Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is de bedoeling dat de computer gebruikt word als een soort media server, ik wil hem voornamelijk gebruiken voor netflix, maar ik wil ook applicaties als vuze 24/7 hebben openstaan, ik wil dat er verbinding gemaakt kan worden via andere computers zodat je films kan streamen naar iPad etc. eigenlijk een soort NAS dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 325€ maar het liefst zo goedkoop mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet zo zeer, alleen randapparatuur heb ik al, externe hardeschijf heb ik ook.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
niet zoveel bijzonders
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er zijn 2 mogelijke oplossingen, 1 is gewoon een normale desktop maken met zo laag mogelijk stroom verbruik. Ik heb ook gekeken naar Raspberry Pi, het probleem alleen is dat ik op mijn kamer niet zo een goeie wifi verbinding heb, Netflix word niet ondersteund door Raspberry Pi, dus moet ik gebruik maken van een ChromeCast, maar aangezien me wifi niet sterk is op me kamer moet ik de raspberry pi als acces point gebruiken. Ik heb hier nog geen ervaring mee, en weet niet of dat heel goed zou werken. De Raspberry Pi setup is overigens wel veel goedkoper
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stroomverbruik moet laag zijn, de server/desktop gaat 24/7 aanstaan Ook moet hij niet teveel geluid maken, moet er ook nog slapen he
.
Ga je overklokken?
lolz nope
Wat verwacht je van ons?
Misschien dat jullie mij kunnen helpen met kiezen van de build, misschien hebben sommige van jullie ook wat meer ervaring met Raspberry Pi, ik ben niet een complete leek op hardware gebied, maar ik weet nog lang niet alles. vooral hardware dat gebruikt word voor dit zulk projectjes weet ik vrij weinig van, ik heb tot nu toe 3 game pc'tjes gebouwd voor vrienden, maar dan let ik niet zo zeer op stroom verbruik
De Desktop build:
Het moederbord heeft een laptop aansluiting als voeding, iemand een suggestie?
De Raspberry Pie build:
Zoals je kunt zien is deze build velen malen goedkoper, wel een heel stuk meer gedoe met installeren enzovoort. Gelukkig vind ik het wel leuk om te doen, dus dat is het probleem niet. Ik weet alleen niet zeker hoe je torrents op een raspberry pi kan krijgen, gebruik maken van remote control etc.
Brand maar los, ik ben heel benieuwd naar jullie mening!
Het is de bedoeling dat de computer gebruikt word als een soort media server, ik wil hem voornamelijk gebruiken voor netflix, maar ik wil ook applicaties als vuze 24/7 hebben openstaan, ik wil dat er verbinding gemaakt kan worden via andere computers zodat je films kan streamen naar iPad etc. eigenlijk een soort NAS dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 325€ maar het liefst zo goedkoop mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet zo zeer, alleen randapparatuur heb ik al, externe hardeschijf heb ik ook.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
niet zoveel bijzonders
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er zijn 2 mogelijke oplossingen, 1 is gewoon een normale desktop maken met zo laag mogelijk stroom verbruik. Ik heb ook gekeken naar Raspberry Pi, het probleem alleen is dat ik op mijn kamer niet zo een goeie wifi verbinding heb, Netflix word niet ondersteund door Raspberry Pi, dus moet ik gebruik maken van een ChromeCast, maar aangezien me wifi niet sterk is op me kamer moet ik de raspberry pi als acces point gebruiken. Ik heb hier nog geen ervaring mee, en weet niet of dat heel goed zou werken. De Raspberry Pi setup is overigens wel veel goedkoper
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stroomverbruik moet laag zijn, de server/desktop gaat 24/7 aanstaan Ook moet hij niet teveel geluid maken, moet er ook nog slapen he
Ga je overklokken?
lolz nope
Wat verwacht je van ons?
Misschien dat jullie mij kunnen helpen met kiezen van de build, misschien hebben sommige van jullie ook wat meer ervaring met Raspberry Pi, ik ben niet een complete leek op hardware gebied, maar ik weet nog lang niet alles. vooral hardware dat gebruikt word voor dit zulk projectjes weet ik vrij weinig van, ik heb tot nu toe 3 game pc'tjes gebouwd voor vrienden, maar dan let ik niet zo zeer op stroom verbruik
De Desktop build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 35,- | € 35,- |
| 1 | ASRock H81TM-ITX R2.0 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz | € 44,49 | € 44,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 253,29 | |
Het moederbord heeft een laptop aansluiting als voeding, iemand een suggestie?
De Raspberry Pie build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Evo microSDHC 32GB + SD-adapter | € 11,95 | € 11,95 |
| 1 | Anidees Raspberry Pi 2 Model B Plus Case Zwart | € 39,- | € 39,- |
| 1 | TP-Link TL-WN722N | € 8,53 | € 8,53 |
| 1 | Google Chromecast (2015) Zwart | € 39,- | € 39,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 98,48 | |
Zoals je kunt zien is deze build velen malen goedkoper, wel een heel stuk meer gedoe met installeren enzovoort. Gelukkig vind ik het wel leuk om te doen, dus dat is het probleem niet. Ik weet alleen niet zeker hoe je torrents op een raspberry pi kan krijgen, gebruik maken van remote control etc.
Brand maar los, ik ben heel benieuwd naar jullie mening!