Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag csgo kunnen spelen, ook wil ik graag het programma 'cubase' kunnen draaien, surven, internetten, de standaard dingetjes.?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro. Randapparatuur moet hiervan ook worden gehaald zoals een monitor, muis, keyboard.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Headset heb ik, een veroudert toetsenbord, muis:P

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf te denken aan de intel core i5 4670 / 4690 boxed, 256/250gb ssd, 1tb geheugen, 2x4gb werkgeheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ijn voorkeur gaat uit naar een intel processors, het liefst een I7 alleen weet niet of dit mogelijk gemaakt kan worden binnen mijn budget. verder maakt het me niet zo heel veel uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
et zou fijn zijn om niet teveel bijgeluiden te hebben door evt warmte in de pc...

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken.

Wat verwacht je van ons?
raag zou ik willen weten hoe ik een beste pc samengesteld krijg voor de dingen die ik wil doen op de pc, welke componenten hiervoor het beste bijpassen. Alvast bedankt

pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed
pricewatch: ASRock B85M Pro4
pricewatch: MSI Z97 GAMING 5
pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
pricewatch: Crucial BX100 250GB
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
pricewatch: NZXT S340 Zwart
pricewatch: Antec VPF Series 450W

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
er kan sowieso €80,- van dat moederbord af, je kunt niet overclocken en je gaat niet voor een SLI configuratie. pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer <--ook gewoon een goed moederbordje! Dat kun je (tegen een kleine meerprijs) gebruiken om de i5 naar deze:http://tweakers.net/pricewatch/385716/intel-core-i7-4790-boxed.html i7 4790 te veranderen. het gaming moederbord kost gewoon veel te veel voor wat je gaat gebruiken als ik het zo een beetje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
doebbalapoent11 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:03:
er kan sowieso €80,- van dat moederbord af, je kunt niet overclocken en je gaat niet voor een SLI configuratie. pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer <--ook gewoon een goed moederbordje! Dat kun je (tegen een kleine meerprijs) gebruiken om de i5 naar deze:http://tweakers.net/pricewatch/385716/intel-core-i7-4790-boxed.html i7 4790 te veranderen. het gaming moederbord kost gewoon veel te veel voor wat je gaat gebruiken als ik het zo een beetje hoor.
Thanks! Ik ben indd die moederbord ooo tegen gekomen en wat verder gaan kijken, heb helemaal niet meer aan dat moederbordje gedacht.. Lijkt me een prima keuze. Vind je de rest van de setup een beetje bij elkaar passen, of sommige componenten een goedkopere versie van zijn die eigenlijk hetzelfde presteren of overbodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
De rest ziet er eigenlijk helemaal top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 16:16
De vraag is wel een beetje wat je gaat produceren;
mocht je veel met samples en samplelibraries werken, dan doe je jezelf een gigantisch plezier om dat allemaal op je SSD te zetten.
Mocht je voornamelijk met synths werken, dan is een snelle processor aan te bevelen.

portfolio : www.breeed.com