Heb ik packet loss of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik internet van Online.nl, maar ben nog niet tevreden.
Weet iemand raad, met behulp van onderstaande punten?

Wat zijn de problemen:
* Cs GO lagt via draadloos (niet altijd)
* Bedraad krijg ik vaker 'connection problem' (zelfs na aanschaf van een nieuwe netwerkkabel)
* Eigenlijk kan ik alle games streamen, behalve iRacing (maar dit hoort te werken).
* Game- en TV streams stoppen en moeten herladen, terwijl ik 50 Mbit down heb.
* Met de oude kabel lag de verbinding er ook daadwerkelijk uit en moest opnieuw verbinden.
* Met de nieuwe kabel heb ik dit nog niet ervaren, maar toch komt internet door bovenstaande onstabiel over.
* Hieronder heb ik de resultaten van een ping plotter test staan.
Waarom daar meerdere adressen (standaard) onder elkaar staan weet ik niet, maar 1 is dus wel hoog en rood gekleurd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2R07dwi.png

Via CMD heb ik ping google.nl -t gedaan en krijg ik tot nu toe 0% packet loss, maar toch is m'n internet slecht. Heeft iemand suggesties?

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 30-09-2015 12:26 ]

...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt hier geen packetloss, en zelfs geen grote latency (die spike op tweede hop geeft gewoon aan dat die router iets beters te doen heeft dan jouw ping beantwoorden, de latency van een hop kan nooit hoger zijn dan totaal van hop erna).

Punt is dat je waarschijnlijk naar verkeerde plek aan het testen bent. Je geeft namelijk aan allerlei problemen te hebben met allerlei games en toepassingen - maar niet met Google. Toch zit je naar Google te pingen. Doe eens pingen naar de servers waar je problemen mee hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-07 18:55
Je hebt geen packetloss.
De rode tekst op de 2e hop is packetjitter, zie het als verschil tussen het gemiddelde en de spike. Je hebt een average ping van 9ms, het hoogste wat is gemeten is 15,8ms. dus heb je 6,8 ms jitter. Op zich nog wel te doen

Is het mogelijk om te meten wat je aan bandbreedte verbruikt wanneer je problemen hebt?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:15
Let ook even op dat je met een fatsoenlijke pakketgrootte test. Standaard wil die nog wel eens klein zijn bij pingtests met goede resulttaten tot gevolg terwijl bij bv 1400 bytes er wel sprake is van pakketloss.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
dion_b schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:50:
Je hebt hier geen packetloss, en zelfs geen grote latency (die spike op tweede hop geeft gewoon aan dat die router iets beters te doen heeft dan jouw ping beantwoorden, de latency van een hop kan nooit hoger zijn dan totaal van hop erna).

Punt is dat je waarschijnlijk naar verkeerde plek aan het testen bent. Je geeft namelijk aan allerlei problemen te hebben met allerlei games en toepassingen - maar niet met Google. Toch zit je naar Google te pingen. Doe eens pingen naar de servers waar je problemen mee hebt :o
Bedankt voor jullie reacties! Ik had het idee dat niemand reageerde, vandaar mijn late reactie. Ik ben blij dat er in ieder geval geen packet loss is.

De upload van 5 Mbit wordt hier gehaald, maar de download van 50 Mbit bij lange na niet (de eerste week in ieder geval wel). De download schommelt tussen 6 en 20 Mbit en de latency is rond de 100 ms. Dit geeft mij het vermoeden daar het probleem ligt, al vind ik dit apart, want een aantal dagen geleden had ik bij het gamen een latency van 15 ms.

Vervolgens geeft mij dit het vermoeden dat het internet onstabiel is, en daardoor dacht ik dat ik packet loss zou kunnen hebben. Het is nu de vraag of dit komt door de provider of door een probleem van mijn zijde. Eerlijk gezegd kan ik me dit niet voorstellen dat ik iets niet op orde heb, want de laptop is schoon en via de mobiel krijg ik nagenoeg dezelfde resultaten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je vergist je in 1 ding: je hebt ADSL. Die 50Mbit is niet gegarandeerd. Online adverteert ook met snelheden TOT 50Mbit. En dat is met name afhankelijk van hoe ver je van de centrale zit. Dus als je minder haalt is dat helemaal niet zo vreemd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dat snap ik, maar zoals ik zei had ik de eerste week wel die snelheid (adsl 2+) en is 100 ms zeker niet acceptabel. Sowieso is 6 tot 20 Mbit dat ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 04-10-2015 12:27 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Als het goed is kan je op je router bekijken wat de maximale snelheid (up/down) is in kbits. Dit wordt best wel vaak via de ISP aangepast om ervoor te zorgen dat het internet wat jij in huis hebt stabiel is, juist om bijvoorbeeld packetloss te voorkomen.

Dus dat de snelheid lager is betekent alleen dat de verbinding op deze manier wel stabiel zou moeten zijn. Maar die 100 ms? Waar is dat naar toe? Nederland? Amerika?

Zo geef je ook aan op WiFi te zitten, dat is voor gaming niet bepaald gunstig. Er hoeft maar 'ruis' van bijvoorbeeld een magnetron en weg verbinding voor 100 ms. Als het lukt zou ik eens met de LAN verbinding pingen en gamen en dan kijken of het aan de verbinding router -- internet ligt of aan de verbinding PC -- router. Ook kan het zo zijn dat wanneer je met veel huizen in de buurt ook ruis krijgt van omringende WiFi kastjes, misschien even checken of er een ander kanaal wel vrij is?

Op pingtest.net kan je ook verschillende servers testen met packetloss en jitter.

Helaas geen fritzbox, daarmee zou je heel gemakkelijk grafisch kunnen zien of er packetloss aanwezig is op alles wat de router verlaat :9.

[ Voor 11% gewijzigd door Yamotek op 04-10-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
De ping is 100 ms, zowel via draad als de WiFi. Naar Nederland. Naar de USA zal het 200+ zijn.
Toen het internet opgeleverd werd, haalde ik zowel via de WiFi als draad 45 Mbit+, dus bijna 50 Mbit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T6SOhxH.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/132043812.png

[ Voor 27% gewijzigd door Luxicon op 04-10-2015 12:46 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie10
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb van hetzelfde probleem last en gebeld met de helpdesk van Online.nl. Ze geven aan dat er een storing is waardoor meerdere klanten last hebben van een hoge ping en lage downloadsnelheid. Waarschijnlijk is dat bij jou dan ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
koesie10 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:21:
Ik heb van hetzelfde probleem last en gebeld met de helpdesk van Online.nl. Ze geven aan dat er een storing is waardoor meerdere klanten last hebben van een hoge ping en lage downloadsnelheid. Waarschijnlijk is dat bij jou dan ook het geval.
Oke bedankt voor de input! Ik laat het even zo, en kijk hoe het over een aantal dagen is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Wauw, het is weer op orde! :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6hWpnCE.png

[ Voor 14% gewijzigd door Luxicon op 05-10-2015 01:34 ]

...

Pagina: 1