Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rahtol
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
Hallo!

Voor een klein elektronica projectje dat ik wil realiseren in mijn vrije tijd heb ik een vraag waar ik op internet niet echt een concreet antwoord op vond.

Ik wil proberen om de volgende klok na te bouwen:
Afbeeldingslocatie: http://qlocktwo.com/images/stage_start/startslider_Q2C_DE.jpg

Voor de werking zou ik mijn raspberry pi willen gebruiken. Via de GPIO poorten stuur ik dan een led-matrix aan.

Ik ben zelf geen expert in elektronica dus ben ik voor dit deel op internet gaan zoeken. Ik heb verschillende sites gevonden die een kleine led-matrix kunnen realiseren. Voor mijn project bestaat de matrix echter uit een aanzienlijk aantal led's, waardoor de helderheid van de led's volgens mij een probleem zullen vormen. Deze moeten redelijk fel branden. Het uur moet af te lezen zijn binnenshuis, maar wel op klaarlichte dag. Werk ik best met een externe bron of hoe los ik dit het best op? Of is de raspberry pi zelf in staat om zoveel leds helder te laten branden?

Kan iemand mij in de juiste richting sturen?

Bedankt!
Rahtol

[ Voor 7% gewijzigd door Rahtol op 09-10-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 11:08
Zoiets is iemand aan het doen/heeft iemand gedaan met Arduino. Kijk eens in dit topic, wellicht dat je wijzer wordt: Woord klok maken met Arduino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rahtol
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
Pizza_Boom schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:37:
Zoiets is iemand aan het doen/heeft iemand gedaan met Arduino. Kijk eens in dit topic, wellicht dat je wijzer wordt: Woord klok maken met Arduino
Aha! Dat topic had ik nog niet gezien. Ziet er mooi uit, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 11:08
Rahtol schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:38:
[...]

Aha! Dat topic had ik nog niet gezien. Ziet er mooi uit, bedankt!
De juiste zoekterm wil nog wel eens schelen, evenals weten dat het al gedaan is. ;) Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)