Gaming/school/werk Desktop

Pagina: 1
Acties:

• DHPDELITE
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 08:56
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-Gamen(Fifa, battlefield, etc)
-School(VM machine(s) draaien, analyses maken (Big Data))
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem.
Welke software ga je gebruiken?
-VMware
-Qlickview
-Windows server

Wil je gaan gamen?
Jazeker.

Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Niet van plan om video's te bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. [/i.]
-Max kosten 900 euro zonder videokaart die wil ik later halen. Budget voor videokaart max 3 a 400 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
-16gb ram
-SSD

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Geluidsniveau van het systeem, niet te horen tijdens films.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben niet van plan om te overklokken.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Is dit een systeem dat goed bij mij past of kan het beter? Welke videokaart kan ik het beste hierbij nemen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 265,49€ 265,49
1MSI Z170A GAMING PRO€ 139,90€ 139,90
1NZXT H440 Zwart€ 118,89€ 118,89
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,95€ 25,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,95€ 107,95
1Corsair RM750€ 113,99€ 113,99
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 862,12

Verwijderd

Ga je overklokken of niet?
Geen videokaart?
Erg dure behuizing tov het budget!
Voeding overkill!

Geef aub even duidelijk antwoord op alle vragen in de OP dan kunnen wij je zo goed mogelijk helpen.

• DHPDELITE
Heb wat meer informatie toegevoegd.

• wizencrowd
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-12-2020
Je zegt dat je niet gaat overklokken maar toch neem je K versie al processor misschien kan je toch een i7 nemen ofzo als je zoveel bewerking gaat doen.

• DHPDELITE
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 227,95€ 227,95
1MSI Z170A GAMING PRO€ 139,90€ 139,90
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 357,95€ 357,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,-€ 88,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 104,-€ 104,-
1Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W€ 80,95€ 80,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.114,65

Dit wordt hem dan, denk ik tenminste. Heeft iemand nog andere suggesties ?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Vanwaar nog dat Z-bord? En die voeding, waar heb je die opgeduikeld? Verder kost een BX100 SSD wat minder voor hetzelfde. Rest is standaard en prima.

• DHPDELITE
Topic kan gesloten worden

• DHPDELITE
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil een aantal VM machines kunnen draaien ongeveer 3 stuks en gamen erop. (Niet tegelijk, VM machines staan niet 24 uur per dag aan.)
Games die ik wil gaan spelen op mijn nieuwe systeem:
-Fifa 16
-Battlefield
-Star Wars
-Fall Out 4
-CS
-COD
-GTA V
-etc

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1200 euro max wil ik gaan uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb al een toetsenbord, muis, beeldscherm en speakers etc liggen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik denk dat ik minimaal 16gb ram nodig heb voor de VM machines. Daarnaast zit ik nog te twijfelen over mijn gekozen videokaart. (GTX 970 vs R9 390)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb geen voorkeur qua merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik heb geen specifieke eisen op het gebied van geluidsniveau, energieverbruik etc.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben wel van plan om te gaan overclocken.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik zit zelf te denken aan onderstaande build. Is er iets hieraan wat niet klopt of wat beter kan? Ik ben van plan om vandaag alle componenten te bestellen. Bedankt alvast voor je advies.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 247,51€ 247,51
1MSI Z170A GAMING PRO€ 142,90€ 142,90
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 342,-€ 342,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,80€ 89,80
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 39,90€ 39,90
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,-€ 107,-
1Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W€ 80,95€ 80,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.156,96

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Ik zou de voeding veranderen naar:
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Een R9 390 is beter (krachtiger) dan een 970, dus bang/buck heb je meer aan een 390.
Moet wel zeggen dat ik zelf de 970 zou kopen door betere ervaringen met team groen dan team rood en het prestatieverlies voor lief neem (of meer geld uitgeven..)
Wat voor scherm heb je? Dat maakt nogal een verschil namelijk. (1440p of hoger = 390, 1080 = 970)

Je geeft nu behoorlijk wat meer geld uit voor overclockbaarheid, tenzij je dit leuk vind om te doen heeft het geen merkbare prestatiewinst buiten de benchmarks. Dus of de i5 6400/6500 of een i7 6700 imo.
Je zou eventueel zelfs een Xeon 1231V3 kunnen pakken.

Ik zou zelf voor 9€ meer de Samsung 850 nemen.

De Define R series heeft al een nieuwe serie (Define S en Define R5), maar R4 is uitstekende kast.
Moederbord zou je wat goedkoper kunnen maken, weet niet of je dat wilt doen als je een 970 neemt, ivm verlies SLI en derde x16 slot.

Verwijderd

Waarom? Heb je bestelt, en zo ja wat is het dan geworden?

Verwijderd

O, hierom kon je vorige topic, gesloten worden. Maar dit kan toch makkelijk verder in dat topic, nu moet je alles weer uitleggen!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Merge.
Pagina: 1