Opgelicht - betaald met vals geld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hoi,

Ik heb vandaag een moederbord en een cpu verkocht via tweaker, is contant betaalt ,maar naderhand kwam ik er achter dat ik met vals geld betaald ben.

7 x €50 allemaal vals

Dit is degene die bij mij is geweest gallery: woody13

:? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:38
Balen. Hoe kwam je er achter dat het vals geld was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Ook niet heel vreemd als je er €250 voor vraagt en vervolgens €350 voor betaald krijgt..

Maar goed, neem How to - Help! Ik ben opgelicht!! door en begin maar eens met aangifte.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 10-10-2015 16:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TheBorg even contacteren, aangezien hij vandaag iets heeft verhandeld met die persoon.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Niet online
vraag prijs was 365 voor een mb en cpu.

door dat ik een ander briefje van 50 er bij deed die in mijn portemonnee zat, toen voelde ik verschil.

toen ben ik verder gaan kijken, en zag ik dat alle serie nummers hetzelfde waren, en het papier toch anders was

ja kan niemand meer vertrouwen

er is ook al een 2de melding binnen bij tweakers, dus mensen kijk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Niet online
Snake schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:34:
TheBorg even contacteren, aangezien hij vandaag iets heeft verhandeld met die persoon.
heb ik gedaan ,maar nog geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Niet online
D4NG3R schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:31:
Ook niet heel vreemd als je er €250 voor vraagt en vervolgens €350 voor betaald krijgt..

Maar goed, neem How to - Help! Ik ben opgelicht!! door en begin maar eens met aangifte.
vraag prijs was 365 voor een mb en cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vals geld heeft een stuk meer aandacht van de politie dan internetoplichting.
Zo snel mogelijk melden daar en aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik weet dat je momenteel even flipt maar probeer je laatste reacties te wijzigen ipv te t-t-triple posten. ;)

Als je aangifte doet vergeet dan niet de biljetten te overhandigen, misschien is dit bekend bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

Bij mij ook betaald met vals geld.

Beste woody13, ik woon midden in het centrum, het hangt hier vol camera's. Kom gewoon even echt geld brengen anders ben je de lul.

Overigens heb ik hem een positieve feedback gegeven en die kan ik niet verwijderen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Niet om zout in jullie wonden te gooien, maar echt handig is het ook niet om zaken te doen met een user van minder als een dag oud: http://tweakers.net/gallery/woody13

Geregistreerd op 9 oktober 2015.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 10-10-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

D4NG3R schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:31:
Klopt. Dat had ik niet gezien. Maar z'n auto staat wel goed in beeld.

Camera

Ik ben nu ff aangifte doen. Politie is tot 21 uur open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
En even je positieve feedback laten verwijderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBorg schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:08:
Bij mij ook betaald met vals geld.

Beste woody13, ik woon midden in het centrum, het hangt hier vol camera's. Kom gewoon even echt geld brengen anders ben je de lul.
Dat is hij inmiddels al, alsnog met echt geld betalen. gaat hem niet meer helpen.
Bewust vals geld uitgeven is zwaar misdrijf en politie zal dit hoge prioriteit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Niet online
D4NG3R schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:31:
Niet om zout in jullie wonden te gooien, maar echt handig is het ook niet om zaken te doen met een user van minder als een dag oud: http://tweakers.net/gallery/woody13

ja had ik ook niet gezien, voortaan ga ik wel alles eerst bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Woody heeft dan toch ook niet vooraan gestaan als je op Tweakers spullen gaat kopen met vals geld... 8)7
Inderdaad een aardige straf nl. 4-6 mnd first offender. Afhankelijk van de leeftijd natuurlijk... Wat het een snotjoch of...?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Was gewoon een volwassen vent.

Net terug van de politie. Camerabeelden worden 30 dagen bewaard. Ik ben niet begonnen over internet oplichting maar heb het alleen gehad over vals geld. Daar hebben ze alle aandacht voor. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:16:
Woody heeft dan toch ook niet vooraan gestaan als je op Tweakers spullen gaat kopen met vals geld... 8)7
Inderdaad een aardige straf nl. 4-6 mnd first offender. Afhankelijk van de leeftijd natuurlijk... Wat het een snotjoch of...?
schat rond de 30/35 jaar en flink postuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
firebird1562 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:33:
[...]

schat rond de 30/35 jaar en flink postuur
Heb je ook al aangifte gedaan? 2 aangiftes van verschillende personen geeft ook meer prioriteit bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Niet online
hier zijn de politiebureau's dicht wordt pas maandag denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46

Speedmaster

Make my day...

firebird1562 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:38:
Even bellen, mogelijk dat ze telefonisch de aangifte noteren of dat ze meteen een auto sturen, vals geld en de bijbehorende sporen zijn ze gek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firebird1562 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:38:
Contact opnemen met bureau waar TheBorg verspreiding van vals geld aangegeven heeft.
Met 2 meldingen dezelfde dag gaan de alarmbellen rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 16:54

Flash

geen

Politie ook op de hoogte gebracht dat zij het IP adres van de oplichter bij tweakers kunnen opvragen,
danwel vorderen ? Hij zal het wel in een internetcafé hebben gedaan, maar je weet nooit.

Afd. Abuse frontpage@tweakers.net

Succes !

Modbreak:va@tweakers.net kan gebruikt worden, ook voor het doorgeven van bijvoorbeeld persoonsgegevens.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 09:48 ]

geen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Nou als je zo stom bent om met vals geld spullen te kopen op tweakers zou het mij niets verbazen als dit gewoon vanuit huis is gedaan. Ik ben benieuwd naar de afloop.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
Een tip voor de volgende keer: Laat de koper het overmaken via internetbankieren als je het niet vertrouwd.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Niet online
Even aangifte wezen doen, nu maar weer afwachten, en hopen dat de camera beelden wat opleveren van de andere tweaker uit breda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Hamzie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:29:
Een tip voor de volgende keer: Laat de koper het overmaken via internetbankieren als je het niet vertrouwd.
Alsof dat nooit misgaat ;) Als je het niet vertrouwd doe je geen zaken. Maar je kunt niet alles voorzien. Vals geld is een niet heel vaak voorkomende vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mobby1971 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:25:
[...]

Alsof dat nooit misgaat ;) Als je het niet vertrouwd doe je geen zaken. Maar je kunt niet alles voorzien. Vals geld is een niet heel vaak voorkomende vorm.
Hamzie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:29:
De laatste keer dat ik iets 2e hands verkocht ben ik samen met de koper naar het pinautomaat hier gelopen om het op die manier te doen. Ook een prima manier om het veilig te doen + in het zicht van anderen.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 11-10-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn natuurlijk allemaal goede mogelijkheden. Toch, als ik als koper aankom met contant geld, en er word allemaal moeilijk gedaan, heb ik het ook al vlug gezien. Ik betaal dan natuurlijk niet met vals geld, maar contant betalen is ook gewoon normaal. Als iemand mij contant betaalt vind ik het veel fijner, en contant betalen vind ik ook fijner. Wel opletten natuurlijk. Je hebt ook van die lampjes voor een paar euro, kan je zo zien of het echt is.
Hoe echt lijkt het geld nou echt? Sorry dat ik het zeg, nogal zout in de wonden, maar ik zou gewoon heel goed oppassen als je geld van iemand (particulier) krijgt. Staat het watermerk erin? De streep in het midden met kleine lettertjes? Het hologram? Als dat allemaal klopt, is het een hele goede valse. Ga er vanuit dat minimaal 1 van die dingen niet(helemaal) klopt. Klinkt lullig, maar ik kijk niemand raar aan, als hij mijn geld controleert, of andersom. Met particulier kopen of verkopen moet je gewoon opletten. En zoals al gezegd is, vertrouw je het niet? Gewoon weg lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

TVP, ik hoop op een goed einde. d:)b
Maar weet je ook zijn naam?
Vaak bij verkoop aan deur stel je elkaar voor bij naam.

Of was hij echt zo'n autist, dat jij klaarstond met het product, en hij klaarstond met 350 euro in hand en hij het geld gelijk in je hand drukte en jij het product overhandigde en dat allemaal in 30 seconden. :o

[ Voor 80% gewijzigd door MedionAkoya op 11-10-2015 18:20 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MedionAkoya schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:16:

Of was hij echt zo'n autist, dat jij klaarstond met het product, en hij klaarstond met 350 euro in hand en hij het geld gelijk in je hand drukte en jij het product overhandigde en dat allemaal in 30 seconden. :o
Als je (bewust) met vals geld betaalt, ga je natuurlijk ook niet je echte naam geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Niet online
MedionAkoya schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:16:

hij stelde zijn eigen voor als mark snellen, ook in de mail berichten

en hij is een minuut op 10 binnen geweest, een praatje en heeft het mb nog uit de verpakking gehaald en bekeken

en wie weet wat hij nog meer allemaal heeft betaald die dag, voor mij was hij in tilburg geweest,na mij in breda, en wie weet nog meer adressen

[ Voor 10% gewijzigd door firebird1562 op 11-10-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:04
Kenteken op camera en twee keer met vals geld betalen, deze meneer gaat er wel aan, denk ik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Jumpman schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:21:
Kenteken op camera en twee keer met vals geld betalen, deze meneer gaat er wel aan, denk ik.
Kentekenplaten zijn vaak redelijk eenvoudig te stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

pacificocean schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:27:
[...]

Kentekenplaten zijn vaak redelijk eenvoudig te stelen.
Tja, het is hopen dat hij niet de kenteken heeft van een auto van exacte dezelfde model, uitvoering en kleur heeft gejat.
Dus bijv. Opel Astra, stationwagen, zwart
https://ovi.rdw.nl/

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
http://nu.nl/salland/4135...etalen-met-vals-geld.html

Het kan dus wel (aanhouding). Ik vraag mij alleen af hoe je in dit geval op tweakers bewijst dat er daadwerkelijk met vals geld is betaald.

👉🏻 Blog 👈🏻

• pacificocean
Is hier nog wat uitgekomen? Is de dader ooit gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Niet online
nee niets uitgekomen.

van politie ook bericht gehad dat ze te weinig aanwijzingen hadden en zaak is gesloten.

dus geld kwijt en en spullen kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:25
Ai zuur...

Hebben jullie uiteindelijk nog het kenteken kunnen achterhalen? Daarmee zou het voor de politie een koud kunstje moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
  • Laatst online: 30-09 07:08
Sorry maar hoe kan hier nu niks uit zijn gekomen? Het is toch overduidelijk wie het heeft gedaan(kenteken) en dat er ook daadwerkelijk is betaald met vervalst geld?

Hoezo word iets als geld vervalsing niet meer hard aangepakt door de Nederlandse politie?

Ik had echt gehoopt voor ts dat er een mooie oplossing zou komen, nu zit hij met een groot geld verlies en is hij de spullen kwijt!

[ Voor 20% gewijzigd door Wowgman op 12-02-2016 12:06 . Reden: Spellings fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Dus als je vals geld krijgt kun je het beter zelf weer gebruiken dan er mee naar de politie te gaan?
Weet ik dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
Dat is idd bullshit, te weinig aanwijzingen? je hebt dat nepgeld toch overhandigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Crotchy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:16:
Dus als je vals geld krijgt kun je het beter zelf weer gebruiken dan er mee naar de politie te gaan?
Weet ik dat ook weer.
Dat is (helaas) inderdaad zo, echter als jij gepakt wordt na het gebruiken van vals geld ben jij de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

Bij de volgende transactie even van tevoren aangeven dat de koper een dubbele legitimatie mee moet nemen, bijvoorbeeld idkaart/rijbewijs/paspoort EN een bankpas. Wil hij of zij dat niet dan gaat de transactie niet door. Ik weet het, ook die dingen kun je vervalsen maar je maakt het diegene wel een stukje moeilijker.

Een prima alternatief is gewoon het geld ter plaatse laten overmaken met een App op de smartphone. Rustig een bakje koffie drinken samen en vervolgens controleren of het geld binnen is. Het lullige is dat dit alleen maar op doordeweekse dagen kan omdat geld overmaken in het weekend (belachelijk genoeg) nog steeds niet werkt. Wel even afspreken dat de koper zijn bankpas en token meeneemt natuurlijk.

En als het echt om serieus cash geld gaat even van tevoren afspreken dat jullie na overeenkomst even samen naar de bank gaat en dat je daar ter plekke zijn biljetten gaat storten. Dat schrikt de fraudeur wel af denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 04:45
Uncle Mel schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:16:
Dat is idd bullshit, te weinig aanwijzingen? je hebt dat nepgeld toch overhandigd?
Nee, er staat niet op camera dat er nepgeld overhandigd was, dus te weinig aanwijzing. Het "enige" dat ze eventueel hebben is een auto, kenteken en een man die aan de deur staat bij iemand anders. Er is niet vastgelegd dat het geld overhandigd is en dus kunnen ze niet bewijzen dat dat nepgeld van die persoon afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

friggler schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:23:
[...]

Nee, er staat niet op camera dat er nepgeld overhandigd was, dus te weinig aanwijzing. Het "enige" dat ze eventueel hebben is een auto, kenteken en een man die aan de deur staat bij iemand anders. Er is niet vastgelegd dat het geld overhandigd is en dus kunnen ze niet bewijzen dat dat nepgeld van die persoon afkomstig is.
Dat klinkt meer alsof ze geen moeite willen doen om extra bewijs te verzamelen. En helaas geeft dat weer het signaal af, ook hier, dat oplichterij blijkbaar loont in Nederland. Dit is dus op meerdere manieren heel zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crotchy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:16:
Weet ik dat ook weer.
Helaas wel ja. En als je het niet over heel veel geld hebt, is de pakkans ook nog eens minimaal.

Als je met het valse geld naar het bureau gaat, ben je dat kwijt en je ziet hoe hoog die prioriteit is. Ben je dubbel gedupeerd.

Let vooral op als een winkelier zelf biljetten controleert op echtheid: "Zoals de waard is....".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 04:45
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:40:
[...]

Dat klinkt meer alsof ze geen moeite willen doen om extra bewijs te verzamelen. En helaas geeft dat weer het signaal af, ook hier, dat oplichterij blijkbaar loont in Nederland. Dit is dus op meerdere manieren heel zuur.
Klopt absoluut. Als je een diepgravend onderzoek wilt hebben is de enige mogelijkheid om het via de media te spelen. In dat geval willen ze nog weleens wat meer gaan doen. Enige nadeel is dat het in dit geval geen interessant item voor de media is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:40:
[...]

Hoe stel jij je voor dat ze concreet extra bewijs moeten gaan verzamelen?

Het is gewoon het woord van de een tegen het woord van de ander.
De realiteit is gewoon dat TS zijn vriendin net zo goed 250 euro vals geld kan hebben gekregen en dat TS dat niet durft te zeggen dus het maar gooit op een vage internetverkoper in de hoop het geld terug te krijgen.
Dat valt niet uit te zoeken.

Of dat de "oplichter" actief spullen verhandeld en bijv net 750 euro vals geld heeft gehad maar dit niet opgemerkt heeft. Ik bedoel TS merkte het ook pas later op.

Politie kan hier gewoon heel moeilijk concreet onderzoek naar doen zolang er niet een op heterdaad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gomez12 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:48:
[...]

De realiteit is gewoon dat TS zijn vriendin net zo goed 250 euro vals geld kan hebben gekregen en dat TS dat niet durft te zeggen dus het maar gooit op een vage internetverkoper in de hoop het geld terug te krijgen.
Bijvoorbeeld: de man die op de camera zichtbaar is aanhouden, en vervolgens vingerafdrukken vergelijken met die op het valse geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaaz schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:57:
Bij de volgende transactie even van tevoren aangeven dat de koper een dubbele legitimatie mee moet nemen, bijvoorbeeld idkaart/rijbewijs/paspoort EN een bankpas. Wil hij of zij dat niet dan gaat de transactie niet door. Ik weet het, ook die dingen kun je vervalsen maar je maakt het diegene wel een stukje moeilijker.
Andersom zou ik dat dan weer absoluut niet willen. Een identificatiebewijs in combinatie met een bankpas tonen is om misbruik vragen. Leuk als verkoper, maar als koper loop je dan enorme risico's.

Het zou uiterst dom zijn daar akkoord mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Of dat de "oplichter" actief spullen verhandeld en bijv net 750 euro vals geld heeft gehad maar dit niet opgemerkt heeft. Ik bedoel TS merkte het ook pas later op.

Politie kan hier gewoon heel moeilijk concreet onderzoek naar doen zolang er niet een op heterdaad is.
Dat is allemaal nogal voor de hand liggend. Er zijn genoeg manieren om achter de waarheid te komen. Dat kost echter veel tijd en veel mankracht en het heeft geen nut om dat hier uitgebreid te bespreken tenzij de TS er wijzer van zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou allemaal opgaan, behalve dat het hier om één persoon gaat die blijkbaar twee mensen heeft opgelicht. Dan gaat alles van het ene woord tegen het andere opeens overboord en heb je wel een zaak, of in ieder geval voldoende aanleiding om verder te gaan graven.

Ik zou het ook eens aangeven bij de Nederlandse bank, wellicht dat die meer interesse hebben een valsmunter in de kraag te grijpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens zijn er al genoeg mensen onterecht veroordeeld geweest voor zware vergrijpen met bijzonder mager bewijs. Denk aan de Schiedammer parkmoord, Lucia de Berk etc. 100% sluitend bewijs is nooit vereist geweest voor het oplossen van zware of vermeende misdaad. Dat is ook meteen de reden waarom je er nooit happig op moet zijn dat ze zoveel van je weten omdat je zomaar onschuldig in de gevangenis kan komen als de paar aanwijzingen die er zijn in je nadeel werken.

Meerdere getuigenissen dat er iemand spullen koopt met vals geld zou op zijn minst de autoriteiten moeten prikkelen om meer onderzoek te doen. Ze kunnen op zijn minst de persoon opsporen en een verklaring laten geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelPhobiac
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 12:57
Tegenwoordig accepteer ik alleen nog bankoeverschrift of bitcoins voor grotere bedragen.
Dat nepgeld uit Italië is tegenwoordig veel te goed en wijdverspreid. Ik verwacht dan ook dat we over 5 a 10 jaar geen cashgeld meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 00:43
Mensen zijn niwt meer te vertrouwen om die reden of ik niemand over de vloer thuis gewoon netjes laten overmaken wel echt balen man 350 piek door je neus geboord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:42:
[...]

<knipje>

Let vooral op als een winkelier zelf biljetten controleert op echtheid: "Zoals de waard is....".
Sorry? Juist winkeliers krijgen regelmatig vals geld. Een winkelier heeft mij eens verteld dat dat niet vergoed wordt door de bank of op een andere manier verzekerd is, dus dan is hij (net zoals TS) zijn spullen kwijt en heeft hij ook geen geld. Voor een Albert Heijn is dat vervelend, voor een kleine winkelier is dat pas echt irritant...

En aangezien ik geen vals wisselgeld terug wil krijgen, ben ik altijd wel blij als een winkelier biljetten controleert: dat maakt voor mij de kans om vals geld terug te krijgen aanzienlijk kleiner :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:51:
[...]

Andersom zou ik dat dan weer absoluut niet willen. Een identificatiebewijs in combinatie met een bankpas tonen is om misbruik vragen. Leuk als verkoper, maar als koper loop je dan enorme risico's.

Het zou uiterst dom zijn daar akkoord mee te gaan.
Kwestie van vertrouwen. Ik heb het niet over kopiëren van de documenten, even laten zien/voelen. Of een van de andere opties kiezen, voor elk wat wils ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:14
Snap het echt niet.
Als er 2 verkopers vals geld hebben gekregen van dezelfde koper, hoe toevallig kan dat zijn...

Ze zouden op zijn minst een huiszoeking kunnen doen, en misschien nog geld vinden...

Als ik zelf vals geld zou krijgen, zou ik het zeker niet proberen uit te geven. Voor je het weet zit je in dikke miserie.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tommie12 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:07:
Snap het echt niet.
Als er 2 verkopers vals geld hebben gekregen van dezelfde koper, hoe toevallig kan dat zijn...

Ze zouden op zijn minst een huiszoeking kunnen doen, en misschien nog geld vinden...

Als ik zelf vals geld zou krijgen, zou ik het zeker niet proberen uit te geven. Voor je het weet zit je in dikke miserie.
Wie zegt dat de koper het zelf in de gaten had? Ik controleer ook _nooit_ mijn contante geld als ik het al op zak heb.

Ik denk bovendien dat heel wat mensen doen alsof hun neus bloed als je erachter komen vals geld in handen te hebben en het snel weer uitgeven. Als ze het melden zijn ze het kwijt..

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaaz schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:54:
Kwestie van vertrouwen. Ik heb het niet over kopiëren van de documenten, even laten zien/voelen. Of een van de andere opties kiezen, voor elk wat wils ;-)
Die kwestie van vertrouwen geldt andersom natuurlijk net zo goed. Iemand anders jouw meest gevoelige documenten in handen geven is een risico van jewelste. Buiten de politie en bijvoorbeeld op het vliegveld heeft niemand iets met mijn documenten van doen.

Je kunt echt niet zomaar verwachten dat iemand, om jezelf in te dekken, een groot risico gaat lopen. Als iemand er op zou staan zou ik zonder pardon weer naar huis vertrekken - uiteraard nadat hij mijn reiskosten heeft gedekt. Zo ga je niet met elkaar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaaz schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:54:
[...]

Haha, ik zie het al voor me... Ik kom iets 2dehands kopen, en dan word er gevraagd of de verkoper even mag voelen aan mijn legitimatiebewijs/bankpas...

Ik denk dat het enige dat er vanaf dan gevoeld gaat worden de vlakke kant van mijn rechterhand is in de verkoper zijn gezicht, waarna ik vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:53:
Ik denk dat het enige dat er vanaf dan gevoeld gaat worden de vlakke kant van mijn rechterhand is in de verkoper zijn gezicht, waarna ik vertrek.
Openlijke geweldpleging, 6 jaar max geloof ik.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliencowfarm
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59

aliencowfarm

ˑ•●☻

Ze hebben tegenwoordig ook stiften waarmee je geld kan controleren. Kosten maar € 2,50 of zo. Hebben we op het werk ook. Als je op een biljet een streep zet en deze wordt grijs dan is het nep geld. Verdwijnt de gekleurde streep weer dan is het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bij bijna elk bank-filiaal is een stortings-automaat aanwezig, ook voor particulieren. Je stopt je eigen pinpas erin, kiest voor storting, de koper legt het geld in de sleuf, geld wordt gecontroleerd, geteld en gestort.

Sowieso; als het gaat om bedragen boven de 100-zoveel Euro, doe je als koper maar eerst een aanbetaling of je maakt ter plekke over (die paar Euro voor een spoed-transactie krijg je dan wel als korting van me).

Vind/vond het al opvallend dat er wordt gesproken over "toen ik het geld in mijn portomonnee wilde doen, voelde ik het verschil al". Weet niet precies wanneer dit was maar als iemand dat meteen merkt, is er toch geen probleem om te koper aan te spreken dat het geld wel erg raar aanvoelt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Niet online
de andere tweaker die na mij het vals geld had ontvangen, heb ik niets meer van vernomen.

bij hem hingen de camera's in de straat waar waarschijnlijk de auto opstond , maar die is er niet mee verder gegaan denk ik.

die had €100 2x 50 ontvangen en er al gelijk weer 1 uitgegeven (misschien dat hij daardoor niet verder is gegaan om het te onderzoeken)

nu controleer ik het geld wel wat ik ontvang wel regelmatig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 01:58
Er is tegenwoordig een applicatie van de Nederlandse bank waarmee je de echtheid van geld kunt controleren.

Apple Store: Echt of Vals
Google Play: Echt of Vals

[ Voor 20% gewijzigd door Henk- op 12-02-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 14:33
Pietervs schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:50:
[...]

Sorry? Juist winkeliers krijgen regelmatig vals geld. Een winkelier heeft mij eens verteld dat dat niet vergoed wordt door de bank of op een andere manier verzekerd is, dus dan is hij (net zoals TS) zijn spullen kwijt en heeft hij ook geen geld. Voor een Albert Heijn is dat vervelend, voor een kleine winkelier is dat pas echt irritant...

En aangezien ik geen vals wisselgeld terug wil krijgen, ben ik altijd wel blij als een winkelier biljetten controleert: dat maakt voor mij de kans om vals geld terug te krijgen aanzienlijk kleiner :)
Detailhandel/winkeliers/horeca/enz, kunnen zich hier wel tegen verzekeren hoor. Wij zijn er in ieder geval voor verzekerd (horeca onderneming) en krijgen 't altijd netjes terug.
Desalniettemin controleren we er zeer streng op en is het, als je eenmaal weet waar je op moet letten, ook heel eenvoudig om de echte van de neppe te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Voor een Albert Heijn is dat vervelend, voor een kleine winkelier is dat pas echt irritant...

Tja, of het maakt de kans juist groter....

Het is menselijk om pas te reageren als het fout is gegaan, oftewel als iemand gisteren een vals briefje van 50 aan de cassiere heeft gegeven en de chef heeft het 's avonds gezien, dan staat de chef de volgende alle biljetten te controleren, maar menig chef zal ook op zoek zijn naar klanten die niet al te nauwkeurig kijken en 50 euro wisselgeld willen hebben. En die klant krijgt het dan in zijn mik gedouwd.

Btw, ik meen dat er ooit een systeem was dat je (als particulier) vals geld naar de bank kon brengen om om te wisselen naar echt geld. Puur om het telkens maar doorgeven van vals geld te stoppen, bestaat dit niet meer (of heeft het nooit bestaan)?
Want anders blijft iedereen het maar zo snel mogelijk uitgeven om er vanaf te zijn en gaat het nooit uit de roulatie.
P.s. voor de valsemunters hier, dit systeem niet proberen te bespelen met minder dan 20.000 aan valsgeld, dat is de moeite niet waard :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gomez12 op 12-02-2016 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:36:
Btw, ik meen dat er ooit een systeem was dat je (als particulier) vals geld naar de bank kon brengen om om te wisselen naar echt geld. Puur om het telkens maar doorgeven van vals geld te stoppen, bestaat dit niet meer (of heeft het nooit bestaan)?
Want anders blijft iedereen het maar zo snel mogelijk uitgeven om er vanaf te zijn en gaat het nooit uit de roulatie.
Als dat systeem al bestaan heeft, dan bestaat het zeker niet meer. Als je vals geld hebt ben je de klos en je geld kwijt. Of je hoopt er zelf mee weg te komen natuurlijk, dat sommigen die verleiding niet kunnen weerstaan is niet onlogisch. Wel illegaal en onsympathiek.

Van de site van De Nederlandse Bank:
Accepteer nooit een verdacht biljet! Als het verdachte biljet inderdaad vals blijkt te zijn, bent u uw geld kwijt. Banken vergoeden uw valse geld niet. Er zijn mogelijkheden u te verzekeren tegen de schade van vals geld (zie 8.).
Oftewel: :w

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13 jaar geleden ging ik pinnen bij mijn bank (ABN). Ik pinde vanaf mijn rekening vanuit een automaat aan de buitenkant van een vestiging van de ABN. Ik kreeg een vreemd briefje van 50 euro. Ik liep daarop meteen bij het kantoor binnen en liet hen het briefje zien, net buiten uit jullie automaat gepind. De medewerkster liep daarop met het briefje naar een stortingsapparaat dat alleen binnen stond. Dat apparaat slikte mijn briefje telkens niet. Voorts kreeg ik te horen dat ik maar moest proberen dat biljet elders kwijt te geraken. Tsja, dat doe ik dus niet, ik licht niemand bewust op. Dus 13 jaar later heb ik dat briefje nog, afkomstig uit de geldautomaat van de ABN die je gewoon nep-geld geeft en waarop ik vervolgens het advies kreeg anderen maar te besodemieteren. Toen besefte ik me al dat er veel mis was met banken en hun medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:28:
<knipje>
Voorts kreeg ik te horen dat ik maar moest proberen dat biljet elders kwijt te geraken. Tsja, dat doe ik dus niet, ik licht niemand bewust op. Dus 13 jaar later heb ik dat briefje nog, afkomstig uit de geldautomaat van de ABN die je gewoon nep-geld geeft en waarop ik vervolgens het advies kreeg anderen maar te besodemieteren. Toen besefte ik me al dat er veel mis was met banken en hun medewerkers.
Ik zou ter plekke mijn rekening opheffen als medewerkers van mijn bank mij zouden adviseren criminele activiteiten te ondernemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
Pietervs schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:53:
[...]

Ik zou ter plekke mijn rekening opheffen als medewerkers van mijn bank mij zouden adviseren criminele activiteiten te ondernemen...
Sterker nog. Ik zou ter plekke 112 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:50

Tribits

Onkruid vergaat niet

Voor wie vaak kleine bedragen afrekent of soms grote bedragen afrekent is een valsgelddetector misschien de moeite waard. Ben wel eens een verkoper tegengekomen die er eentje had staan. Weet niet meer precies welk type het was, had in ieder geval wel iets weg van de Safescan 155I. Wel opletten dat je er eentje koopt waarvan de software nog te updaten is want anders heb je een probleem als er een nieuw briefje van twintig of vijftig uitkomt.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:01:
Sterker nog. Ik zou ter plekke 112 bellen.
Wat denk je dat die concreet gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:03:
[...]

Niet zo heel veel, maar je hebt wel mooi actie in de tent waar ze niet zo blij mee zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:03:
[...]
Ik heb wel een idee: die geven de bank gelijk, want ja, wat moet je er verder mee?
Principieel gezien had ik kunnen overwegen het bij het hoofdkantoor aan te vechten, maar ja, we hebben het maar over 50 euro en om daar nu heel veel moeite in te steken? Inmiddels zijn we 20 miljard kwijt en loopt de miskleun met 17 miljoen weg. Ook daar heb ik bitter weinig mensen tegenin zien gaan. Dus al die bovenstaande beweringen snijden volgens mij weinig hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:14:
Niet zo heel veel, maar je hebt wel mooi actie in de tent waar ze niet zo blij mee zullen zijn.
Ik denk inderdaad dat de politie daar niet heel blij mee gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:14:
[...]
Er was ook wel even actie in het kantoor, maar ja, dan krijg je altijd weer het argument van medewerkers dat ze geen geld meer mogen aannemen en dat dat de regeltjes zijn. Dat zij ook niet 100% zeker weten of dat briefje wel uit hun automaat komt en ze er verder ook niks mee kunnen. Dat ze geen geld meer op kantoor hebben en alles toch al digitaal gaat (overigens gewoon onzin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:18:
[...]

Ik denk inderdaad dat de politie daar niet heel blij mee gaat zijn.
Als ik getuige ben van een misdrijf adviseerd de overheid mij om 112 te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:22:
[...]
Ik heb al 3x gebeld toen Prins Bernhard nog leefde, maar daar waren ze toch niet zo blij mee toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent geen getuige van een misdrijf, het wordt gesuggereerd. Daarnaast is 112 voor acuut gevaar of een zich ontwikkelde zaak, niet voor het je gelijk halen bij een bankbediende.

Ik zou zeggen, probeer het eens. Agenten houden namelijk erg van pedante figuren die hun tijd verspillen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:26:
[...]
Je bent geen getuige van een misdrijf, het wordt gesuggereerd. Daarnaast is 112 voor acuut gevaar of een zich ontwikkelde zaak, niet voor het je gelijk halen bij een bankbediende.
Hoe weet jij nu of @pacificocean al dan niet getuige is geweest van een misdrijf?
@pacificocean heeft natuurlijk wel gelijk dat @pacificocean door de overheid wordt aangespoord alles te melden. Eerlijk gezegd was het wel een misdrijf: de bank heeft nep-geld verspreid. Illegale biljetten verspreiden is behoorlijk strafbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Flauwekul. 112 is voor noodgevallen, niet om je gelijk te halen.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:34:
[...]

Hoe weet jij nu of @pacificocean al dan niet getuige is geweest van een misdrijf?
@pacificocean heeft natuurlijk wel gelijk dat @pacificocean door de overheid wordt aangespoord alles te melden. Eerlijk gezegd was het wel een misdrijf: de bank heeft nep-geld verspreid. Illegale biljetten verspreiden is behoorlijk strafbaar.
Melden? Prima. Een misdrijf? Misschien. Maar nog steeds geen noodzaak om 112 te bellen. De plaatselijke politie heeft ook een telefoonnummer.

Nog daargelaten of je je gelijk als een NSB'er dan wel Stasi'er wil opstellen bij de geringste verdenking van een misdrijf.

112 - NSB rijmt trouwens, dat dan weer wel.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2016 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:34:
Als je getuige bent geweest mag je 0900-TUIG bellen of aangifte doen bij het politiebureau. Voor 112 is het dan te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=45839555,noline]
Mee eens, het was geen noodsituatie.
Dat speelt ook even mee in je kop.
Maar ik ben dus wel gelicht door de ABN en dat personeel was ook geen stuiver waard.
Het enige puntje wat ik wilde maken in deze was: zelfs banken geven nep-geld uit. Wat doe je er tegen?
Zal Zalm nog tot inzicht komen? Ik denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Henk- schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:27:
Er is tegenwoordig een applicatie van de Nederlandse bank waarmee je de echtheid van geld kunt controleren.

Apple Store: Echt of Vals
Google Play: Echt of Vals
Lijkt me zeker een goed plan, alleen kan je de Android app alleen downloaden als je een Galaxy S4, S5 of S6 hebt of een Nexus 5 of 6. Een andere telefoon met goede specificaties (in mijn geval een Xperia Z2) wordt geblokkeerd door de app. |:(

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:20
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:46:
[...]
Melden? Prima. Een misdrijf? Misschien. Maar nog steeds geen noodzaak om 112 te bellen. De plaatselijke politie heeft ook een telefoonnummer.
Daar denkt de overheid zelf heel anders over. Het criterium om 112 te bellen is dat spoed vereist is, niet of het om een noodgeval gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 08:34:
[...]

Daar denkt de overheid zelf heel anders over. Het criterium om 112 te bellen is dat spoed vereist is, niet of het om een noodgeval gaat.
Ik zal er niet gelijk een semantische discussie van maken maar, als er spoed vereist is is er over het algemeen sprake van een noodgeval. Dat kan ook een misdrijf zijn in wording. Daar valt een discussie over de echtheid van een briefje van €50 met een bankmedewerker in ieder geval niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

Ik heb zelf zoiets gekocht: http://nl.aliexpress.com/...-Checker/32331084728.html en zoiets: http://nl.aliexpress.com/...-Checker/32274477430.html om zo dit fenomeen een beetje tegen te houden. Het komt wel steeds vaker voor volgens mij.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:09:
[...]

Ik zal er niet gelijk een semantische discussie van maken maar, als er spoed vereist is is er over het algemeen sprake van een noodgeval. Dat kan ook een misdrijf zijn in wording. Daar valt een discussie over de echtheid van een briefje van €50 met een bankmedewerker in ieder geval niet onder.
Ieder noodgeval is spoed, maar niet ieder spoedje is een noodgeval... ;)

En het gaat niet om de discussie over die 50 euro, maar over het feit dat mensen aangespoord wordt zich op het criminele pad te begeven. Is overigens volgens mij ook geen spoed, maar zoals gezegd: het zal wel reuring in de tent brengen als de politie daarop reageert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn ervaring is juist dat die winkeliers er echt wel voor zorgen dat ze zelf niet met een vals biljet blijven zitten.Heb het zelfs al eens meegemaakt dat ik ineens een ander biljet kreeg toen ik eens een vijfje uitgebreid ging bekijken omdat het "vreemd" aanvoelde. Die was gewoon vals en dat wist die winkelier donders goed.

Ik zeg niet dat ze het allemaal doen hé. Alleen dat ik dan extra alert ben op wat ik terugkrijg.

Ik ben benieuwd hoe het met die nieuwe 20 jes gaat, want ik vind ze nogal nep aanvoelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2016 17:33 ]

Pagina: 1