Blokkade Ziggo door teveel e-mail

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 03:03:
[...]

't Zijn d'r 650; da's één per 132 seconden, maar dat hou je niet 24 uur achterelkaar vol.

Als iemand een oplossing weet die
  • grote aantallen uce signaleert
  • privacy respecteert
  • schaalt over 2 miljoen huishoudens
dan mag-ie het zeggen. Tot die tijd ben ik blij met deze oplossing van Ziggo.
Al die handige Harry's die wel even een bulk-email regelen of hun nas/camera/printer rustig laten spammen zijn collateral damage en moeten m.i. niet zeuren
Grotendeels ben ik het met je eens. Enkel zou Ziggo het iets klantvriendelijker kunnen aanpakken door je te vertellen wanneer die mails verstuurd zijn en naar welke bestemming. Beide kan Ziggo zonder privacyschending je gewoon vertellen en het kan dit soort klanten helpen met de oorzaak te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
@sdk1985 Jij stelt dat er anno 2017 strikte regels voor zijn. Waar staan die vermeld? Als die regels er zijn, zou een beetje provider die regels toch op zijn minst op zijn website moeten vermelden. De meeste klanten kennen die strikte regels van jou niet.
Ziggo doet dat niet, maar geeft je wel prompt een ban. Volgens de helpdesk lopen legio klanten hier tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

valkenier schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:44:
@sdk1985 Jij stelt dat er anno 2017 strikte regels voor zijn. Waar staan die vermeld? Als die regels er zijn, zou een beetje provider die regels toch op zijn minst op zijn website moeten vermelden. De meeste klanten kennen die strikte regels van jou niet.
Ziggo doet dat niet, maar geeft je wel prompt een ban. Volgens de helpdesk lopen legio klanten hier tegenaan.
Er is geen mail-wet. Het is een zelfregulerend mechanisme tussen smtp providers. Deze Smtp etiquette is bekend 'in het wereldje'. Als smtp runnen niet je business is, ben je er inderdaad niet van op de hoogte.

Vandaar dat hier aangeraden wordt een mail service moet gebruiken ipv zelf rechtstreeks naar het internet smtp'en.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:30
valkenier schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:46:
[...]
Inmiddels heb ik een privé-relay hostje ingericht op een cheap-ass vps om dit soort gelazer te voorkomen.
Raar dat je dat wel kan en weet qua inrichting maar niet weet dat de meeste providers (zelfs gmail) niet toestaan om grote aantallen emails te versturen ??? En verbolgen bent over het feit dat er dan een ban komt.
Het zou misschien anders kunnen door Ziggo of vriendelijker maar met 4 miljoen klanten is het moeilijk denk ik iedereen individueel te benaderen.

Je zou Ziggo kunnen vervangen door iedere internet provider. En VPS providers sluiten ook vaak port 25 af.

[ Voor 30% gewijzigd door BramV op 10-06-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het zou netjes zijn van Ziggo als ze een uitgebreide beschrijving zouden geven van hun diensten, inclusief beperkingen. Helaas zijn ze alleen verplicht bij diensten de meest belangrijke kenmerken te vermelden https://www.acm.nl/nl/ond...enten/diensten-aanbieden/. Hierdoor kan imho onnodig discussie ontstaan, waarbij je als consument overgeleverd bent aan Ziggo. De enige keuze die je als consument hebt, is om naar een andere provider over te stappen. Helaas is dat niet in alle gebieden even goed te doen, omdat Ziggo daar een monopolie heeft op het leveren van enigszins bruikbare internet verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Ik geloof dat je de boodschap nog niet helemaal hebt meegekregen. Is niet erg, probeer ik het nog een keer. De regels worden afgedwongen door de diensten waaraan jij de mail wil afleveren. Zie bijvoorbeeld Google
Third-Party Senders

If others use your service to send mail (for example: ISPs), you are responsible for monitoring your users and/or clients' behavior.
•You must have an email address available for users and/or clients to report abuse (abuse@yourdomain.com).
•You must maintain up-to-date contact information in your WHOIS record, and on abuse.net.
•You must terminate, in a timely fashion, all users and/or clients who use your service to send spam mail.
Ziggo wordt dus verplicht users zoals jij af te sluiten, anders mag NIEMAND via ziggo nog een mail naar @gmail.com sturen.

Verder wordt er tegenwoordig duidelijk onderscheid gemaakt tussen promotional mail en transactional mail.
Marketing Email: Any email sent that primarily contains a commercial message or content intended for a commercial purpose (i.e. nurturing leads through your funnel) is considered a marketing email and must follow local laws. Marketing email is generally sent to groups of contacts that are prospects or customers.

Transactional Email: One-to-one emails that contain information that completes a transaction or process the recipient has started with you. A common example is in ecommerce, after purchasing an item you receive a email receipt that has information about the item, price, and shipment. Transactional email is sent to individuals rather than a large list of recipients.
Met andere woorden als jij een webshop hebt en iemand besteld iets dan kom je nog wel weg met het 600 keer verzenden van die email. Ga jij 600 mensen tegelijk dezelfde mail sturen dan zal het onder marketing geschaald worden (en dan gelden er dus andere regels, waaronder het kunnen afmelden). Gaat allemaal volautomatisch.
KopjeThee schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:20:
[...]

Het zou netjes zijn van Ziggo als ze een uitgebreide beschrijving zouden geven van hun diensten, inclusief beperkingen. Helaas zijn ze alleen verplicht bij diensten de meest belangrijke kenmerken te vermelden https://www.acm.nl/nl/ond...enten/diensten-aanbieden/. Hierdoor kan imho onnodig discussie ontstaan, waarbij je als consument overgeleverd bent aan Ziggo. De enige keuze die je als consument hebt, is om naar een andere provider over te stappen. Helaas is dat niet in alle gebieden even goed te doen, omdat Ziggo daar een monopolie heeft op het leveren van enigszins bruikbare internet verbindingen.
Het lijkt mij handiger email van Ziggo te gaan scheiden. Bij elke ISP loop je tegen dit probleem aan. Daadwerkelijke probleem zit immers bij de grote mailpartijen.
valkenier schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:46:
[...]

Precies, en omdat je de uitgaande mail-server als relay moet gebruiken, krijg je dus dit soort perikelen. Je kunt wel je eigen mailserver draaien, maar die kan niet verbinden naar andere mailserver op smtp poort 25. Dus daar heb je niets aan.

Inmiddels heb ik een privé-relay hostje ingericht op een cheap-ass vps om dit soort gelazer te voorkomen.
Wat dus totaal niets oplost. Kwestie van tijd voor het IP van jouw VPS bij Microsoft op de zwarte lijst staat, als je er al niet opstaat. Die mails van jou komen dan niet eens in de spam folder. Bij Microsoft hebben ze het weleens zo dol gemaakt dat mails vanaf een bepaald IP niet eens een bounce kregen maar direct een soort black hole in verdwenen. Voor hun is het heel simpel: jij past je gedrag aan (en dan moet ook DMARC, DKIM, SPF kloppen) of je mail komt niet aan. Uiteraard is dat allemaal heel vervelend maar dat is de huidige staat van mail versturen.

[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 10-06-2017 21:12 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Ik heb je boodschap heus wel meegekregen. Alleen jou strikte regels zijn niet meer dan een etiquette die blijkbaar "bekend is in het wereldje". Wat je ook vergeet, is wat google zegt over bulk email op dezelfde pagina waar jij naar linkt:

To ensure that Gmail can identify you:

Use a consistent IP address to send bulk mail.
Keep valid reverse DNS records for the IP address(es) from which you send mail, pointing to your domain.
Use the same address in the 'From:' header on every bulk mail you send.

We also recommend the following:

Sign messages with DKIM. We do not authenticate messages signed with keys using fewer than 1024 bits.
Publish an SPF record.
Publish a DMARC policy.

Google doet nou ook weer niet zo moeilijk over bulk mail, onder heldere voorwaarden. Echt niet iedere bulk email zal dus een blokkade van Ziggo-servers opleveren.

Ik snap ook wel dat Ziggo aan monitoring doet om spam vanuit besmette computers te voorkomen, en om te voorkomen dat de Ziggo-servers op blacklists komen. Dat is helemaal niet mijn punt.
Wat me stoort is dat ze daar achter de schermen een algoritme voor hebben wat domweg op het aantal mails bepaalt dat je spam verstuurt, en je prompt een ban geeft, ipv bijvoorbeeld een gewone foutmelding op het moment dat je de bulk wil verturen. Als je meent dat je het zo moet inrichten, moet je je klanten daar wel vooraf op wijzen, en niet lomp achteraf confronteren met een ban. Dat is te kort door de bocht, en klantonvriendelijk, vind ik. De meeste klanten van Ziggo, zitten namelijk niet in "het wereldje", en versturen gewoon argeloos mail. Veel of weinig. Ziggo moet dit soort beperkingen gewoon vermelden, of het klantvriendelijker inrichten. Dat is mijn punt.

En nee, het is helemaal niet raar dat ik zelf een mailserver kan inrichten, dat kan ik best, en dat is voorlopig de oplossing waar ik voor ga. Die cheapass vps had ik toch al voor wat gefröbel. En postfix inrichten is nou ook weer niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Wat dus totaal niets oplost. Kwestie van tijd voor het IP van jouw VPS bij Microsoft op de zwarte lijst staat, als je er al niet opstaat. Die mails van jou komen dan niet eens in de spam folder. Bij Microsoft hebben ze het weleens zo dol gemaakt dat mails vanaf een bepaald IP niet eens een bounce kregen maar direct een soort black hole in verdwenen. Voor hun is het heel simpel: jij past je gedrag aan (en dan moet ook DMARC, DKIM, SPF kloppen) of je mail komt niet aan. Uiteraard is dat allemaal heel vervelend maar dat is de huidige staat van mail versturen.
En waarom zou mijn vps nu al op een blacklist staan? Daar is nog geen sprake van. Jij doet alsof ik de hele wereld dagelijks zit te spammen. En spf en/of dkim lukt me ook nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik vind het knap hoe SDK je nog probeert te helpen - Jij lijkt zelf verre van een professional hierin en wilt niets aannemen terwijl het bewijs je aanstaart.
valkenier schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:44:
[...]

En waarom zou mijn vps nu al op een blacklist staan? Daar is nog geen sprake van. Jij doet alsof ik de hele wereld dagelijks zit te spammen. En spf en/of dkim lukt me ook nog wel.
Omdat al bij ongeveer 200 overeenkomstige hashes, zonder unsubscribe link Microsoft(of specifiekere: Outlook.com diensten) jouw VPS zal blokkeren. Om dit in te zien kan je lid worden van het Smart Network Data Services van Microsoft op deze link.

We leven niet meer in 2000 - Er zijn strikte gedragscodes en regelgeving door de grootste partijen afgesproken, je provider beschermt je zelfs hier tegen door jouw server/thuis pctje niet teveel e-mails te laten versturen. mail-server beheerders weten wereldwijd hiervan, en passen zich aan op deze gedragsregels. In essentie ben jij dus onbewust een spammer, Je houd je namelijk niet aan deze regelgeving.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Jongens, ik snap het wel. Maar ik vind dat providers hun klanten hierover moeten voorlichten, ipv ze achteraf te bannen. Er zijn allerlei valide argumenten om een limiet te hanteren. Helder. Ik heb al gezegd dat ik dat wel snap. Maar communiceer dat vooraf naar je klanten!

Hoe het met mijn vps afloopt zien we vanzelf dan wel weer.
Pagina: 1 2 Laatste