Windows 10 via een image op meerdere PC legaal activeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 13:18
Beste mede-tweakers,

Ik heb 3 dezelfde windows 7 pc's die geïnstalleerd moeten worden en geupgrade naar windows 10 aangezien er ook dezelfde software op moeten komen zou ik graag met een image werken.

Kan ik een pc installeren met windows 7, upgraden naar 10, software installeren een image maken en deze op meerdere PC'S installeren? Ik heb het geprobeerd en de Windows 7 code van de 2de PC word niet geaccepteerd. Ook vanuit windows 10 kiezen voor een nieuwe installatie werkt niet.

Als ik vanuit de geimagede machine kies voor Windows opnieuw instellen zegt hij de herstelomgeving is niet gevonden. volgens dit topic moet dat kunnen

Wie heeft de gouden tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
WAIK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 16:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zo heb ik het eigenlijk ook bij een bedrijfje.
Stuk of 20 pc's allemaal nu met Windows 7. Alle PC's zijn voorzien van een standaard image en daarna is Windows geactiveerd middels de Windows 7 OEM key en certificaat.
Alle individuele PC's kan ik wel gaan updaten naar Windows 10 maar wat nu als ik er een standaard image van maak, ik kan Windows 10 dan niet activeren via de Windows 7 key.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Voor zover ik weet moet je 1x (per machine) de upgrade van 7 -> 10 uitvoeren. Tijdens die upgrade wordt de hardware-id in de Microsoft cloud geregistreerd als "deze hardware-id heeft een Windows 10 licentie". Hierna kun je de machine opnieuw installeren en zal de activatie goed gaan. De Windows 7 key gaat niet werken als je zonder de upgrade in 1x Windows 10 installeert.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaarten
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-08 12:16
Wat ik zou doen is:
- Windows 7 installeren op 1 laptop + alle software enz.
- Sysprep doen waarna je een image kan maken.
- Windows 7 image op de andere 2 laptops zetten en overal je Windows opstarten en activeren.
- Hierna per laptop de upgrade naar Windows 10 doen. Hiermee krijg je op elke computer een eigen Windows 10 key.

Een Windows 7 key gaat niet werken op een Windows 10 installatie. Je krijgt pas een Windows 10 key na een upgrade. Ook gaat 1 key net op 3 Windows 7 computers werken. Je hebt dus 3 Windows 7 keys nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 13:18
Allemaal bedankt WAIK, gaat volgens mij niet werken.

De achtergrondinfo van Nvidiot klopt volgens mij en dus is de aanpak van mastermaarten denk ik het handigst.

wel erg jammer dat je met windows 7 of 8 legaal naar 10 kunt, maar dat je de upgrade dus per machine moet doen.
Pagina: 1