600-700 game pc (GPU niet nodig)

Pagina: 1
Acties:

• dvdn1997
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-02-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gamen! ik speel ontzettend veel verschillende games en wil dan ook dat hij veel aankan (niet alles hoeft perse op MAX settings, maar hij moet het in ieder geval aankunnen)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor deze onderdelen ongeveer 600 euro over, daarnaast hoef ik geen videokaart te kopen wat ik heb nog een prima videokaart thuis liggen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de volgende videokaart al thuis liggen
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 245,06€ 245,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 245,06

En toetsenbord en muis heb ik al:)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast deze videokaart heb ik verder gewoon een volledige build nodig!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor merken, als het maar goede betrouwbare merken zijn waar ik nog lang mee door kan!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet zo heel kieskeurig als het gaat om geluid en andere zaken, ik wil gewoon dat het goed werkt, en niet belachelijk duur word (al heb ik er wel veel voor over)

Ga je overklokken?
Nop, alles blijft standaard

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of mijn huidige lijst nog beter kan, en of er aanpassing aan gemaakt worden die het beter/ prettiger maken! Alle tips zijn welkom!
Mijn huidige lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 177,-€ 177,-
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 73,-€ 73,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 67,95€ 67,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,-€ 88,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 65,95€ 65,95
1Crucial BX100 250GB€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,75

Ik heb voor de fx-8350 gekozen omdat deze toch wel krachtiger is dan de meeste intel processors van deze prijsklasse, daarbij hoorde ik wel dat hij heel warm wordt, dus het ik ook een nieuwe cpu koeler op het lijstje gezezt

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Ik zou hier toch voor een Intel build gaan. De pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed kost evenveel, maar ik zou hem overall toch wat sneller noemen. Ik denk ook dat een Intel build in de toekomst makkelijker te verkopen of te upgraden is, dat zijn dingen waar ik zelf rekening mee houd. Een leuk moederbord is de pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer. De rest van je build ziet er goed uit.

• dvdn1997
JoepD schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 00:09:
Ik zou hier toch voor een Intel build gaan. De pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed kost evenveel, maar ik zou hem overall toch wat sneller noemen. Ik denk ook dat een Intel build in de toekomst makkelijker te verkopen of te upgraden is, dat zijn dingen waar ik zelf rekening mee houd. Een leuk moederbord is de pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer. De rest van je build ziet er goed uit.
Ik heb hier veel over nagedacht maar uit de meeste test bleken volgens mij dat de FX-8350 sneller was. Zoals hier http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-4460-vs-AMD-FX-8350
Maar daarnaast lees ik dat het ook per game afhankelijk is welke processor beter is, kan iemand mij uitleggen hoe dat precies zit?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

In principe al een prima build, maar links en rechts maak je een aantal rare keuzes.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,50€ 178,50
1ASRock B85M Pro4€ 61,95€ 61,95
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,20
dvdn1997 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 00:18:
[...]

Ik heb hier veel over nagedacht maar uit de meeste test bleken volgens mij dat de FX-8350 sneller was. Zoals hier http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-4460-vs-AMD-FX-8350
CPUBoss is op Tweakers als vloeken in de kerk. Zoek individuele reviews op en je komt er vrij snel achter dat AMD hopeloos achterloopt in games.
Maar daarnaast lees ik dat het ook per game afhankelijk is welke processor beter is, kan iemand mij uitleggen hoe dat precies zit?
Omdat elke engine anders omgaat met hardware. Een aantal games kunnen (redelijk) goed gebruik maken van 6 of meer cores, en pas dan komt AMD lekker uit de verf. Ware het niet dat het aantal games dat dit goed doet erg laag is. (En dat de 280 een bottleneck zou zijn met de 4460 dus je zou sowieso al niet aan de CPU limiet komen)

Zie dit topic voor meer info en een zooitje bronnen, ben een beetje moe aan het worden van deze discussie: Waarom wordt in de Best Buy Guide meestal voor i5 gekozen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dvdn1997
D4NG3R schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 00:25:

CPUBoss is op Tweakers als vloeken in de kerk. Zoek individuele reviews op en je komt er vrij snel achter dat AMD hopeloos achterloopt in games.
Wist niet dat CPUBoss zo'n slechte site was haha, zal ik onthouden.
D4NG3R schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 00:25:
In principe al een prima build, maar links en rechts maak je een aantal rare keuzes.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,50€ 178,50
1ASRock B85M Pro4€ 61,95€ 61,95
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,20
Ik heb toch wel een vraagje, waarom heb je hier gekozen voor een Micro-ATX board inplaats van de standaard ATX moederborden? Gewoon uit nieuwsgierigheid, want het klinkt alsof je weet waar je het over hebt en daar kan ik niets over zeggen ;)

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

dvdn1997 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 00:46:
[...]

Wist niet dat CPUBoss zo'n slechte site was haha, zal ik onthouden.
CPUBoss is niet per definitie slecht, maar ze geven 0,0 detail over hoe ze benchmarken en ze benchmarken lang niet alles wat essentieel is om een fatsoenlijk oordeel te kunnen schetsen. Moderne games? Nergens te bekennen. Gelijkwaardige hardware buiten de processor om? Nergens te bekennen.

Alsof ze claimen alles van koffie af te weten en dan zeggen dat oploskoffie het beste is omdat ze het vergelijken met thee.
Ik heb toch wel een vraagje, waarom heb je hier gekozen voor een Micro-ATX board inplaats van de standaard ATX moederborden? Gewoon uit nieuwsgierigheid, want het klinkt alsof je weet waar je het over hebt en daar kan ik niets over zeggen ;)
Geen specifieke reden, de Pro4 is gewoon een relatief goedkope (doch complete) en populaire keuze met 4 DIMM (geheugen) sloten. Of je nou ATX of mATX pakt maakt qua uiterlijk ook weinig uit aangezien je voor een gesloten behuizing wil gaan.

• dvdn1997
D4NG3R schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 00:52:

Geen specifieke reden, de Pro4 is gewoon een relatief goedkope (doch complete) en populaire keuze met 4 DIMM (geheugen) sloten. Of je nou ATX of mATX pakt maakt qua uiterlijk ook weinig uit aangezien je voor een gesloten behuizing wil gaan.
Oh okey, dus dat past ook allemaal gewoon in de videokaart die ik al thuis heb?
Ik appreciëer je hulp enorm overigens, en ikheb nog een vraagje: Ik had deze cooler master CPU koeler uitgekozen omdat de FX bekend staat om zijn hitte, maar is deze koeler nog wel nodig als ik ga voor de i5?

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

dvdn1997 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 00:57:
[...]

Oh okey, dus dat past ook allemaal gewoon in de videokaart die ik al thuis heb?
Ik appreciëer je hulp enorm overigens, en ikheb nog een vraagje: Ik had deze cooler master CPU koeler uitgekozen omdat de FX bekend staat om zijn hitte, maar is deze koeler nog wel nodig als ik ga voor de i5?
Bij geen van beide processoren is deze per definitie 'nodig', maar beide kampen kunnen vrij luidruchtig worden onder load. De goedkopere pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo is bijvoorbeeld ook ruim voldoende.

Ik heb zelf ook de 4460 en heb deze ook in een vrij overkill behuizing zitten (CM690 Advanced II) en hoor deze niet of nauwelijks onder load. Sowieso: In 999/1000 gevallen als deze belast word zit ik te gamen, m'n GPU maakt een stuk meer lawaai en ik heb toch een headset op m'n doppen. :p

Alles past gewoon ja.

• dvdn1997
D4NG3R schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 01:03:
[...]

Bij geen van beide processoren is deze per definitie 'nodig', maar beide kampen kunnen vrij luidruchtig worden onder load. De goedkopere pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo is bijvoorbeeld ook ruim voldoende.

Ik heb zelf ook de 4460 en heb deze ook in een vrij overkill behuizing zitten (CM690 Advanced II) en hoor deze niet of nauwelijks onder load. Sowieso: In 999/1000 gevallen als deze belast word zit ik te gamen, m'n GPU maakt een stuk meer lawaai en ik heb toch een headset op m'n doppen. :p

Alles past gewoon ja.
Super, goed om te horen. Ik heb het idee dat dit dan de build wordt waar ik mee zal gaan (de goedkopere koeling lijkt me inderdaad ook voldoende, maar ik kijk eerst hoe het gaat zonder)
Heel erg bedankt voor al je tips en wijsheid!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 16:16
Als je niet profesioneel gamed, maakt het niets uit welke proc je neemt.
Wel zou ik iig een ander merk dan Asrock nemen.
Wat koeling betreft is normaliter een goedkoop aio wc setje beter dan een luchtkoeler.

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

• dvdn1997
Rev-anche schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 01:13:
Wat koeling betreft is normaliter een goedkoop aio wc setje beter dan een luchtkoeler.
Hoezo geen Asrock toetsenbord als ik vragen mag? ik lees er veel goeie dingen over

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Rev-anche schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 01:13:
Omdat?
Yeah. Niet dus. De goedkopere AiO WC setjes hebben in 99/100 gevallen een luidruchtige pomp, en je haalt voor het zelfde geld vaak ruimschoots betere luchtkoelers. Om nog niet te beginnen over het feit dat het zwaar overkill is voor dit systeem.

reviews: Hoe 'cool' zijn waterkoelsetjes? Negen kant-en-klare sets op een rij

In een aantal topics heb ik je recentelijk ongefundeerd dingen zien verkondigen. Kom met bronnen wil je.. De Cooler Master Seidon 120V is de goedkoopste AiO waterkoeler die je momenteel kan kopen, leuk. Maar voor minder geld haal je een pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition of een pricewatch: Noctua NH-U9B SE2 of een pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1 of een pricewatch: Scythe Mugen MAX of een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power welke betere en stillere prestaties neerzetten. Ik kan er nog wel meer posten, maar mijn punt is hopelijk gemaakt?

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 08-10-2015 01:33 ]

• Rev-anche
D4NG3R schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 01:18:
[...]

Omdat?

[...]

Yeah. Niet dus. De goedkopere AiO WC setjes hebben in 99/100 gevallen een luidruchtige pomp, en je haalt voor het zelfde geld vaak ruimschoots betere luchtkoelers. Om nog niet te beginnen over het feit dat het zwaar overkill is voor dit systeem.

reviews: Hoe 'cool' zijn waterkoelsetjes? Negen kant-en-klare sets op een rij

In een aantal topics heb ik je recentelijk ongefundeerd dingen zien verkondigen. Kom met bronnen wil je.. De Cooler Master Seidon 120V is de goedkoopste AiO waterkoeler die je momenteel kan kopen, leuk. Maar voor minder geld haal je een pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition of een pricewatch: Noctua NH-U9B SE2 of een pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1 of een pricewatch: Scythe Mugen MAX of een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power welke betere en stillere prestaties neerzetten. Ik kan er nog wel meer posten, maar mijn punt is hopelijk gemaakt?
productreview: Antec Kühler H2O 620 review door Rev-anche

Mijn niet enige ervaring met WC. werkt trouwens nog steeds onder 27 C op 42 GHz.
En ja je moet er wel even een andere koeler op zetten.

productreview: ASRock 970 Extreme4 review door Rev-anche

Hier ook weer wijsheid door schande, En ook dit is niet de eerste maal dat ik niet tevreden ben met het merk nog de gebruikte onderdelen.

In een aantal topics heb ik je recentelijk ongefundeerd dingen zien verkondigen????!!!!!!

leuk voor je, noem er eens een.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Prima dat jij een slechte ervaring hebt met merk X of Y, maar kom dan met bronnen die onderbouwen dat dit constant gebeurt. Daar komt bij: Linken naar je eigen reviews, waar er ook nog eens eentje gewoon incorrect is omdat het product niet origineel is, heeft weinig zin.

http://www.hardwaresecret...-620-cpu-cooler-review/7/

Het probleem met AiO waterkoelsetjes blijft dat deze er in de meeste gevallen zowel op geluid als prestaties uit worden gespeeld door goedkopere luchtkoelers. Om (zoals ik al aangaf) nog niet te beginnen over het feit dat alles boven een simpele luchtkoeler van een paar tientjes overkill is voor een niet overklokbare i5 4460.

Wil je daadwerkelijk extra capaciteit en stilte? Dan ga je voor een custom loop. Wil je een koeler omdat deze mooi is of omdat je wil opscheppen dat je 'waterkoeling' in je PC hebt zitten? Ofwel: Ga je voor de bling factor, dan koop je een AiO koeler.

Wil je daadwerkelijk stille performance en veel waar voor je geld? Dan steek je je neus in een paar reviews en kom je tot de conclusie dat je voor veel minder geld een luchtkoeler kan krijgen welke gelijk of beter presteert.
leuk voor je, noem er eens een.
Rev-anche in "AMD FX-8350"
Rev-anche in "600-700 game pc (GPU niet nodig)"

Ik blijf bij mijn punt dat je ongefundeerd dingen blijft verkondigen, kom met fatsoenlijke (unbiased) reviews en/of data om je reacties van kracht te voorzien.

:O.. tijd voor koffie.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 12-10-2015 05:46 ]

• Rev-anche
Tuurlijk, ik moet andere reccenties aanhalen?
Wmb heb ik ervaring opgedaan met deze producten, en probeer ik niet uit "biased:" maar uit ervaring mijn bevindingen met medetweakers te delen.

Of het nou merk a b of c is is voor mij niet relevant.

Wel de ervaringen die "ik" er mee heb gehad!

Uiteraard kan ik ook links en rechts filmpjes van Youtube en reviews van de mediamarkt gaan linken, echter is de kans dan wel veel groter dat je dan commerciële bronnen gebruikt.

en dan kun je wel denken dat ik biased ben, maar ik kijk alleen maar naar mijn ervaring om andere mensen te waarschuwen of aan te moedigen voor een product op dat moment.

Bijvoorbeeld was het merk A-bit in het verleden een waterdicht merk als je wilde overclocken.
Een jaar later waren alle componenten vervangen door inferrieure componenten.

Maw je moet je eigen ervaring weldegelijk gebruiken om anderen te helpen, als jij dat bekrompen vind of bevooroordeeld, well be my guest

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Wat is dat voor een raar iets, roepen dat een processor alleen maar uit maakt als je professioneel gamed.

Je wilt toch gewoon het meeste waar voor je geld? Een 4460 is net zo duur als een FX processor. Ook kan je bij een intel processor vaker af met een stuk goeskoper moederborf dan bij een high end FX processor, ivm vrm e.d. En voor het gamen gewoon is een i5 over het algemeen krachtiger. Ja er zullen games bij zitten waarbij het wellicht niet veel uitmaakt.

Juist mensen die professioneel gamen merken het verschil meestal niet tussen AMD of Intel. Want die spelen meestal games zoals CSGO of LOL of dota bv. Daar haal je sowieso wel 200 fps bv.

Een degelijke i5 haalt bv 60 fps in een game en een FX bv 50 of 55. Dat is best een verschil. En dan reken ik temperatuur/verbruik niet eens mee.

Om nog maar over de rest van je beweringen te zwijgen. Zoals over koeling.

[ Voor 14% gewijzigd door legendareN op 13-10-2015 01:28 ]

• Rev-anche
legendareN schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 01:25:
Wat is dat voor een raar iets, roepen dat een processor alleen maar uit maakt als je professioneel gamed.

Je wilt toch gewoon het meeste waar voor je geld? Een 4460 is net zo duur als een FX processor. Ook kan je bij een intel processor vaker af met een stuk goeskoper moederborf dan bij een high end FX processor, ivm vrm e.d. En voor het gamen gewoon is een i5 over het algemeen krachtiger. Ja er zullen games bij zitten waarbij het wellicht niet veel uitmaakt.

Juist mensen die professioneel gamen merken het verschil meestal niet tussen AMD of Intel. Want die spelen meestal games zoals CSGO of LOL of dota bv. Daar haal je sowieso wel 200 fps bv.

Een degelijke i5 haalt bv 60 fps in een game en een FX bv 50 of 55. Dat is best een verschil. En dan reken ik temperatuur/verbruik niet eens mee.

Om nog maar over de rest van je beweringen te zwijgen. Zoals over koeling.
iNDERDAAD waar voor je geld.

Hoeveel beginnende gamers hebben volgens jouw een I7 nodig, of een R9290.

Hoeveel waarde haal jij uit 40 fps tegenover 60 fps?

laat staan 100 tegen 200 fps?

Dat kunnen je hersenen niet eens registreren! je valt net als heel veel mensen gewoon voor de marketing!

Probeer het maar eens, en dan mag je de volgende keer meedoen met de discussie :+

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Heeft niks met hersenen en registreren te maken. Beweeg je muis eens in bv met world of tanks met 40 fps en daarna met 60. Zat schoten die je met 40 fps niet maakt omdat het niet soepel genoeg is.

En waarom zou je geen waarde halen uit 40 tov 60 als een 4460 net zoveel kost als een FX.

Je maakt duidelijk dat processor geen snars uitmaakt als je niet professioneel gamed. AL zou dat ook maar een beetje waar zijn, waarom dan niet voor de evenveel kostende 4460 kiezen die meerdere voordelen heeft. Zoals lagere temp / verbruik, betere prestaties in gamen over het algemeen, en je hoeft er niet op te petten dat je een moederbord neemt die het wel aan kan qua VRM. En zo zijn er nog wat zaken.

Volgens mij val jij juist voor een aantal zaken.

Een 4460 en een 8350 kosten plus minus net zo veel. Waarom zou je fan voor de FX gaan? Je beantwoord de verkeerde vragen. Want ik heb het nergens over een i7 of r9 290. Ik heb het over een i5 die net zoveel kost als een FX.

[ Voor 66% gewijzigd door legendareN op 13-10-2015 02:32 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Rev-anche schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 00:13:
[...]

Mijn niet enige ervaring met WC. werkt trouwens nog steeds onder 27 C op 42 GHz.
En ja je moet er wel even een andere koeler op zetten.
De mensen van Guiness book of records al gebeld? ;)

Als je voor hetzelfde bedrag een Intel i5 kan pakken en een AMD links kan laten liggen moet je wel erg koppig zijn om dan alsnog de AMD te kiezen welke meer stroom verbruikt (dus toch duurder...) meer hitte en geen upgrade opties behalve 's werelds meest waardeloze CPU van 220w TDP :+
Verder niks tegen AMD, mijn 1090T draait hier nog keurig, maar Intel is hier sowieso de betere keuze.

AIO liquid coolers zijn al vaak genoeg getest en net zo goed als een degelijke luchtkoeler bevonden met een beetje meer lawaai meestal, is hier op Tweakers ook al eens uitvoerig behandeld.
Wat is professioneel gamen en welke settings moet ik in GTA V instellen om het op mn ML370 met Pentium 3 te draaien? >:)

Overigens zelf ook niet erg positief over ASRock, hoop gedoe mee gehad met mijn 1090T voordat ik uitvogelde (oke ik kreeg wat hulp van GoT :) ) dat een ASRock 870 R2 nou niet bepaald een kwaliteitsplank is voor de 65 euro die ik er destijds voor betaalde, of de Intel planken van ASRock wel/niet goed zijn kan ik dus niet zeggen (jij dus ook niet...) en is dus niet erg nuttig hier ;)

Fixing things to the breaking point...

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Rev-anche schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 01:42:
[...]

iNDERDAAD waar voor je geld.

Hoeveel beginnende gamers hebben volgens jouw een I7 nodig, of een R9290.
Het gaat om het budget, of een beginnende gamer dit nodig is ja of nee is een andere discussie.
Hoeveel waarde haal jij uit 40 fps tegenover 60 fps?

laat staan 100 tegen 200 fps?

Dat kunnen je hersenen niet eens registreren! je valt net als heel veel mensen gewoon voor de marketing!
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/7199031187
http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm
http://www.ncbi.nlm.nih.g...les/PMC2826883/figure/F2/
Er is genoeg onderzoek naar gedaan welke allemaal tot de conclusie komt dat je niet simpelweg kan zeggen dat het menselijk oog X framerate kan zien. Dat ligt namelijk aan een hele zooi factoren zoals je gemoedstoestand, of je lichamelijk helemaal lekker bent ect en dat het ook volledig aan de (licht) omstandigheden ligt. Maar een vrij accuraat gemiddelde gaat tot 150FPS, waarbij mensen het verschil in stappen van 10 frames gemakkelijk kan zien.

Maar het is zeker "marketing" om een merkbaar hogere framerate te krijgen. Om nog niet te beginnen over het feit dat je voor een aantal games gewoon een dikke i5 en een 290 nodig hebt om op hogere resoluties uberhaupt een fatsoenlijke framerate te halen. En dan praat ik in sommige gevallen nog niet eens over de 60FPS.
Probeer het maar eens, en dan mag je de volgende keer meedoen met de discussie :+
Kom eens met bronnen voordat je ongefundeerde en gewoon foutieve kreten maakt.
Rev-anche schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:26:
Tuurlijk, ik moet andere reccenties aanhalen?
Wmb heb ik ervaring opgedaan met deze producten, en probeer ik niet uit "biased:" maar uit ervaring mijn bevindingen met medetweakers te delen.

Of het nou merk a b of c is is voor mij niet relevant.

Wel de ervaringen die "ik" er mee heb gehad!

Uiteraard kan ik ook links en rechts filmpjes van Youtube en reviews van de mediamarkt gaan linken, echter is de kans dan wel veel groter dat je dan commerciële bronnen gebruikt.
Heb je nu echt zo'n plaat voor je hoofd? Ik heb het nergens over commerciële bronnen. Ik link naar reviewsites welke bekend staan om hun kwaliteit en het feit dat ze unbiased zijn.

Het heeft gewoonweg geen zin om een oordeel te sluiten over een product als je niet het originele product gebruikt. En een oordeel sluiten over een compleet merk gebaseerd op 1 product? Juist.
en dan kun je wel denken dat ik biased ben, maar ik kijk alleen maar naar mijn ervaring om andere mensen te waarschuwen of aan te moedigen voor een product op dat moment.

Maw je moet je eigen ervaring weldegelijk gebruiken om anderen te helpen, als jij dat bekrompen vind of bevooroordeeld, well be my guest
Bekrompen of bevooroordeeld? Daar is het een userreview voor. Userreviews hebben gewoon verdomd weinig te zoeken in aankoopadvies topics als er niet objectief naar een product word gekeken.

Jouw mening of mijn mening doet er weinig toe als de cijfers gewoon compleet het tegenovergestelde zeggen. :w

Wat betreft de keuze om een FX8350 aan te raden: Waarom wordt in de Best Buy Guide meestal voor i5 gekozen?

Daar zie je ook gelijk een veel gezonder(e) advies/discussie, eentje waar (bijna) alle partijen bronnen gebruiken en hun fouten willen accepteren.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 13-10-2015 09:24 ]

Pagina: 1