Probleem met misleidend asus reliability programma.

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn asus t300 chi te hebben gekocht op 21 september begaf deze het vorige week donderdag.
Omdat deze laptop is gekocht in de periode dat asus het reliability programma promoot had ik volgens deze recht op gratis reparatie en mijn geld terug.
Dat was dan in elk geval een pleister op de wonde want een laptop van 650 euro die er na 3 weken mee ophoudt is niet grappig.
Nu is mijn laptop opgestuurd en wordt gerepareerd maar omdat deze binnen 31 dagen kapot ging heb ik geen recht op een refund. Kleine lettertjes terwijl Asus ermee adverteerd dat er geen kleine lettertjes zijn.

Nu is mijn vraag wat ik moet doen. Moet ik dit gewoon laten gaan want tegen zon groot bedrijf kun je toch niets beginnen of hebben jullie tips and tricks. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
In ieder geval in het goede forum posten. ;) Dit lijkt me meer iets voor de experts in het Shopping Forum. Move die kant op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha, sorry en dankjewel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

tegen zon groot bedrijf kun je toch niets beginnen
Dat hangt er helemaal van af of je in je recht staat De "kleine lettertjes" maken gewoon deel uit van de koopovereenkomst en hoor je gewoon te lezen. Dat bijna niemand dit doet is geen argument. Echter heb ik de reclame ook gezien en volgens mij werd daarin geadverteerd met iets als "kapot binnen een jaar". Ik heb helaas niet volledig toegang tot internet op het moment, dus kan er niets over opzoeken, maar ik meen mij uit mijn Recht-colleges te herinneren dat, omdat de reclame niet in overeenstemming zou zijn met het daadwerkelijke product (dus ook de kleine letterjes) dat er dan inderdaad sprake is van misleiding. Wellicht kunnen de retailer en/of de leverancier je hierin ook bijstaan. Zolang er voor het afsluiten van de koopovereenkomst niet is gezegd dat je een soort van "cooldown periode" had voor defecten, sta je volgens mij best wel sterk als consument. De echte vraag is dan hoe moeilijk Asus het je wil maken en of je zin hebt in dat gedoe. In ieder geval succes!

Overigens, die 31-dagen periode is toch niet gebaseerd op een retourbeleid? Want dat mag er sowieso niet mee te maken hebben. Al helemaal omdat je een reparatie krijgt en niet een vervangend product.

[ Voor 8% gewijzigd door PhatFish op 16-10-2015 10:58 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het product bij bcc gekocht en die hebben mij voor de koopovereenkomst verteld dat als het binnen een jaar kapot gaat ik recht op een refund en op het moment dat de laptop kapot ging ben ik terug gegaan en hebben zij wederom gezegd dat ik mijn geld terug zou krijgen dus misschien moet ik daar even langs gaan. En indd, de kleine lettertjes hoorde ik natuurlijk te lezen als consument zijnde maar op het moment dat je een flyer leest waarop staat : "Het ergste wat er kan gebeuren is een gratis laptop. Gratis reparatie en je geld terug bij een garantiedefect."ga je er toch van uit dat het goed zit. Dankjewel voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 31 dagen noemen ze DOA. Death on arrival maar dat klopt ook niet omdat het product wel functioneerde de eerste 3 weken. Joehoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:48
Señor Sjon schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:49:
[mbr]In ieder geval in het goede forum posten. ;) Dit lijkt me meer iets voor de experts in het Shopping Forum. Move die kant op.[/]
Kunnen de draadjes ook samengevoegd worden tot een ipv twee -> Misleidend ASUS reliabilty programma.

@TS

Ik haal dit uit de website van ASUS wat erop lijkt dat het alleen geldig is vanaf 31 dagen en daarvoor de standaard garantie procedure in werking gaat (denk dat dit mede gedaan si vanwege bijvoorbeeld het recht om zonder opgave van reden te mogen retourneren in NL
Als het in aanmerking komende product in de eerste 31 dagen na aankoop defect raakt, kunt u niet aan deze actie deelnemen en moet u voor hulp contact opnemen met de winkelier/verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.