Acties:
  • +1 Henk 'm!
HTC One A9

De HTC One A9 moet het tij keren voor het bedrijf, maar of ze dat gaat lukken is uiteraard de vraag. Het toestel zal 20 oktober worden gepresenteerd op een eigen evenement, maar nagenoeg alle specificaties en het uiterlijk van het toestel zijn al bekend. Het toestel zal niet gepositioneerd worden in de One M-lijn, maar het eerste toestel worden van de nieuwe A-lijn. Qua specificaties zal het toestel ook niet de meest vlotte hardware aan boord hebben, terwijl vermoedelijke adviesprijzen wel suggereren dat het toestel dat aan boord heeft. Ook weten we dat het toestel in zes kleurstellingen op de markt komt, maar of dat op elke markt zal zijn of dat we hier slechts enkele types zullen gaan zien is voor nu nog onbekend.

HTC One A9 - Carbon Grey

Nieuwsberichten:
nieuws: HTC kondigt One A9-smartphone aan met 5"-1080p-amoledscherm
nieuws: Afbeeldingen tonen behuizing HTC One A9
nieuws: Afbeelding toont smartphone HTC met amoled-scherm

HTC One A9 - 20 oktober
Toestel
HTC One A9
Besturingssysteem
Android 6.0 Marshmallow
Software-schil
HTC Sense 7.0
Scherm
5,0" AMOLED 1920x1080 pixels
Processor
Qualcomm Snapdragon 617
Processorsnelheid
1.5GHz
Videochip
Adreno 405
Werkgeheugen
2GB (LPDDR4)
Opslaggeheugen
16GB
Extern geheugen
MicroSD
Accucapaciteit
2050mAh
Frontcam
4.0 ultrapixels
Camera

13.0 megapixels
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
NFC
GPS / Glonass

Overig

Metalen behuizing
Vingerafdrukscanner

HTC One A9 - Opal Silver

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 21-10-2015 11:50 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 11:19
Ben erg benieuwd naar deze telefoon, wacht nu al een tijdje op een high-end Android, niet-Samsung, handelbare (sub 5,2") telefoon, en deze maakt zeker kans! Daarbij risico nemend dat HTC binnen afzienbare tijd niet meer bestaat ;)

De processor lijkt volgens allerlei gelekte informatie de laatste dagen overigens een Qualcomm Snapdragon 615 te worden i.p.v. 617. en dat is jammer, want ondanks het kleine numerieke verschil schijnt die 617 gehakt te maken van een 615.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElectroDonker schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:56:
Ben erg benieuwd naar deze telefoon, wacht nu al een tijdje [...] handelbare (sub 5,2") telefoon
De bezels zijn nog wel aardig aan de maat, ben benieuwd hoe het toestel aanvoelt, maar lijkt me wat groot.
Wat serieus echt een toptoestel is (hardware / design) imo is de Honor 7, alleen die software is echt niet tof.
De processor lijkt volgens allerlei gelekte informatie de laatste dagen [,,,] 615 te worden i.p.v. 617
If so, is dat wel erg jammer, zou HTC toch niet voor gekozen hebben... We zien het vanmiddag!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
ElectroDonker schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:56:
De processor lijkt volgens allerlei gelekte informatie de laatste dagen overigens een Qualcomm Snapdragon 615 te worden i.p.v. 617.
Toch een 617, nice! Volgens alle positieve previews erg mooi toestel, goed voor mij en voor HTC ;) Nu nog de schone taak om een US versie te krijgen (3GB RAM en 32GB ROM ipv 2/16). Is er al info of die versies verschillen qua ondersteunde frequenties voor 3G en LTE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Veel te kleine accu. Zelfs een Moto G heeft een grotere accu.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:57
Mooi toestel, scherpe concurrentie voor de 5x! Hoor alleen van een vriend met een HTC dat hij continue last heeft van reclame in zijn scherm en menubalk, en dat komt van HTC af. Dikke dealbreaker van HTC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht ook wel natuurlijk
Nu nog de schone taak om een US versie te krijgen (3GB RAM en 32GB ROM ipv 2/16).
Succes...
Is er al info of die versies verschillen qua ondersteunde frequenties voor 3G en LTE?
Even de Amerikaanse website van HTC bezoeken om de precieze banden te zoeken dunkt me...
Gok dat het niet allemaal compatibel is, zoals helaas vaker het geval is met Amerikaanse toestellen.
Jeroenneman schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:38:
Veel te kleine accu. Zelfs een Moto G heeft een grotere accu.
Op papier is het zeer zeker klein, eerst maar eens afwachten hoe de praktijk is
pixels66 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:35:
Hoor alleen van een vriend met een HTC dat hij continue last heeft van reclame
in zijn scherm en menubalk, en dat komt van HTC af. Dikke dealbreaker van HTC!
Wist niet dat dat al in Nederland getoond werd, is ook uit te schakelen dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Nee, niet uit te schakelen, alles al geprobeerd. Continue die nieuws meldingen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pixels66 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:00:
Nee, niet uit te schakelen, alles al geprobeerd. Continue die nieuws meldingen helaas..
Is van BlinkFeed denk ik, dat kun je sowieso al uitschakelen natuurlijk...
Als die het wel mocht gebruiken is dat natuurlijk ook weer zonde, dit al geprobeerd:
- Swipe bij het Blinkfeed-scherm van links naar rechts om het menu te openen en druk op de drie stippen en ga naar ‘Instellingen’.
- Scoll naar onderen tot je bij ‘Beheer advertenties’ – in het Engels ‘Manage ads’ – bent. Dit staat onder het kopje ‘Aanpassen’.
- Vink de optie voor advertenties in Blinkfeed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Alles staat al uit, zelfs uitgelogd uit HTC club. Klik je op de ad, kun je hem niet bekijken, dan moet je eerst inloggen.

In ieder geval, als dat hier ook weer het geval is, wordt dit hem helaas niet voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Hoe verhoudt zich zo'n SnapDragon 617 in deze telefoon nou tot bijvoorbeeld de SnapDragon 600 in de HTC one M7, het topmodel van een paar jaar terug? Is die 617 chip aanzienlijk zuiniger? Sneller? Beide?

De M7 is een prima telefoon, maar het nadeel is de camera die gewoon niet al te best is en dat ie best snel warm wordt! En dat is leuk in de winter, maar geeft vooral ook aan dat het allemaal niet zo energie efficient is...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
Korte update over netwerk frequentie verschillen tussen de US en de EU versie:

EU:
2G/2,5G - GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
3G UMTS: 850/900/1900/2100 MHz
4G FDD: Banden 1,3,5,7,8,20,28
4G TDD: Banden 38, 40, 41

US Unlocked: (incl AT&T, T-Mobile and Verizon, versie voor Sprint heeft andere specs)
2G GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900
3G UMTS 850/AWS(1700)/1900/2100
4G FDD 2,3,4,5,7,12,13,17,29

Check 4G Vodafone NL banden:
4G FDD: banden 3,7,20

Concluderend, 4G bandje 20 mist dus, dat lijkt me niet aan te raden. Iemand een idee wat voor impact het heeft als een band mist? Minder bereik en/of minder snelheid? En in de praktijk ervaring mee?

Lijkt er dus op dat het een EU versie mag worden, dan mag die eerst wel even stukje zakken in prijs. Acceptable vanaf EUR 450,- als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Toch wel erg benieuwd naar de batterijduur van de A9, anders toch maar de M8s denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElectroDonker schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:50:
Concluderend, 4G bandje 20 mist dus, dat lijkt me niet aan te raden. Iemand een idee wat voor impact het heeft als een band mist? Minder bereik en/of minder snelheid? En in de praktijk ervaring mee?
Is al veel over geschreven op internet en Tweakers. Veel Chinese smartphones hebben bijvoorbeeld geen band 20 aan boord, dus misschien kun je daar wat specifiekere Vodafone-ervaringen uithalen, bijvoorbeeld in [Zuk Z1] Ervaringen en Discussie of Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3 :)

Band 20 is de 800MHz-band en dat is (of was inmiddels?) de primaire band die Vodafone gebruikt en daarom gewoonweg zonde om te moeten missen imho. Deze band kan beter door gebouwen heendringen, waardoor je ook LTE hebt op de werkvloer in je betonnen kantoortje, maar is weer minder geschikt in drukke gebieden, waar providers dus ook weer andere frequenties aanbieden. Dekkingskaarten met specifieke banden en het LTE-bereik zijn niet te vinden op de Vodafone-website, maar misschien wel via Google of 4Gmasten.nl enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
pjlgt schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:51:
Toch wel erg benieuwd naar de batterijduur van de A9, anders toch maar de M8s denk ik.
Het schijnt dat de Android 6.0 Doze feature gaat helpen bij verlengen van de batterijduur. Ben ook erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
CLB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:22:
[...]
Band 20 is de 800MHz-band en dat is (of was inmiddels?) de primaire band die Vodafone gebruikt en daarom gewoonweg zonde om te moeten missen imho. ...maar misschien wel via Google of 4Gmasten.nl enzo.
Top, thanks voor de verwijzing. Via 4GMasten.nl op een Google maps kaartej gekomen waar de masten op geplot staan, daar zie je duidelijk dat combimasten (800 & 1800) veel in steden staan, en 800 MHz (band 20) veel in buitenstedelijke gebieden. Niet aan te raden dus, die US versie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:15
ElectroDonker schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:11:
[...]

Het schijnt dat de Android 6.0 Doze feature gaat helpen bij verlengen van de batterijduur. Ben ook erg benieuwd!
Ik vraag me af of dat echt zoveel gaat helpen.. Maar ik denk dat we op de reviews moeten wachten. De release zou 6 november zijn, dus rond die tijd zullen de reviews ook wel binnendruppelen. :)

Overigens, de Nederlandse HTC website spreekt ook van de 32GB/3GB variant, zie de specs. Wellicht dat dat in het overzicht erbij kan?

[ Voor 16% gewijzigd door Mint op 23-10-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 07:19
Het vreemde is dat in dit artikel van Wired valt te lezen dat het toestel 32GB opslag en 3GB RAM heeft.

http://www.wired.com/2015/10/htc-one-a9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mint schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:24:
Overigens, de Nederlandse HTC website spreekt ook van de 32GB/3GB variant, zie de specs.
Wellicht dat dat in het overzicht erbij kan?
Kan / wil ik best, weet bijna zeker dat we deze versie hier echter nooit zullen gaan zien dus tsjaa...
Ferdyvw schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:25:
Het vreemde is dat in dit artikel van Wired valt te lezen dat het toestel 32GB opslag en 3GB RAM heeft.

http://www.wired.com/2015/10/htc-one-a9/
Amerikaanse variant :)

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 23-10-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:15
CLB schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:27:
[...]

Kan / wil ik best, weet bijna zeker dat we deze versie hier echter nooit zullen gaan zien dus tsjaa...

[...]

Amerikaanse variant :)
Het staat zelfs op de Nederlandse site van HTC. Hoe weet je zeker dat deze alleen in de VS uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mozes kriebel.. Een adviesprijs van € 599 :X

Nu heb ik voor m'n HTC One X+ ook wel een smak centen neergelegd (nog meer dan dat AFAIK zelfs), maar dat was toentertijd dan ook een top-end toestel i.p.v. een schamele mid-range :o

Enige voordeel wat deze heeft t.o.v. de Nexus 5X zijn de microSD-mogelijkheid, optische beeldstabilisatie van de camera en meer RAM in de duurdere versie. Oh en AMOLED i.p.v. IPS TFT, maar dat vind ik zelf persoonlijk niet zo belangrijk en volgens mij is 't nog steeds aardig debatable wat nou beter is :P

Oh en hij heeft geen USB-C :+ Wat natuurlijk een nadeel kan zijn als je dat zou willen, maar je kunt dan wél je oude USB-kabeltjes en opladers blijven gebruiken :+

[ Voor 46% gewijzigd door Osiris op 23-10-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Mint schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:24:
[...]

Ik vraag me af of dat echt zoveel gaat helpen.. Maar ik denk dat we op de reviews moeten wachten. De release zou 6 november zijn, dus rond die tijd zullen de reviews ook wel binnendruppelen. :)
......
Foto's van de A9 zelf in die (p)review zijn wel erg gaaf. Als de batterij het een dag trekt en de prijs zakt nog, dan ben ik zeker geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 12:45

macuz

Dance!

Ik was zeker wel geïnteresseerd in dit toestel, voor een groot deel door het design (minimalistisch) en de android firmware lijkt met minimale bloatware geleverd te worden (ik erger mij vaak aan samsung's shell in vergelijking met de eenvoudige nexus software!), maar de prijs is echt een dealbreaker.

Het is gewoon weer belachelijk dat de adviesprijs voor europa gewoon EUR 599,- voor de minder snelle versie dan de Amerikaanse van $399. Dat heeft echt niets met kostprijs te maken, dit is gewoon je marge pakken. Strategisch ook een volledige misser volgens mij, want voor dat geld heb je ook gewoon een high-end Galaxy S6 Edge of een Xperia Z2

Het ontbreken van de 20 band is dus ook meteen de drempel om hem te importeren. Erg jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

De Amerikaanse prijs is een tijdelijke introductie prijs. Dikke kans dat na 1 of 2 maanden daar de prijs weer omhoog gaat.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 20:23
Ik heb hem nu een paar dagen geleden binnengekregen en het is echt een top toestel. De bouwkwaliteit en afwerking vind ik echt zeer goed.

Het toestel reageert snel en meerdere apps draait hij perfect naast elkaar. Van vertragingen bij bijvoorbeeld het installeren van apps is geen of zeer minimaal sprake. Ik speel echter geen games dus over grafische prestaties kan ik nog niets zeggen.

De fingerprint scanner werkt snel, alleen als je vingers vochtig zijn dan merk je dat hij daarmee wat moeite heeft. Vergelijkingsmateriaal materiaal heb ik echter niet.

Na een Moto X uit 2013 te zijn gewend met een zo goed als kale Android omgeving, was ik een beetje huiverig voor de bloatware op dit toestel. Maar na het instellen van de Google Now launcher merk ik amper verschil. Er zitten zelfs wel wat handige HTC apps bij.

Ik bel veel en merk dat met redelijk wat screen on time, de accu snel leeg gaat. Een goede test heb ik nog niet gedaan en heb hier dus ook nog geen exacte cijfers van. Het opladen gaat super snel dus dat is een pluspunt.

Al met al ben ik zeer tevreden. Nu mag alleen de prijs nog wat zakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
De review van de A9 die vandaag op Tweakers is geplaatst, liegt er niet om. Een middelmatige telefoon voor een topprijs, met haperingen en een korte batterijduur.

Omdat ik het toch een mooi toestel vind en ik hoop dat de prijs nog wat gaat zakken, vraag ik me af of het toestel een goede opvolger kan zijn van mijn Motorola Moto G 2013 (first gen.). Met mijn huidige, lichte, gebruik heb geen last van haperingen of vastlopers op de Moto G. Ik verwacht niet dat de A9 dan wel problemen geeft of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitesoxx
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb geen last van haperingen en de batterij gaat bij mij ruim een dag mee. Daarnaast is de bouwkwaliteit uitstekend en ligt hij prettig in de hand in vergelijking met bijvoorbeeld een S6, Huawei P8 of Xperia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 20:23
Gerd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:15:
De review van de A9 die vandaag op Tweakers is geplaatst, liegt er niet om. Een middelmatige telefoon voor een topprijs, met haperingen en een korte batterijduur.

Omdat ik het toch een mooi toestel vind en ik hoop dat de prijs nog wat gaat zakken, vraag ik me af of het toestel een goede opvolger kan zijn van mijn Motorola Moto G 2013 (first gen.). Met mijn huidige, lichte, gebruik heb geen last van haperingen of vastlopers op de Moto G. Ik verwacht niet dat de A9 dan wel problemen geeft of heb ik het mis?
Voor mij was het al een opvolger voor een defecte Moto X first gen. uit 2013. In mijn ogen kan dit dus voor jou zeker een opvolger zijn.

Ik heb dit toestel boven de Nexus X verkozen vanwege het Oled scherm, uitbreidbaar geheugen, quick charge 3.0 en zeker ook het design.
De grootte van de accu vind ik naast de te hoge aanschafprijs toch wel de grootste minpunten.

Hoe dan ook ben ik er toch wel erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 15:45
Ik heb de One A9 nu een paar dagen in gebruik. Ondanks de kritische noten in de reviews aangeschaft omdat iemand mijn One M8 heeft laten vallen.
Tot nu toe bevalt de telefoon uitstekend. Ik heb een 'zwak' voor amoled schermen en de nadelen van de accuduur die in de reviews naar boven kwam konden worden toegeschreven aan de manier waarop het scherm wordt gebruikt.
Aangezien ik niet zo'n gebruiker ben levert het scherm bij mij juist zijn voordelen op. Bij gebruik van e-mailprogramma's en IM-apps is het verbruik meer dan netjes. Halverwege de dag heb ik iets van 20% verbruikt.
Het design is echt prima in orde. Als je geen kennis hebt van het bestaan van de iPhone en je houdt de A9 naast de M8 is het evolutie van het bestaande ontwerp. Wel een gemis zijn de stereo speakers hoewel ik die bij de M8 maar zelden benutte. BT speaker of koptelefoon waren toch al de betere opties.
Vingerscan werkt prima. Ik heb er toegevoegd om zowel links als rechts het toestel makkelijk mee te kunnen unlocken.

Als accessoire heb ik de dotview case erbij genomen. Die ik ook doorontwikkeld tov de case voor de M8. Doorzichtige achterkant en rubberen randen die goed om de telefoon sluiten zijn echt een verbetering.

Het is misschien geen telefoon die Iphone gebruikers zal overtuigen maar zeker wel HTC gebruikers kan behouden voor het merk en twijfelaars naar HTC kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de A9 sinds een paar dagen. Voorheen de One S gehad, tot grote tevredenheid.

Het duurde nogal lang, voordat de A9 kwam, dus had ik eerst de Iphone 6s genomen en net zo hard weer terug gebracht. Ik kon dat intuïtieve niet ontdekken en, behalve het design - dat echt heel mooi is, mooier dan de A9 - , vond ik 't het geld niet waard: geen punt en komma op het het hoofdtoetsenbord, geen woordherkenning(je moet in het Nederlands alle woorden zelf typen), geen terugknop: iedere keer of een kruisje, of "gereed", of "klaar" ,dan weer linksboven en dan weer rechtsboven en de camera vond ik niet echt goed met weinig licht(veel ruis).

Gelukkig was ondertussen de A9 te verkrijgen, dus…..:

Het design is prachtig en ik heb de deep garnet kleur, waar ik helemaal weg van ben!
Mooi amoled scherm en niet gevoelig voor vette vingers(in ieder geval niet zoals de Iphone, dat was echt een drama!)
Echter, wat is dat toch met die bezels? Het toestel had van mij net iets korter gemogen: de bedieningsknoppen op het touchscreen weghalen en naast de homeknop/vingerprintscanner zetten, hts logo ergens anders heen en voilà, toestel korter en nog mooier(en past het beter in je broekzak)!

De bediening is zoals altijd bij htc zeer prettig en snel genoeg voor mij.
Amoled schermen blijven mijn favoriet: mooie kleuren en energiezuinig.
De accu is minder goed dan die van de One S, maar we gebruiken mobieltjes tegenwoordig ook wel wat intensiever. Al met al doe ik er twee dagen mee en mocht dat niet lukken, laadt hij lekker snel op.

Vingerprintscanner doet het prima!

Ik moet steeds al mijn apps zelf sluiten. Als je ook maar iets gebruikt, blijft de app meteen open staan. Dat moet toch anders kunnen? Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat je het zo in kan stellen, dat alle niet gebruikte apps automatisch sluiten. Alleen kan ik dat nu nergens meer vinden….

Ik twijfel nog een beetje over de camera. Ik vind de kleuren ietwat blauwig...; Mijn One S lijkt foto's met realistischere kleuren te maken. Daar is vast iets aan te doen bij de A9, met extra software of zo..?
De panoramafoto's zijn bijna niet te zien op het toestel zelf, dat vind ik jammer.
Ook mis ik de scene-instellingen(macro, tegenlicht, enz.), maar ik heb ook nog niet alles gevonden, denk ik. Met de pro-functie kan je wel van alles doen en dat is zeker mooi, maar ik zou de automatische camera toch graag wat beter zien.
Mocht iemand tips hebben….?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2015 11:06 ]

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik overweeg ook deze telefoon aan te schaffen. Hoe is de batterij van het toestel? Wat is jullie screentime op een dag voor herladen? Klopt het dat er standaard een betere headset bij het toestel zit?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 15:45
Sinds twee dagen heb ik grote problemen met de camera app. Ik krijg wel de app gestart en met beeld maar ik lan geen foto's maken of de camera's heeft een delay van meer dan 10 seconden. Ik kan mij niet herinneren dat er een update voor de camera recent geweest is. Qua hardware dus geen problemen want ik heb wel camerabeeld in mijn scherm.
Iemand anders met een A9 die dit probleem ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Even dit al bijna een jaar en sowieso niet druk bezochte draadje een beetje leven inblazen... ik krijg net de Android Nougat update binnen!

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 28-03-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

MicGlou schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:49:
Even dit al bijna een jaar en sowieso niet druk bezochte draadje een beetje leven inblazen... ik krijg net de Android Nougat update binnen!
Sinds deze week ook de A9 gekocht.
Vooral ziet er zeer goed uit!

Enig min puntje vind ik wel de batterij, haal maar net een dag met redelijk verbruik.
Pagina: 1