Pietervs schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:50:
[...]
Voor een Albert Heijn is dat vervelend, voor een kleine winkelier is dat pas echt irritant...
En aangezien ik geen vals wisselgeld terug wil krijgen, ben ik altijd wel blij als een winkelier biljetten controleert: dat maakt voor mij de kans om vals geld terug te krijgen aanzienlijk kleiner

Tja, of het maakt de kans juist groter....
Het is menselijk om pas te reageren als het fout is gegaan, oftewel als iemand gisteren een vals briefje van 50 aan de cassiere heeft gegeven en de chef heeft het 's avonds gezien, dan staat de chef de volgende alle biljetten te controleren, maar menig chef zal ook op zoek zijn naar klanten die niet al te nauwkeurig kijken en 50 euro wisselgeld willen hebben. En die klant krijgt het dan in zijn mik gedouwd.
Btw, ik meen dat er ooit een systeem was dat je (als particulier) vals geld naar de bank kon brengen om om te wisselen naar echt geld. Puur om het telkens maar doorgeven van vals geld te stoppen, bestaat dit niet meer (of heeft het nooit bestaan)?
Want anders blijft iedereen het maar zo snel mogelijk uitgeven om er vanaf te zijn en gaat het nooit uit de roulatie.
P.s. voor de valsemunters hier, dit systeem niet proberen te bespelen met minder dan 20.000 aan valsgeld, dat is de moeite niet waard
[
Voor 5% gewijzigd door
Gomez12 op 12-02-2016 22:37
]