Cat 6A kabel

Pagina: 1
Acties:

• lennaertP
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Cat 6A kabel vol koper

Wat is je budget?
70

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Internet aansluiting router > computer.

Momenteel bezig met het inslaan van de juiste kabel om straks thuis mijn internet voor de toekomst al geschikt te hebben. Hiervoor had ik Cat6A op het oog en kwam ik momenteel uit op de volgende locatie om te bestellen: http://www.netwerkkabel.e...el-soepel-50m-koper-blauw

Nu lees ik e.e.a aan slechte recensies omtrent deze website maar gezien ik na ontvangst kan betalen lijkt het me weinig risico te hebben.

Mijn vraag is nu of er iemand een andere aanbeveling kan geven voor een rol van 50meter 100% koper SFTP cat6A kabel of dat ik bovengenoemde kabel gewoon kan bestellen zonder angst te hebben dat hier een aluminiumdraad met koper bedekt is.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Deze vraag past beter hier: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

Waarom denk je Cat6a nodig te hebben? Cat6 is minder lomp en tot 55 meter ook geschikt voor 10GbE.

Je linkt naar flexibele kabel. Voor een vaste installatie is massieve installatiekabel logischer.

• lennaertP
Hallo Dav1d,

Dat topic heb ik inderdaad gezien en e.e.a gelezen.

Ik was niet op de hoogte dat cat6 ook tot 10gb zou wezen ik kwam hierdoor uit op de cat6A versie.

Het betreft voor mijn router naar de computer hiervoor is een soepele kabel wat prettiger werken aangezien er geen patchboxen etc tussen zullen komen (lengte kabel hoogstens 10 a 11 meter)..

Mijn intentie waarom ik vermoedde cat 6A nodig te hebben is dat ik bezig bet met streamen op twitch en hierbij redelijk bandwith slurpende spellen stream (battlefield 4 / diablo 3 etc). Vooral belangrijk is dat het een stabiele verbinding zal worden vandaar dat ik voor een SFTP kabel in plaats van een standaard UTP kabel kijk.

Ik ben totaal leek op dit gebied ondanks dat ik al een aantal dagen verschillende sites bezoek en informatie lees dus alle info tips/tricks zijn van harte welkom.

[ Voor 40% gewijzigd door lennaertP op 11-10-2015 20:28 ]

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In dit geval is König CMP-UTP6R50 prima (100% koper).

• lennaertP
Hoi Dav1d,

Bedankt voor je snelle response.

Gezien het door de meterkast en een bestaande leiding naar boven gevoerd zal worden en vervolgens door een muur zal ik niet beter een SFTP versie van de cat6 kunnen aanschaffen dan? Volgens mij is het voor de kosten nagenoeg onverschillig (dat 10tje heb ik er wel voor over).

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
wat is voor de TS het verschil tussen die jij linkt(6 euro p/m). en bv
http://www.allekabels.nl/...-per-meter-uutp-cat6.html

van 1 euro p/m?

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02 15:16
En wanneer denk je dat je 10 Gbit modems/routers en internet gaat krijgen voor de gewone consument? Nog maar niet te hebben over de 10 Gbit netwerkkaarten voor de consument. Cat 5e is goedkoper en prima voor nu en de toekomst. Eer dat 10Gbit gemeengoed wordt is je kabel al weer aan vervanging toe bij wijzen van spreken.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• loki504
Joenino schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:04:
En wanneer denk je dat je 10 Gbit modems/routers en internet gaat krijgen voor de gewone consument? Nog maar niet te hebben over de 10 Gbit netwerkkaarten voor de consument. Cat 5e is goedkoper en prima voor nu en de toekomst. Eer dat 10Gbit gemeengoed wordt is je kabel al weer aan vervanging toe bij wijzen van spreken.
ik heb momenteel al 1gbps internet. wanneer tweak naar 10gbps zal gaan is afwachten.
en de rest kom vanzelf als er meer vraag naar komt. ze kunnen nu al makkelijk 10gbps naar de consument brengen. Alleen is het zinloos. en betaal toch nu echt liever 50 euro meer. als later nog eens al mijn kabels vervangen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:59:
wat is voor de TS het verschil tussen die jij linkt(6 euro p/m). en bv
http://www.allekabels.nl/...-per-meter-uutp-cat6.html

van 1 euro p/m?
Een kabel van 1 euro p/m zal waarschijnlijk aluminium kabels hebben, waar koper omheen zit.
Dit zijn kwalitatief mindere kabels, met dito snelheid, zie ook Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels hiervoor. Gigabit snelheid kun je dan vergeten, laat staan dat 10 gbit/sec dan goed gaat... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 12-10-2015 10:29 ]

• loki504
CptChaos schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:24:
[...]
Een kabel van 1 euro p/m zal waarschijnlijk aluminium kabels hebben, waar koper omheen zit.
Dit zijn kwalitatief mindere kabels, met dito snelheid, zie ook Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels hiervoor.
Ik heb zelf die kabel naar boven liggen en haal daar prima 1gbps in de speedtest. En heb nog nooit last instabiliteit. En hij is momenteel 15m.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:28
lennaertP schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:23:
[..]
Mijn intentie waarom ik vermoedde cat 6A nodig te hebben is dat ik bezig bet met streamen op twitch en hierbij redelijk bandwith slurpende spellen stream (battlefield 4 / diablo 3 etc). Vooral belangrijk is dat het een stabiele verbinding zal worden vandaar dat ik voor een SFTP kabel in plaats van een standaard UTP kabel kijk.
[..]
Dit soort streams zijn slechts enkele megabit/s. Ik lees verschillende cijfers, maar meer dan 5 Mb/s zal het niet zijn. twitch, ustream, youtube, allemaal diensten die moeten werken over crappy adsl-lijntjes in rare boerendorpjes. Meer dan een handvol megabits kan het niet zijn.

cat5e is genoeg. Nu kan het alsnog zin hebben om cat6 of zelfs cat6a of cat7 of whatever neer te leggen voor de toekomst, misschien wel omdat het vervangen van de kabels op een later moment heel lastig is.

Verder zijn er inderdaad twijfels over cca-kabels. Dit is de beruchte Copper Cladded Aluminium. Ik kan je vertellen dat je prima 1G haalt over 15 meter. Ik heb dat zelf thuis liggen, en ook op andere locaties toegepast. Nooit problemen gehad (alhoewel ik in een aantal gevallen niet harder dan 100M kon testen). Ik lees hierboven dat de afstand waar het om gaat nog korter zal zijn, dus het gaat gewoon werken.

Bottom line: de allergoedkoopste kabel is goed zat. De enige reden om duurdere kabels te kiezen, is toekomstvast willen zijn. Maar dat komt neer op koffiedik kijken...

Edit: de kabel die ik zelf heb (in verschillende lengtes tot 15M) is deze: http://www.utp-kabel.nl/cat5e-utp-15m-groen.html
Ja, in het groen ja. Nog geen €0,50/meter en je haalt echt gewoon gigabit. Een van die 15M kabels zit zelfs via een koppelblokje vast aan nog een andere kabel (ik had dus eigenlijk 20M moeten kopen maar helaas) en ook dat werkt gewoon prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Peetz0r op 12-10-2015 22:10 ]

Pagina: 1