doorgaand proces van verbeteringen en wordt aangeboden als een service i.p.v. dat je elke nieuwe release zou kunnen/willen kopen.

En betreft eventuele privacy zaken die je keuze wellicht heeft beïnvloed: http://www.winbeta.org/ne...fringe-privacy-windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je op je huidige laptop niet de DPI verkeerd staan? Zoals elk modern OS is Win10 screen/size aware, op een 15" laptop zal het systeem de DPI aanpassen naar iets wat voor veel mensen werkt. Win7 SP1 doet dit ook trouwens, standaard 125%/120DPI.

Apps gebruiken? Je zei net dat je photoshop gebruikt, en Visual Studio. Dat zijn apps. Een app is een app, waar hij ook vandaan komt... Het nieuwe framework is toch waar het naar toe gaat. Dat of QT, wat desktop betreft. Dat het zo universal is dat het ook in een venstertje goed werkt is juist mooi toch?

Ik zal het verlies van eigenlijk de helft van de functionaliteit en energiebesparing van die laptop niet de moeite waard vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-06 23:16
HoroHoro schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:24:
Tot slot is het startmenu zwaar onoverzichtelijk en minder gemakkelijk de navigeren. Ik heb ook volstrekt geen behoefte aan live tiles.
Het start menu kun je veranderen naar Windows 7 style met Start10 of Classic Shell. Ik raad het ook af om Windows 7 te installeren op de XPS omdat je met Windows 10 gewoon veel toekomstverzekerder bent. Ook betwijfel ik of alles gaat werken met Windows 7 ivm drivers. En als je de hoge resolutie versie van de XPS pakt dan is het helemaal niet leuk om Windows 7 te draaien want scaling in Windows 7 is een ramp.

MacBook Pro (13-inch, M2, 2022) //  Mac mini (2018) //  iPhone 13 mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 13:40
HoroHoro schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 07:52:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Kan ik ergens online de licentiecode kopen en installatiesoftware downloaden?
Kijk eens in de Pricewatch.

Of gewoon 120 dagen de evaluatie versie proberen.
Daarnaast zijn er ook wat minder frisse alternatieven: /r/microsoftsoftwareswap en Kinguin/G2A :X

[ Voor 11% gewijzigd door Ketho op 18-10-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ketho schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:47:
[...]

Kijk eens in de Pricewatch.

Daarnaast zijn er ook wat minder frisse alternatieven: /r/microsoftsoftwareswap en Kinguin/G2A :X
Softwareswap werkt prima.
Overmaken via Paypal en binnen 24 uur een code in je messagebox.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1