Garantie zonder pakbon?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormsambeek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
In het kort: 25-10-2013 iPhone 5s aangeschaft bij verlenging abonnement KPN. Er zit een fabrieksfout in het toestel en ik wil hem nu op laten sturen ter reparatie. Ik heb echter geen afleverbon meer en blijkbaar is het bij KPN heel simpel, geen afleverbon, geen garantie.
Ik kan me niet voorstellen dat dit ook echt de werkelijkheid kan zijn, mensen die hier verstand van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:34
Digitaal?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 09:57
geen factuur, geen garantie lijkt me logischer.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:05
Een pakbon heeft werkelijk niets met garantie te maken. Een pakbon is een omschrijving van een verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormsambeek
Tsja, ze zeggen het IMEI nummer van de pakbon nodig te hebben, heb een (digitale) bestelbon overlegd maar hier wordt geen genoegen mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Keiichi schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:09:
geen factuur, geen garantie lijkt me logischer.
Dat hoeft helemaal niet, als het een toestel icm met een abonnement is dan wordt normaal gesproken het IMEI nummer van het toestel geregistreerd. Dit alleen al omdat het wel eens gebeurd dat een abonnement om wat voor een reden dan ook voortijdig wordt beëindigd en dan willen ze het toestel terug. Dat moet genoeg informatie zijn voor KPN om vast te stellen dat het toestel bij hun vandaan komt... zo niet dan durf ik dat zelfs heel flauw te noemen, omdat ze die gegevens andersom dus wel kunnen gebruiken.

Het IMEI nummer van het toestel kan je overigens gewoon op het toestel zelf opvragen, staat als het goed is ook op de simhouder en ik dacht ook op de achterkant van het toestel... lijkt mij dat die gegevens betrouwbaarder zijn dan de gegevens die op een pakbon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicGlou schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:17:
Het IMEI nummer van het toestel kan je overigens gewoon op het toestel zelf opvragen, staat als het goed is ook op de simhouder en ik dacht ook op de achterkant van het toestel... lijkt mij dat die gegevens betrouwbaarder zijn dan de gegevens die op een pakbon staan.
IMEI-nummer kun je achterhalen (algemeen):
- Op de zijkant van de (orginele) doos van de telefoon op een wit stickertje met een barcode
- Onder de accu op een wit stickertje, vaak met barcode
- Door op de GSM *#06# in te toetsen
Het IMEI-nummer is een soort van serienummer en uniek voor iedere telefoon. Op basis van dat nummer kan de KPN alle gegevens (ook pakbon en factuur) erbij zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 09:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Of op iCloud.com via Find My iPhone. Ook daar kun je het IMEI nummer vinden. Overigens zou ik de garantie gewoon via Apple proberen te claimen.

[ Voor 30% gewijzigd door --MeAngry-- op 14-10-2015 20:23 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormsambeek
Dat het IMEI nummer in de telefoon te vinden is begrijp ik, maar KPN eist dus het document waarop het(zelfde) IMEI nummer staat om te controleren dat het om het toestel gaat dat zij geleverd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties is meer iets voor het shopping forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:20:
[...]

IMEI-nummer kun je achterhalen (algemeen):
- Op de zijkant van de (orginele) doos van de telefoon op een wit stickertje met een barcode
- Onder de accu op een wit stickertje, vaak met barcode
- Door op de GSM *#06# in te toetsen
Het IMEI-nummer is een soort van serienummer en uniek voor iedere telefoon. Op basis van dat nummer kan de KPN alle gegevens (ook pakbon en factuur) erbij zoeken.
Onder de accu bij een iphone?!

Bedoel je dit als aanvulling? Want bij een iPhone is het IMEI te vinden op de door mij aangegeven plekken...
ormsambeek schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:24:
Dat het IMEI nummer in de telefoon te vinden is begrijp ik, maar KPN eist dus het document waarop het(zelfde) IMEI nummer staat om te controleren dat het om het toestel gaat dat zij geleverd hebben.
Dat zou ik zogezegd niet akkoord mee gaan, het toestel met IMEI is simpelweg bewijs genoeg... ze weten zelf als het goed is al om welk IMEI het gaat, daar heb je dan geen bon voor nodig. Als KPN dat IMEI nummer niet heeft geregistreerd dan is dat een gebrek in hun eigen administratie... Ik zou mij niet laten afschepen, loop anders eens een primafoon binnen of nogmaals bellen en hopen dat je een meer behulpzame medewerker aan de lijn krijgt... even 'lastig' doen zogezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ormsambeek schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:24:
Weet je dat zeker of vermoedt je dat?
Mij lijkt het logischer dat de KPN uitgaand de IMEI-nummers scant en daarmee alle andere gegevens erbij kan zoeken (ook of zij hem hebben geleverd en op welke datum).
Jij hoeft alleen te bewijzen dat je de telefoon bij hen hebt aangeschaft en dat doe je met je factuur. Als KPN dat onvoldoende vindt hadden ze dat zelf maar beter op moeten lossen (bijv. door het IMEI-nummer op de factuur te zetten i.p.v. op de pakbon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicGlou schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:32:
Onder de accu bij een iphone?!
Bedoel je dit als aanvulling?
Jaja, daarom zette ik er even bij (algemeen). Gewoon copy&paste van een website.
Maar een i-Phone heeft wel een accu, dus misschien zit daar wel een stickertje onder? :-)
Geen idee, ik boycot Apple. Waardeloze zooi trouwens dat die batterijen niet meer gemakkelijk te wisselen zijn (niet alleen Apple, ook wat de rest betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

Jij staat toch gewoon als abonnee in dat systeem, en daarbij staat ongetwijfeld toch gemeld dat je die telefoon hebt gekocht bij ze? Ik zou even opnieuw bellen met de vraag of ze even een kopietje van die papieren kunnen sturen :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie mag niet geweigerd worden bij het ontbreken van de bon. Wel moet je duidelijk kunnen maken dat je het daar gekocht hebt en wanneer, en moet het aannemelijk zijn dat het artikel waar je garantie op vraagt ook degene is die je kocht.

https://www.consuwijzer.n...elpen-als-ik-bonnetje-heb

Als ze willen controleren of het nummer bij hen gekocht is, moet het nummer dus in hun systeem staan. Het is ondenkbaar dat ze een eis voor een nummer stellen terwijl ze die niet in eigen administratie hebben. Met dat IMEI nummer kunnen ze dus gelijk zien wanneer het aangeschaft is.
Als ze zelf geen administratie voeren van zaken die vereist zijn voor het leveren van garantie, of de gegevens die zijn vastgelegd bij aanschaf dan moeten ze gelijk hun zaken sluiten. Die gegevens zijn er gewoon.

Het klinkt dus met name als onzin om vooral geen garantie te hoeven leveren, en daar hoef je geen genoegen mee te nemen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 07:32
Ik heb eenzelfde ervaring gehad met KPN. Deze weigerde ook garantie te leveren omdat ik geen pakbon had. Het was vooral opmerkelijk omdat ik een abonnement af had gesloten voor 2 jaar, en ik me nog binnen deze periode bevond.

Na veel op en neer gemaild te hebben en m'n toestel twee maal ongerepareerd retour te hebben gekregen, besloot ik om rechtsbijstand in te schakelen. Via deze weg besloot KPN uiteindelijk toch te schikken en wist ik m'n toestel gerepareerd te krijgen, compensatie voor het gedoe en een vervangend toestel wat gebruikt kon worden in afwezigheid van de mijne.

Jammer om te zien dat ze er niets van hebben geleerd, en dat ze het toch munten op de mensen die blindelings betalen voor reparatie/nieuw toestel.

**doss**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormsambeek
Davidoss, zou jij mij misschien kunnen voorzien van een contactpersoon die jou op een gegeven moment wel heeft geholpen? Ga vanavond maar weer eens bellen met KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 07:32
Een directe contactpersoon gaat niet veel zin hebben vrees ik, bovendien heb ik geen idee of mevrouw daar nog werkzaam is en dezelfde functie zou hebben.
Mijn advies is om rechtsbijstand in te schakelen en alles via de officiele weg te laten lopen. Deze zullen een aangetekend brief voor je opstellen welke per post en per mail richting KPN verstuurd dient te worden.
Aan de hand daarvan wordt er met jou contact opgenomen, of loopt de communicatie via je contact persoon bij rechtsbijstand.

Ik had overigens geen pakbon, enkel bewijs van betaling en het feit dat mijn abo nog bij hen liep.

**doss**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Helaas heeft een vriend van me hetzelfde meegemaakt en pakbon was nodig volgens KPN. Er was een zogenaamde unieke code erop van het uitscannen toen ik zei dat hij kon aantonen dat het om dezelfde toestel gaat.
IMEI had de vriend van mij wel op de overeenkomst mobiele telefonieaansluiting en die kwam natuurlijk overeen met de IMEI op de doos die hij nog had en van de iPhone (natuurlijk) zelf.

Na veel gedoe een deel van de reparatie terug gekregen en bij ophalen heb ik gevraagd wat als er iets anders aan de hand is met de omgeruilde toestel. Zou niet gebeuren.

Uiteindelijk een totaal andere fabrieksprobleem (binnen de 3 maanden die je op de reparatie/omruiling krijgt) gekregen. Weer probleem met de garantie omdat het om een andere probleem gaat en dan geldt de originele garantie en hij geen pakbon heeft. 8)7, was een totaal andere toestel. Dit keer heeft de vriend het zelf geprobeerd te regelen en ik moet nog vragen hoe het is afgelopen.

Nou ja, mijn conclusie, KPN mijden als de pest.

[ Voor 16% gewijzigd door Suli op 15-10-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JortJwz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 17:02

JortJwz

VW golf MK II avance 1987

al je nu naar een apple store gaat? dat heb ik ook gedaan na veel geruzie met typhone. ik had een barst in mijn scherm bij opening van doos, en typhone wilde niet regelen. apple heeft dit gratis voor mij vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JortJwz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:20:
al je nu naar een apple store gaat? dat heb ik ook gedaan na veel geruzie met typhone. ik had een barst in mijn scherm bij opening van doos, en typhone wilde niet regelen. apple heeft dit gratis voor mij vervangen.
Apple geeft maar 1 jaar fabrieksgarantie. Daar zit TS met een iPhone uit 2013 dus al overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JortJwz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 17:02

JortJwz

VW golf MK II avance 1987

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:26:
[...]

Apple geeft maar 1 jaar fabrieksgarantie. Daar zit TS met een iPhone uit 2013 dus al overheen.
fabrieksfouten reparen ze ook nog wel eens gratis buiten de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
heb je iets moeten betalen voor het toestel en zo ja heb je dit gedaan via IDeal/pin of iets dergeijks dan kan je op internet bankieren de transactie opzoeken dit zou voldoende moeten zijn voor garantie.

Daarnaast zou je via de kpn ook een kopie van je originele aankoop nota kunnen opvragen (al word deze bij verlengingen vaak digitaal verzonden.

ook kan je zelf contact opnemen met apple ipv kpn en na vragen wat de fabricage datum is van jou toestel (vaak via imei nr toestel) dan kan je aantonen dat het toestel moet zijn verkocht na deze fabricage datum.

het gaat erom dat jij moet kunnen aantonen dat je hem hebt gekocht/gekregen bij KPN dit is van toepassing als je hem meer dan een half jaar in het bezit hebt gezien de eerste 6 maanden de levernacier verantwoordelijk is aan te tonen dat jij hem bij ze hebt gekocht en dat je garantie hebt

[ Voor 42% gewijzigd door copywizard op 15-10-2015 16:31 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36
Grappige is dat KPN dat zelf ook aangeeft in hun FAQ:
KPN vraagt je daarbij om een aankoopbewijs waarmee je kunt aantonen wanneer je het specifieke product hebt gekocht.
http://kpnmobile.custhelp...ers/detail_page/a_id/7207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
TS, wat heeft je belletje naar KPN gisteren opgeleverd?

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormsambeek
Ik ben zojuist gebeld door iemand van KPN naar aanleiding van mijn klacht die ik ook op klachtenkompas.nl had gezet, heb mijn hele verhaal aan hem uitgelegd. Heel opmerkelijk maar deze meneer kon ineens wel mijn IMEI-nummer terugvinden in de systemen van KPN. Er is dus nu geconstateerd dat het inderdaad om het toestel gaat dat bijna twee jaar geleden bij mij is geleverd. Ik ga zometeen met de formulieren die ik van deze meneer ontvangen heb naar de KPN-winkel om het toestel alsnog onder garantie op te laten sturen, wanneer er achteraf alsnog kosten aan verbonden zijn krijg ik deze van KPN terug vergoed (heb ik zwart op wit). Al met al na veel gezeur lijkt er dus een oplossing te komen, toch raad ik iedereen aan de pakbon te bewaren (wat ik nu mijn met nieuwe toestel dus zorgvuldig gedaan heb). Daarnaast lijkt een klacht op klachtenkompas.nl wel serieus genomen te worden in tegenstelling tot de klantenservice, Facebook of in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 10:04
Mooi. Ik zou inderdaad pakbon bewaren als dat enige document is met imei maar die zou ik pas overhandigen tijdens een eventuele rechtszitting ;) dat stukje papier Is tenslotte niet nodig voor een garantie. Als KPN een imei op papier nodig heeft dienen ze die zoals elke andere winkel op de factuur te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:31:
Mooi. Ik zou inderdaad pakbon bewaren als dat enige document is met imei maar die zou ik pas overhandigen tijdens een eventuele rechtszitting ;) dat stukje papier Is tenslotte niet nodig voor een garantie. Als KPN een imei op papier nodig heeft dienen ze die zoals elke andere winkel op de factuur te vermelden.
De IMEI staat ook op de contract mobiele telefoonieaansluiting, maar ook al heb je de IMEI, doen ze moeilijk. Ze zoeken alle excuses mogelijk om geen garantie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
IMEI is ook niet zo geheim...

Maar voor garantie afhandeling is het wel standaard procedure om een factuur met IMEI te eisen voor de beoordeling.
Terecht of niet, je wordt gewoon bij de deur afgepoeierd als je die niet kunt overleggen en dan kost het je in het gunstigste geval een heleboel extra moeite om je telefoon toch nog onder garantie gerepareerd te krijgen. (ik heb die ervaring met Nokia zonder wurgcontract. Dat scheelde dus al een stap in de discussie, maar de factuur was echt nodig....)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 10:04
Factuur is normaal, maar als die idioten daar geen IMEI op zetten is dat hun pakkie an. KPN eist een pakbon, ja daaaag. Dat het verder ook nog gewoon vermeld staat in het mobiele contract dat ze zelf ook in bezit dienen te hebben maakt de idiocracy af. (hebben ze die namelijk niet, waar betaal je dan al die tijd voor met die automatische incasso? Onverschuldigd!)

Gewoon even een goedgeformuleerde fax naar de juiste afdeling en ze kruipen op handen en voeten naar je toe om je toch je garantie te verlenen zonder die ge-eiste pakbon.
Pagina: 1