• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 09:58
Ik heb hier 10 HP Probooks 6570b staan met een Windows 7 Pro Key.

Stel ik Upgrade er 1 naar Windows 10 en trek daar een Image van. Is die dan na het terug zetten op de andere Probook geactiveerd?

Of moet ik ze 1 voor 1 Upgraden?

Zo ja, is het daarna dan wel mogelijk om 1 Images te gebruiken om ze te restoren?

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:13

KrazyJay

Als je geen VL hebt, vermoed ik dat je ze allemaal individueel moet upgraden.
Zoveel werk is dat niet, als je ze allemaal naast elkaar zet, en allemaal tegelijkertijd dezelfde handeling laat doen. :P Blij dat we hier allemaal VLs hebben. 1 Image maken, clonezilla, opstarten, computernaam aanpassen, in domein zetten, en klaar. :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Idd er zal een HW id gemaakt worden tijdens de upgrade die je windows 10 activeerd.
Door de clones zou je dus 10x hetzelfde hardware ID hebben waardoor je ze dus niet kunt activeren.

Wil je met 1 code activeren heb je idd iets van een VL/MAK nodig.

En idd upgraden is zo gedaan. Zeker als het maar om 10 machienes gaat. Gewoon alle 10 aanzetten. Upgraden. Koffie drinken en klaar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Gupje360
Dus zelfs als ik ze allemaal upgrade en daarna van 1 een image maak om het een schoon image te hebben.

Na een tijd blijkt 1 laptop besmeurd te zijn en ik wil weer lekker schoon, kan ik dat image ook niet gebruiken?

Omdat hij dan toch een andere Hardware ID tegen komt.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Gupje360 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:55:
Dus zelfs als ik ze allemaal upgrade en daarna van 1 een image maak om het een schoon image te hebben.

Na een tijd blijkt 1 laptop besmeurd te zijn en ik wil weer lekker schoon, kan ik dat image ook niet gebruiken?

Omdat hij dan toch een andere Hardware ID tegen komt.
Helemaal niet nodig, je kan gewoon een een schone ISO bij Microsoft zelf downloaden :)

http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Behalve uiteraard als je de systemen alvast wil voorzien van extra software etc, dan gaat het niet werken. Maar met bovenstaande tool(s) kan je voor diverse versies en talen een compleet originele ISO maken of zelfs een bootable USB.

En Win10 heeft ook een functie ingebouwd dat je de pc/laptop/tablet weer compleet opnieuw kan indraaien zonder dat je daar een image voor nodig hebt... ;)

http://windows.microsoft..../restore-refresh-reset-pc

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 13-08-2015 12:00 ]

• JCoen
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04-2020
Dit lijkt wel te werken. Ik heb het getest. Wel is noodzakelijk dat je alle laptops dus eerst handmatig update van Windows 7 naar 10. Daarna kan je een schone installatie doen van Windows 10. Hier een sysprep van maken. Deze kan kan je imagen en uitrollen over de andere machines. Tenminste ik heb het nu twee keer getest en dat lijkt te werken. De activatie lukt dan gewoon.

AMD Athlon 1333, en nog snel!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:42
Ik zou een USB maken om je laptops te upgraden. Dan hoef je hem maar 1 keer te downloaden. (Let op! Gebruik wel de Update functie)

Daarnaast heeft Windows 10 ook een Reset funtie om weer een schone installatie te krijgen, dus misschien heb je dan geen image nodig. (http://blog.laptopmag.com/reset-windows-10-pc)

• Gupje360
MicGlou schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:58:
[...]

Helemaal niet nodig, je kan gewoon een een schone ISO bij Microsoft zelf downloaden :)

http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Behalve uiteraard als je de systemen alvast wil voorzien van extra software etc, dan gaat het niet werken. Maar met bovenstaande tool(s) kan je voor diverse versies en talen een compleet originele ISO maken of zelfs een bootable USB.
Dat is het hem juist.

Wil juist de laptops al van wat Software voorzien. Dus dan wordt die oplossing wat lastiger.
JCoen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:59:
Dit lijkt wel te werken. Ik heb het getest. Wel is noodzakelijk dat je alle laptops dus eerst handmatig update van Windows 7 naar 10. Daarna kan je een schone installatie doen van Windows 10. Hier een sysprep van maken. Deze kan kan je imagen en uitrollen over de andere machines. Tenminste ik heb het nu twee keer getest en dat lijkt te werken. De activatie lukt dan gewoon.
Dit kan ik dan ook eens gaan testen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Software staat buiten je hardware ID.
Maar je kan daarna wel syspreppen denk ik,
Bij installatie zal Windows de laatste fase opnieuw initialiseren en zal dan zien dat Hardware ID overeenkomt met wat al eerder geregistreerd is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
JCoen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:59:
Alleen ik wil geen OBEE ervaring na mijn sysprep.

Dus ik wil een answerfile maken en default User gegevens mee geven in de Sysprep.

Alleen nu loop ik in Audit Mode tegen een activatie probleem aan... Hij is niet geactiveerd en nu kan ik de Theme's niet aanpassen. Wil graag standaard deze computer bijv. op het bureaublad.
Pagina: 1