Na een goede 4 jaar wordt het toch weer eens tijd voor een nieuw game systeem. De enige upgrade die ik in de tussentijd gedaan is de toevoeging van een SSD die ik wil meenemen naar mijn nieuwe pc. Verder zit er sinds een jaar een nieuwe voeding in nadat de oude zijn laatste adem had gegeven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
IHet wordt een game systeem waarmee ik, logischerwijze, alle nieuwe games vloeiend kan draaien. Dit hoeft natuurlijk niet met alle settings op ultra, maar hoe sterker hoe beter. Verder ga ik hem natuurlijk ook voor school gebruiken maar dat zal normaal gesproken geen probleem zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil tussen de 600 en 700 euro uitgeven. Dit is zonder de SSD en SSHD die ik al heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niets speciaal, alle normale pc componenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als hij wat stiller is, zolang dat niet tekort doet aan de prestaties.
Ga je overklokken?
Normaal gesproken niet, bij mijn huidig systeem gebruik ik inmiddels wel de standaard turbo van de processor maar ik hoop dat dit niet nodig zal worden in het nieuwe systeem.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van de beste combinatie van de beste componenten mijn budget. Opzoek naar de beste prijs-kwaliteit verhouding.
Ik heb inmiddels dit systeem zelf samengesteld:
Ik vraag me nog af of het verschil tussen ddr3 en ddr4 werkgeheugen in dit systeem een verschil maakt, en of de omzet van processor en moederbord naar ddr4 dit waard is.
Buiten dit alles vroeg ik me nog af of het mogelijk is de upgrade van windows 8.1 naar 10, die momenteel op dit systeem in de wacht staat, mee te nemen naar/te gebruiken op het nieuwe systeem?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp,
Frank
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
IHet wordt een game systeem waarmee ik, logischerwijze, alle nieuwe games vloeiend kan draaien. Dit hoeft natuurlijk niet met alle settings op ultra, maar hoe sterker hoe beter. Verder ga ik hem natuurlijk ook voor school gebruiken maar dat zal normaal gesproken geen probleem zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil tussen de 600 en 700 euro uitgeven. Dit is zonder de SSD en SSHD die ik al heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate ST2000DX001, 2TB | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Samsung 840 SSD 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 90,95 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niets speciaal, alle normale pc componenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als hij wat stiller is, zolang dat niet tekort doet aan de prestaties.
Ga je overklokken?
Normaal gesproken niet, bij mijn huidig systeem gebruik ik inmiddels wel de standaard turbo van de processor maar ik hoop dat dit niet nodig zal worden in het nieuwe systeem.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van de beste combinatie van de beste componenten mijn budget. Opzoek naar de beste prijs-kwaliteit verhouding.
Ik heb inmiddels dit systeem zelf samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 75,70 | € 75,70 |
| 1 | Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro | € 220,96 | € 220,96 |
| 1 | Seagate ST2000DX001, 2TB | € 88,95 | € 88,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Samsung 840 SSD 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 785,41 | |
Ik vraag me nog af of het verschil tussen ddr3 en ddr4 werkgeheugen in dit systeem een verschil maakt, en of de omzet van processor en moederbord naar ddr4 dit waard is.
Buiten dit alles vroeg ik me nog af of het mogelijk is de upgrade van windows 8.1 naar 10, die momenteel op dit systeem in de wacht staat, mee te nemen naar/te gebruiken op het nieuwe systeem?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp,
Frank
[ Voor 35% gewijzigd door frankv120 op 16-10-2015 12:27 ]