Problemen online.nl 50mb vdsl is 5mb....

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sinds 1 oktober internet van online.nl en het is een compleet drama. Zowel via LAN als Wifi zakken de snelheden in de loop van de dag naar 3-5 mb ipv 50 mb. Wijkkast waarschijnlijk overbelast? Maar online stuurt eerst monteur naar mij om door te meten en daarna kan pas KPN aagestuurd worden. Zo ben ik dadelijk weken verder voordat dit opgelost is.

Hou heel de dag snelheid in de gaten zowel via lan als wifi. Smorgens en snachts is het goed (ca 40mb) maar in de loop van de ochtend begint het gezeur en daalt de snelheid elk uur verder en verder tot er savonds nauwelijks meer wat overblijft en gewoon streamen al niet meer gaat. LAN komt dan niet verder dan 5mb en Wifi 3 mb en ik kan niet een meer Netflix gebruiken of muziek streamen.

Metingen van dit weekend:
zaterdag 19.00 uur 5mb LAN
zaterdag 21.30 uur 5mb LAN
zondag 13.00 uur 8mb LAN
zondag 16.30 uur 6mb LAN
zondag 18.00 uur 6mb LAN
zondag 22.30 uur 6mb LAN
maandag 7.00 uur 48mb LAN
En wifi is hier dan weer 60 procent van bij benadering. Wat een drama. Dus ik betaal ongeveer 10 x teveel voor mijn abonnement. Online.nl actie! Dit is nog slechter dan ik ooit met ADSL heb gehad e dan is dit de technische opvolger VDSL. Wat een prut. Dus smorgens en snachts perfecte snelheid (technisch is lijn dus 100 procent ok) maar gedurende de dag blijft er niks van over. Dus KPN moet dit voor online oplossen in de wijkkast.

En nu dus week wachten op monteur online, daarna KPN aansturen enz........terwijl ik dit nodig heb voor mijn werk enz.....terwijl dit soort klachten frequent voorkomen en online.nl dus onderhand wel zou moeten weten wat ze moeten doen in dit soort gevallen.

Iemand met verstand van zaken een idee waar dit aan ligt? dan kan ik online die kant op sturen en hopelijk sneller resultaat boeken.

Update 5-10: probleem is sinds vanavond opgelost. Heb zeer goede en stabiele snelheden nu van rond de 45-50mb zowel LAN als wifi.

[ Voor 7% gewijzigd door mrme12345 op 05-10-2015 20:16 . Reden: Update ]

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dat had ik ook, maar inmiddels heb ik het weer op orde.
Zie hier voor m'n post (ik dacht eerst dat ik packet loss had).

Heb ik packet loss of niet?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Ik heb je post gelezen, en in je laatste posting meld je dat het weer goed is maar als ik het goed zie is dit om half twee snachts. Snachts en vroeg in de morgen is mijn internet ook goed. Het probleem ontstaat in de loop van de dag en wordt dan steeds erger oplopend naar nog maar 10% snelheid van nachtsnelheid (5mb LAN versus 50MB lan). Ik ben bang dat wanneer je het savonds of smiddags weer meet je hetzelfde probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit nu bedoeld als rant topic? Wat wil je nu helemaal bereiken? Ik zie nergens een duidelijke vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Als je de laatste alinea leest zie je duidelijk de vraag. Ik wil de precieze oorzaak weten zodat ik de call center medewerkers met hun call scriptjes de goede kant op kan sturen.

Dit was laatste zin:
Iemand met verstand van zaken een idee waar dit aan ligt? dan kan ik online die kant op sturen en hopelijk sneller resultaat boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
mrme12345 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:35:
Ik heb je post gelezen, en in je laatste posting meld je dat het weer goed is maar als ik het goed zie is dit om half twee snachts. Snachts en vroeg in de morgen is mijn internet ook goed. Het probleem ontstaat in de loop van de dag en wordt dan steeds erger oplopend naar nog maar 10% snelheid van nachtsnelheid (5mb LAN versus 50MB lan). Ik ben bang dat wanneer je het savonds of smiddags weer meet je hetzelfde probleem hebt.
Precies, dat las ik later (na het reageren) pas in je post. Als ik ditzelfde ervaar, zal ik ook contact opnemen met Online.nl. Een snelheid van 5 á 20 Mbit is uiteraard onacceptabel. Dat zou betekenen dat ze hun servers flink overbezetten lijkt me. Ik zal het vanmiddag en vanavond in de gaten houden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Graag, en post je het dan ook hier dan kunnen we beeld krijgen dat het geen individueel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
Dit ligt bij Online, zoals je al inziet. Waarschijnlijk ik er overbelasting op hun netwerk. Gevalletje overboeking, dat ook kan gebeuren met kabelinternet. Je VDSL lijn zelf is namelijk gewoon met 50Mb verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HvanderT schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:30:
Dit ligt bij Online, zoals je al inziet. Waarschijnlijk ik er overbelasting op hun netwerk. Gevalletje overboeking, dat ook kan gebeuren met kabelinternet. Je VDSL lijn zelf is namelijk gewoon met 50Mb verbonden.
Ik zie geen intrainwaarden in de TS, hoe weet je dan zo zeker dat hij wel met '50mbit verbonden is'?

Als hij er last van heeft, zouden er veel meer mensen in de buurt last moeten hebben (basis is 1:25 tot zelfs 1:40 overboeking), heb je wel eens bij je buren nagevraagd?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

's Nachts wel goede snelheden lees ik in de OP. Ben wel benieuwd welke speedtest, misschien is die overbelast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Is dat dan overboeking vanuit online of vanuit KPN? Ik neem aan online en probeer dan maar eens een andere klant te vinden met online, zo'n grote provider is het wel (wel groot in aantal klachten op klachenkompas van consumentenbond kwam ik achter toen ik al problemen had).

En het gaat om diverse speedtests dus dat staat er los van (ziggo, KPN, ookla algemeen enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Sinds vanavond weer goede snelheid, zowel LAN als WiFi zeer goede snelheid (35-45MB).

Blijkbaar had online een technisch probleem (zonder dat call center het wist) en nu opgelost.

Ik zal de komende dagen nog monitoren, maar probleem lijkt weg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
SinergyX schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Ik zie geen intrainwaarden in de TS, hoe weet je dan zo zeker dat hij wel met '50mbit verbonden is'?

Als hij er last van heeft, zouden er veel meer mensen in de buurt last moeten hebben (basis is 1:25 tot zelfs 1:40 overboeking), heb je wel eens bij je buren nagevraagd?
Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad. Midden in de nacht nergens last van, overdag trage verbindingen. De lijnsnelheid bleef toen ook gewoon op 50Mbit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hoe staat het er bij jullie voor? Hier is het nog steeds goed. Ook gister de hele dag geen vertragingen gehad.
Ik post er het resultaat bij, dan kan het later altijd terug gezien worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4723456041.png

...

Pagina: 1