Ik heb de A9 sinds een paar dagen. Voorheen de One S gehad, tot grote tevredenheid.
Het duurde nogal lang, voordat de A9 kwam, dus had ik eerst de Iphone 6s genomen en net zo hard weer terug gebracht. Ik kon dat intuïtieve niet ontdekken en, behalve het design - dat echt heel mooi is, mooier dan de A9 - , vond ik 't het geld niet waard: geen punt en komma op het het hoofdtoetsenbord, geen woordherkenning(je moet in het Nederlands alle woorden zelf typen), geen terugknop: iedere keer of een kruisje, of "gereed", of "klaar" ,dan weer linksboven en dan weer rechtsboven en de camera vond ik niet echt goed met weinig licht(veel ruis).
Gelukkig was ondertussen de A9 te verkrijgen, dus…..:
Het design is prachtig en ik heb de deep garnet kleur, waar ik helemaal weg van ben!
Mooi amoled scherm en niet gevoelig voor vette vingers(in ieder geval niet zoals de Iphone, dat was echt een drama!)
Echter, wat is dat toch met die bezels? Het toestel had van mij net iets korter gemogen: de bedieningsknoppen op het touchscreen weghalen en naast de homeknop/vingerprintscanner zetten, hts logo ergens anders heen en voilà, toestel korter en nog mooier(en past het beter in je broekzak)!
De bediening is zoals altijd bij htc zeer prettig en snel genoeg voor mij.
Amoled schermen blijven mijn favoriet: mooie kleuren en energiezuinig.
De accu is minder goed dan die van de One S, maar we gebruiken mobieltjes tegenwoordig ook wel wat intensiever. Al met al doe ik er twee dagen mee en mocht dat niet lukken, laadt hij lekker snel op.
Vingerprintscanner doet het prima!
Ik moet steeds al mijn apps zelf sluiten. Als je ook maar iets gebruikt, blijft de app meteen open staan. Dat moet toch anders kunnen? Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat je het zo in kan stellen, dat alle niet gebruikte apps automatisch sluiten. Alleen kan ik dat nu nergens meer vinden….
Ik twijfel nog een beetje over de camera. Ik vind de kleuren ietwat blauwig...; Mijn One S lijkt foto's met realistischere kleuren te maken. Daar is vast iets aan te doen bij de A9, met extra software of zo..?
De panoramafoto's zijn bijna niet te zien op het toestel zelf, dat vind ik jammer.
Ook mis ik de scene-instellingen(macro, tegenlicht, enz.), maar ik heb ook nog niet alles gevonden, denk ik. Met de pro-functie kan je wel van alles doen en dat is zeker mooi, maar ik zou de automatische camera toch graag wat beter zien.
Mocht iemand tips hebben….?
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 19-12-2015 11:06
]