Budget game systeem.

Pagina: 1
Acties:

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 21:44
Na een goede 4 jaar wordt het toch weer eens tijd voor een nieuw game systeem. De enige upgrade die ik in de tussentijd gedaan is de toevoeging van een SSD die ik wil meenemen naar mijn nieuwe pc. Verder zit er sinds een jaar een nieuwe voeding in nadat de oude zijn laatste adem had gegeven.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
IHet wordt een game systeem waarmee ik, logischerwijze, alle nieuwe games vloeiend kan draaien. Dit hoeft natuurlijk niet met alle settings op ultra, maar hoe sterker hoe beter. Verder ga ik hem natuurlijk ook voor school gebruiken maar dat zal normaal gesproken geen probleem zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil tussen de 600 en 700 euro uitgeven. Dit is zonder de SSD en SSHD die ik al heb.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate ST2000DX001, 2TB€ 90,95€ 90,95
1Samsung 840 SSD 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 90,95

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niets speciaal, alle normale pc componenten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als hij wat stiller is, zolang dat niet tekort doet aan de prestaties.

Ga je overklokken?
Normaal gesproken niet, bij mijn huidig systeem gebruik ik inmiddels wel de standaard turbo van de processor maar ik hoop dat dit niet nodig zal worden in het nieuwe systeem.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van de beste combinatie van de beste componenten mijn budget. Opzoek naar de beste prijs-kwaliteit verhouding.

Ik heb inmiddels dit systeem zelf samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 175,-€ 175,-
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 75,70€ 75,70
1Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro€ 220,96€ 220,96
1Seagate ST2000DX001, 2TB€ 88,95€ 88,95
1Fractal Design Define S€ 81,95€ 81,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1Cooler Master GM G550M€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 785,41

Ik vraag me nog af of het verschil tussen ddr3 en ddr4 werkgeheugen in dit systeem een verschil maakt, en of de omzet van processor en moederbord naar ddr4 dit waard is.
Buiten dit alles vroeg ik me nog af of het mogelijk is de upgrade van windows 8.1 naar 10, die momenteel op dit systeem in de wacht staat, mee te nemen naar/te gebruiken op het nieuwe systeem?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp,
Frank

[ Voor 35% gewijzigd door frankv120 op 16-10-2015 12:27 ]

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Kijk anders eens naar de tweakers best buy guide

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• frankv120
silverball schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:57:
Kijk anders eens naar de tweakers best buy guide
Vergeten te vermelden, maar dit heb ik al gedaan. Echter is deze alweer van anderhalve maand geleden en ben ik bang dat deze al outdated is.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van januari, maart en juli en september.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!

• frankv120
Sorry, en bedankt br00ky!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:48
Ik zou een andere voeding nemen.

Deze bijvoorbeeld; pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• frankv120
En waarom precies?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• NitroX infinity
Lees dit maar eens;

Voeding advies en informatie topic - Deel 31

Edit; zie net dat de voeding die ik suggereerde ook niet zo interessant is :P Maar met dat topic kun je wel een betere vinden ;)

[ Voor 40% gewijzigd door NitroX infinity op 15-10-2015 23:37 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• frankv120
NitroX infinity schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:35:
Lees dit maar eens;

Voeding advies en informatie topic - Deel 31

Edit; zie net dat de voeding die ik suggereerde ook niet zo interessant is :P Maar met dat topic kun je wel een betere vinden ;)
Haha inderdaad, maar bedankt voor het linken van de topic! Heb hierdoor mijn keuze van de corsair CX500M veranderd in de Cooler Master GM G550M

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• NitroX infinity
Zou je dan niet beter een Antec VPF nemen?

• frankv120
Als de voeding 5 jaar mee gaat is dat voor mijn systeem meer dan genoeg, en anders kan ik hem gratis vervangen en aangezien ik wel graag een modulaire heb verkies ik de cooler master boven een Antec.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:19
frankv120 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:54:
Buiten dit alles vroeg ik me nog af of het mogelijk is de upgrade van windows 8.1 naar 10, die momenteel op dit systeem in de wacht staat, mee te nemen naar/te gebruiken op het nieuwe systeem?
Als je een retailversie en geen OEM versie van Windows hebt kan je 'm overzetten. Het is uiteraard wel maar op één PC tegelijk te gebruiken.

Verwijderd

frankv120 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:54:
Verder zit er sinds een jaar een nieuwe voeding in nadat de oude zijn laatste adem had gegeven.
Wat is het merk en type en kan of wil je deze niet meenemen naar je nieuwe systeem?

Over de behuizing: tov het budget is deze erg duur. Neem je een goedkopere behuizing en gebruik je je huidige voeding dan kan je naar een gpu die een stuk sneller is dan een 380.

• frankv120
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:01:
[...]

Wat is het merk en type en kan of wil je deze niet meenemen naar je nieuwe systeem?

Over de behuizing: tov het budget is deze erg duur. Neem je een goedkopere behuizing en gebruik je je huidige voeding dan kan je naar een gpu die een stuk sneller is dan een 380.
De bedoeling is eigenlijk om mijn oude systeem wel als bruikbaar geheel weg te kunnen doen, dus heb ik sowieso een nieuwe voeding nodig. Ik heb momenteel een cooler master kast die ik een niet erg fijn vind en die erg op de gelinkte lijkt, de kast die ik nu heb uitgekozen valt relatief inderdaad buiten het budget, maar dat wordt dat maar een kleine gift van mezelf die er bovenop komt.

Is het verschil in GPU tussen een 290 en 380 dan werkelijk zo groot? En kan ik met zo'n prijsverschil niet beter naar nvidia kaarten kijken?

Edit: Toch nog even verder gekeken naar de behuizing, en voor de 25 euro goedkoper Define S gekozen ipv de R5.

[ Voor 4% gewijzigd door frankv120 op 16-10-2015 12:27 ]

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Verwijderd

Afhankelijk van de game en de instellingen kan een R9 290 tot wel 50% sneller zijn.

• frankv120
Dit is de samenstelling waar ik mee geëindigd ben. Budget 100 euro verhoogd en voor een gtx970 gekozen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 175,-€ 175,-
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 75,70€ 75,70
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 342,-€ 342,-
1Seagate ST2000DX001, 2TB€ 88,95€ 88,95
1Fractal Design Define S€ 81,95€ 81,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1Cooler Master GM G550M€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten