Toon posts:

HELP PC in combinatie met maschine MK2 torenhoge CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HELP

GOEDEAVOND ALLEMAAL
ik heb pas een nieuwe pc laten bouwen. Het gaat hier om een pc system asus a88xpro (quad cor), 16GB ramgeheugen ballistics, amd a8 7650K, 3.3 GHZ/3.8 GHZ turbo. 1x western digital green 3TB, 1x crucial bx100, 250 GB ssd, 1x be quiet pure power L8 400w voeding, 1x fractal design s black window behuizng, hiper 212 evo cooler. Mijn problem is dat als ik mijn maschine MK2 open en 6 tracks open met een stuk of 4 vts plugins, schiet mijn CPU toren hoog. :( :( IN mijn Maschine en taakbeheer geeft mijn processor een waarde tussen de 70 en 100% aan. Dit blijft constant zo, waardoor mijn muziek gaat stotteren/haperen en vastloop.

Wie kan mij helpen met dit problem, wie kan me vertellen wat ik moet doen?
Ik heb veel gehoord dat AMD procecesors worden afgeraden voor het maken van muziek. Is Intel echt zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In princiepe is het een cpu op pentium / i3 dual core niveau, nou niet echt geschikt om zwaar te willen belasten met dit soort real time software als ik het zo zie.

http://nl.hardware.info/r...hmarks-igpu-cinebench-115

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Door wie heb je je laten voorlichten, of heb je dit min of meer op eigen houtje gedaan?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Welke drivers/geluidskaart gebruik je?

Edit: Ik las iets over asio drivers gebruiken in plaats van directsound.

[ Voor 51% gewijzigd door Hippocampus op 06-10-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn neef zei dat hij een pc zou bouwen die al mijn plugins en cpu zou kunnen hebben hij is een sort van ict r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik als geluidskaart een Steinberg ur 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wordt er ook echt moedeloos van ik zoveel plugins die ik bijna niet kan gebruiken zoals waves plugins en zeer veel vsti complete 9 ultimate enz enz iemand van een muziek winkel zei dat ik beter voor een intel i7 kon gaan en een ander moederbord mijn spullen zijn nog geen maand oud maar las het echt niks is of er mee gedaan kan worden ga ik het wel overwegen om over testappen naar i7 want dit werkt ook niet na 5 tracks te hebben geopend begint de pc al richting de 100 % telopen en krijg ik glitches en vastlopers baal echt had ik net zo goed een kant enklare daw pc kunnen kopen was nu 670 kwijt doe er 300 bij en je hebt een goeie Daw station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Wow, zelfs de leestekens op je toetsenbord doen het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom leestekens!!! mischien tik ik snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat erom dat je de boodschap snap toch ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:32:
het gaat erom dat je de boodschap snap toch ;-)
Dat neemt niet weg dat het prettig leest als je topic er verzorgd uitziet. De kans dat mensen dan doorlezen en je helpen is voor jou dan ook groter en daar doe je het uiteindelijk toch voor. Er zit sowieso een edit knopje rechtsboven naast je posts, zo kun je een post aanpassen in plaats van steeds een nieuwe post toe te voegen van een enkele zin.

On: ik vermoed dat je CPU inderdaad niet krachtig genoeg is voor deze taken. Er zit een wereld van verschil tussen jouw CPU en een i7. Dat merk je in deze situatie wel. Waarom heb je een AMD cpu gekozen als je al gelezen had dat AMD wordt afgeraden?

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 06-10-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:30

Quad

Doof

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat je bedoeld.

Wat is je situatie nu en wat wil je bereiken?
Na een Googlesearch naar Maschine gaat het om een muzikaal invoerapparaat?

Je hebt je wel lekker laten voorlichten iig, de AMD is geen fantastisch rekenmonster iig.

Tip, lees alles 10 keer overnieuw en werk je posts rustig uit, er is geen touw aan vast te knopen.

Edit1: Oh, en als je je gaat afvragen waarom je leestekens moet gebruiken adviseer ik je om nog enkele jaren bijles Nederlands te gaan volgen op school.

Edit2: Tripleposten op GoT is trouwens al helemaal uit den boze, wist je dat? Misschien is het een idee om eerst eens in te lezen op de beschikbare FAQ's.

[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 06-10-2015 22:40 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Een i5 is toch snel zat.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als je patience wil spelen wel.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens de website van Machine, dat is dan waarschijnlijk zonder plugins en wel een beetje krom geredeneerd:

SYSTEM REQUIREMENTS
Mac OS X 10.8, 10.9 or 10.10 (latest update), Intel Core 2 Duo, 2 GB RAM (4 GB recommended)

Windows 7, Windows 8, or Windows 10 (latest Service Pack, 32/64 Bit), Intel Core 2 Duo or AMD Athlon 64 X2, 2 GB RAM (4 GB recommended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT.

Zoals je bij registratie op dit forum in Het algemeen beleid hebt gelezen verwachten we hier een bepaalde mate van aantoonbare eigen inzet, zoals aangeven wat je zelf al hebt gedaan om het probleem op te lossen, wat nu geheel ontbreekt. Verder heb je het voor elkaar gekregen om binnen je eerste zes posts op dit forum eenmaal te tripleposten en eenmaal te dubbelposten. Om deze redenen gaat je topic meteen weer dicht. Neem bovengenoemd beleid dus nog eens goed door alvorens een topic te openen.

En voor een enkeling die hier heeft gereageerd: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics
Plaats gewoon een TR en houd het topic schoon. Bedankt.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.