Alternatief voor Sonos ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
We hebben een nieuwe woning gekocht, en er hangen in deze woning in verschillende ruimtes al boxen (denk aan keuken, badkamer, terras buiten en in kelderruimte). De draden hiervan zijn overal keurig in de muur verwerkt en komen, in de betreffende ruimte, keurig uit de muur om direct aan te sluiten. Ik zou graag de boxen aansluiten op een apparaat en dan middels de smartphones deze kunnen bedienen met het Spotify account. Ik heb de Sonos Connect Amp gevonden, en de Heos Amp van Denon, maar ik vind dat behoorlijk prijzig als ik dit 4 keer moet aanschaffen ....

Zijn er alternatieven die een stuk aantrekkelijker qua prijs zijn, maar toch vergelijkbare functionaliteit bieden ? Of desnoods maar iets minder functionaliteit, maar toch relatief eenvoudig wel dit effect kunnen bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:39
Ik zou eens in dit topic kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zijn goedkopere apparaten die puur het streaming gedeelte afhandelen maar dan heb je wel weer een extra versterker nodig per ruimte aangezien je toch die passieve speakers moet aansturen.
Vandaar dat de Sonos ook redelijk prijzig is, hardware+software voor streaming in combinatie met een goede kwalitatieve versterker.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je in elke ruimte andere muziek (kunnen) luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Per stereopaar een klein versterkertje (T-amp) en een Chromecast audio.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Dank voor alle reacties. Het moet simpel zijn en niet teveel kosten. Als ik feestje in de kelderruimte houd, waar al boxen hangen, dan wil ik voor die paar keer per jaar niet zo'n Sonos Connect Amp kopen. Dan in de rest van de ruimtes maar even geen Spotify als ik die in kelderruimte feestje geef en Spotify gebruik op een andere manier dan Sonos (want dan zou je op alle verschillende locaties op hetzelfde moment verschillende manieren van Spotify gebruik kunnen maken).

Ik zie dat ik dan rond de € 200 kwijt ben, met T-amp en Chromecast audio. En blijkbaar connect Spotify heel makkelijk hiermee. Dat is echt precies wat ik wil. Zijn er nog goedkopere versterkers met deze functionaliteit, of is dit wel het minimum ?

En de laatste waarschijnlijk stomme vraag; nu komen de kabels van de boxen uit de muur, rood en zwarte draad, met gewoon koperdraadje. Die koperdraadjes kan ik dan aansluiten op de T-amp, toch ? Of moeten er iets van stekkertjes opzitten ?

[ Voor 41% gewijzigd door mattrob op 16-10-2015 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:21

JT

VETAK y0

T-amp uit China halen, Pure Jongo A2's op aansluiten die je uit de UK haalt. Kun je over verschillende ontvangers synchroon streamen of juist anders en je bent voor 60-70e ofzo per ruimte klaar.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1